اوپنهایمر کیست؟ + بیوگرافی پدر بمب هسته ای جهان

حالا که فیلم اوپنهایمر با بازی کیلیان مورفی، در تمام جهان غوغا برپا کرده، بد نیست نگاهی به اینکه اوپنهایمر کیست و بیوگرافی اوپنهایمر بیاندازیم.

جولیوس رابرت اوپنهایمر که همان جی رابرت اوپنهایمر نیز نامیده می‌شود، ۲۲ آوریل ۱۹۰۴ به دنیا آمد و ۱۸ فوریه ۱۹۶۷، وقتی که به عنوان فیزیکدان نظری آمریکایی و مدیر آزمایشگاه پروژه منهتن آلاسموس به شمار می‌رفت، درگذشت. او در طول جنگ جهانی دوم، اغلب به عنوان پدر بمب اتمی، شناخته می‌شد.

بیوگرافی اوپنهایمر

اوپنهایمر کیست؟

اوپنهایمر که در شهر نیویورک و در میان مهاجران یهودی از آلمان متولد شد، مدرک لیسانس شیمی از دانشگاه هاروارد در سال 1925 و دکترای فیزیک از دانشگاه گوتینگن آلمان در سال 1927 گرفت. پس از تحقیق در مؤسسات دیگر، به دپارتمان فیزیک پیوست. دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، جایی که در سال 1936 استاد تمام شد.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم اوپنهایمر 2023

تماشای فیلم اوپنهایمر ؛ دانلود فیلم Oppenheimer بدون سانسور

او کمک‌های قابل توجهی به فیزیک نظری، از جمله دستاوردهایی در مکانیک کوانتومی و فیزیک هسته‌ای مانند تقریب Born-Oppenheimer برای توابع موج مولکولی کرد. کار بر روی نظریه الکترون‌ها و پوزیترون‌ها، فرآیند اوپنهایمر فیلیپس در همجوشی هسته‌ای و اولین پیش بینی تونل زنی کوانتومی بر عهده او بود. او همچنین با دانش‌آموزانش به نظریه ستاره‌های نوترونی و سیاه‌چاله‌ها، نظریه میدان کوانتومی و برهم‌کنش پرتوهای کیهانی کمک کرد.

بیشتر بخوانید:

حقایق پنهان و ایستراگ های فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer 2023)

بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر

در سال 1942، اوپنهایمر برای کار در پروژه منهتن استخدام و در سال 1943 به عنوان مدیر آزمایشگاه لوس آلاموس این پروژه در نیومکزیکو منصوب شد که وظیفه توسعه اولین سلاح‌های هسته‌ای را بر عهده داشت.

بیوگرافی اوپنهایمر
بیوگرافی پدر بمب هسته ای

بیوگرافی جی رابرت اوپنهایمر

بیوگرافی اوپنهایمر
زندگینامه اوپنهایمر

رهبری و تخصص علمی وی در موفقیت پروژه منهتن مؤثر بود. در 16 جولای 1945، او در اولین آزمایش بمب اتمی، ترینیتی حضور داشت. در اوت 1945، این سلاح‌ها علیه ژاپن در بمباران هیروشیما و ناکازاکی استفاده شد. این تنها استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در یک درگیری مسلحانه است.

در سال 1947، اوپنهایمر مدیر مؤسسه مطالعات پیشرفته در پرینستون، نیوجرسی شد و ریاست کمیته مشاوره عمومی با نفوذ کمیسیون انرژی اتمی تازه تأسیس ایالات متحده را بر عهده داشت. او برای کنترل بین المللی انرژی هسته‌ای برای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای و مسابقه تسلیحات هسته‌ای با اتحاد جماهیر شوروی لابی کرد.

بیوگرافی پدر بمب هسته ای

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید. در ادامه حتما نظر خود را در خصوص این خبر برای ما کامنت کنید.

دیدگاه شما در خصوص بیوگرافی کیلیان مورفی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *