دیده شدن شفق قطبی زیبا در برخی مناطق جهان [+عکس]

دیده شدن شفق قطبی زیبا در برخی مناطق جهان در شب گذشته همه را به هیجان آورد. در ادامه با عکس‌های زیبای دیدنی شفق قطبی در برخی مناطق دنیا همراه ما باشید.

در شب گذشته شفق قطبی در برخی مناطق دنیا دیده شد که همه را به وجد آورد. در ادامه برای تماشای تصاویر هیجان انگیز شفق قطبی در جاهای مختلف جهان همراه ما باشید.

دیده شدن شفق قطبی زیبا در برخی مناظق جهان

دیدن شفق قطبی هیجان انگیز در نقاطی از دنیا

دیشب شفق قطبی در برخی مناظق دنیا دیده شد. در حالی که این پدیده در سایر نقاط جهان یک پدیده بسیار نادر است. دیده شدن شفق قطبی زیبا در برخی مناطق جهان قطعا شما را هیجان زده می‌کند.

کشور روسیه به علت پهناور بودن این سرزمین ، محلی مناسب برای تماشای این پدیده زیبا می باشد که برای تماشای آن می بایست به مناطق شمالی این کشور سفر کرد.

دیده شدن شفق قطبی زیبا در برخی مناطق جهان

جزییات بیش تر در مورد شفق قطبی پدیده نادر و جذاب

شفق قطبی یا Aurora یک پدیده دیدنی و حیرت آور می باشد که نورهای رنگین و متحرک در آسمان شب در عرض‌های نزدیک به دو قطب زمین که بر اثر برخورد ذرات باردار باد خورشیدی و یونیزه شدن مولکول‌های موجود در یون‌ سپهر (یونوسفر) زمین به وجود می‌آید.

شفق قطبی یک پدیده طبیعی منحصر به فردی است که به هر شخصی حس فیلم های تخیلی و حمله ی موجودات فضایی را در در خود القا می کند!

این پدیده جذاب به علت جذب ذرات باردار به سمت قطب های مغناطیسی زمین اتفاق می افتد و هاله ی نوری بر فراز آسمان در رنگ های مختلف ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *