بیوگرافی بازیگران فیلم سینمایی بی رویا با بازی صابر ابر و طناز طباطبایی + خلاصه داستان

بیوگرافی بازیگران فیلم بی رویا به کارگردانی و نویسندگی آرین وزیردفتری را در ادامه بخوانید. سعید سعدی و هومن سیدی تهیه‌کنندگان این اثر سینمایی بودند.

بیوگرافی بازیگران فیلم بی رویا

فیلم بی رویا درامی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی آرین وزیردفتری است. تهیه‌کنندگان این فیلم نیز سعید سعدی و هومن سیدی هستند. این عنوان محصول سال 1399 است و یکی از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر 1400 در بخش رقابت اصلی بود.

بیوگرافی بازیگران فیلم بی رویا
بیوگرافی بازیگران فیلم بی رویا

آرین وزیر دفتری، کارگردان فیلم گفته:

ابایی ندارم که بگویم از فیلم‌ها و کتاب‌های زیادی برای ساخت فیلم الهام گرفتم. از فیلم‌ آقای برگمان و «بچه‌ رزماری» و … برای ساخت این اثر الهام گرفتم. فیلم شماره یک برای من، «درخشش ابدی یک ذهن پاک» نوشته چارلی کافمن است و مخاطب سینمای پولانسکی‌ نیز هستم. در فیلم «ی رویا، هرکس می‌تواند به زعم خود برداشت خود را داشته باشد این اثر از ارائه توضیح خودداری می‌کند و همه برداشت‌ها را به خود مخاطب می‌سپارد.

خلاصه داستان فیلم بی رویا

خلاصه داستان فیلم بی رویا
خلاصه داستان فیلم بی رویا

بی رویا داستان زوج جوانی است به نام رویا و بابک که قصد مهاجرت از ایران را دارند. دو هفته پیش از مهاجرت رویا با دختری بی‌نام و نشان مواجه می‌شود. حضور دختر در زندگی آنها به اتفاقاتی عجیب منجر شده و به تدریج هویت رویا دچار دگرگونی می‌شود. معمای هویت رویا با حضور بیشتر دختر در بطن زندگی او و بابک، کامل و کامل‌تر می‌شود.

بیوگرافی بازیگران فیلم سینمایی بی رویا

طناز طباطبایی در فیلم بی رویا (رویا)

طناز طباطبایی در فیلم بی رویا
طناز طباطبایی در فیلم بی رویا

طناز طباطبایی (زادهٔ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۲) بازیگر ایرانی است. او برای نقش‌آفرینی در فیلم شنای پروانه (۱۳۹۸) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنوارهٔ فیلم فجر را دریافت کرده‌است. همچنین برای فیلم بی‌رؤیا (۱۴۰۰) برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد. او برای فیلم‌های صداها (۱۳۸۷)، رخ دیوانه (۱۳۹۳) و خشم و هیاهو (۱۳۹۴) هم نامزد دریافت این جایزه شده بود.

طناز طباطبایی درباره بازی در نقش رویا گفته:

من نقش بیمار اسکیزوفرنی را بازی نمی‌کنم. این کپشن در پایان کار به دلیل گرفتن پروانه نمایش و اکران آن در فجر اضافه شد. اما کانسپتی که ما به آن می‌پرداختیم مسئله تغییر هویت بود البته باید بگویم کار لایه‌های روانشناختی نیز دارد. این تجربه برایم بسیار لذت‌بخش بود. کپشن نهایی در عبور از مسیر پر پبچ و خم اخذ فیلمنامه اضافه شده اما درباره خود فیلم موضوعیت ندارد و ما بین انتخاب حضور در جشنواره و اضافه کردن کپشن موضوع دوم را انتخاب کردیم و خود فیلم درباره موضوع اسکیزوفرنی نیست.

صابر ابر در فیلم بی رویا (بابک)

صابر ابر در فیلم بی رویا
صابر ابر در فیلم بی رویا

صابر ابَر (زاده ۱۸ خرداد ۱۳۶۳ در تهران) بازیگر سینما و تئاتر ایرانی است. وی به خاطر بازی در فیلم درباره الی نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در ۲۷ امین جشنواره فیلم فجر و به خاطر بازی در فیلم دایره زنگی نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در ۲۶ امین جشنواره فیلم فجر شد.

برخی از دیگر فیلم‌های صابر ابر عبارتند از هیچ (1388)، اینجا بدون من (1389)، برف روی کاج‌ها (1390)، آسمان زرد کم عمق (1391)، من دیه گو مارادونا هستم (1393)، تابستان داغ (1395)، حکایت دریا (1395)، خوک (1396)، مسخره باز (1398) و زیر نور کم (1399).

شادی کرم‌رودی (دختری بی‌نام و نشان)

بیوگرافی بازیگران فیلم سینمایی بی رویا
بیوگرافی بازیگران فیلم سینمایی بی رویا

شادی کرم رودی بازیگر ایرانی متولد 6 مهر 1369 در تهران است. وی در سال 1392 با فیلم ماهی و گربه وارد سینما شد و در سال 1399 با سریال شاهرگ به تلویزیون راه یافت. برخی از دیگر آثار او عبارتند از سریال‌های بوم و بانو (1399) و سریال طنز ایرانی مردم معمولی (1400) و فیلم‌های یک شهروند کاملاً معمولی (1393)، دارکوب (1396)، جمشیدیه (1397) و ابلق (1399).

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *