بیوگرافی صدف عسگری بازیگر فیلم آیه های زمینی

صدف عسگری ، یکی از چهره‌های مطرح چند روز اخیر در سینمای ایرانی بود که در ادامه به بیوگرافی صدف عسگری بازیگر فیلم آیه های زمینی خواهیم پرداخت.

پس از اینکه صدف عسگری ، با بازی در فیلم آیه‌های زمینی، به جشنواره کن راه پیدا کرد و محبوب شد، برخی از رسانه‌ها، از زندگینامه صدف عسگری و صدف عسگری و شرح حال زندگی اش سخن گفتند.

زندگینامه جذاب صدف عسگری همراه با پستی و بلندی‌های زیادی بود که حالا در ادامه به زندگینامه او خواهیم پرداخت.

بیوگرافی صدف عسگری بازیگر فیلم آیه های زمینی

زندگینامه صدف عسگری

زندگینامه جذاب صدف عسگری

صدف عسگری متولد ۵ مهر ۱۳۷۶، یک هنرپیشه ایرانی است. او بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌های ناپدید شدن (۲۰۱۷)، یلدا (۲۰۱۹) و دسته دختران (۲۰۲۲) شناخته شده است و حالا در فیلم آیه‌های زمینی که نماینده ایران در جشنواره کن می‌باشد، حضور دارد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران و خلاصه داستان فیلم آیه های زمینی

او جایزه بهترین بازیگر زن در یک فیلم کوتاه را در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۰ برای بازی در امتحان (۲۰۱۹) دریافت کرد. او در سال ۲۰۲۲ در فیلم تا فردا به کارگردانی علی عسگری بازی کرد.

او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته عکاسی می‌باشد که از کار در فروشگاه و کافی شاپ شروع کرد تا اینکه از 20 سالگی وارد سینما شد و حالا می‌درخشد. صدف، خواهرزاده علی عسگری (بازیگر و کارگردان) می‌باشد که به‌صورت تجربی تئاتر را از مدرسه شروع کرد تا اینکه وارد رشته عکاسی در دانشگاه شد.

صدف عسگری و شرح حال زندگی اش

در ادامه می‌توانید تصویری از صدف عسگری را ببینید:

بیوگرافی صدف عسگری بازیگر فیلم آیه های زمینی
زندگینامه صدف عسگری

او همزمان با تحصیل، در یک فروشگاه کفش فروشی در پاساژ کوروش مشغول به‌کار بود. سال 1396 به دعوت دایی‌اش، در اولین فیلم بلند او به‌نام ناپدید شدن جلوی دوربین رفت که این فیلم در بخش افق‌های جشنواره 74 فیلم ونیز اکران شد او سپس با اکران این فیلم در جشنواره Fiumicino ایتالیا جایزه بهترین بازیگر را گرفت.

سال 96 با نقش مریم در فیلم نارنجی به کارگردانی آرش لاهوتی بازی کرد که این فیلم هم در چهل و سومین دوره جشنواره فیلم تورنتو (TIFF) به نمایش درآمد. سپس در سال 1397 وقتی 21 ساله بود با فیلم یلدا به کارگردانی مسعود بخشی نقش اول را برعهده گرفت و در کنار بهناز جعفری و فرشته صدرعرفایی بازی کرد.

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید. در ادامه حتما نظر خود را در خصوص این خبر برای ما کامنت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *