رجیستری آیفون 14 ؛ به زودی رجیستری فردی انجام خواهد شد!

آیفون 14 دارای همان تراشه فوق‌سرعتی است که در آیفون 13 پرو وجود دارد. رجیستری آیفون 14 به گفته سخنگوی وزارت صمت، امید قالیباف، در دستورکار قرار گرفته است.

رجیستری آیفون 14

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت از در دستور کار بودن رجیستری آیفون ۱۴ خبر داده است. او گفت:

آیفون ۱۴ در روند رجیستری قرار دارد و درباره جزییات آن بعدا اطلاع‌رسانی خواهد شد. واردات آیفون ۱۴ به صورت تجاری انجام نمی‌شود اما به صورت فردی به زودی رجیستری انجام خواهد شد.

ویدیویی سخنگوی وزارت صمت را ببینید:

قالیباف در این ویدئو تأکید کرده بود که واردات آیفون ١۴ به‌صورت تجاری و رسمی انجام نمی‌شود، اما گوشی‌های مسافری سری آیفون ١۴ به‌زودی رجیستر می‌شوند. حدود ٨٠ روز پس از اعلام این وعده، هنوز چنین اتفاقی رخ نداده و با افزایش قیمت دلار، قیمت آیفون ١٣ با پارت‌نامبر چین از مرز ۴٠ میلیون تومان گذشته است.

شهروندان و علاقه‌مندان به اکوسیستم اپل همچنان باید این نکته مهم را موردتوجه قرار دهند که با توجه به عدم انجام واردات رسمی آیفون ۱۴، خرید این گوشی فقط به‌صورت مسافری امکان‌پذیر بوده و وضعیت رجیستری آن نامشخص است.

شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ (CR) در جدیدترین گزارش خود به سراغ هزینه مواد مورد استفاده در تولید نسخه پایه آیفون 14 پرو مکس رفته است که از میانگین هزینه ساخت 464 دلار خبر می‌دهد. درحقیقت هزینه ساخت جدیدترین پرچمدار اپل نسبت به آیفون 13 پرو مکس، 3.7 درصد بیشتر است.

طبق گزارش CR، چیپست، نمایشگر، تراشه‌های سلولار و دوربین بالاترین خرج را روی دست اپل می‌گذارند. مدل موج میلی‌متری 5G آیفون 14 پرو مکس که در ایالات متحده به فروش می‌رسد، هزینه تولید 474 دلاری دارد، درحالی‌که هزینه تولید نسخه زیر 6 گیگاهرتزی 5G این دستگاه برابر 454 دلار است. این گوشی اپل در بازار آمریکا در نسخه 128 گیگابایتی (پایه) با قیمت 1099 دلار فروخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *