بیوگرافی بازیگران سریال پدر گواردیولا ؛ با حضور حمید فرخ نژاد و هنگامه قاضیانی

بیوگرافی بازیگران سریال پدر گواردیولا با حضور حمید فرخ نژاد و هنگامه قاضیانی را که از شبکه خانگی پخش خواهد شد، در این نوشتار مطالعه نمایید.

بیوگرافی بازیگران سریال پدر گواردیولا

سریال پدر گواردیولا اولین تجربه سعید نعمت‌الله در ژانر اجتماعی در شبکه نمایش خانگی است، که به عنوان یکی از کار‌های جدید این پلتفرم قرار به زودی عرضه شود. سعید نعمت‌الله از کارگردانان جوان و با سلیقه سیمنا ایران به شمار می‌رود. از نمونه کار‌های او می‌توان به آثاری همچون عقیق، برادر جان، پشت بام تهران، مدینه و زیر پای مادر اشاره کرد.

نگارش فیلم نامه، سریال پدر گواردیولا برعهده سعید نعمت الله بوده است و در حال حاضر، مراحل فیلمبرداری و تدوین آن به پایان رسیده است. جواد نوروزبیگی نیز به‌عنوان تهیه کننده، سریال پر هزینه پدر گواردیولا شده است.

بهترین سریال‌های ایرانی پخش خانگی

مهران مدیری، حمید فرخ نژاد، ستاره اسکندری، علیرضا خمسه، سیامک صفری، امیر مهدی ژوله، علی اوجی، مریم بوبانی، مرجان گلچین، نسیم ادبی، سارا خوئینی ها، نرگس محمدی، محمد رضا علیمردانی، امیر رضا دلاوری، محمد رضا هاشمی، مصطفی حبیبی منش و… در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

درباره این سریال:

مهران مدیری

بازیگران سریال پدر گواردیولا مهران مدیری
بازیگران سریال پدر گواردیولا مهران مدیری
  • تاریخ تولد: ۱۸ فروردین ۱۳۴۶
  • محل تولد: تهران
  • حرفه: بازیگر، کارگردان، مجری، خواننده
  • فرزندان: فرهاد، شیرین

مهران مدیری یکی از خوش‌نام‌ترین هنرمندان ایران می‌باشد. او جز معدود افرادی است که اکثر مردم علاقه خاصی به هنر و شخصیت کاری اش دارند. مهران مدیری آخرین فرزند خانواده ۶ نفری می‌باشد. او پس از گرفتن دیپلم، وارد دانشگاه شد که پس از مدتی برای بازیگری، از دانشگاه انصراف داد.

مهران مدیری در سال ۱۳۶۸ کار خود را با رادیو آغاز کرد و به مدت ۶ سال برای داستان شب در رادیو کار کرد. این بازیگر معروف در سال ۱۳۷۲ با بازی در مجموعه طنز نوروز ۷۲ به شهرت رسید. او بالاخره در سال ۱۳۷۳ در سریال باغ گیلاس هنرنمایی کرد که نقش پررنگی در این سریال داشت و باعث شد پس از سریال در دنیای هنر دیده شود.

حمید فرخ نژاد

بازیگران سریال پدر گواردیولا حمید فرخ نژاد
بازیگران سریال پدر گواردیولا حمید فرخ نژاد
  • تاریخ تولد: ۲۸ فروردین ۱۳۴۸
  • محل تولد: آبادان
  • حرفه: بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس
  • فرزند: فرید

حمید فرخ نژاد یکی از هنرپیشه‌های محبوب ایران است. او به‌همراه خانواده‌اش تا ۹ سالگی در جنوب کشور زندگی کرده است، که به‌خاطر آغاز جنگ، نقل مکان کردند. حمید فرخ نژاد با نمره ۱۰.۲۵ توانست دیپلم خود را اخذ کند. او تحصیل کرده دانشگاه تهران در رشته‌های تئاتر و کارگردانی است.

اولین تجربه بازیگری حمید فرخ نژاد در ۲۱ سالگی با فیلم کوچه‌های عاشق آغاز شد. سپس حمید فرخ نژاد از سال ۱۳۷۶ نویسندگی را با فیلم کوچه پاییز آغاز کرد. او نویسنده بسیار ماهری می‌باشد که فیلم‌نامه‌های بسیاری را نوشته است. شهرت او از سال ۱۳۷۸ با بازی در فیلم عروس آتش آغاز شد. او با بازی در این فیلم طرفداران بسیاری به‌دست آورد.

ستاره اسکندری

بازیگر سریال پدر گواردیولا ستاره اسکندری
بازیگر سریال پدر گواردیولا ستاره اسکندری
  • تاریخ تولد: ۲۵ خرداد ۱۳۵۳
  • محل تولد: تربت حیدریه، ایران
  • حرفه: بازیگر
  • خویشاوندان: لاله اسکندری (خواهر)

شهرت ستاره اسکندری بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های تلویزیونی است که آن را از سال ۱۳۷۳ شروع کرده؛ به‌ویژه مجموعه نرگس که بعد از درگذشت پوپک گلدره نقش «نرگس» را در آن بازی می‌کرد. وی دانشجوی رشته مترجمی زبان انگلیسی بود، اما به خاطر کار در تئاتر، بعد از دو سال از ادامه تحصیل انصراف داد و از سال ۱۳۷۲، همراه با دانشجویان دانشکدهٔ هنرهای زیبا، آن را آغاز کرد.

ستاره اسکندری دو خواهر هنرمند به نام‌های لاله اسکندری (بازیگر سینما و تلویزیون، عکاس) و سارا اسکندری (چهره‌پرداز) دارد. همچنین، یک برادر بزرگتر به نام سیامک و یک برادر کوچکتر به نام روزبه دارد. سیامک عکاس است. ستاره همچنین برادرزادهٔ عبدالحسین اسکندری گوینده و مجری رادیو و تلویزیون است.

علیرضا خمسه

بیوگرافی بازیگران پدر گواردیولا علیرضا خمسه
بیوگرافی بازیگران پدر گواردیولا علیرضا خمسه

علیرضا خمسه‌نیا (زادهٔ ۹ بهمن ۱۳۳۱) بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و مجری ایرانی است. او بازیگری در سینما را در سال ۱۳۶۰ با فیلم مرگ یزدگرد آغاز کرد و در سال ۱۳۸۷ برای بازی در بیست توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر را کسب کند.

او در پنج فصل از مجموعهٔ تلویزیونی پایتخت (۱۳۸۹–۱۳۹۷) در نقش باباپنجعلی حضور یافته‌است. وی فارغ‌التحصیل رشته روان‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی است. خمسه در سال ۱۳۵۷ به فرانسه رفت و یک سال و نیم در مدرسه ون سن، آتلیه اگوستوبوال و آتلیه سیته یونیورسیته پاریس، دوره‌های مربوط به پانتومیم، حرکات بدنی و بازیگری را فراگرفت.

در سال ۱۳۵۹ به ایران بازگشت و در سال ۱۳۶۰ برای اولین بار مقابل دوربین سینما رفت و در فیلم مرگ یزدگرد بازی کرد. علیرضا خمسه در مجموعه پایتخت ۱، پایتخت ۲، پایتخت ۳، پایتخت ۴ و پایتخت ۵ نقشی متفاوت را در نقش «بابا پنجعلی» یا پنجعلی معمولی (پدر نقی معمولی) ایفا کرد که مورد استقبال فراوان مخاطبان قرار گرفت.

سیامک صفری

بیوگرافی بازیگران سریال پدر گواردیولا سیامک صفری
بیوگرافی بازیگران سریال پدر گواردیولا سیامک صفری

سیامک صفری (زاده ۲۲ فروردین ۱۳۴۳ در تهران)، بازیگر ایرانی است. او افزون بر دو دهه فعالیت در سطح اول بازیگری تئاتر، به تدریس بازیگری تئاتر در کلاس‌های آموزشی نیز می‌پردازد. صفری دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر است.

در سال 1392 مستندی پرتره از زندگی و فعالیت های وی با نام جان صحنه توسط مجتبی سعادت ساخته شد است. سریال آنام (۱۳۹۶)، دندون طلا (۱۳۹۴)، آب پریا (۱۳۹۲)، خاطرات مرد ناتمام (۱۳۹۱)، تصویر گمشده (تله فیلم) (۱۳۹۰)، مختارنامه (۱۳۸۹)، گاو صندوق (۱۳۸۸)، آخرین غزل (۱۳۸۷) و فرار بزرگ (۱۳۸۳)، از کارهای تلویزیونی او می‌باشند.

امیر مهدی ژوله

بیوگرافی بازیگران پدر گواردیولا امیر مهدی ژوله
بیوگرافی بازیگران پدر گواردیولا امیر مهدی ژوله

امیرمهدی ژوله (زادهٔ ۲۷ مرداد ۱۳۵۸) فیلم‌نامه‌نویس، هنرپیشه و روزنامه‌نگار ایرانی است. وی از نویسندگان سریال‌های طنز مهران مدیری می‌باشد. شروع فعالیت وی از نویسندگی مطبوعاتی بود، سپس وارد نویسندگی سینما و تلویزیون شد. پس از آن با استند آپ کمدی، محبوبیتش افزایش یافته و به عنوان هنرپیشه نیز وارد سینما و تلویزیون و شبکه‌های نمایش خانگی شد.

شروع فعالیت ژوله با نویسندگی مطبوعات بود. ژوله در سال ۸۰ به هفته نامه «تماشاگران» رفت، سپس ستونهایی با مضمون طنز ورزشی در مطبوعاتی چون «جهان فوتبال»، «ایران ورزشی» و در نهایت هفته‌نامه «چلچراغ» به قلم درآورد.

یادداشت‌های «کودک فهیم» جزو پرطرفدارترین ستون‌های هفته‌نامه چلچلراغ بود که از نگاه یک بچه به روایات فوتبال از جمله جام جهانی می‌پرداخت. ۴۰ یادداشت اول کودک فهیم به صورت کتاب چاپ شد که به چاپ چهارم هم رسید. پس از کودک فهیم وی وارد طنزهای اجتماعی شد، تا اینکه به نویسندگی سینما و تلویزیون روی آورد

پانته‌آ بهرام

بیوگرافی بازیگران پدر گواردیولا پانته‌آ بهرام
بیوگرافی بازیگران سریال پدر گواردیولا پانته‌آ بهرام

پانته‌آ بهرام (زاده ۱۵ اسفند ۱۳۴۸) بازیگر ایرانی است. او برای بازی در فیلم و تئاتر نامزد و برنده جوایز گوناگونی از جشنواره فیلم فجر شده‌است. فعالیت او با حضور در سری سوم مجموعه تلویزیونی آئینه (۱۳۶۸) آغاز شد و سپس همان سال در فیلم هامون ساخته داریوش مهرجویی ظاهر شد.

پانته‌آ برای ایفای نقش در بچه‌های ابدی (۱۳۸۵) برنده سیمرغ بلورین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد. او غیر از سینما و تلویزیون، در بیش از ۲۰ اجرای تئاتر نظیر مرگ یزدگرد ایفای نقش کرده‌است.

هنگامه قاضیانی

بازیگر سریال پدر گواردیولا هنگامه قاضیانی

هنگامه قاضیانی (زاده ۳۰ اردیبهشت ۱۳۴۹) بازیگر اهل ایران است. او بابت نقش‌آفرینی در به همین سادگی (۱۳۸۶) و روزهای زندگی (۱۳۹۰) برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر شد. قاضیانی فارغ‌التحصیل کارشناسی جغرافیای انسانی اقتصادی از دانشگاه آزاد اسلامی (شروع: دانشکده فنی دانشگاه آزاد مشهد – اتمام دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری) است.

فعالیت هنری از سال ۱۳۷۹ با فیلم سینمائی سایه‌روشن به کارگردانی حسن هدایت بود که پس از آن به تئاتر روی آورد و با نمایش مثل خون برای استیک کاری از گروه تئاتر لیو برای اولین بار به روی صحنه تئاتر رفت. هنگامه در کنار فعالیت هنری خود ترجمه کتاب سرزمین مرد سرخپوست، قانون مرد سفیدپوست نوشته ویلکومب واشبرن را نیز در کارنامه خود دارد و همچنین وی به عنوان داور در جشنواره وارنا در بلغارستان شرکت کرد.

بازیگران سریال پدر گواردیولا : مهدی سلطانی

بازیگر سریال پدر گواردیولا هنگامه مهدی سلطانی
بازیگران سریال پدر گواردیولا هنگامه مهدی سلطانی

محمدمهدی سلطانی سروستانی (زادهٔ ۱ شهریور ۱۳۵۰) بازیگر و کارگردان ایرانی است. او دارای دکترای بازیگری تئاتر از دانشگاه اوینیون فرانسه است. سلطانی در کنار بازیگری عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه تهران نیز می باشد.

این بازیگر در سروستان شیراز متولد شد ولی تا 5 سالگی به دلیل تحصیلات پدر در تبریز سکونت داشتند، پدر ایشان دبیر و رئیس آموزش و پرورش و مادرشان خانه دار بودند. مهدی سلطانی علاوه بر بازیگری در دانشگاه نیز تدریس می کند و چندین مقاله بین المللی هم در این زمینه منتشر کرده است.

او به غیر از بازیگری و تدریس صدای خوبی نیز دارد و تاکنون دو قطعه با صدای خود در فضای مجازی منتشر کرده است. آخرین تجربه موسیقایی مهدی سلطانی بازخوانی قطعه خاطره انگیز «در این دنیا» با شعری از زنده یاد معینی کرمانشاهی، است که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

بازیگران سریال پدر گواردیولا : آرش عدل پرور

آرش عدل پرور سریال پدر گواردیولا
آرش عدل پرور سریال پدر گواردیولا
  • تاریخ تولد: ۲۱ مرداد ۱۳۶۹
  • محل تولد: تهران
  • حرفه: خواننده، بازیگر، آهنگ‌ساز

آرش عدل پرور سریال پدر گواردیولا یا همان آرش AP یکی از خواننده‌های معروف در سبک پاپ است. این خواننده معروف به‌همراه برادرش مسیح علاوه‌بر خوانندگی، آهنگ‌ساز نیز هستند. آن‌ها در خارج از کشور به تحصیل در رشته آهنگ‌سازی پرداخته‌اند.

این دو برادر پیش از گرفتن مجوز قطعه‌هایی به‌صورت رایگان مانند هنوز همونم و بیا بازم را در فضای مجازی پخش کردند. سریال پدر گواردیولا دومین تجربه بازیگری آرش عدل پرور در سینمای ایران است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *