بهترین انیمیشن های عاشقانه که عشقی در آن وجود ندارد

بهترین فیلم های تاریخ دیزنی آنهایی هستند که پُرمغز و جذاب‌اند. در این نوشتار به آن‌ها پرداخته و آن‌ها را معرفی کرده‌ایم. همراه فیگار بمانید.

بهترین انیمیشن های عاشقانه که عشقی در آن وجود ندارد

فیلم های سینمایی دیزنی همواره جذاب بوده است. در طی سال های اخیر و پیشرفت تکنولوژی، دیزنی نیز کار خود را ارتقا داده است. سالانه چند فیلم و انیمیشن از این شرکت منتشر می‌شود که اغلب با استقبال خوبی روبه‌رو هستند. انیمیشن‌های عاشقانه ، نوعی انیمیشن جداگانه هستند که و آنهایی که فضای عاشقانه دارند اما در آن عشقی وجود ندارد، جدا هستند که در آن عشق دختری بین پسر رخ نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دانلود 100 انیمیشن برتر سال 2022

500 انیمه و انیمیشن برتر تمام دوران

بهترین انیمیشن های تاریخ که داستان عاشقانه ندارند

  • عاشقانه‌های بدون عشق دیزنی

فهرست عناوینی از بهترین انیمیشن های عاشقانه دیزنی که عشقی در آن وجود ندارد را در لیست زیر در یک نگاه می‌توانید ببینید:

دیزنی که سابقا تمرکز بیشتری روی پرنسس ها داشت جدیدا با خلق فیلم‌ها و انیمیشن های جدید تغییر رویه داده است. در ادامه به معرفی بهترین فیلم های دیزنی که بیشتر مواضع انسانی دارند تا عاشقانه می‌پردازیم خصوصا آنهایی که در سال‌های اخیر منتشر شده است.

موانا (2016)

بهترین فیلم های تاریخ دیزنی
بهترین فیلم های تاریخ دیزنی

موانا فیلم پویانمایی محصول سال ۲۰۱۶ شرکت رسانه‌های گروهی آمریکایی والت دیزنی است. این پویانمایی به کارگردانی ران کلمنتس و جان ماسکر (که انیمیشن‌های مشترک و خوبی همچون هرکول، علاءالدین و سیاره گنج را در کارنامه دارند و نویسنده و کارگردان این انیمیشن هستند) ساخته شد.

این انیمیشن بعد از انیمیشن دلیر که جایزه اسکار سال ۲۰۱۳ را برنده شد، دومین انیمیشن مهم دیزنی در سالهای اخیر است که قهرمان آن یک دختر است و قرار است دیزنی در سال ۲۰۲۳ اسپین آف سریالی از این انیمیشن بسازد.

بررسی موانا

بهترین فیلم های تاریخ دیزنی
بهترین فیلم های تاریخ دیزنی

موآنا یکی از زیباترین انیمیشن‌های CGI این اواخر است. انیمیشن آب برخلاف دنیای کارتونی پیرامونش تا حد ممکن واقع‌گرایانه از آب درآمده و این نه تنها توی ذوق نمی‌زند، که تصمیم درستی برای زنده‌تر نشان دادن اقیانوس بوده است.

سکانس رقص و آوازخوانی خرچنگ غول‌پیکر رسما تبدیل به یک دیسکوی دیوانه‌وار می‌شود. فیلم از نظر جلوه‌‌های بصری از جزییات و تصاویر اعجاب‌انگیزی بهره می‌برد که می‌تواند یک‌تنه جای خالی بسیاری از کمبودهای فیلم را پر کند.

موآنا در زمینه‌ی فیلم‌های پاپ‌کورنی و سرگرم‌کننده سال ۲۰۱۶ حتما در رده‌‌‌های بالا قرار می‌گیرد، اما از دست یافتن به دستاوردهایی که پتانسیل رسیدن به آنها را داشته هم باز می‌ماند. اینکه دیزنی با این فیلم سعی کرده حال‌و‌هوای انیمیشن‌های موزیکالش را در فضای جدیدی تکرار کند خیلی خوب است و فیلم در زمینه‌ی قایق‌سواری موآنا در اقیانوس ماجراجویانه‌تر و پرجنب‌و‌جوش‌تر از بسیاری از فیلم‌های پرنسس‌محور قبلی‌شان است، اما کاش آنها عناصر معرف قدیمی‌شان را در ساختار و روایتی جدید عرضه می‌کردند.

(1998) Mulan

بهترین فیلم های تاریخ دیزنی
بهترین فیلم های تاریخ دیزنی

این انیمیشن، داستان دختر قهرمانی که به خاطر بیماری پدرش در زمان حمله مغول‌ها به چین، خود را به شکل پسر در می‌آورد و مخفیانه به جای پدر وارد ارتش می‌شود.

بررسی مولان

بهترین فیلم های تاریخ دیزنی
بهترین فیلم های تاریخ دیزنی

مولان دختری جوان در چین باستان است. هنگامی که مغول‌ها شروع حمله به کشور می‌کنند، امپراطور به یک عضو از هر خانواده دستور می‌دهد که به ارتش چین بپیوندد و از کشور دفاع کند. تمامی اعضای این انیمیشن باید مرد باشند، اما در خانواده مولان، تنها مرد، پدر مجروح اوست. مولان که نمی‌خواهد اجازه دهد پدرش بمیرد، مانند یک مرد لباس می‌پوشد و شب فرار می‌کند تا به جنگ بپیوندد.

خط داستانی واقعاً غافلگیرکننده است. در حال حاضر، انیمیشن فوق‌العاده باشد و مولان مطمئناً به سنت بزرگ دیزنی پایبند می‌باشد. این داستان و احساسی است که به شما دست می‌دهد که این فیلم را فوق‌العاده جلوه می‌کند. دیزنی کارهای زیادی را انجام می‌دهد تا مطمئن شود که تصویر چین باستان دقیق است.

رایا و آخرین اژدها (2021)

Raya And The Last Dragon (2021)
بهترین فیلم های تاریخ دیزنی

رایا و آخرین اژدها یک فیلم سینمایی پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی در ژانر ماجراجویی و خیال‌پردازی حماسی است که از سوی کمپانی استودیو سینمایی والت دیزنی در ۵ مارس ۲۰۲۱ (۱۵ اسفند ۱۳۹۹) اکران شده‌است. از بازیگران آن می‌توان به کسی استیل و آکوافینا اشاره کرد.

بررسی رایا و آخرین اژدها

بهترین فیلم های تاریخ دیزنی
بهترین فیلم های تاریخ دیزنی

Raya and the Last Dragon دارای مشخصه‌های مدرن یک داستان ماجراجویی دیزنی با یک قهرمان برجسته است که با انیمیشنِ خیره کننده، تماشایی و موسیقی متن فوق‌العاده جیمز نیوتن هاوارد زنده شده است.

تماشای آن بسیار سرگرم‌کننده است و مهمتر از همه، این فیلم یک پیام چشم نواز در مورد چگونگی بازسازی حس اعتماد دارد. و در پایان همه این عناصر، از طراحی شخصیت‌های رسا گرفته تا سکانس‌های اکشن، با کیفیت بالای کارگردانی انیمیشن تقویت می‌شوند.

دلیر (2012)

بهترین فیلم های تاریخ دیزنی
بهترین فیلم های تاریخ دیزنی

دلیر یا شجاع یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای فانتزی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۲ است که توسط استودیو انیمیشن پیکسار تولید و توسط والت دیزنی پیکچرز منتشر شده‌ است. کارگردانی آن را مارک اندروز (در اولین کارگردانی فیلم بلند خود) و برندا چپمن با کارگردانی مشترک استیو پرسل بر عهده داشتند.

داستان توسط چپمن، با فیلمنامه‌ای از اندروز، پرسل، چپمن و ایرنه مکی نوشته شده‌است. تهیه‌کنندگی این فیلم بر عهده کاترین سارافیان بود و جان لستر، اندرو استنتون و پیت داکتر به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی آن عمل کردند. صداپیشگان این فیلم شامل کلی مکدونالد، کلی مکدونالد، کلی مکدونالد، جولی والترز، رابی کالترین، کوین مک‌کید و کریگ فرگوسن هستند.

داستان این فیلم در ارتفاعات اسکاتلند می‌گذرد و داستان پرنسس مریدا از دان‌بروخ را روایت می‌کند که از یک رسم دیرینه سرپیچی می‌کند و با ابراز تمایل به نامزدی باعث هرج و مرج در پادشاهی می‌شود. وقتی مادرش ملکه الینور قربانی یک نفرین وحشیانه شده و تبدیل به خرس می‌شود، مریدا باید به درون خود نگاه کند و کلید نجات پادشاهی را پیدا کند.

مریدا اولین پرنسس دیزنی است که توسط پیکسار ساخته شد. این فیلم همچنین به استیو جابز تقدیم شده که قبل از اکران فیلم درگذشت. دلیر اولین فیلم پیکسار با یک قهرمان زن است و اولین فیلمی است که با یک سیستم پویانمایی اختصاصی جدید به نام پِرِستو ساخته شده‌ است. این یکی از بهترین فیلم های دیزنی و پیکسار است.

بررسی دلیر

بهترین فیلم های تاریخ دیزنی
بهترین فیلم های تاریخ دیزنی

شجاع از لحاظ گرافیکی هم مانند اغلب انیمیشن های پیکسار، چشم نواز است. زیباترین افکت های گرافیکی را می توانید در موهای پریشان مریدا مشاهده کنید که موج های آن به زیبایی به رقص در می آیند. همچنین محیط جنگل به کار رفته در این انیمیشن بسیار زیبا است و رنگ بندی های تیره جنگل نیز در بهترین حالت ممکن قرار دارد.

البته شاید بتوان اصلی ترین ایراد فیلم4 را مربوط به چهره مریدا دانست که جزییات زیادی در آن به چشم نمی خورد. جالب اینجاست که صورت مریدا به عنوان شخصیت اصلی داستان در مقایسه با شخصیت های منفی، از ظرافت های به مراتب کمتری بهره برده است. شما به راحتی می توانید انواع چین و چروک ها را در صورت شخصیت های منفی داستان مشاهده کنید اما درباره مریدا این جزییات اصلا به چشم نمی خورد.

صداپیشگان انیمیشن شجاع کار خود را به خوبی انجام داده اند. صدای کلی مک دونالد در نقش مریدای جسور کاملا جا افتاده و قابل باور است. همچنین صدای اِما تامپسون در نقش ملکه الینور که همواره نگران مریدا می باشد، مثل همیشه عالی بوده.

صدای بیلی کانلی پیشکسوت هم در نقش فرگوس مثل همیشه بی نقص می باشد. بیلی کانلی همیشه انتخاب مطمئنی برای صداپیشگی بوده است. در مجموع می توان گفت انیمیشن شجاع اثری زیبا مانند اکثر ساخته های کمپانی پیکسار است. پیام اصلی این انیمیشن که قصد دارد به مخاطبش ارائه دهد این است که همواره یکدیگر را دوست داشته باشید و اگر هم روزی با یکدیگر اختلاف پیدا کردید، هرگز این را به حساب دشمنی نگذارید.

پینوکیو (1940)

بهترین فیلم های تاریخ دیزنی
بهترین فیلم های تاریخ دیزنی

پینوکیو انیمیشن آمریکایی محصول سال ۱۹۴۰ است که به تهیه‌کنندگی والت دیزنی و از روی کتاب ماجراهای پینوکیو نوشتهٔ کارلو کلودی ساخته شد. این فیلم، دومین انیمیشن کلاسیک والت دیزنی بود که پس از موفقیت پویانمایی سفیدبرفی و هفت کوتوله ساخته شد و توسط کمپانی آر.ک.ئو توزیع شد.

پینوکیو برنده جایزه بهترین ترانه اصلی اسکار شد. در سال ۱۹۹۴ میلادی این فیلم تحت عنوان اثر فرهنگی، تاریخی، زیبا و قابل توجه» به فهرست گنجینه ملی فیلم آمریکا اضافه شد و از نگاه انجمن فیلم آمریکا، یکی از ۱۰ فیلم انیمیشن برتر جهان است. این یکی از بهترین فیلم های دیزنی انسانی است.

بررسی پینوکیو

پرفروش ترین فیلم های والت دیزنی
پرفروش ترین فیلم های والت دیزنی

آدمکی چوبی با از سر گذراندن ماجراهایی، لیاقت آن را پیدا می‌کند که به انسانی واقعی تبدیل شود. ظرافت اصلی داستان در همین نکته است. چه چیزی پینوکیو را از آدمکی چوبی به انسانی واقعی تغییر می‌دهد؟ اخلاق و آموختن راه و رسم زندگی در جریان داستان، تنها یک وجه قضیه است. به نظر من، پینوکیو با دانایی به جایگاه انسان بودن می رسد و فرشته مهربان داستان نیز در واقع فرشته دانایی است.

زوتوپیا (2016)

فیلم های سینمایی دیزنی, بهترین فیلم های دیزنی انسانی, بهترین فیلم های دیزنی و پیکسار, پرفروش ترین فیلم های والت دیزنی
فیلم های سینمایی دیزنی, بهترین فیلم های دیزنی انسانی

زوتوپیا (که از ترکیب دو واژه zoo به معنای باغ وحش و کلمه یونانی Utopia به معنای آرمان‌شهر به وجود آمده) یک پویانمایی رایانه‌ای سه‌بعدی آمریکایی اکران شده در ژانر کمدی و ماجراجویی، به کارگردانی بایرون هاوارد، ریچ مور و جرید بوش است.

این فیلم توسط والت دیزنی پیکچرز تهیه شده‌است که به عنوان پنجاه و پنجمین فیلم پویانمایی در فهرست والت دیزنی به حساب می‌آید. از صداپیشگان این فیلم می‌توان به جنیفر گودوین، جیسون بیتمن، ادریس البا و شکیرا اشاره کرد. زوتوپیا توسط والت دیزنی پیکچرز در ۴ مارس ۲۰۱۶ در ایالات متحده اکران شد. این از پرفروش ترین فیلم های والت دیزنی است.

بررسی زوتوپیا

پرفروش ترین فیلم های والت دیزنی

زوتوپیا احتمالا یکی از انیمیشن های مهم در فصل اسکار 2017 خواهد بود. انیمیشنی که علاوه بر تاکید همیشگی بر ارزش دوستی و خانواده، مفاهیم تازه ای از جمله مبارزه با نژاد پرستی و پذیرش تفاوت ها و همچنین وظیفه حکومت در قبال مبارزه با تبعیض نژادی را به خوبی مطرح کرده است.

زوتوپیا از این جهت می تواند انیمیشن ارزشمندی باشد که نسل کودکان را به پذیرش تفاوت های نژادی دعوت می کند و به آنها می گوید که مهم نیست از چه نژادی باشید و چه رنگی داشته باشید، همه شما از حق مساوی برخوردار هستید و باید جامعه ای شاد تشکیل دهید.

یکی از دیالوگ های هوشمندانه ای که در زوتوپیا می شنویم زمانی است که جودی می گوید : من اینجا اومدم تا دنیا رو به جای بهتری تبدیل کنم اما فکر می کنم بدتر شد. و در پاسخ می شوند : دنیا همیشه در حال ویرانی هست، برای همین همیشه به پلیس های خوب نیاز داریم.

۶ قهرمان بزرگ (2014)

فیلم های سینمایی دیزنی

۶ قهرمان بزرگ فیلمی در ژانر موزیکال، علمی–تخیلی، و فانتزی به کارگردانی کریس ویلیامز و دان هال است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. این فیلم از کمیک‌های مارول کامیکس به همین نام تقلید شده‌است. یک سریال انیمیشنی نیز هم به به این نام درست شده و درحال پخش است.

بررسی ۶ قهرمان بزرگ

بهترین فیلم های دیزنی انسانی, بهترین فیلم های دیزنی و پیکسار, پرفروش ترین فیلم های والت دیزنی
بهترین فیلم های دیزنی انسانی

انیمیشن “6 بزرگ قهرمان” یکی از پویانمایی های خوش ساخت سال 2014 می باشد که برنده جایزه اسکار نیز شد. گرافیک و تصاویر انیمیشن بسیار چشم نواز می باشند. گفته شده است که شرکت دیزنی برای خلق آنها برنامه جدید تولید تصاویر گرافیکی نوشته است.

معماری و بافت جالب سان فرانسوکیو که ترکیبی از توکیو و سان فرانسیسکو است، با مهارت هرچه تمام از کار درآمده و به دل می نشیند. البته تخیل بیش از حد در طراحی ساختمان ها کمی به این امر ضربه زده است. طراحی کاراکترها هم خوب و قابل قبول می باشد مخصوصا بِیمکس که مطمئنا جالب ترین و بانمک ترین شخصیتی است که این چند وقته در انیمیشن ها می توان یافت. البته طراحی شخصیت ها جای کار بیشتری داشت تا بتواند در حد کیفیت دیگر انیمیشن ها مانند “رنگو” ، “چگونه اژدهای خود را تربیت کنید 2” و سری “داستان اسباب بازی ها” ظاهر شود.

(2009) Mary and Max

بهترین فیلم های تاریخ دیزنی
بهترین فیلم های تاریخ دیزنی

داستان این انیمیشن که در سال 1976 تا 1994 اتفاق میافتد، و درباره دوستی یک دختر کوچولوی 8 ساله و مرد یهودی 44 ساله است که در نیویورک زندگی می‌کند. داستان بیشتر حول زندگی این دو نفر و از وقتی دخترک 8 ساله است تا وقتی 26 ساله شده و نامه‌هایی که بین این دو نفر رد و بدل می‌شود، اتفاق می‌افتد.

بررسی مری و مکس

بهترین فیلم های تاریخ دیزنی
بهترین فیلم های تاریخ دیزنی

مری و مکس، یک داستان غم‌انگیز فراموش نشدنی و دلخراش از دوستی و تنهایی است. داستان تلخ و شوخ، با طنز سیاه کنایه آمیزی است و متناقض‌ترین احساسات را در بیننده برمی‌انگیزد. این انیمیشن عالی از سبک تاریک تیم برتون پیروی می‌کند و فیلمنامه بینشی عمیق در رفتار انسان است.

کارگردانی، ویرایش و انیمیشن استادانه برای برانگیختن علاقه شما به دنیای مری و مکس و به اشتراک گذاشتن سفرهای چالش برانگیز آنها در زندگی، و همچنین مکاتبات و هدایای واقعی، واقع بینانه و جذاب آنها با یکدیگر می‌باشد.

این انیمیشن مملو از اتفاقات غمگین، تنهایی و انزوا که هر دو شخصیت احساس می‌کنند که در تمام طول مسیر قابل لمس است. واقعاً فیلمی نیست که شما را بخنداند، بلکه فیلمی می‌باشد که شما را به فکر وادار کند و در نهایت بهترین داستان سرایی واقعاً در مورد آن است.

ملاقات با رابینسون‌ها (2007)

فیلم های سینمایی دیزنی
فیلم های سینمایی دیزنی

ملاقات با رابینسون‌ها یک پویانمایی محصول شرکت والت دیزنی است. لوییس رابینسون پسر ۱۲ ساله‌ای است که هنگام نوزادی توسط مادرش به پرورشگاه سپرده شد. این پسر با وجود گذشته‌ای که دارد، فوق‌العاده باهوش و دارای توانایی بالقوه اختراع کردن است.

هنگامی که زن و مردی برای دیدن او می‌آیند، لوییس با یک دستگاه ساندویچ ساز سعی می‌کند آنها را تحت تأثیر قرار دهد ولی ناکام مانده و دچار افسردگی می‌شود. مسئول پرورشگاه که زنی مهربان است، به لوییس می‌گوید که مادر واقعی‌اش حتماً به او علاقه داشته ولی به دلیل مشکلاتش نتوانسته از لوییس نگهداری کند. همین هم باعث می‌شود که رابینسون به فکر ساخت یک دستگاه خاطره‌یاب بیفتد تا در گذشته مادرش را پیدا کند.

بررسی ملاقات با رابینسون‌ها

فیلم های سینمایی دیزنی
فیلم های سینمایی دیزنی

رابینسون سخت کار می‌کند و سرانجام دستگاه را می‌سازد و آن را در یک نمایشگاه اختراعات معرفی می‌کند. در آنجا پسری به نام ویلبر رابینسون سر رسیده و خود را پلیس زمان آینده معرفی کرده و ادعا می‌کند که ماشین زمانش توسط سر کلاه خان دزدیده شده. لوییس خاطره‌یاب را روشن می‌کند ولی یک کلاه پرنده آن را خراب کرده و نمایشگاه به هم می‌ریزد. لوییس آنجا را با عصبانیت ترک می‌کند و همان دستگاه توسط مرد بلند قد موسوم به سر کلاه خان دزدیده می‌شود.

ملاقات با خانواده رابینسون، یک انیمیشن علمی ـ تخیلی است. لوییس که نوجوانی نابغه است، همراه با ویلبر به آینده سفر می‌کند و با خانواده‌ی رابینسون آشنا می‌شود. لوییس و ویلبر در تلاش هستند تا مرد کلاه‌به‌سر را که ماشین زمان را دزدیده است، متوقف کنند تا گذشته را دستکاری نکند. این انیمیشن مفهوم تلاش‌کردن و ناامیدنشدن از شکست‌ها را به‌خوبی بیان می‌کند. جابه‌جاشدن در زمان ممکن است فهم روند داستان را برای کودکان در سنین پایین دشوار کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های تاریخ دیزنی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *