سوالی که این روزها همه می‌پرسند: حقوق مادر بعد از فوت به چه کسی می‌رسد؟

حقوق پدر بعد از فوت به همسر و یا فرزند دختر مطلقه او می‌رسد، و شرایط دیگر نیز مشخص شده است،‌ اما درباره جزئیات حقوق مادر بعد از فوت در این پست بخوانید.

تکلیف حقوق مادر پس از مرگ چیست؟ آیا دریافت حقوق مادر پس از فوت نیز برعهده فرزند خواهد بود؟ مسائل مختلفی در میان وراث مطرح شده که نیازمند حل‌ و فصل، مطابق مقررات قانونی است. اخیرا جزئیات مستمری مادر پس از فوت به صورت رسمی  توسط هیئت دولت اعلام شده است.

حقوق مادر بعد از فوت

تکلیف حقوق مادر پس از مرگ

حقوق مادر بعد از فوت
تکلیف حقوق مادر پس از مرگ

بعد از فوت مادر، مسائل مختلفی در میان وراث وی مطرح شده که نیازمند حل‌وفصل، مطابق مقررات قانونی است. تقسیم ارث مادر و مشخص‌کردن وضعیت مهریه وی و سایر حقوق مالی او در زندگی مشترک، از جمله این مسائل است. حقوق مادر بعد از وفات از جمله مسائل مهم مرتبط با فوت وی بوده که دررابطه‌با شرایط بازماندگان و میزان سهم آن‌ها، در دو قانون مزبور، دارای تفاوت‌های اساسی است.

بعد از فوت مادر، مسائل مختلفی در میان وراث وی مطرح شده که نیازمند حل و فصل، مطابق مقررات قانونی می‌باشد. تقسیم ارث مادر و مشخص کردن وضعیت مهریه وی و سایر حقوق مالی او در زندگی مشترک، از جمله این مسائل است.

اما در صورتی که مادر، کارگر تحت شمول قانون تامین اجتماعی یا کارمند مشمول قانون استخدام کشوری باشد، بحث تعیین تکلیف حقوق مادر نیز از جمله مسائل مهم مرتبط با فوت وی بوده که در رابطه با شرایط بازماندگان و میزان سهم آنها، در دو قانون مزبور، دارای تفاوت های اساسی می‌باشد.

دریافت حقوق مادر پس از فوت

حقوق مادر بعد از فوت
مستمری مادر پس از فوت

هنگامی که مادر یک خانواده فوت می‌کند، یکی از مسائلی که ممکن است میان وراث، دررابطه‌با ماترک وی مطرح شود، بحث تعیین تکلیف حقوق مادر بعد از فوت و شرایط دریافت مستمری مادر فوت شده است.

برای تعیین تکلیف حقوق مادر بعد از وفات و مشخص‌کردن افرادی که شرایط دریافت مستمری مادر فوت شده را دارند، لازم است که دو فرض را از یکدیگر تفکیک کنیم. فرض اول: مادر، تحت پوشش قانون تأمین اجتماعی بوده و فرض دوم: مادر، تحت شمول قانون استخدام کشوری است.

جهت خواندن اخبار اقتصادی بیشتر می‌توانید با مراجعه به لینک مربوطه از این اخبار اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *