معرفی و تحلیل بهترین انیمیشن های فانتزی تاریخ سینما

بهترین انیمیشن‌های فانتزی ساخته شده کدامند؟ در این مقاله سعی داریم تا نگاهی به این انیمیشن‌ها داشته باشیم. در ادامه با معرفی و تحلیل بهترین انیمیشن های فانتزی از نگاه سایت فیگار با ما همراه باشید.

با انتشار انیمیشن‌هایی مانند  Turning Red و  The Spine of Night که هر دو در همین سال‌های اخیر منتشر شدند بار دیگر ثابت شد که انیمیشن و فانتزی به خوبی با یکدیگر پیوند خورده‌اند. مدیوم انیمیشن بارها ثابت کرده است که یکی از بهترین مدیوم‌ها برای به تصویر کشیدن اتفاقات فوق‌العاده و غیر عادی است.

انیمیشن‌های مختلفی که در طول تمام دوران ساخته شده‌اند، دنیایی از تمامی ژانرها را در بر گرفته‌اند. اما ژانری که در آن به خوبی می‌توان از نحوه‌ی ساخت و دیدن آن لذت زیادی برد، انیمیشن‌هایی هستند که ژانر فانتزی دارند.

مقالات مرتبط:

برترین انیمیشن های سریالی تاریخ که باید ببینید

بهترین انیمیشن های فانتزی

  • معرفی و تحلیل بهترین انیمیشن های فانتزی از نگاه سایت فیگار

در زیر لیستی از انیمیشن‌هایی که در نوشتار بهترین انیمیشن های فانتزی تاریخ برای شما معرفی کردیم را می‌توانید در یک نگاه مشاهده بفرمایید:

بهترین انیمیشن های فانتزی
بهترین انیمیشن های فانتزی

مقالات مکمل:

خفن ترین و بهترین انیمیشن های دیزنی

بهترین انیمیشن‌های نوستالژیک دیزنی

تعداد انیمیشن‌های فانتزی باکیفیت زیاد است و مخاطبین در این زمینه گزینه‌های زیادی را برای تماشا دارند. ما سعی کرده‌ایم تا ده انیمیشن بسیار خوب در این زمینه را معرفی کنیم.

در اینستاگرام بخوانید:

Final Fantasy VII: Advent Children (7.2)

بهترین انیمیشن های فانتزی
برترین انیمیشن فانتزی

فاینال فانتزی ۷ نجات کودکان، نام فیلمی انیمیشنی محصول سال ۲۰۰۵ به کارگردانی تتسویا نومورا و تاکشی نوزو می‌باشد. یک نوع بیماری وارد زمین شده و کودکان به آن مبتلا شدند در این حین افرادی کودکان را جمع آوری می‌کنند و به آنان می‌گویند که می‌توانند بیماری زخم کیهانی را درمان کنند و سپس آنان را به چشمه‌ای می‌برند و به همه می‌گویند از آبی که خاصیت تلسم کردن را دارد بنوشند تا آنان را سربازان خویش کنند.

در این حین شخصیتی به نام کلود که خود را مسئول این اتفاق می‌داند برای نجات کودکان به دنبال آنان می‌گردد

تحلیل انیمیشن نجات کودکان

بهترین انیمیشن های فانتزی
تحلیل انیمیشن نجات کودکان

این انیمیشن، بر اساس بازی ویدئویی به همین اسم ساخته شده است که مملو از سکانس‌های مبارزه‌ای شدید، فلاش بک‌های بی‌شمار و طرحی است که در ظاهر عمیق به نظر می‌رسد. تیم جدیدی از آدم‌های بد ظهور کرده‌اند تا کاری را که Sephiroth در بازی اصلی شروع کرده بود به پایان برسانند و بیشتر فیلم صرف نبرد می‌شود تا آنها را از رسیدن به پایان جهان باز دارد.

Sephiroth در بازی Final Fantasy VII، انگیزه های زیادی داشت، اما Kadaj و خدمه Advent Children هیچ داستانی را دریافت نمی‌کنند. آنها به معنای واقعی کلمه از هوا ظاهر می‌شوند، و این تنها چیزی است که شما به دست می‌آورید. سکانس‌های مبارزه، مکرر و طولانی هستند و نبردهای پایانی پشت سر هم نزدیک به یک ساعت از زمان کلی فیلم را به خود اختصاص می‌دهند.

این انیمیشن از نظر بصری تاثیرگذار است. نیمه‌ی دوم فیلم، به سکانس‌های مبارزاتی بی‌پایان اختصاص دارد که به دلیل گرافیکشان قابل توجه هستند، اما همچنین به دلیل عدم آسیب واقعی به هر یک از مبارزان، مصنوعی جلوه می‌کنند.

Corpse Bride (7.3)

بهترین انیمیشن های فانتزی
فانتزی ترین انیمیشن های تاریخ

فیلم روایتی بین دنیای زندگان و مردگان است. ویکتور فن دورت و ویکتوریا دورگلات بنا به ملاحضات مالی و اجتماعی خانواده‌هایشان می‌خواهند با هم ازدواج کنند. در هنگام تمرین مراسم عروسی، ویکتور مدام خطابه‌ای را که باید بگوید فراموش می‌کند.

او به جنگل می‌رود و در حالی که خطابه‌اش را با خود تکرار می‌کند، حلقه را از شاخه درختی که مانند یک دست از زمین بیرون آمده است می‌گذراند. شاخه در حقیقت دست عروس مرده‌ای است که از خاک بیرون مانده است. ماجراهای ویکتور، سرگردانیش در دنیای مردگان و عشق یک طرفه عروس مرده به او از این جا آغاز می‌شود.

تحلیل انیمیشن عروس مردگان

بهترین انیمیشن های فانتزی
بهترین انیمیشن های فانتزی

تیم برتون پس از مسحور کردن تماشاگران با انیمیشن کابوس قبل از کریسمس، نمایش انیمیشن استاپ موشن دیگری به نام عروس مردگان را به نمایش می‌گذارد. من فکر می‌کنم که The Corpse Bride داستان زیبایی دارد. این انیمیشن در مورد عشق و مهربانی واقعی است.

جانی دپ در نقش ویکتور ون دورت بی‌نقص است و همه شخصیت‌ها فوق‌العاده بازی می‌کنند. این انیمیشن از حالات چهره گرفته تا انعکاس در قطره اشک فوق العاده می‌باشد. پایان‌بندی نیز ارزش انتظار را دارد.

بهترین انیمیشن های استاپ موشن

The Secret Of Kells (7.6)

بهترین انیمیشن های فانتزی
بهترین انیمیشن های فانتزی

داستان انیمیشن The Secret of Kells درباره کودکی به نام برندن است که به اجبار در حال همکاری برای ساخت دیواری برای جلوگیری از حمله وایکینگ‌ها می‌باشد. او یک روز با هنرمندی به نام برادر آیدان آشنا می‌شود که برندن را با زیبایی‌های هنر آشنا می‌کند.

برندن تصمیم می‌گیرد مسیر زندگی خود را تغییر داده و به انجام و اتمام رساندن طراحی‌های کتاب باستانی و پر رمز و راز مشغول شود. در راه رسیدن به این هدف، او راهی سفری به اعماق جنگل می‌شود و در آنجا با بزرگ‌ترین ترس زندگی‌اش روبرو می‌شود.

تحلیل انیمیشن راز کلز

تحلیل انیمیشن The Secret of Kells
بهترین انیمیشن های فانتزی

این انیمیشن فانتزی به بهترین شکل ممکن موفق می‌شود افسانه و عناصر رنگی‌رنگی موجود در این قصه را در کنار و همراه با یکدیگر قرار دهد و به تصویر بکشد و تصاویر خیره‌کننده‌ای را خلق کند. قصه‌ای جادویی که جادو و اثر آن در تمام وجود مخاطب پخش می‌شود و ذهن او را فرا می‌گیرد و مخاطب را کاملا با خود همراه می‌کند.

انیمیشن The Secret of Kells مانند جواهری دست کم گرفته شده است که به آن توجه زیادی نشده است. هر شخصی که طرفدار این ژانر و این سبک باشد قطعا از تماشای این انیمیشن لذت خواهد برد.

یک پسر جوان از یک صومعه با دوست پری شکل خود در ساخت یکی از زیباترین دست نوشته‌های تاریخ همکاری می‌کنند. قصه‌ای که با رازهای مرموز مختلف، موجودات شیطانی و حتی وایکینگ‌ها همراه می‌شود و تمام این‌ها دلایلی کافی و شاید حتی بیش از کافی برای تماشای این انیمیشن فوق‌العاده است.

Fantasia (7.7)

بهترین انیمیشن های فانتزی
انیمیشن های برتر فانتزی

Fantasia انیمیشنی محصول سال 1940 می‌باشد. این انیمیشن داستان جادوگری را روایت می‌کند که به دنبال شخصی است که فوت و فن‌ها و اسرار جادوگری را به آموزش دهد.

او نمی‌تواند شخصی را جز میکی‌موس برای این کار پیدا کند. اما در این بین میکی‌موس که هنوز به طور کامل آماده نیست و همه چیز را یاد نگرفته دست به جادوگری می‌زند و این کار باعث می‌شود تا او اتفاقات و ماجراهای عجیبی را تجربه کند.

تحلیل انیمیشن فانتازیا

تحلیل انیمیشن Fantasia
بهترین انیمیشن های فانتزی

اگرچه این انیمیشن همیشه به عنوان ساخته دیزنی شناخته می‌شود اما فانتازیا به شکل‌گیری تعداد زیادی فیلم و انیمیشن در ژانر فانتزی کمک کرده است که این موضوع مخصوصا در فیلم The Sorcerer’s Apprentice قابل شناسایی است. همچنین می‌توان گفت دوئل‌های موزیکال فیلم‌های Doctor Strange و Multiverse of Madness نیز تاثیری هرچند اندک از اثر فانتزی موزیکال دیزنی گرفته‌اند.

شخصیت میکی‌موس در قامت یک جادوگر تنها ویژگی و جذابیت ایم انیمیشن نیست. در این انیمیشن از قطعه‌های موسیقی فوق العاده‌ای مثل قطعه Pastoral Symphony از بتهوون استفاده شده است.

استفاده از این موسیقی‌ها و تبدیل آن‌ها به یک نسخه و فرم نمایشی و نشاندن آن بر روی کاراکترهای مختلف، از دیگر اقدامات بزرگ این انیمیشن است. شاید این انیمشین با سلیقه همه سازگار نباشد اما قطعا تماشای آن یک تجربه لذت‌بخش خواهد بود.

Coraline (7.7)

بهترین انیمیشن های فانتزی
انیمیشن های برتر فانتزی

انیمیشن Coraline یک اثر فانتزی است که می‌تواند در دسته انیمشن‌های ترسناک هم قرار بگیرد. اگر شما هم به داشتن یک نسخه زندگی ایده‌آل فکر کرده‌اید یا به دنبال یافتن آن نسخه بوده‌اید و در آرزوی رسیدن به آن بوده‌اید در این انیمیشن می‌توانید داستانی مشابه را دنبال کنید.

یک دختر ماجراجو به خانه جدیدی نقل مکان می‌کند. او یک درب مرموز و مخفی را پیدا می‌کند و پس از عبور از آن با یک نسخه ایده‌آل از خانه خاکستری و خسته‌کننده خود مواجه می‌شود که البته رازهای عجیب و شیطانی در آن مخفی شده و جریان دارند.

تحلیل انیمیشن کورالین

تحلیل انیمشن Coraline
بهترین انیمیشن های فانتزی

تا به حال به وجود دنیای دیگری فکر کرده‌اید؟ دنیایی ایده‌آل که در آن تمام رویاهای افراد حتی وحشیانه‌ترین آن‌ها به واقعیت تبدیل شوند. آیا در این دنیا می‌توان به صلح و آرامش امیدوار بود و آیا کسی می‌تواند در این دنیا مسالمت‌آمیز زندگی کند؟ یا در عوض آن واقعیت پیچیده‌ای که در زیر سطح پنهان شده را همانند کورالین کشف خواهد کرد؟

کورالین پر از تصاویر وحشتناکی است که می‌تواند هر کسی را به فکر فرو ببرد. داستانی پیچیده و در عین حال جذاب و شگفت‌انگیز دارد که در کنار فانتزی بودن می‌تواند مخاطبش را با حقایقی نسبتا ترسناک روبرو کند.

کورالین از حرفی که می‌خواهد بزند هیچ ترسی ندارد. این اثر به مکان‌ها و واقعیت‌های تاریک می‌رود و اثری منحصر به فرد و وحشتناک را پدید می‌آورد. این انیمیشن طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد و تئوری‌های زیاد و بعضا ترسناک و عجیبی نیز مربوط به آن وجود دارند. این انیمیشن به شکلی ساده و به دور از هرگونه ادا کار خود را انجام می‌دهد و مخاطب را کاملا در خود غرق می‌کند. اگر در کنار فضای فانتزی علاقه دارید کمی فضای مرموز و ترسناک را نیز تجربه کنید پیشنهاد می‌شود که تماشای این اثر خاص را از دست ندهید.

برترین انیمیشن های ترسناک

The Nightmare Before Christmas (7.9)

بهترین انیمیشن های فانتزی
بهترین انیمیشن های فانتزی

انیمشن کابوس پیش از کریسمس نیز مانند انیمیشن کورالین در کنار فانتزی بودن تم ترس را هم دارد. داستان این انیمیشن مربوط به شهر هالووین است. در واقع قصه از این شهر آغاز می‌شود. شهری که مانند یک کابوس برای کودکان است و نام شهر وحشت را یدک می‌کشد که هیولاهای وحشتناکی در آن سکونت دارند.

خط اصلی داستان مربوط به جک است. او که عنوان پادشاه کدو تنبل‌ها را دارد و اسکلتی جذاب و خوش‌تیپ است از کارهای همیشگی و روتین خود خسته شده است. او در جستجوی سالی متفاوت به شهر دیگری می‌رود و بعد از دیدن جشن کریسمس تصمیم می‌گیرد تا کریسمس آن سال را خودش رهبری کند.

تحلیل انیمیشن کابوس پیش از کریسمس

تحلیل انیمیشن The Nightmare Before Christmas
تحلیل انیمیشن The Nightmare Before Christmas

مهم نیست که هم‌اکنون چه سنی دارید در هر لحظه‌ای اگر به دنبال تماشای اثری عجیب و متفاوت هستید می‌توانید the nightmare before christmas را تماشا کنید. این انیمیشن از همان ابتدا با آهنگی که با محوریت یک شهر شبح‌وار است آغاز می‌شود و نوید تماشای یک انیمیشن با تم و موضوع جذابی را می‌دهد.

همیشه این موضوع مورد بحث بوده است که انیمیشن the nightmare before christmas یک اثر کریسمسی است یا اثری مربوط به هالووین می‌باشد.

می‌توان گفت این اثر موفق می‌شود تا به طور همزمان هم کریسمسی و هم هالووینی باشد و هر دو سبک را در خود جای می‌دهد. کابوس قبل از کریسمس پر از موسیقی‌های دلهره‌آور، تصاویر زیبا و ترس‌های عالی است. این ویژگی‌ها این انیمیشن کلاسیک را تبدیل به یکی از بهترین استاپ‌موشن‌های تاریخ می‌کند.

Shrek (7.9)

بهترین انیمیشن های فانتزی
بهترین انیمیشن های فانتزی

انیمیشن شرک همیشه از آن دست انیمیشن‌های بسیار محبوب بین مخاطبین ایرانی بوده است. به ویژه دوبله‌های جذاب این انیمیشن همیشه در یادها باقی خواهد ماند.

شرک غولی است که در جنگلی سرسبز در سکوت و آرامش و به دور از هر گونه هیاهویی زندگی می‌کند. روزی مامورین مخصوص پادشاه به منطقه‌ای نزدیک به خانه شرک می‌آیند و از مردم چیزهای عجیبی که دارند را طلب می‌کنند.

یک پیرزن الاغ خود را به آن‌ها می‌دهد و ادعا می‌کن که الاغش قادر به حرف زدن است. ناگهان الاغ از آنجا فرار می‌کند و به خانه شرک رسیده و از او در برابر سربازان کمک می‌خواهد. پس از آشنایی شرک با الاغ ماجرایی دیدنی و جذاب برای آن‌ها اتفاق می‌افتد.

تحلیل انیمیشن شرک

تحلیل انیمیشن Shrek
بهترین انیمیشن های فانتزی

حتی قبل از اینکه انیمیشن شرک به دریایی بی‌کران برای جوک‌ها و شوخی‌های اینترتی تبدیل شود همواره در صنعت انیمیشن یک پدیده بود. یک انیمشن کمدی که به طور مشخصی داستان‌های افسانه‌ای سنتی که توسط دیزنی بیان می‌شوند را به سخره می‌گیرد. این ماجراجویی خنده‌دار در طول زمان کیفیت خود را ثابت کرده و با گذر زمان هرگز فراموش نشده است.

تکنیک‌های مختلف انیمیشن می‌آیند و می‌روند. هر روز تکنیک‌های جدیدی کشف می‌شوند که کیفیت بصری آثار را بیشتر می‌کنند. اما تا زمانی که نویسندگی، طنز و شوخ طبعی ادامه دارند شرک همیشه به طور بی‌نقصی در رده بهترین آثار ایستاده است. نویسندگی فوق‌العاده، توانایی گرفتن خنده و ارجاعات هوشمندانه از بارزترین ویژگی‌های این انیمیشن دوست‌داشتنی هستند.

Aladdin (8.0)

بهترین انیمیشن های فانتزی
انیمیشن های برتر فانتزی

هر زمان که نام انیمیشن فانتزی به گوشمان می‌خورد احتمالا در گوشه‌ای از ذهنمان به انیمیشن علاالدین و غول چراغ جادو و ماجراهای جذاب آن فکر می‌کنیم.

علاالدین نام یک پسر شرور خیابانی است. او روزی به طور تصادفی شاهزاده جاسمین را که به طور مخفیانه در شهر می‌گردد را می‌بیند.  سپس آن دو عاشق یکدیگر می‌شوند اما یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن هم این است که پرنسس جاسمین فقط می‌تواند با یک شاهزاده ازدواج کند.

تحلیل انیمیشن علاالدین

تحلیل انیمیشن Aladdin
بهترین انیمیشن های فانتزی

می‌توان گفت که اگر علاالدین وجود نداشت شاید انیمیشنی به نام شرک هیچوقت ساخته نمی‌شد. چه دیزنی در آن زمان می‌دانست یا نه، انیمیشن علاالدین به طور کلی قالب و نحوه کاری و ساخت انیمیشن‌های دیزنی را تغییر داد. اثری با انیمیشن‌های جذاب و ماهرانه، دیالوگ‌های تک خطی و ارجاعات فرهنگی که همیشه ارزش تماشای دوباره را دارد.

انیمیشنی شامل مکان‌های دوردست، شمشیربازی‌های جسورانه، جادوهای شگفت‌انگیز و یک شاهزاده در لباس مبدل تبدیل به اقتباسی دوست‌داشتنی دیزنی از علاالدین و چراغ جادو شد. این انیمیشن، استودیو را د بهترین روزها و بهترین حالت خود قرار داد و یک موزیکال دیوانه‌وار در کنار لحظاتی کمدی برای مخاطبین پدید آورد و در کنار آن‌ها فاکتورهایی مثل اکشن، ماجراجویی و عاشقانه بودن را نیز اضافه کنید.

Beauty And The Beast (8.0)

بهترین انیمیشن های فانتزی
فانتزی ترین انیمیشن های تاریخ

یکی دیگر از آثار همیشه به یاد ماندنی و دوست‌داشتنی در این لیست، انیمیشن دیو و دلبر می‌باشد. قصه این انیمیشن در فرانسه و قرن هجدهم روایت می‌شود.

یک شاهزاده خودخواه درخواست کمک پیرزنی که در واقع جادوگر است را رد کرده و از کمک به او اجتناب می‌کند. پیرزن جادوگر با طلسمی شاهزاده را به دیوی بد شکل تبدیل می‌کند. زن جادوگر یک آینه برای دیدن اتفاقات و یک شاخه گل رز به شاهزاده می‌دهد.

گل رز تا بیست و یکمین سالگرد تولد شاهزاده کم‌کم پژمرده خواهد شد و از بین خواهد رفت. حال شاهزاده تا آن زمان فرصت دارد که عشق واقعی را حس کرده و طلسم را بشکند. در غیر این صورت برای همیشه یک دیو باقی خواهد ماند.

تحلیل انیمیشن دیو و دلبر

تحلیل انیمیشن Beauty and the Beast
بهترین انیمیشن های فانتزی

تغییر و احیای فرمول سنتی افسانه‌ها توسط دیزنی یک بحث است و نامزد شدن برای بهترین فیلم اسکار بحث دیگری است. این داستانی است که تا ابد پابرجا باقی می‌ماند و به عنوان شناسنامه انیمیشن‌سازی از آن یاد می‌شود. همراه با موسیقی‌های بی‌نظیر و تکرارنشدنی که حتی بازسازی‌ها با تعداد زیادی ستاره هم نمی‌تواند از نسخه اصلی این انیمیشن پیشی بگیرند.

بر خلاف علاالدین که قبلا ذکر شد که فرمول‌های افسانه‌ها را تغییر داد، دیو و دلبر اما از نظر داستانی به اصول اولیه بازگشت و همان افسانه‌های کلاسیک دیزنی که همه می‌شناسند و دوست دارند را به مخاطب ارائه داد. چیزی که واقعا این انیمیشن را به نمادی افسانه‌ای در بین آثار دیزنی تبدیل می‌کند، پیچش عاشقانه‌ای است که قهرمانی را به تصویر می‌کشد که باید شاهزاده خود را نجات دهد.

How To Train Your Dragon (8.1)

بهترین انیمیشن های فانتزی
بهترین انیمیشن های فانتزی

انیمیشن How to Train Your Dragon داستانی یک خطی دارد که بر اساس یک تناقض جذاب شکل گرفته است.

قصه این انیمیشن درباره وایکینگ جوانی به نام هیکاپ می‌باشد. او علاقه زیادی به شکار کردن اژدها دارد و از این کار لذت می‌برد. اما ناگهان بر خلاف انتظار خودش با یک اژدهای جوان دوست می‌شود. دوستی‌ای که در قبیله او قابل قبول و پذیرفتنی نیست.

تحلیل انیمیشن مربی اژدها

تحلیل انیمیشن How to Train Your Dragon
بهترین انیمیشن فانتزی

وایکینگ‌ها، اژدهایان و دنیایی افسانه‌ای که همه آن‌ها آن را خانه می‌نامند، همگی ساختارهای یک فیلم فانتزی با سبک سنتی به نظر می‌رسند. اما انیمیشن فوق‌العاده، طراحی موجودات و نویسندگی آن ویژگی‌هایی هستند که این کلاسیک Dreamworks را از سایر آثار با تم اژدها جدا می‌کند. آن چه می‌بینیم یک انیمیشن ماجراجویی جذاب، هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی است که به مضامینی مثل دوستی و اعتماد می‌پردازد.

این فرانچایز با ساخته شدن دنباله‌ها بازی‌های ویدیویی و سریال‌های تلویزیونی به یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های فانتزی سال‌های اخیر تبدیل شده است. با اژدهاها، شخصیت‌ها و ماجراهای جدید به راحتی می‌توان فهمید که چرا بینندگان می‌توانند عاشق Toothless و بقیه دوستان پرنده و دندان نیش او شوند.

Princess Mononoke (8.4)

بهترین انیمیشن های فانتزی
بهترین انیمیشن های فانتزی

داستان این انیمیشن در قرن چهاردهم ژاپن می‌گذرد. در دورانی که هارمونی بین انسان‌ها، خدایان و حیوانات شروع به فروپاشی می‌کند. قهرمان داستان یعنی آشیتاکای جوان که آلوده به یک حمله حیوانی می‌باشد به دنبال راهی برای درمان خود است. او در سفر خود با انسان‌ها، قبیله‌ها و ماجراهای مختلفی روبرو می‌شود و تلاش‌های او برای ایجاد صلح بین انسان‌ها، فقط درگیری پدید می‌آورد.

تحلیل انیمیشن پرنسس مونونوکه

تحلیل انیمیشن Princess Mononoke
بهترین انیمیشن فانتزی

استودیو Ghibli نیز مانند دیزنی آثار فانتزی دارد و آثار آن تقریبا همیشه برای همه سنین لذت‌بخش، عجیب و غریب و مسحورکننده هستند. Princess Mononoke یک حماسه فانتزی غنی، پیچیده، قدرتمند و بزرگ همراه با تصاویری خارق‌العاده است.

پیام زیست محیطی آن توسط عناصر فانتزی پوشانده شده است. ارواح طبیعت را در برابر جمعیت انسانی متجاوز با روستاهای در حال گسترش و اختراعات جنگی قرار می‌دهد. Princess Mononoke یک اثر فانتزی فوق‌العاده، بی‌نظیر و متفاوت با طعم و سبک آسیایی است.

Spirited Away (8.6)

بهترین انیمیشن های فانتزی
بهترین انیمیشن های فانتزی

Spirited Away اثری شاهکار، فوق‌العاده و به یاد ماندنی فانتزی و ماجراجویانه از Hayao Miyazaki می‌باشد که قطعا در صدر بهترین انیمیشن‌های فانتزی قرار می‌گیرد.

دختر ده ساله‌ای که همراه خانواده‌اش به حومه شهر نقل مکان می‌کند در دنیایی فانتزی و عجیب که توسط خدایان هیولاها و جادوگران اداره می‌شود، سرگردان می‌شود. جایی که در آن انسان‌ها به شکل حیوانات درمی‌آیند.

تحلیل انیمیشن شهر اشباح

تحلیل انیمیشن Spirited Away
بهترین انیمیشن فانتزی

Spirited Away اثری جادویی است که هرگز نباید تماشای آن را از دست داد. اثری ماندگا و جادویی برای تمام دوران‌ها. Hayao Miyazaki جهانی را خلق می‌کند که بسیار دیدنی است و مخاطب در طول این اثر همواره با شخصیت اصلی حرکت می‌کند.

فضاسازی و ایجاد و انتقال حس در این اثر بسیار خوب است. در Spirited Away تغییر و سفر چیهیرو را از یک شخصیت ترسو به یک شخصیت پیروز و برنده به نمایش در می‌آید. اراده قوی او برای نجات و کمک به والدینش و همچنین از خودگذشتگی‌های او و در اولویت قرار دادن نیاز دیگران نسبت به خودش به بهترین شکل ساخته شده است.

ارتباط بین چیهیرو با هاکو،کائوناشی،بو و همچنین پرنده سیاه باورپذیر و کارشده است و منجر به ایجاد پیوندهای محبت‌آمیزی می‌شود. نتیجه‌گیری فیلم به اندازه کل داستان زیباست، چیهیرو به همه کمک می‌کند تا زندگی‌شان را بهتر کنند. نه تنها دوستانش، بلکه جادوگری که در وهله اول آنها را اسیر کرده است.

حقایق پنهان انیمیشن spirited away

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمیشن های فانتزی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “معرفی و تحلیل بهترین انیمیشن های فانتزی تاریخ سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *