ماجرای استوری ترانه علیدوستی و فرهاد اصلانی چیست ؟

استوری ترانه علیدوستی و فرهاد اصلانی از آن دسته از موضوعاتی است که طی این دو روز اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته شده. با ما بمانید.

واکنش ترانه علیدوستی پس از استوری کردن تصویر فرهاد اصلانی در فضای مجازی برخی طرفداران این دو بازیگر مطرح ایران را برانگیخته است. اما ماجرا چیست و چرا باید این موضوع نقل هر مجلسی شود؟

ماجرای استوری ترانه علیدوستی و فرهاد اصلانی

عذرخواهی ترانه علیدوستی در پی انتشار استوری فرهاد اصلانی

استوری ترانه علیدوستی و فرهاد اصلانی
استوری ترانه علیدوستی و فرهاد اصلانی

ترانه‌ علیدوستی، پس از استوری کردنِ تصویر یک بازیگر سینما و صداوسیما با اتهامِ آزارگر جنسی، امروز تصویری از این هم‌بازی‌اش را، در صحنه‌ای از فیلم، هم‌زمان با اکران در جشنواره‌ی کن منتشر کرد! اما باید بدانید که به دنبال استوری ترانه علیدوستی با عکس یکی از بازیگران فیلم «برادران لیلا» که متهم به آزار جنسی است، واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی پدید آمد.

ترانه علیدوستی در اینستاگرام خود نوشت:

ماجرای جنجالی استوری ترانه علیدوستی
ماجرای جنجالی استوری ترانه علیدوستی

دیروز استوری‌ای از من با تصویری از فرهاد اصلانی منتشر شد که قلب عده‌ای را جریحه دار کرده است. من این استوری را که رویش منشن شده بودم در گرماگرم فستیوال کن «بازنشر» کردم.

می‌دانم بازنشر این استوری که در واقع «تصویر بلیط و اعلان‌روزانه فیلم برادران لیلا» است و صرفا استفاده از روایت تصویری صفحه مربوط به فستیوال کن بوده است، موجب آزردگی برای راویان، امضاکنندگان بیانیه و بسیاری از دغدغه‌مندان برابری جنسیتی شده است.

ضمن پایبندی بر اصول مندرج در بیانیه و درک وظیفه سنگینی که بر دوش من نهاده شده است امیدوارم عذرخواهی من را پذیرا باشید. من با مسئولیت پذیری تمام آماد‌ه‌ام که هر خسارت روحی که به راویان وارد شده را جبران کنم.

ماجرای جنجالی استوری ترانه علیدوستی
ماجرای جنجالی استوری ترانه علیدوستی

من هم در کنار شما در حال تمرین و آموزش هستم و می‌دانم که در مسیر پیش رو ممکن است دچار اشتباه هم بشوم. به همین دلیل با تاکید بر اصل مسئولیت پذیری که اساس این جنبش است صمیمانه از همه راویان، فعالان و مخاطبین این جنبش عذرخواهی می‌کنم…

هم‌چنین پیش از این، علیدوستی و چهار خانم دیگرِ “هیات ۵ نفره زنانه برای رسیدگی به آزار و خشونت جنسی”، در اعلامیه‌ای عنوان کرده بودند که کنار هیچ فردی با چنین اتهاماتی، روی فرش قرمز نخواهند رفت.

به دنبال همین حواشی، هنگامه قاضیانی، بازیگر سینمای ایران واکنشی واکنش نشان داد و در استوری اینستاگرامش نوشت:

استوری ترانه علیدوستی و فرهاد اصلانی, ماجرای جنجالی استوری ترانه علیدوستی
استوری ترانه علیدوستی و فرهاد اصلانی

زیبا نیست آدم‌ها رو بی‌آبرو کنیم، با پست‌های متعدد و استوری‌ها و بعد خودمون عکس همون شخص رو استوری کنیم. مردم هوشمند رو گیج نکنیم. کار جالبی نیست. شک ندارم شما همکاران عزیز که این متن رو می‌خونید، دل‌تون می‌خواد سوال کنید چرا؟ و نگران از دست دادن‌ها باشید اما من سالیان زیادی هست بی‌باند و پارتی، راه باشکوهی رو طی کردم که اصل شفافیت و جسارت بود. ایشون با این استوری باعث شدن برای همیشه به هر جنبش (فمینیستی) بگم نه!!! مردم بازیچه نیستن آبروی آدم‌ها هم همچنین.


بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار استوری ترانه علیدوستی و فرهاد اصلانی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *