معرفی بهترین فیلم های سینمایی هیجان انگیز (Erotic)

بین دهه‌های 80 تا اوایل 2000 میلادی، فضاهای هیجان‌انگیز و اروتیک یکی از پر مخاطب‌ترین ژانرهای سینما بودند که در ادامه به بهترین فیلم های اروتیک خواهیم پرداخت.

بین دهه 80 و در اوایل دهه 2000، ژانر هیجان‌انگیز و اروتیک یکی از محبوب‌ترین و پر مخاطب‌ترین ژانرهای سینما بود. معمولاً بهترین فیلم اروتیک شامل یک تریلر روانشناختی و همچنین دارای خطوط داستانی است که تمرکز زیادی بر عاشقانه‌های خاص دارد و شامل برهنگی به همراه مسائل جنایی نیز می‌شود. در دوران شکوفایی خود، هالیوود تریلرهای شهوانی بزرگی را تولید کرد که هنوز توسط تماشاچیانی که به دنبال یک شب خطرناک و شیطانی هستند، آن‌ها را می‌بینند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


برخی از بهترین فیلم های اروتیک مورد تمجید قرار گرفته‌اند و برخی دیگر به دلیل تمرکز بیشتر روی عناصر دیگر به جای داستان، آشغال تلقی شده‌اند و اگرچه امروزه محبوبیت چندانی ندارند؛ اما ساخت آثاری مانند Fifty Shades Of Grey ثابت می‌کند که هنوز بازار این نوع فیلم‌ها وجود دارد.

بهترین فیلم های اروتیک

در ادامه لیست بهترین فیلم های اروتیک را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه نوشته شده است.

بهترین فیلم های اروتیک
بهترین فیلم های اروتیک

در 20 سال اخیر، صنعت سینمایی هالیوود شاهد تحولات بزرگی بوده که شامل تغییرات مهم در نوع و محتوای فیلم‌ها می‌شود. یکی از این تحولات، برجسته شدن نقش روابط عاشقانه در فیلم‌ها است. این تغییر در تمرکز و ترکیب فیلم‌ها، ژانرهای مختلفی را شامل می‌شود، از فیلم‌های عاشقانه تا فیلم‌های دبیرستانی و حتی فیلم‌های اروتیک. این تنوع در ژانرها و تمرکز بر روابط عاشقانه می‌تواند به عنوان یکی از تحولات قابل توجه در سینمای هالیوود در دو دهه اخیر مورد توجه قرار گیرد.

سالو یا 120 روز در سودوم (Salò, or the 120 Days of Sodom)

بهترین فیلم های اروتیک

  • کارگردان: پیر پائولو پازولینی
  • بازیگران: پائولو بوناچلی، اتزیو مانی، جورجیو کاتالدی
  • سال انتشار: 1975
  • امتیاز: 5.8

فیلم سالو یا 120 روز سادوم، در سال 1975 توسط «پیر پائولو پازولینی» ساخته شد و یکی از آثار برجسته و بحث‌برانگیز او به شمار می‌رود. این فیلم بر اساس رمانی با همین نام اثر «مارکو آنتونیو گیازوتی» به انتشار رسید و به موضوعاتی مانند قدرت، ستم و خشونت پرداخت.

سالو یا 120 روز سادوم، داستان یک گروه از قدرتمندان فاسد را روایت می‌کند که در دوران جنگ جهانی دوم در شهر سالو در ایتالیا، 184 روز را به سرمایه‌گذاری در جنایات و خشونت در برابر 96 جوان بی‌گناه می‌گذرانند. آن‌ها برای اشباع شهوت‌های خشونت‌آمیز خود، جوانان را به شکل بی‌رحمانه‌ای مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

این فیلم با تصاویری وحشتناک و صحنه‌های بسیار خشن، به بررسی مفهوم قدرت و ستم در جامعه می‌پردازد. این فیلم به طرز چشمگیری فساد قدرت و تمرکز بر طبقه‌بندی اجتماعی، جنسیت و قدرت را نشان می‌دهد.

بهترین فیلم های پازولینی (Pier Paolo Pasolini)

عشق (Love)

بهترین فیلم های اروتیک
بهترین فیلم های اروتیک
  • کارگردان: گسپر نوئه
  • بازیگران: کارل گلوسمن، آئومی میوک، کلارا کریستین
  • سال انتشار: 2015
  • امتیاز: 6.1

فیلم Love که به کارگردانی «گاسپار نوئه» ساخته شده، در واقع یک اثر اروتیک است و تفاوت‌های قابل‌توجهی با آثار رایج در ژانر دارد. در این فیلم، بازیگران نقش بازی نمی‌کنند و به جای آن، در حال تجربه‌ی واقعی فیلم هستند.

داستان فیلم درباره‌ی یک دانشجوی آمریکایی به نام «مورفی» است که در دانشگاهی در فرانسه تحصیل می‌کند. او دو سال است که با یک دختر فرانسوی به نام «الکترا» رابطه عاشقانه دارد. در یکی از روزها، آن‌ها تصمیم می‌گیرند برای افزایش هیجان، یک دختر دانمارکی به نام «اومی» را به رابطه‌شان اضافه کنند. مدتی بعد، «مورفی» و «اومی» به تنهایی و بدون حضور «الکترا» در رابطه‌ای قرار می‌گیرند؛ اما وقتی «اومی» باردار می‌شود، رابطه «مورفی» و «الکترا» بهم می‌خورد و «مورفی» مجبور به ازدواج با «اومی» می‌شود.

به عنوان یک فیلم اروتیک، Love موضوعاتی مانند عشق، روابط عاشقانه، خاطرات گذشته و مسائل جنسی را بررسی می‌کند. این فیلم به صورت جریان آزاد و بدون تعریف دقیق داستان پیش می‌رود و به وسیله نشان دادن روابط میان شخصیت‌ها و خاطرات آن‌ها، تجربه‌ای غریب و در عین حال غنی را ارائه می‌دهد.

نقد فیلم Love

ضدمسیح (Antichrist)

بهترین فیلم های اروتیک

  • کارگردان: لارس فون تریه
  • بازیگران: ویلم دفو، شارلوت گینزبورگ، استاورولا کارالیدو
  • سال انتشار: 2009
  • امتیاز: 6.5

این فیلم درباره یک زوج متاهل است که قبل از سفر به عمق جنگل، یک فرزند را از دست می‌دهند و قصد دارند از طریق این سفر بهبود عاطفی یافته و رابطه شکسته خود را ترمیم کنند؛ اما پس از شروع آن، وضعیت بهبود نمی‌یابد و به جای آن بدتر می‌شود.

این نوع فیلم ممکن است برای برخی از بینندگان بسیار سنگین و ناراحت‌کننده باشد؛ بنابراین واقعاً توصیه می‌شود که فیلم را فقط به افرادی پیشنهاد داد که تحمل آثار ترسناک با محتوای بسیار سنگین را دارند. با توجه به صحنه‌های اکشن، خشونت وحشیانه و روایت ناراحت‌کننده، مسلماً می‌توان آن را یک فیلم آزاردهنده تلقی کرد.

بهترین فیلم های ازدواج محور ترسناک

جذابیت مرگبار (Fatal Attraction)

بهترین فیلم های اروتیک
بهترین فیلم های اروتیک
  • کارگردان: آدریان لاین
  • بازیگران: مایکل داگلاس، گلن کلوز، آن آرچر
  • سال انتشار: 1988
  • امتیاز: 6.9

شاید محبوب‌ترین تریلر وابسته به مسائل عاشقانه در همه دوران‌ها، Fatal Attraction باشد. این فیلم نه به دلیل لحظات شفاف و گرافیکی بیشتر، بلکه به این دلیل که آن لحظات همه‌چیز را در فیلم بالا می‌برد و معنی دارتر می‌کند، به بهترین فیلم اروتیک دهه خودش تبدیل شده است.

فیلم مربوط به «دن» (مایکل داگلاس) است که با «الکس» (گلن کلوز) رابطه دارد. متأسفانه، آن‌ها به همدیگر وابسته می‌شوند و هنگامی که سعی می‌کنند رابطه نداشته باشند، متوجه می‌شوند که او به راحتی نمی‌تواند این کار را بکند و از او دست نمی‌کشد و همین اتفاق منجر به عواقب خطرناکی می‌شود.

کارگردان «آدریان لاین»، یک تریلر برای بزرگسالان می‌سازد که قصد دارد نه تنها فضاسازی هیجان‌انگیزی را ایجاد کند، بلکه از بینندگان سوالات مهمی در مورد وفاداری و ازدواج می‌پرسد. در نهایت، Fatal Attraction یک موفقیت بزرگ در گیشه بود که نامزد اسکار بهترین فیلم و نامزدی اسکار بهترین بازیگر زن برای بازی درخشان «گلن کلوز» شد.

نقد فیلم جاذبه مرگبار (Fatal Attraction 1987)

آخرین تانگو در پاریس (Last Tango in Paris)

بهترین فیلم های اروتیک

  • کارگردان: برناردو برتولوچی
  • بازیگران: ماریا اشنایدر، مارلون براندو، ژان پیر لئو
  • سال انتشار: 1973
  • امتیاز: 6.9

فیلم آخرین تانگوی «برناردو برتولوچی» با بازی «مارلون براندو»، در نقش یک هتلدار آمریکایی، داستان زندگی او را در پاریس نشان می‌دهد. او با یک زن جوان فرانسوی آشنا می‌شود و رابطه جنسی غیرمعمولی با او برقرار می‌کند.

این فیلم، پس از اکران به دلیل صحنه‌های جنسی و تصویرکشی از خشونت، این فیلم در ایالات متحده با رتبه X و همچنین در آرژانتین، کره جنوبی، پرتغال، ایتالیا، برزیل و ونزوئلا به دلیل محتوای ناپسند و پورنوگرافی، ممنوع شد.

آخرین تانگو در پاریس، یکی از 250 فیلم ممنوعه تاریخ است که حتما باید تماشا کنید. این فیلم درباره تنهایی نسل‌ها است و نگاهی بسیار تلخ به روابط انسانی دارد. داستان آن دو فرد را نشان می‌دهد که هر دو در مواجهه با بی‌مهری زندگی قرار گرفته‌اند؛ یکی از سوی زن سابق خود که به او خیانت کرده و دیگری از سوی یک کارگردان جوانی که در عشق به دختر متردد است و او را بازیچه می‌پندارد. این فیلم یکی از جدی‌ترین و بهترین فیلم های اروتیک است.

نبینید: زننده ترین فیلم ها و سریال های ممنوعه جهان

نیمفومنیاک (Nymphomaniac: Vol. I)

بهترین فیلم های اروتیک
بهترین فیلم های اروتیک
  • کارگردان: لارس فون تریه
  • بازیگران: شارلوت گینزبورگ، استیسی مارتین، استلان اسکارشگورد
  • سال انتشار: 2013
  • امتیاز: 6.9

نیمفومانیاک فیلم درامی دو قسمتی، نوشته و ساخته‌ی «لارس فون تریه» و با بازیگری «شارلوت گینزبورگ» است که در سال 2013 منتشر شد. داستان فیلم درباره زنی که مبتلا به بیماری جنسی است که باید مداوم رابطه جنسی داشته باشد. این اثر جزء آخرین بخش سه‌گانه افسردگی «فون تریه» محسوب می‌شود که دو بخش قبلی آن، فیلم‌های ضدمسیح و مالیخولیا بودند.

بهترین فیلم های فلسفی 2023 و تمام دوران

شرم (Shame)

بهترین فیلم های اروتیک

  • کارگردان: استیو مک‌کوئین
  • بازیگران: مایکل فاسبندر، کری مولیگان، نیکول بِهاری
  • سال انتشار: 2011
  • امتیاز: 7.2

فیلم شرم (Shame) که توسط اجرای درخشان و وحشیانه «مایکل فاسبندر» هدایت می‌شود، یک فیلم اروتیک است که نگاهی سوزان به یک مورد اعتیاد جنسی دارد. دومین فیلم «استیو مک کوئین»، پس از اولین بازی استثنایی او با گرسنگی در سال 2008، ممکن است در نهایت از نظر روانی در رویارویی با مشکل سوژه‌اش بسیار ضعیف عمل کند؛ اما قدرت دراماتیک و سبک آن، تکان سینمایی را فراهم می‌کند که باید آن را تماشا کنید.

برگشت‌ناپذیر (Irreversible)

بهترین فیلم های اروتیک
بهترین فیلم های اروتیک
  • کارگردان: گسپر نوئه
  • بازیگران: مونیکا بلوچی، وینسنت کسل، آلبرت دوپونتل
  • سال انتشار: 2002
  • امتیاز: 7.3

فیلم برگشت ناپذیر به کارگردانی «گسپار نوئه»، یک اثر تجربی فرانسوی است که داستان آن به صورت معکوس روایت می‌شود. این فیلم به شرح واقعه‌ای از تجاوز جنسی تاریخ سینما می‌پردازد. صحنه وحشیانه و غیرقابل تحمل این تجاوز که نزدیک به 11 دقیقه طول می‌کشد، محور اصلی فیلم است و بازی عالی «مونیکا بلوچی»، یک اجرای هنری چالش‌برانگیز را نشان داد.

این فیلم نشان می‌دهد که تجاوز جنسی تنها بخشی از داستان نیست و سایر جنبه‌های زندگی و انسانیت نیز تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند. همچنین، با دیدن صحنه‌های مختلفی از زندگی شخصیت‌های فیلم، تجربه‌ای متضاد از محتوای فیلم را تجربه می‌کنید، از جمله دیدن سر یک مرد که با یک کپسول آتش‌نشانی مورد حمله قرار می‌گیرد.

بهترین فیلم های مونیکا بلوچی (Monica Bellucci)

چشمان کاملاً بسته (Eyes Wide Shut)

بهترین فیلم های اروتیک

  • کارگردان: استنلی کوبریک
  • بازیگران: تام کروز، نیکول کیدمن، سیدنی پولاک
  • سال انتشار: 1999
  • امتیاز: 7.3

آخرین فیلم «استنلی کوبریک» که چشمان باز بسته، به عنوان یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌ها شناخته می‌شود که مناسب برای تماشا با خانواده نیست. این فیلم با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» و استفاده از داستان واقعی رابطه آن‌ها، به یک افسانه سینمایی تبدیل شده است.

چشمان باز بسته به عنوان طولانی‌ترین فیلمبرداری «استنلی کوبریک» شناخته می‌شود که روند آن بیش از 15 ماه طول کشید. این فیلم توسط منتقدان به عنوان یک فیلم فوق‌العاده ترسناک و روانشناختی شناخته می‌شود. در این فیلم، از تعلیق اروتیسم بهره گرفته شده است و سپس با داستان و موسیقی وحشتناک خود، ترس را به بیننده منتقل می‌کند.

بهترین فیلم های ترسناک جهان

آبی گرم‌ترین رنگ است (Blue Is the Warmest Colour)

بهترین فیلم های اروتیک
بهترین فیلم های اروتیک
  • کارگردان: عبداللطیف کشیش
  • بازیگران: لیا سیدو، آدل اگزارچوپولوس، ژرمی لاهورت
  • سال انتشار: 2013
  • امتیاز: 7.7

فیلم آبی گرم‌ترین رنگ است، اثر تحسین‌شده «عبداللطیف کشیش»، یکی دیگر از بهترین فیلم های اروتیک است که داستانی عاشقانه و در عین حال تلخ از عشق دو زن همجنسگرا را در دل پاریس روایت می‌کند. این فیلم که در شصت و ششمین جشنواره فیلم کن برنده نخل طلا شد، با تصاویری بی‌‌پرده و صریح، به واکاوی پیچیدگی‌های روابط عاطفی، هویت جنسی و چالش‌های زندگی در جامعه‌ای سنتی می‌پردازد.

در این فیلم، شاهد داستان دختری جوان به نام ادل (با بازی ادل اگزارکوپولوس) هستیم که در ظاهر تمایلات جنسی به مردان دارد؛ اما پس از آشنایی با اما (با بازی لئا سیدو) درگیر عشقی عمیق و پرشور می‌شود. این دو بازیگر جوان با ظرافت و مهارت، نقش دو زنی را که درگیر عشقی پرشور و در عین حال چالش‌برانگیز هستند را به تصویر می‌کشند.

بهترین فیلم های عاشقانه جهان

سوالات متداول

آیا فیلم 365 روز اروتیک است؟

بله. آن هم یک فیلم اروتیک محسوب می‌شود که ضعیف ساخته شده است.

فیلم 365 روز بهتر است یا پنجاه طیف خاکستری؟

فیلم 365 روز با نمره 3.3 و پنجاه طیف خاکستری با کسب نمره 4.3، به ترتیب فیلم‌های بدی بودند؛ اما پنجاه طیف خاکستری اثر بهتری است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب دانلود و معرفی بهترین فیلم های سینمایی هیجان انگیز (Erotic) چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *