بهترین انیمیشن‌ های ابرقهرمانی لگو ؛ قهرمانان کمیک در قالب لگو

بهترین انیمیشن‌ های ابرقهرمانی لگو با ترکیب طنز و اکشن، داستان‌های جذاب و ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز، تماشاگران را به دنیای شگفت‌انگیزی می‌برند.

برند «لگو» فراتر از یک اسباب‌بازی ساده عمل کرده و توانسته است دنیای گسترده‌ای از سرگرمی را برای مخاطبان خود به ارمغان بیاورد. اگرچه تنها چهار تا از انیمیشن های لگو به‌ صورت رسمی در سالن‌های سینما اکران شده‌اند؛ اما تعداد انیمیشن های لگویی که از طریق دی‌وی‌دی، استریم و حتی نوارهای قدیمی وی‌اچ‌اس منتشر شده‌اند، از دوازده عنوان بیشتر است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


برخی از بهترین انیمیشن‌ های ابرقهرمانی لگو در میان طرفداران این برند و بر اساس امتیازهای کاربران وبسایت IMDb، جایگاه خاصی پیدا کرده‌اند. این انیمیشن لگویی به دلیل داشتن داستان‌های جذاب، خلاقانه و شخصیت‌های محبوب توانسته‌اند نظر مثبت مخاطبان را جلب کنند.

بهترین انیمیشن‌ های ابرقهرمانی لگو

در ادامه لیست بهترین انیمیشن‌ های ابرقهرمانی لگو را مشاهده خواهید کرد. این لیست بر اساس نمرات IMDB نوشته شده است.

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی لگو
بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی لگو

کارنامه سینمایی «لگو» همیشه درخشان نبوده و فیلم‌های این برند با کیفیت‌های متفاوتی عرضه شده‌اند. در این مقاله، قصد داریم لیست بهترین انیمیشن‌ های لگو در ژانر ابرقهرمانی را بر اساس امتیازهای کاربران IMDb معرفی کنیم.

LEGO Hero Factory: Rise of the Rookies

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی لگو
بهترین انیمیشن‌ های ابرقهرمانی لگو
  • صداپیشگان: جان اشنایدر، هنری وینکلر، اریک کریستین اولسن
  • سال انتشار: 2010
  • امتیاز: 5.9

Lego Hero Factory: Rise of the Rookies یکی از بهترین فیلم‌ های ابرقهرمانی لگو سری Bionicle بود. یک تیم تازه‌کار برای تکمیل تمریناتشان به همراه «استورمر» و گروهش در نظر گرفته شده‌اند، اما فردی از گذشته «استورمر» در تلاش است تا کارخانه قهرمان و خود استورمر را نابود کند.

این فیلم بر اساس اسباب‌بازی و مجموعه تلویزیونی Hero Factory ساخته شده است. خلاصه داستان یک تیم تازه کار جدید از Bionicles را دنبال می‌کند که باید روزی را که برخی از دشمنان قدیمی در تمرین آنها دخالت خواهند کرد، نجات دهند.

Rise of the Rookies مانند بسیاری از فیلم‌های Bionicle نقدهای متوسطی دریافت کرد. انیمیشن قوی و گروه صداپیشگان با استعداد از نکات برجسته این فیلم محسوب می‌شوند. اگرچه Rise of the Rookies اثر ویژه‌ای نیست؛ اما در میان آثار فرنچایز Bionicle قطعاً جایگاه خوبی دارد و می‌تواند طرفداران را راضی کند.

LEGO DC Batman: Family Matters

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی لگو

  • صداپیشگان: تروی بیکر، استیو بلوم، زاک کالیسون
  • سال انتشار: 2019
  • امتیاز: 6.1

Lego DC Batman: Family Matters یکی از جذاب‌‌ترین انیمیشن‌ های لگو بتمن است که اقتباسی آزاد از کمیک آرک Death in the Family به شمار می‌رود.

داستان این انیمیشن از آنجایی شروع می‌شود که «بتمن»، «بت‌گرل»، «رابین» و دیگر ابرقهرمانان دنیای «DC» دعوت‌نامه‌های مرموزی دریافت می‌کنند. با این حال، زمانی که «بتمن» و تیمش با «رد هود» شرور مواجه می‌شوند، باید قدرت خانوادگی خود را حفظ کنند؛ زیرا «رد هود» به شدت مصمم است تا خانواده خفاش‌ها و کل شهر گاتهام را نابود کند.

مخاطبان در کل نسبت به مسائل خانوادگی موجود در انیمیشن بی‌تفاوت بودند و آن را با اثری مناسب و داستانی نسبتاً جذاب ارزیابی کردند. با این حال، منتقدان و طرفداران به این نکته اشاره کردند که انتخاب داستان Death in the Family برای این اثر تصمیم عجیبی بود؛ چرا که این داستان باید به طور کامل برای مخاطبان کودکانه بازنگری می‌شد و با سبک و لحن فیلم هماهنگی می‌داشت.

LEGO DC Super Heroes: Justice League – Attack of the Legion of Doom

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی لگو
انیمیشن های لگویی بتمن
  • صداپیشگان: دی بردلی بیکر، تروی بیکر، جان دی ماجیو
  • سال انتشار: 2015
  • امتیاز: 6.2

Attack of the Legion of Doom یکی از بهترین انیمیشن های لگویی دی سی بود که به‌ خاطر عنوان طولانی‌اش شناخته می‌شود. این اثر شامل تعدادی قهرمان است که وقتی که «سوپرمن»، «بتمن»، «واندر وومن» و دیگر اعضای لیگ عدالت در مقابل بزرگ‌ترین ابرشرورهای جهان قرار می‌گیرند، برای مقابله با Legion of Doom با یکدیگر متحد می‌شوند.

با وجود صداپیشگی برجسته و انیمیشن مناسب، این اثر نتوانست نظر طرفداران و منتقدان را جلب کند. به نظر می‌رسید که طرح غیرجذاب و تعداد زیاد شخصیت‌ها، انتقادات بسیاری را به دنبال داشته است. طرفداران به‌ویژه از عدم پیشرفت در مقایسه با آثار قبلی ناراضی بودند.

LEGO DC: Shazam – Magic and Monsters

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی لگو

  • صداپیشگان: شان آستین، دی بردلی بیکر، تروی بیکر
  • سال انتشار: 2020
  • امتیاز: 6.3

Lego Shazam: Magic and Monsters جدیدترین انیمیشن های لگو دی سی در این فهرست است. این انیمیشن داستان پیوستن «شزم» به لیگ عدالت را روایت می‌کند؛ ولی او در ابتدا مایل به این همکاری نیست. وقتی که انجمن هیولاها لیگ عدالت را در معرض خطر قرار می‌دهند، «شزم» به تنها فردی تبدیل می‌شود که می‌تواند آن‌ها را نجات دهد.

محور اصلی داستان حول موضوعاتی مانند اعتماد و دوستی می‌چرخد، مشابه به مضامین رایج در دیگر آثار لگو که بر این موضوعات تأکید می‌کند. در حالی که منتقدان به تکراری بودن، امتیاز و ضعف فیلمنامه اشاره داشتند، به نظر می‌رسید طرفداران از طنز بی‌نظیر و داستان بازنگری شده «شزم» لذت برده‌اند.

Lego DC Comics Super Heroes: The Flash

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی لگو
بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی لگو
  • صداپیشگان: جیمز آرنولد تیلور، کیت میکوچی، کوین مایکل ریچاردسون
  • سال انتشار: 2018
  • امتیاز: 6.3

Lego Super Heroes: The Flash جزء اولین و برترین انیمیشن‌ های لگو «دی سی» است که به طور خاص بر یک شخصیت منحصر به فرد تمرکز دارد؛ اگرچه لیگ عدالت همچنان در این فیلم حضور دارد، اما «فلش» قهرمان اصلی داستان است.

داستان حول محور «فلش» می‌چرخد که با دستکاری نیروی سرعت، «فلش» را به درون یک حلقه زمانی می‌کشاند که او را مجبور خواهد کرد هر روز را دوباره تجربه کند. «فلش» باید دنبال راهی برای بازگرداندن زمان باشد و در نهایت بدترین دشمن خود را پیش از اینکه همه چیز را از دست بدهد، به دام بیندازد.

در حالی که برخی از تماشاگران انتقاد کرده‌اند که این فیلم بیشتر برای کودکان طراحی شده است، آن‌ها از صداپیشگی توانمند، نویسندگی طنزآمیز و طرح پیچیده و جذاب Lego Super Heroes: The Flash لذت بردند. منتقدان به دلیل انیمیشن خشن و زیاد بودن شخصیت‌های ثانویه انتقاد کردند؛ اما به طور کلی، Lego Super Heroes: The Flash به عنوان یک اثر سرگرم‌کننده شناخته می‌شود.

Lego DC Comics Super Heroes: Justice League – Cosmic Clash

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی لگو
بهترین انیمیشن های لگو DC
  • صداپیشگان: تروی بیکر، جاش کیتون، یوری لوونتال
  • سال انتشار: 2016
  • امتیاز: 6.3

Lego DC Superheroes: Justice League Cosmic Clash دارای صداپیشگان برجسته‌ای است و دومین انیمیشن لگو لیگ عدالت با طولانی‌ترین عنوان به شمار می‌رود. داستان Cosmic Clash حول لیگ عدالت می‌چرخد. وقتی «برینیاک» «سوپرمن»، «واندر وومن» و «گرین لنترن» را از بین می‌برد، «بتمن» و «فلش» باید برای نجات آن‌ها به گذشته برگردند.

منتقدان به انتقادات و تمجیدهای مشابه فیلم‌های قبلی لگو اشاره کردند. دیالوگ و کمدی عالی هستند؛ اما روایت داستان بسیار ضعیف است و کل فیلم بیشتر شبیه یک تبلیغ 78 دقیقه‌ای به نظر می‌رسد. با اینکه تماشای آن همچنان سرگرم‌کننده خواهد بود و می‌توان آن را جزو بهترین انیمیشن‌ های ابرقهرمانی لگو قرار داد.

Lego Batman: The Movie – DC Super Heroes Unite

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی لگو

  • صداپیشگان: کلنسی براون، تروی بیکر، لورا بیلی
  • سال انتشار: 2013
  • امتیاز: 6.4

Lego Batman: DC Superheroes Unite یکی از محبوب‌ترین انیمیشن های لگویی بتمن بوده که بر اساس بازی ویدیویی Lego Batman 2: DC Superheroes ساخته شده است. این اثر داستان «بتمن»، «سوپرمن» و دیگر اعضای لیگ عدالت را دنبال می‌کند که برای مقابله با «جوکر» و «لکس لوتور» با هم متحد می‌شوند.

Lego Batman: The Movie – DC Super Heroes Unite، اثری سرگرم‌کننده و پرماجرا است که توانسته طنز و اکشن را با هم ترکیب کند. این انیمیشن با لحنی طنز و شاد ساخته شده و برای طرفداران لگو و «DC Comics» جذاب خواهد بود.

انیمیشن سال 2013 به طرز شگفت‌انگیزی تمیز بود و دیالوگ‌ها به سرعت پیش می‌روند؛ اما مانند بسیاری از بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی لگو شخصیت‌ها به طور کامل به تصویر کشیده نشده‌اند و انگیزه‌ها و اهداف آنها مبهم است.

The Lego Movie 2: The Second Part

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی لگو
بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی لگو
  • صداپیشگان: کریس پرت، الیزابت بنکس، ویل آرنت
  • سال انتشار: 2019
  • امتیاز: 6.5

The Lego Movie 2: The Second Part دنباله‌ای بر فیلم محبوب The Lego Movie است و به عنوان یکی از محبوب‌ترین عناوین در بین انیمیشن‌ لگو ها شناخته می‌شود.

داستان این قسمت، پنج سال از زمانی که همه چیز خوب و عالی بود گذشته و اکنون شهروندان با تهدید بزرگی از سوی مهاجمان فضایی به نام «لگو دوپلو» مواجه هستند. این مهاجمان فضایی، همه چیز را سریع‌تر از آنچه که شهروندان می‌توانند بازسازی کنند، نابود خواهند کرد.

در مقایسه با نسخه اصلی، The Lego Movie 2 نتوانست موفقیت مشابهی کسب کند. بازده باکس آفیس این اثر به طور قابل توجهی کمتر بود و تنها 163 میلیون دلار فروش داشته، در حالی که فیلم اول موفق به کسب 468 میلیون دلار شد.

با وجود برخی مشکلات در داستان و روایت ضعیف شخصیت‌ها، فیلم هنوز به عنوان یکی از بهترین انیمیشن‌های سال 2019 شناخته می‌شود و برای بسیاری از طرفداران، تجربه‌ای سرگرم‌کننده و جذاب است.

The Lego Batman Movie

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی لگو

  • صداپیشگان: ویل آرنت، مایکل سرا، روزاریو داوسون
  • سال انتشار: 2017
  • امتیاز: 7.3

فیلم The Lego Batman Movie به عنوان دومین انیمیشن لگویی به نمایش درآمد. در این اثر، «ویل آرنت» در نقش «بتمن» از اثر لگو و همچنین برخی از ستاره‌های دیگر مانند «مایکل سرا»، روزاریو داوسون» و «زک گالیفیاناکیس» ایفای نقش می‌کنند. هرچند از نظر مالی به اندازه The Lego Movie موفق نبود؛ اما همچنان مورد توجه طرفداران و منتقدان قرار گرفت.

The Lego Batman Movie در هسته خود، جوهره آنچه «بتمن» است و در طول سال‌ها به چه شخصیتی تبدیل شده را به تصویر می‌کشد. این اثر نسخه‌های گذشته «بتمن» را به شکلی سرگرم‌کننده بازسازی می‌کند. همچنین دارای داستانی جذاب بوده که مشابه فیلم لگو است. طرفداران بهترین انیمیشن‌ های ابرقهرمانی لگو از «بتمن» بسیار خنده‌دار و غیرمنتظره این اثر لذت می‌برند.

The Lego Movie

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی لگو
برترین انیمیشن‌ های لگو
  • صداپیشگان: کریس پرت، ویل فرل، الیزابت بنکس
  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز: 7.7

The Lego Movie همچنان به عنوان بهترین انیمیشن های لگو DC شناخته می‌شود. داستان این اثر درباره فردی به نام «امت» و دوستان جدیدش بوده که برای نجات «بریکزبرگ» تلاش می‌کنند.

انیمیشن The Lego Movie هرچند به عنوان یکی از بهترین انیمیشن‌های سال 2014 شناخته شد؛ اما از نامزدی اسکار بازماند که این موضوع باعث ناراحتی بسیاری از طرفداران شده بود.

از نظر مالی، این فیلم موفقیت بزرگی داشت که بیش از چهار برابر بودجه خود درآمد کسب کرد. این موفقیت به ساخت یک دنباله، دو اسپین آف و یک فیلم سوم که در حال حاضر در دست ساخت است، منجر شد.

انیمیشن The Lego Movie اثری خلاقانه، جذاب و پرماجر است که به شکلی ماهرانه طنز، اکشن و مفاهیم عمیق را در هم می‌آمیزد؛ اما برخی از شوخی‌ها ممکن است برای کودکان خردسال مناسب نباشد و پیام‌های فیلم در برخی موارد کمی شعاری به نظر می‌رسد.

سوالات متداول

کدام شخصیت‌های ابرقهرمانی در انیمیشن‌های لگو حضور دارند؟

شخصیت‌هایی مانند «بتمن»، «سوپرمن»، «واندر وومن»، و «مرد آهنی» در بهترین انیمیشن‌ های ابرقهرمانی لگو حضور دارند.

آیا انیمیشن‌های ابرقهرمانی لگو جایزه‌ای برده‌اند؟

بله، برخی از این انیمیشن‌ها جوایز متعددی در زمینه‌های مختلف از جمله انیمیشن و طراحی صدا کسب کرده‌اند.

آیا انیمیشن‌های ابرقهرمانی لگو برای بزرگسالان هم جذاب است؟

بله، بسیاری از بزرگسالان نیز از این انیمیشن‌ها لذت می‌برند؛ زیرا دارای طنز هوشمندانه و داستان‌های جذاب هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین انیمیشن‌ های ابرقهرمانی لگو چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *