بیوگرافی جمیله سادات علم الهدی نویسنده و همسر ابراهیم رئیسی

جمیله سادات علم الهدی بزرگترین دختر احمد علم الهدی امام جمعه مشهد و همسر رئیس جمهوری ایران است. بیوگرافی جمیله سادات علم الهدی را در ادامه ببینید.

جمیله علم‌ الهدی دختر ارشد احمد علم‌ الهدی امام جمعه مشهد است که خیلی‌ها از اختیارات ویژه او از مشهد در رسانه‌ها گفته‌اند. در عین‌حال او همسر ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران است و این روزها حاشیه‌های زیادی دارد.

بیوگرافی جمیله سادات علم الهدی

جمیله سادات علم الهدی، ۴۸ ساله متولد سال ۱۳۴۴ است. او در خانواده‌ای مذهبی دنیا آمد، دختر احمد علم الهدی و مرحوم سکینه ریخته‌گر زاده است. او در سال ۱۳۶۲ با ابراهیم رئیسی ازدواج کرد که این زوج دو دختر دارند که ریحانه سادات دختر بزرگ ابراهیم رئیسی دارای دکترای جامعه شناسی از دانشگاه تهران بوده و مریم لیسانس فیزیک دانشگاه شریف را دارد و هر دوی آن‌ها ازدواج کرده و در تهران زندگی می‌کنند. جمیله علم‌الهدی دانش اموخته رشته فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه تربیت مدرس است که در سال ۱۳۸۰ موفق به اخذ مدرک دکترا شد.

بیوگرافی جمیله سادات علم الهدی

جمیله علم‌ الهدی کیست؟

فعالیت‌های علمی جمیله علم الهدی

جمیله علم الهدی به واسطه پدر روحانی و همچنین زندگی با همسر روحانی‌ای که در نظام مسئولیت دارد، در بحث علم و پژوهش تلاش‌هایی داشته است که می‌توان به «عضویت در هیئت علمی گروه آموزشی رهبری و توسعه آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و تدریس دروسی مانند فلسفه آموزش عالی، انسان‌شناسی در اسلام، روش‌های آموزش، مبانی نظری مدیریت آموزشی، مکتب‌های فلسفی و آرای تربیتی» اشاره کرد. همچنین او در سال ۱۳۹۲ پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی را بنیانگذاری کرد تا از این طریق بتواند الگو‌های سیاست‌گذاری علم و فناوری را مبتنی بر فهم و ارزیابی جنبه‌های معرفتی و اجتماعی علم و فناوری ارایه دهد.

جمیله علم الهدی و پیروزی رئیسی در انتخابات

پیروزی ابراهیم رییسی در انتخابات سال ۱۴۰۰ رخداد غیرمنتظره‌ای نبود. بسیاری از اصلاح‌طلبان اعتقاد داشتند که اصولگرایان در انتخاباتی که مشارکت آن پایین باشد، شانس برنده شدن دارند و همین هم شد. جملیه علم الهدی در واکنش به اینکه ابراهیم رئیسی در یکی از سردترین انتخابات توانست عنوان رئیس جمهوری را از آن خود کند، گفت:

«مردم ما، مردم فهیمی هستند که در همین انتخابات اخیر نشان دادند که خیلی خوب صداقت را درک می‌کنند و مسیر را خوب پیدا می‌کنند و این نشان می‌دهد که مردم ما بسیار فهیم و اتفاقا به دنبال گمشده‌ای هستند.»

بیوگرافی جمیله سادات علم الهدی در ادامه بخوانید…

جمیله علم الهدی و حجاب

وزارت ارشاد و نهادهای فرهنگی همواره در دولت‌های مختلف مورد نقد بودند چراکه باید شاید حجاب را ترویج نکرده‌اند. با این حال اصولگرایان همواره دولت روحانی را از این وجه مورد نقد قرار دادند. این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ یکی از بزرگترین اعتراضات درباره اختیاری یا اجباری بودن پوشش زنان در دولت رییسی اتفاق افتاد. حال که مدعیان در حوزه ترویج فرهنگ اسلامی به قدرت رسیدند، پرسش این بود که چرا در این دولت این اعتراضات رخ داده است.

جمیله علم الهدی در این خصوص در تابستان ۱۴۰۱ گفته است:

«شاید اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات ناگوارتری در حوزه عفاف و حجاب رخ می‌دهد به خاطر پیروزی‌های سیاسی بیشتری است که نظام جمهوری اسلامی در این دولت با آن رو به رو است.»

او همچنین درباره نوع پوشش در غرب معتقد است:

«غربی‌ها در گذشته زنان را فقط برای خصوصی خود می‌خواستند و متأسفانه امروز حوزه خصوصی را گسترش داده‌اند تا جایی که امروز زنان در برخی مناطق جهان با لباس خواب در عموم حاضر می‌شوند.»

بیوگرافی جمیله سادات علم الهدی

جمیله علم الهدی و کنگره زنان تاثیرگذار

جمیله علم الهدی؛ زن، زندگی، آزادی

اعتراض «زن، زندگی، آزادی» از نگاه همسر رئیس جمهوری اتفاقی است که ریشه در اراده دشمنان دارد. او گفته است:

«راهبرد‌های مشترک در اتفاقات اخیر کشور به خصوص در بحث عفاف و حجاب هم از سوی این نوع کفر وجود داشت.»

جمیله علم الهدی با به کار بردن از واژه «قتل» درباره مهسا امینی در گفتگو با تلویزیون «تله‌سور» ونزوئلا موجب شد تا سخنانش بازتاب گسترده‌ای داشته باشند.

او با بیان اینکه «کسی در اداره پلیس دچار عارضه قلبی شد و تعدادی از کمیسیون‌های پزشکی درگیر پیدا کردن علت «قتل» بودند»، گفته است:

«مثل همه مواردی که در کشور ما در هر اداره‌ای یا حتی در خانه اتفاق می‌افتاد. کمیسیون پزشکی تشکیل می‌شود، برای اینکه «عامل قتل» را پیدا کنند. کاری که برای همه انجام می‌شود. از این اتفاق علیه حاکمیت ایران، انقلاب اسلامی ما و رهبرما سوءاستفاده کردند.»

جمیله علم الهدی و کنگره زنان تاثیرگذار

برگزاری کنگره زنان تاًثیرگذار در آخرین روز‌های دی ماه ۱۴۰۱ هم به دلیل هزینه‌های بی‌فایده و هم به دلیل گزینش عجیب میهمانان سر و صدای زیادی به پا کرد که به همین دلیل جمیله علم الهدی متهم به حیف و میل بیت المال برای برنامه‌ای شد که دستاورد خاصی نداشته است. با این حال همسر ابراهیم رئیسی درباره برگزاری این کنگره اظهارنظر خاصی نداشت و این انسیه خزعلی بود که در قبال انتقادات ریز و درشت واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

ببینید: عکس همسر بهروز وثوقی لو رفت! +[ماجرای حمله تند پرویز ثابتی به بهروز وثوقی]

دیدگاه شما در خصوص بیوگرافی جمیله سادات علم الهدی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *