علت ریزش متروپل آبادان ؛ دلیل فرو ریختن ساختمان متروپل در آبادان چه بود؟

علت ریزش متروپل آبادان ، صادق خلیلیان استاندار خوزستان عصر روز چهارشنبه 4 خرداد 1401 در جمع خبرنگاران به تشریح ابعاد حادثه متروپل پرداخت.

تعداد کشته شده‌ها به 28 نفر و مصدومان به 37 نفر رسیده است. اما علت ریزش ساختمان متروپل آبادان چه بود؟ در ادامه با خبر ریزش ساختمان متروپل آبادان همراه فیگار بمانید.

علت ریزش متروپل آبادان

دلیل ریزش ساختمان متروپل

علت ریزش متروپل آبادان
علت ریزش ساختمان متروپل آبادان, ریزش ساختمان متروپل آبادان

علت ریزش ساختمان متروپل آبادان چه بود ؟

ساختمان متروپل آبادان یک برج 10 طبقه بود که توسط «هولدینگ ساخت و ساز عبدالباقی» ساخته شده و قرار بود افتتاح شود. این ساختمان نه فرسوده بود و نه غیرقانونی. پس علت ریزش ساختمان متروپل آبادان چه بود که امروز را برای همیشه در تاریخ ایران ثبت کرد؟

صادق خلیلیان استاندار خوزستان عصر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برآورد‌های اولیه نشان‌دهنده عدم رعایت ضوابط فنی و استانداردهای لازم در سازه متروپل است، البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید پس از انجام بررسی‌ها پیرامون دلیل دقیق این مساله به صورت قطعی اظهار نظر کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است، متروپل بدون حادثه‌ای همچون انفجار رخ داده باشد، عنوان کرد: برخورد خودروی سنگین و یا انفجار نیز نمی‌توانست چنین اتفاقی را برای ساختمان رقم بزند.

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان در گفت‌وگو با صدا و سیما اعلام کرده که شهرداری آبادان نسبت به گزارش‌های سازمان نظام مهندسی و وضعیت ساخت‌وساز این پروژه بی توجه بوده است. آخرین گزارش از وضعیت این ساختمان در سال 1401 تهیه شده و به دست شهردار رسیده است اما او به وضعیت بحرانی ساختمان که در گزارش نظام مهندسی به آن اشاره شده بود، توجهی نکرد.

نکته قابل توجه این است که در همان شرایط ناپایدار و غیراصولی، سه طبقه به برج اضافه شده است!!

بیشتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار علت ریزش متروپل آبادان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *