قوی ترین کاراکتر های زن در فیلم های انیمیشنی ؛ از مریدا تا فیونا

در طول تاریخ شخصیت‌های زن بسیار قدرتمندی معرفی شده‌اند. همراه ما باشید تا به قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی بپردازیم.

در طی زمان، کمپانی‌های انیمیشن سازی، به ساخت قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی روی آورده‌اند. کمپانی دیزنی با ساخت انیمیشن‌هایی با شخصیت اصلی زن باعث شده تا طرفداران عاشق مهارت و قدرت آن‌ها شوند، اما تنها کمپانی که به ساخت کاراکتر های زن در فیلم های انیمیشنی می‌پردازد، دیزنی نیست و در همین راستا کمپانی‌ها دیگری به تولید انیمیشن با مضمون قوی‌ترین شخصیت‌های زن اقدام کردند.

کمپانی‌ها با ساخت شخصیت‌هایی با کاریزمای بالا و نوشتن داستان‌های عاطفی مختص به زنان باعث نمایان شدن نقش زنان در جامعه شدند و با خلق شخصیت‌های الهام بخش فضای بسیار مثبت و انگیزشی برای زنان به وجود آوردند.

هر انیمیشینی با تولید یک کاراکتر زن، لایه شخصیتی زنانه منحصر به فردی به آن می‌دهد که برای تمام افراد مخصوصاً زنان قابل درک خواهد بود. در این مقاله قصد داریم قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

بررسی و معرفی بهترین فیلم و سریال تحت رهبری زنان در نتفلیکس

بهترین فیلم های ابرقهرمانی به رهبری زنان

قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی

  • از مریدا تا فیونا

شما می‌توانید فهرست قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی
قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی

سالانه انیمیشن‌های مختلفی از کمپانی‌های بزرگ جهانی با ژانرهای کمدی (بهترین انیمیشن های کمدی 2022)، انگیزشی و اکشن (بهترین فیلم های اکشن 2022) منتشر می‌شود که شخصیت اول آن‌ها زن است.

در اینستاگرام بخوانید:

این سبک انیمیشن‌ها همیشه متفاوت بوده‌اند. در این مقاله قصد داریم به معرفی برترین شخصیت های قوی زن در فیلم های انیمیشنی بپردازیم.

Merida – Brave

قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی
قوی ترین شخصیت های زن در فیلم انیمیشنی

یکی از انیمیشن‌های معروف دیزنی و پیکسار Brave است که در زمان انتشار با استقبال خوبی همراه بود. داستان این انیمیشن در مورد دختری روایت می‌شود که در یک خانواده سلطنتی به دنیا آمده و طبق کلیشه‌های این نوع خانواده، مریدا شاهزاده خانم آینده سلطنت خواهد شد.

مریدا بر خلاق خواسته‌های پدر و مادرش هیچ علاقه‌ای به شاهزاده بودن و فرمانروایی ندارد و در عین حال دختری سرکش و سر سخت است. مریدا اولین پرنسس دیزنی بود در فیلم‌های پیکسار نمایش داده شد. مریدا در این انیمیشن نماد شجاعت و سرسختی زنان در دنیای واقعی است که در مقابل مسائلی مانند تبعیض جنسی و آزادی عمل قرار گرفته‌اند.

همچنین مریدا بر خلاف خواسته پدر و مادرش قصد ازدواج ندارد و این کاراکتر در طول انیمیشن تماماً آداب و رسوم کلیشه‌ای خانواده خود را به چالش می‌کشد. شما با دیدن این انیمیشن حس ماجراجویی (بهترین فیلم های ماجراجویی 2022) و سرسختی مریدا را درک خواهید کرد و می‌توانید درس‌های زیادی از آن بگیرید.

Motoko Kusanagi – Ghost In The Shell

قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی
قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی

یکی از قوی ترین شخصیت های زن در فیلم انیمیشنی Ghost In The Shell ساخته شده است که شخصیت اصلی آن موتوکو نام دارد. موتوکو یک دختر تقریبا رباتیک می‌باشد که در این انیمیشن داستان او روایت می‌شود. همانطور که می‌دانید، داستان انیمه‌ها با دنیای مانگا بسیار متفاوت خواهد بود و تماماً از روی آن پیش نمی‌رود. مانگا کاراکتر موتوکو را بسیار گستاخ نشان داده، اما او در فیلم شخصیتی متفکر دارد.

در طول داستان انیمیشن Ghost In The Shell شما شاهد مهارت‌های فوق العاده موتوکو در جنگیدن و استفاده از اسلحه خواهید بود. موتوکو به عنوان تنها زن گروه خود سعی دارد تا خودش را به هم تیمی‌های خود ثابت کند و همچنین او یک هکر و مبارز توانا است که در شرایط سخت بهترین رهبری را برای تیم خود خواهد داشت.

Gwen Tennyson – Ben Ten

قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی
قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی

گوون تنیسون یکی از شخصیت‌های اصلی سریال انیمیشنی بن تن می‌باشد. این شخصیت از اولین قسمت سریال انیمیشنی بن تن حضور داشت و همچنان در ماجراجویی‌های ابرقهرمانی بن تن او را همراهی می‌کند.

او در ابتدا یک دختر معمولی بود و از وقتی که پای پسر عمویش، بن به کارهای ابرقهرمانی باز شد، او هم مجبور بود تا در کنار پدر بزرگش و بن با شروران مبارزه کند. گووین به مرور در حین ماجراجویی‌های تابستانه خود مهارت‌های جادویی را آموخت و با استفاده از آن‌ها به بن کمک می‌کرد.

San – Princess Mononoke

قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی
قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی

یکی از قوی ترین شخصیت های زن در فیلم انیمیشنی Princess Mononoke سان نام دارد. سان یکی از شاهزاده‌های مونوکه شناخته می‌شود که در عین حال قهرمانی قدرتمند و شجاع است. سازنده این انیمیشن استودیو گیبلی در روایت داستان به جنگ انسان با طبیعت اشاره می‌کند.

سان توسط الهه گرگ بزرگ شده و بسیار شخصیت وحشی و خشنی دارد که باعث خطرناک بودن او می‌شود. داستان این انیمیشن از آنجایی شروع شد که سان متوجه نابودی خانه خود یعنی جنگل، توسط انسان‌ها شده و این موضوع خشم او را بر می‌انگیزد.

Kida Nedakh – Atlantis: The Lost Empire

قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی
قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی

انیمیشن Atlantis: The Lost Empire از جمله انیمیشن‌هایی است که روی قدرت و شجاعت زنان مانور زیادی می‌دهد. شخصیت‌های زن قدرتمندی در این انیمیشن به نام‌های آدری، هلگا و سینکلر وجود دارند، اما شاهزاده کیدا به دلیل مهارت بالا در جنگ‌های آتلانتیس خود را به شخصیت های قوی برتر زن در فیلم های انیمیشنی اضافه کرد.

کیدا در این انیمیشن شخصیت جنگنده و خشنی دارد و در عین حال یک کاراکتر دلسوز و مهربان است. کیدا یک رهبر بسیار جسور و ماهر می‌باشد که در پایان انیمیشن Atlantis: The Lost Empire ملکه آتلانتیس می‌شود.

Astrid Hofferson – How To Train Your Dragon

قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی
قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی

کمتر کسی پیدا می‌شود که سری انیمیشن How To Train Your Dragon را ندیده باشد. آسترید هافرسون یکی از شخصیت‌های این انیمیشن معروف است که در واقع شخصیت اصلی فیلم نیست، اما به عنوان یک کاراکتر مکمل در تمام طول انیمیشن همراه شخصیت اصلی یعنی هیکاپ، ماجراجویی خود را به همراه دارد.

آسترید هافرسون یک جنگجوی بسیار ماهر و فداکار است که اگر این انیمیشن را دیده باشید در سکانس‌های بسیاری مهارت او در پرتاب تبر و مبارزه به رخ مخاطب کشیده می‌شود. بعد از هیکاپ، آسترید اولین کسی بود که اژدها سواری به صورت حرفه‌ای را یاد گرفت.

Captain Amelia – Treasure Planet

قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی
قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی

انیمیشن سیاره گنج در زمان انتشارش به دلایلی با شکست رو به رو شد، اما از آن دسته انیمیشن‌هایی است که هر کسی آن را دیده و از آن خاطره دارد. یکی از الهام بخش‌ترین شخصیت‌های این انیمیشن کاپیتان آملیا نام دارد که در اوایل فیلم با او آشنا خواهید شد.

کاپیتان آملیا در طول این انیمیشن نشان داد که فردی شجاع و مغرور است که رهبری یک سفر خطرناک تنها مخصوص خودش می‌باشد. او در مهارت‌های رزمی (بهترین فیلم های رزمی 2022) و آکروباتیک بسیار فوق العاده ظاهر می‌شود و در استفاده از سلاح‌های گرم بسیار خوب عمل می‌کند.

Lucy/Wyldstyle – The LEGO Movie

قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی
قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی

یکی از بهترین شخصیت های قوی زن در فیلم انیمیشنی The LEGO Movie به نام لوسی حضور دارد. لوسی همچنین در این انیمیشن به نام وایلد استایل هم شناخته می‌شود. لوسی در سازندگی بسیار استاد است و برای چیزهایی که به آن‌ها اعتقاد دارد می‌جنگد و همچنین در مبارزه (بهترین بازی های مبارزه ای بر اساس متاکریتیک) و رهبری گروه (بهترین رهبران گروه انتقام جویان) بسیار خوب عمل می‌کند.

لوسی شخصیت بسیار شاد و خوشحالی است، اما بسیار دوست دارد که سرسخت و جنگنده به نظر برسد. او بعد از مدتی به این پی برد که هر چیزی بخواهد می‌تواند باشد و در این راه بهترین نسخه از هر دو شخصیت موردعلاقه خود را ساخت.

Rapunzel – Tangled

قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی
قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی

انیمیشن تحسین شده‌ Tangled که در زبان فارسی به نام گیس و کمند شناخته می‌شود، یکی از قوی‌ترین کاراکترهای زن در فیلم‌های انیمیشنی را به تصویر می‌کشد. راپونزل دختری با موهای جادویی و بسیار بلند است که در یک برج مخفی شده در جنگل،توسط نا مادری‌اش زندانی شد.

نا مادری او به لطف موهای جادویی راپونزل سال‌ها جوان مانده است. در همین حین راپونزل با یک دزد آنشنا می‌شود و با او معامله‌ای می‌کند که باعث می‌شود ماجراجویی او در راه رسیدن به حقیقت آغاز شود.

Helen Parr/Elastigirl – The Incredibles

قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی
قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی

The Incredibles یک پروژه موفق با همکاری دیزنی و پیکسار بود که در زمان انتشار با استقبال بسیار خوبی همراه بود. هلن پار یکی از ابر قهرمان‌های داستان انیمیشن است که با آقای شگفت انگیز ازدواج می‌کند و زوج بسیار خوبی را تشکی می‌دهند.

هلن پار به لقب ابر قهرمانی (بهترین فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی 2021) الاستی گرل شناخته می‌شود که قدرت ارتجاعی و کشش او باعث شده تا بسیار قدرتمند و شکست ناپذیر باشد. او علاوه بر اینکه یک مبارز خوب با قدرت‌های باور نکردنی است، همچنین به عنوان یک مادر و همسر دلسوز نقش خود را ایفا می‌کند.

Fa Mulan – Mulan

قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی
قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی

مولان یکی از الهام بخش‌ترین زنان در دنیای انیمیشن است که به تازگی لایو اکشن (بهترین فیلم های لایو اکشن 2022) آن ساخته شد. داستان مولان اینگونه بود که به جای پدر خود به جنگ رفت و یجورایی یک ساختار شکنی در بین دیگر پرنسس‌های دیزنی بود. زیرا او نیاز به نجات توسط یک شاهزاده عضلانی نداشت و سرنوشت مولان به یک مرد خلاصه نمی‌شد.

مولان یک زن بسیار سخت کوش و مبارز فوق العاده‌ای است و به تنهایی به مبارزه با معیارهای مرد سالاری پرداخت. او به عنوان ماهرترین سرباز گروه خود شناخته شد. مولان یکی از قدرتمندترین زنان دنیای انمیشن محسوب می‌شود و آن سرسختی و فداکاری زنانه را به تصویر می‌کشد.

Princess Fiona – Shrek

قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی
قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی

مجموعه شرک هم از جمله انیمیشن‌هایی محسوب می‌شود که هر کسی آن را دیده و خاطرات زیادی با آن دارد. فیونا از آن دسته پرنسس‌های غیر دیزنی است که در ابتدا شخصیتی درمانده داشت، اما در طول زمان به شخصیتی دوست داشتنی و قدرتمند تبدیل شد.

فیونا یک شاهزاده بسیار زیبا است که با یک طلسم دست و پنجه نرم می‌کند. این طلسم شب‌ها او را به یک غول تبدیل کرده و بعد از طلوع آفتاب به حالت انسانی‌اش باز می‌گردد. فیونا در فنون رزمی مهارت بسیاری دارد و تقریبا قابلیت کنترل هر سلاحی را می‌تواند به دست بگیرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار قوی ترین شخصیت زن در فیلم های انیمیشنی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “قوی ترین کاراکتر های زن در فیلم های انیمیشنی ؛ از مریدا تا فیونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *