جنگ طلبانه شدن سیاست فدرال رزرو برای قیمت طلا

به تازگی خبری در مورد جنگ طلبانه شدن سیاست فدرال رزرو برای قیمت طلا در رسانه ها پخش شده که در مورد پشت پرده های قیمت طلا می باشد.

از ابتدای امروز قیمت طلا یک دلار و ۷۹ سنت رشد کرده‌است و به هزار و ۸۱۶ دلار و ۷ سنت در هر اونس رسیده‌است.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا و سکه امروز 27 بهمن 1401 ؛ سکه همچنان در مسیر افزایشی!

بررسی قیمت فلزات گران بها ؛ قیمت طلا 28 بهمن 1401

 

جنگ طلبانه شدن سیاست فدرال رزرو برای قیمت طلا

نگارعلی_ قیمت طلا از پایین‌ترین حد یک هفته‌ای که اوایل چهارشنبه به ثبت رساند، جهش کرد و در نیمه اول معاملات اروپا به طور پیوسته به منطقه ۱۸۱۶ دلاری صعود کرد، اگرچه در میان افزایش شرط بندی‌ها برای تشدید سیاست‌های تهاجمی‌تر توسط فدرال رزرو هر گونه رشد معناداری هنوز کوتاه‌مدت به نظر می‌رسد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز سه شنبه اشاره کرد که ممکن است لازم باشد نرخ بهره سریعتر و بالاتر از آنچه قبلاً پیش بینی می‌شد افزایش یابد. پاول افزود که داده‌های اقتصادی اخیر ایالات متحده قوی‌تر از حد انتظار بوده است و فدرال رزرو آماده است تا سرعت افزایش نرخ بهره را برای مبارزه با تورم سرسختانه افزایش دهد.

جنگ طلبانه شدن سیاست فدرال رزرو برای قیمت طلا
سیاست فدرال رزرو برای قیمت طلا

سیاست فدرال رزرو برای قیمت طلا

بازارها به سرعت به صحبت‌های فدرال رزرو واکنش نشان دادند؛ این امر همچنان از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده حمایت می کند و باید به عنوان یک باد مخالف برای قیمت طلا بدون بازده عمل کند. در واقع، بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت ایالات متحده در نزدیکی آستانه ۴.۰ درصد ثابت است و اوراق اسناد خزانه نزدیک به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۷ تا کنون است.

در میان نگرانی‌ها در مورد بادهای معکوس اقتصادی ناشی از افزایش سریع هزینه‌های استقراض، احساسات بازار همچنان شکننده است. جدای از این، کمرنگ شدن امیدها برای بهبود اقتصادی قوی در چین و تنش های آمریکا و چین، اشتهای سرمایه گذاران را برای داشتن دارایی های ریسک پذیرتر کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *