بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر ؛ اشتراک barbie و Oppenheimer بیش‌ از حد انتظار!

فیلم‌های barbie وOppenheimer برخلاف تفکرات بسیاری از افراد، می‌توانند مشابه یکدیگر باشند! با بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر همراه فیگار بمانید.

حال که هر دو فیلم اکران شده است، می‌توانیم بگویم که باربی و اوپنهایمر چه اشتراکی با یکدیگر دارند ، هرچند که ممکن است شوک شوید. زیرا این بیشتراز چیزی است که حتی الگوهای رفتاری می‌توانستند رویاپردازی کنند. بسیاری گمان می‌کردند دنیای فانتزی باربی نمی‌تواند درکنار اوپنهایمر قابل هضم باشد. با کمال تعجب، این دو دارای یک موضوع اصلی مشترک هستند. در واقع، کل پیام هر دو فیلم می‌تواند مشابه باشد.

فیلم باربی که به دختران‌جوان جهان می‌گوید: در دنیایی که مردسالاری در آن رشد می‌کند زن بودن سخت، اما به‌طور کلی هنوز هم زیباست. چگونه فیلمی دراین‌باره به اوپنهایمر که فیلمی درباره جی رابرت اوپنهایمر و ساخت بمب اتمی است، متصل می‌شود؟

مقالات مکمل:

تمامی مقالات درباره فیلم اوپنهایمر

تمامی مقالات درباره فیلم باربی

بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر

اشتراک فیلم های barbie و Oppenheimer

شاید شما فکر کنید که باربی به جز تاریخ اکران، هیچ چیز دیگری که آن‌را به اوپنهایمر مرتبط کند، ندارد!. به هرحال، باربی فیلمی است درباره عروسک بلوند با تاریخچه‌ای پیچیده، که ریشه در بازگشت فمینیسم با ظاهر این عروسک دارد، اما این فیلم چگونه با شخصیت پیچیده زندگی واقعی جی رابرت اوپنهایمر پیوند می‌خورد؟ حائز اهمیت است که بگوییم وقتی دو تا از بهترین فیلمسازان که فیلم‌هاییشان را در یک روز اکران می‌کنند، نباید تعجب کنیم که آنها می‌توانند از راه‌های دیگری به‌هم متصل شوند. اما چطور؟

شما می‌توانید فهرست بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

  • باربی و اوپنهایمر: نگاهی پیچیده به یک شخصیت تاریخی
  • باربی و اوپنهایمر: هراس وجودی
  • باربی و اوپنهایمر:  اسب‌ها و مردسالاری
  • باربی و اوپنهایمر: استفاده از اکسسوری ساده و سبک برای تایید بعدی از وجود
  • باربی و اوپنهایمر : پری دریایی
  • باربی و اوپنهایمر: یک مربی دانا و مشهور
  • باربی و اوپنهایمر: نویسندگان و کارگردانان مستقل با بودجه های بزرگ استودیویی

بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر

باربی و اوپنهایمر: نگاهی پیچیده به یک شخصیت تاریخی

در اوپنهایمر، نویسنده/کارگردان، کریستوفر نولان، زندگی و میراث جی‌رابرت اوپنهایمر (با بازی کیلیان مورفی)، پدر بمب اتمی را با دنبال‌کردن سه زمان جداگانه بازگو می‌کند. اولین مورد، مسیر اوپنهایمر برای ایجاد بمب است. دومی دادگاهی است که این دانشمند در سال 1954 با شهرت زیادی روبرو شد، جایی که هر انتخاب، وابستگی و شهرت او زیر سوال رفت. سومین جلسه استماع تایید کابینه ریاست جمهوری است که در آن میراث اوپنهایمر به یک نقطه کانونی وحشتناک تبدیل شد. در مجموع، نولان از این رشته‌ها برای کشف جاه‌طلبی فیزیکدان، امیدهای او و پشیمانی او از ایجاد چیزی که در نهایت نتوانسته بود کنترل کند، استفاده می‌کند.

در باربی، گرتا گرویگ نویسنده/کارگردان، با دنبال کردن قهرمان همنام خود (با بازی مارگوت رابی)، در سه منطقه با کنجکاوی و همه چیز باربی مقابله می‌کند. اولین مورد باربی‌لند است، مدینه فاضله‌ای که توسط باربی‌ها اداره می‌شود. در آن دختران می‌تواند هر کاری انجام دهند. (ساحل کنز، و همه چیز ظاهری است حتی کاخ سفید)

همه چیز عالی به نظر می‌رسد. اما تا زمانی که باربی کلیشه‌ای (مارگو رابی) نمی‌تواند از فکر مردن دست بردارد. او در دنیای واقعی به دنبال پاسخ می‌گردد، اما در آنجا با اضطراب، اندوه و مردسالاری روبرو می‌شود. در پرده سوم، او به باربیلند برمی‌گردد، اما این جایی نیست که او ترک است. باربی مانند اوپنهایمر، وظیفه دارد نه تنها، از خود در برابر کسانی دفاع کند که هر کاری را که او به آن باور دارد خنثی می‌کند، بلکه باید با پشیمانی خود مقابله کند، امید پیدا کند و به جاه‌طلبی خود برای آینده‌ای بهتر بچسبد. در ادامه با بهترین شباهت فیلم های barbie و Oppenheimer همراه فیگار بمانید.

نقد فیلم اوپنهایمر 2023 ؛ دلهره‌ای از جنس رویا

نقد فیلم Barbie 2023 باربی ؛ رنگارنگ ترین فیلم 2023

باربی و اوپنهایمر: هراس وجودی

بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر

یکی دیگر از بهترین شباهت barbie و Oppenheimer هراس وجودیست.

یک تریلر از باربی کمی قبل منتشر شد که در آن قهرمان، سرحال می‌پرسد: «آیا تا به حال به مردن فکر کرده‌اید؟».

باربی با «افکار سرکوب‌ناپذیر مرگ» عروسکی نبود که تصور کنیم ممکن است در دیدگاه گرویگ از باربیلند ظاهر شود. در میان یک ماجراجویی گول‌زننده، باربی وظیفه دارد با مرگ و میر انسان‌ها و از جایگاه خود در آن مقابله کند. این ایده‌ای در فیلم بود که چگونه برای همیشه زنده بماند! اما این برای باربی که روز به روز بیشتر انسان می‌شود چه معنایی دارد؟

در اوپنهایمر، مرگ احتمالی است که در کل فیلم به چشم می‌خورد، درباره نسل‌کشی انجام شده توسط آدولف هیتلر در جدول زمانی جنگ جهانی دوم و تأثیر مخربی که بمب بازدارنده دانشمند و همکارانش می‌تواند (و می‌تواند) بر مردم ژاپن اثر بگذارد، هرجند که او هرگز نمی‌تواند احساسات خود را در مورد آن ابراز کند.

تماشای فیلم اوپنهایمر ؛ دانلود فیلم Oppenheimer بدون سانسور با زیرنویس فارسی چسبیده 

دانلود رایگان فیلم جدید باربی Barbie 2023 + زیرنویس چسبیده فارسی

باربی و اوپنهایمر:  اسب‌ها و مردسالاری

بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر

یکی از بهترین شباهت باربی و اوپنهایمر نگاه مرد سالاری در این فیلم است.

مطمئناً، عروسک باربی در مجموعه‌های خود اسب‌ِ بازی داشته است. اما آن‌ها در داستان اینگونه نیستند، هنگامی که کن طعم شهر لس آنجلس را می‌چشد و با برادران باشگاه بدنسازی که مشت‌هایشان را به هم می‌زنند. مردانی که کت‌های خز بلند می‌پوشند، و تاجرانی که از همکاران زن خودداری می‌کنند، روبه‌رو می‌شود، دو تصمیم می‌گیرد: 1) مردسالاری دقیقاً همان چیزی است که باربیلند به آن نیاز دارد و 2.) اسب‌ها درگیر هستند!

Kendom (یا KendomLand) دوباره به‌عنوان یک آرمان‌شهر برای کن در می‌آید، جایی که کن‌ها می‌توانند مسئول باشند. حتی اگر چیزی مانند تحصیلات و تجربه یا آموزش شنا نداشته باشند. تنها چیزی که آنها دارند آبجوهای بروسکی، منیت‌های بی‌بند‌و‌بار و اسب روی تلویزیون، لوازم خانگی، لوازم جانبی مد، و نسخه کوه راشمور دارند. به هر حال، چنین است که برای مخاطبان اسیر کن‌ها و باربی‌ها، آشکار می‌شود: توسعه دهندگان مردان هستند.

در اوپنهایمر هم به نوعی این موضوع درست است! لوس آلاموس مرکز عملیات پروژه منهتن در نیومکزیکو است که تحت رهبری اوپنهایمر تسلیحات هسته‌ای تولید می‌کند. یک جامعه بیابانی که به طور خاص برای این عملیات بزرگ دولتی ساخته شده است. لوس علاموس یک محیط امن برای اوپنهایمر است تا از علایق خود به دختر و  اسب لذت ببرد. با این حال، سوارکاری او نیز در اغوای همسر همکارش که کیتی ( امیلی بلانت ) تبدیل به همسرش شده است، نقش دارد.

تاریخ انتشار نسخه با کیفیت فیلم باربی با بازی مارگو رابی + دانلود رایگان + تریلر اصلی فیلم Barbie

تاریخ انتشار نسخه با کیفیت فیلم اوپنهایمر + دانلود فیلم Oppenheimer با زیرنویس فارسی چسبیده

با تماشای داستان کریستوفر نولان از جی. رابرت اوپنهایمر، همان مردی که در مرکز قرار دارد، واضح است که این فیلم درباره این است، که چگونه مردان از قدرت خود استفاده می‌کنند و با کمال میل می‌بینند که جهان می‌سوزد تا از آن به نفع خود استفاده کنند. اما باربی از چه صحبت می‌کند؟ خوب، در مورد قدرتی که مردان بر زنان دارند و اینکه چگونه از آن به نفع خود استفاده می‌کنند.

مطمئناً، داشتن مضمون «مردان اغلب مضر هستند» انقلابی نیست، اما این واقعیت که هم فیلم حماسی بیوگرافی اوپنهایمر کریستوفر نولان و هم دنیای صورتی باربی گرویگ پیام پایانی یکسانی دارند، این یک پیچ و تاب بسیار وحشیانه است. هر دوی آنها دیدگاه‌ها و مضامین متفاوتی در داستان‌هایشان دارند، اما پیام کلی که مردان خود را نابود می‌کنند و دیگران را با خود به زیر می‌کشند، بسیار عجیب است! با جزئیات بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر همراه فیگار بمانید.

باربی و اوپنهایمر: استفاده از اکسسوری ساده و سبک برای تایید بعدی از وجود

بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر
بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر

شاید به اشتراک barbie و Oppenheimer از لحاظ طراحی لباس فکر نکرده باشید، اما در این دوفیلم المان کلاه خیلی مشخص و بلد است.

هر دو فیلم، مردان در قدرت و مردان در اتاق‌های هیئت مدیره، مردانی با کلاه،  هر سه مورد را دارند. آدم‌هایی با مفاهیم مختلف در ذات خودشان که از المان‌های مشابه برای درک عمیق‌تری از بعد وجود استفاده می‌کنند. ظاهری که با کلاه آراسته شده است. استفاده از اکسسوری ساده و سبک برای تایید بعدی از وجود، در هر دو فیلم مشاهده می‌شود.

فیلم بیوگرافی oppenheimer با درجه سنی R سینمااسکور A را دریافت کرد ؛ سه ساعت میخکوب‌کننده

فیلم Barbie در بریتانیا رده سنی بالاتر از ۱۲ سال دریافت کرد [+جزئیات]

باربی و اوپنهایمر : پری دریایی

بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر

پری‌های دریایی در باربیلند، کاملا واضح است. همانطور که در پوسترهای شخصیت‌ها و ویدیوهای تبلیغاتی مورد تمسخر قرار می‌گیرند. دوآ لیپا نقش باربی(های) پری دریایی را بازی می‌کند. و بعداً، جان سینا در نقش کن پریشان ظاهر می‌شود. در همین حال در اوپنهایمر، پری‌های دریایی در یک تبادل تنش‌زا در دفاع از او ظهور پیدا می‌کنند.

هنگامی‌که ربیع از دوستش در هیأت جلسات امنیتی دفاع می‌کند و در لوس آلاموس پای کار آنها می‌ایستد و می‌گوید: “ما یک بمب A و یک سری کامل از آن را داریم و دیگر چه می‌خواهید، پری دریایی؟”

این مثال، یکی از لحظات به یاد ماندنی‌ در اوپنهایمر است. این یک نقل قول مستقیم است که هدف دقیق آن، افراد پشت بمب اتمی و پیامدهای آن است. پری دریایی از بهترین اشتراک فیلم های barbie و Oppenheimer قرار میگیرد.

باربی و اوپنهایمر: یک مربی دانا و مشهور

بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر
بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر

یکی از مهم‌ترین و بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر وجود مربی در این دو فیلم است.

هر دو باربی و اوپنهایمر در آخرین فیلم خود به مشاوره نیاز دارند. برای اوپنهایمر، این آلبرت انیشتین (تام کونتی)، دوست و همکار در زندگی واقعی است که می تواند، با حسرتی که قهرمان فیلم تجربه می‌کند، ارتباط برقرار کند.

در باربی، این مربی مخترع واقعی عروسک، روث هندلر است که در اینجا توسط نماد کمدی ریا پرلمن بازی می‌کند. هنگامی که باربی در مورد پایانش دچار بحران می‌شود، روث او را به سمت احتمالات راهنمایی می‌کند. او مانند انیشتین توصیه‌هایی را ارائه می‌دهد که شنیدن آنها آسان و راحت نیست و عمیقاً بر قهرمان داستان و مخاطبان آنها تأثیر می‌گذارد.

باربی و اوپنهایمر: نویسندگان و کارگردانان مستقل با بودجه های بزرگ استودیویی

بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر
بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر

از آنجایی که WGA و SAG/AFTRA در سراسر کشور اعتصاب می‌کنند تا برای دستمزد بهتر و حمایت‌های بهتر تا کار خلاق در سینما و تلویزیون بجنگند، مهم است که به یاد داشته باشید در این بلبشو دو تا از بزرگترین فیلم‌های تابستانی از دو نویسنده و کارگردانی هستند که کار خود را در سینمای مستقل شروع کرده‌اند.

در سال 1998، کریستوفر نولان اولین کار خود را با فیلم هیجان‌انگیز سیاه و سفید The Following انجام داد. سپس با دنباله‌روی ذهن‌برانگیز Memento، زمان بزرگی را پشت‌سر گذاشت. مدتی بعد، نولان با Batman Begins دست به یک تولید بزرگ استودیویی با نام تجاری IP زد. سه‌گانه شوالیه تاریکی او نه تنها یک موفقیت در باکس‌آفیس بود، بلکه به احیای دوباره فیلم ابرقهرمانی و شکل دادن به ژانر در حال ظهور آن نیز اعتبار بخشید.

حقایق پنهان و ایستراگ های فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer 2023)

تمامی مقالات درباره فیلم اوپنهایمر

گرویگ کار خود را در فیلم‌هایی مانند هانا از پله‌ها می‌گذرد و شب‌ها می‌شود و آخرین هفته‌ها که با جو سوانبرگ در سال 2008 کارگردانی کرد، ظاهر شد. نه سال بعد، او به تنهایی کار خود را آغاز کرد و فیلم A24 Ladybird را نویسندگی و کارگردانی کرد. گرویگ از آنجا اقتباس استودیویی از رمان کلاسیک زنان کوچک لوئیزا می آلکات را نوشت و کارگردانی کرد که شش نامزدی اسکار از جمله اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را به دست آورد. باربی بزرگترین تولید آن است که نه تنها مستقل از یک استودیوی بزرگ می‌آید، بلکه اشاراتی به کلاسیک‌های هالیوود دارد. دنیای هیجان‌هایی که توسط صنعتگران در پشت‌صحنه ساخته شده است، و در گرما، فصل فیلم‌های تابستانی از راه می‌رسد.

همه این نکات برای باربی و اوپنهایمر چه معنایی دارد؟ چه بخواهید باربی و اوپنهایمر را تنها، یا هر دو را به‌عنوان یک فیلم دوگانه گیج‌کننده ببینید، این یک برد برای فیلم‌ها و یک برد برای فیلمسازانی است که جرات رویای بزرگ دارند.

بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *