دانلود و معرفی بهترین فیلم های سینمایی هیجان انگیز (Erotic)

بین دهه های 80 و اوایل 2000، فضاهای هیجان‌انگیز و اروتیک یکی از پر مخاطب ترین ژانرهای سینما بود. با نوشتار بهترین فیلم های اروتیک با فیگار بمانید.

بین دهه 1980 و در اوایل دهه 2000، ژانر هیجان انگیز و اروتیک یکی از محبوب ترین و پر مخاطب ترین ژانرهای سینما بود. معمولاً، یک تریلر اروتیک دارای خطوط داستانی است که تمرکز زیادی بر عاشقانه های خاص دارد و شامل برهنگی به همراه مسائل جنایی است. در ادامه با نوشتار بهترین فیلم اروتیک با فیگار همراه باشید.

مقاله مکمل:

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های اروتیک فلسفی

بهترین فیلم های اروتیک

دلهره آورترین ها و محبوب ترین ها را بشناسید !

فهرست فیلم های اروتیک و هیجان انگیز را که در ادامه نوشتار فیلم اروتیک بهترین برای شما معرفی کرده‌ایم را در لیست زیر در یک نگاه می‌توانید ببینید:

برخی از این فیلم ها مورد تمجید قرار گرفته اند و برخی دیگر به دلیل تمرکز بیشتر بر روی عناصر دیگر به جای داستان، آشغال تلقی شده اند. و اگرچه امروزه محبوبیت چندانی ندارد، فیلم های اخیر مانند Fifty Shades Of Grey ثابت می‌کند که هنوز بازار این نوع فیلم ها وجود دارد. در دوران شکوفایی خود، هالیوود تریلرهای شهوانی بزرگی را تولید کرد که هنوز توسط تماشاچیانی که به دنبال یک شب خطرناک و شیطانی هستند، دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

در 20 سال اخیر، صنعت سینمایی هالیوود شاهد تحولات بزرگی بوده است که شامل تغییرات مهم در نوع و محتوای فیلم‌ها می‌شود. یکی از این تحولات، برجسته شدن نقش روابط عاشقانه در فیلم‌ها است. این تغییر در تمرکز و ترکیب فیلم‌ها، ژانرهای مختلفی را شامل می‌شود، از فیلم‌های عاشقانه تا فیلم‌های دبیرستانی و حتی فیلم‌های اروتیک. این تنوع در ژانرها و تمرکز بر روابط عاشقانه می‌تواند به عنوان یکی از تحولات قابل توجه در سینمای هالیوود در دو دهه اخیر مورد توجه قرار گیرد. این تغییر در جذب هواداران خاص خود را در بین جوانان به خصوص نشان داده است.

در ادامه، به معرفی چند فیلم اروتیک موفق که توانسته‌اند توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند، می‌پردازیم.

In The Cut (2003) – 5.3

بهترین فیلم های اروتیک, بهترین فیلم اروتیک
بهترین فیلم های اروتیک

داستان فیلم The Cut بر اساس معلم فرنی (مگ رایان) است که پس از یافتن دست و پای یک دختر کشته شده در باغ وی توسط بازپرس، مالوی (مارک روفالو) مورد بازجویی قرار می‌گیرد. این دو با هم رابطه برقرار می‌کنند، اما فرنی شک می‌کند که قاتل ممکن است خود مالوی باشد.

پس از اکران، این فیلم به علت روابطی که داشت و صحنه های برهنه مگ رایان بحث برانگیز بود، که بسیاری معتقد بودند همه چیز بسیار شجاعانه شکل گرفته است. علی رغم نظرات متقابل، عملکرد رایان به عنوان یکی از بهترین های او مورد ستایش قرار گرفته است.

Crash (1996) – 6.4

بهترین فیلم های اروتیک, بهترین فیلم اروتیک
بهترین فیلم های اروتیک

شاید یکی از جنجالی ترین تریلرهای شهوانی همه دوران ها Crash باشد. این فیلم به کارگردانی فیلمساز مشهور دیوید کروننبرگ، مربوط به یک کارگردان تلویزیونی (جیمز اسپایدر) است که با گروهی از افراد درگیر می‌شود که پس از تماشای تصادفات اتومبیل برانگیخته می‌شوند.

اولین نمایش کراش در جشنواره فیلم کن باعث تحریک “هیجان” شد، که جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کرد، که رئیس هیئت داوران و کارگردان پدرخوانده، فرانسیس فورد کاپولا، به دلیل بیزاری از فیلم، از دادن آن به کروننبرگ خودداری کرد. این فیلم به دلیل موضوع و صحنه های جنسی در بسیاری از کشورهای جهان ممنوع شد و اکران آمریکایی آن چند ماه به تعویق افتاد. و یکی از بهترین فیلم های ممنوعه شد.

It Follows

ماجرا با دختری جوان به نام «جی» شروع می‌شود که پس از رابطهٔ جنسی با پسری به نام «هیو» وجود شخص یا چیزی را احساس می‌کند که مدام به دنبال تعقیب و گریز اوست تا او را به قتل برساند. هیو به او می‌گوید که آن شخص یا چیز پس از یک رابطه جنسی با یک دختر به او سرایت کرده‌است و جی اگر می‌خواهد چیزی که او را تعقیب می‌کند دست از سر او بردارد باید شخصی را پیدا کرده و با او رابطه جنسی برقرار کند.

در ادامه جی به همراه دوستانش طی یک تعقیب و گریز طولانی ناچار به انجام رابطه جنسی با یکی از دوستانش به نام کرگز می‌شود اما بعد چند روز دوستش به دست آن شخص یا چیز می‌میرد. جی به همراه دوستانش به سالن استخری پناه برده و همهٔ در هارا قفل می‌کنند اما آن چیز دست بردار نیست و وارد سالن می‌شود و دست بر قضا قادر به داخل شدن در آب نیست در ادامه یکی از دوستان جی به نام «پائول» با اسلحه به آن چیز شلیک می‌کند و او درون آب می‌افتد؛ او که دست بردار نیست درون آب قصد دارد جی را خفه کند اما پائول با شلیک به سر او جی را نجات می‌دهد پس از مدتی استخر به طرز غیرطبیعی ای پر از خون قرمز و سیاه می‌شود و از بین می‌رود. بعد از رابطه جنسی جی و پل دست در دست هم در خیابان قدم می‌زنند، همان‌طور که یک چهره پشت سر آنها راه می‌رود

Wild Things (1998) – 6.5

بهترین فیلم های اروتیک, بهترین فیلم اروتیک
بهترین فیلم های اروتیک, بهترین فیلم اروتیک

تریلرهای شهوانی بیشتر برای بزرگسالان بالغ ساخته می‌شد، با این حال، Wild Things برای نسل جوان 20 ساله طراحی شده بود. این فیلم درباره یک مشاور راهنمایی (مت دیلیون) است که توسط دو دانشجوی دختر متهم به تجاوز می‌شود، اما کارآگاه (کوین بیکن) که در حال بررسی این اتهام است، متوجه توطئه می‌شود.

Wild Things که به خاطر صحنه های جنسی نسبتاً پورنوگرافی اش به یاد می آید، در واقع دارای پیچ و خم های هوشمندانه ای است، به علاوه اجرای شگفت انگیز بیل موری. تماشاگران در ظاهر خوشحال بودند و از این موضوع لذت می‌بردند که چیزی بیشتر از رابطه جنسی وجود نداشت. نکته قابل توجه این است که تیتراژ پایانی نکته‌هایی را برای بیننده در لابلای معمای فیلم به هم متصل می‌کند.

Sea Of Love (1989) – 6.8

بهترین فیلم اروتیک, فیلم اروتیک بهترین
بهترین فیلم اروتیک

مشابه فرضیه اصلی غریزه، Sea Of Love مربوط به یک کارآگاه (آل پاچینو) دنبال یک قاتل زنجیره ای است. او سعی می‌کند با قرار دادن یک آگهی شخصی برای قاتل، او را در راستای یک قرار ملاقات قرار دهد، که در نهایت به دنبال یکی از مظنونان (الن بارکین) می‌افتد.

برخلاف Basic Instinct، که بر ارتباط جنسی بین بازیگران اصلی تأکید می‌کند، Sea Of Love بر روابط رمانتیک تأکید می‌کند. در طول این سال‌ها، Sea Of Love در بین طرفداران پاچینو محبوب شده است.

Love (2015) – 6.1

  • IMDb فیلم: 6.1
  • Rotten Tomatoes فیلم: 40

فیلم “Love” که به کارگردانی گاسپار نوئه ساخته شده است، در واقع یک فیلم اروتیک است و تفاوت‌های قابل توجهی با آثار رایج در ژانر دارد. در این فیلم، بازیگران نقش بازی نمی‌کنند و به جای آن، در حال تجربه‌ی واقعی فیلم هستند؛ به عبارت دیگر، بازیگران واقعی در فیلم ظاهر می‌شوند.

داستان فیلم درباره‌ی یک دانشجوی آمریکایی به نام مورفی است که در دانشگاهی در فرانسه تحصیل می‌کند. او دو سال است که با یک دختر فرانسوی به نام الکترا رابطه عاشقانه دارد. در یکی از روزها، آن‌ها تصمیم می‌گیرند برای افزایش هیجان، یک دختر دانمارکی به نام اومی را به رابطه‌شان اضافه کنند. مدتی بعد، مورفی و اومی به تنهایی و بدون حضور الکترا در رابطه‌ای قرار می‌گیرند. اما وقتی اومی باردار می‌شود، رابطه مورفی و الکترا بهم می‌خورد و مورفی مجبور به ازدواج با اومی می‌شود.

یک روز صبح، مورفی تماسی از مادر الکترا دریافت می‌کند و متوجه می‌شود که در سه ماه گذشته هیچ خبری از الکترا نبوده است. با آگاهی از اینکه الکترا تمایل به خودکشی دارد، مورفی شروع به به یادآوری خاطرات گذشته خود می‌کند. در طول فیلم، بیننده همراه مورفی می‌شود و با هر فلشبک، قسمتی از خاطرات مشترک او و الکترا را مشاهده می‌کند، از زمان اولین ملاقات در پاریس و تا…

به عنوان یک فیلم اروتیک، “Love” موضوعاتی مانند عشق، روابط عاشقانه، خاطرات گذشته و مسائل جنسی را بررسی می‌کند. این فیلم به صورت جریان آزاد و بدون تعریف دقیق داستان پیش می‌رود و به وسیله‌ی نشان دادن روابط میان شخصیت‌ها و خاطرات آن‌ها، تجربه‌ای غریب و در عین حال غنی را ارائه می‌دهد.

Fatal Attraction (1987) – 6.9

بهترین فیلم اروتیک, فیلم اروتیک بهترین
بهترین فیلم اروتیک

شاید محبوب ترین تریلر وابسته به مسائل عاشقانه در همه دوران ها، کشش کشنده نه به دلیل لحظات شفاف و گرافیکی بیشتر، بلکه به این دلیل که آن لحظات همه چیز را در فیلم بالا می‌برد و معنی دارتر می‌شود. فیلم مربوط به دن (مایکل داگلاس) است که با الکس (گلن کلوز) رابطه دارد. متأسفانه، او به او وابسته می‌شود و هنگامی که سعی می‌کند رابطه را قطع کند، متوجه می‌شود که او به راحتی نمی‌تواند این کار را بکند و از او دست نمی‌کشد و منجر به عواقب خطرناکی می‌شود.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم جاذبه مرگبار (Fatal Attraction 1987) ؛ تلاش وحشیانه علیه فمینیسم

کارگردان آدریان لاین یک تریلر برای بزرگسالان می‌سازد که قصد دارد نه تنها فضاسازی هیجان انگیزی را ایجاد کند، بلکه از بینندگان سوالات مهمی در مورد وفاداری و ازدواج می‌پرسد. در نهایت، Fatal Attraction یک موفقیت بزرگ در گیشه بود که نامزد اسکار بهترین فیلم و نامزدی اسکار بهترین بازیگر زن برای بازی درخشان Close شد.

Basic Instinct (1992) – 7.0

بهترین فیلم های اروتیک, بهترین فیلم اروتیک
بهترین فیلم اروتیک

به دنبال محبوبیت بسیار زیاد Fatal Attraction ، Basic Instinct این ژانر را به سرعت جدی می‌کند. مایکل داگلاس، در آن زمان در کنار ستاره تازه کار شارون استون بازی ساختار روایی را شکل می‌دهد. داگلاس در نقش کارآگاهی به نام نیک در حال تحقیق درباره قتلی است که شبیه کار نویسنده ای به نام کاترین ترامل است. همانطور که نیک بیشتر تحقیق می‌کند، او رابطه ای با ترامل اغوا کننده و احتمالاً قاتل شروع می‌کند.

Basic Instinct که در آن زمان به خاطر صحنه های جنسی‌اش مشهور بود، نه تنها لذت بخش است، بلکه یک تریلر خوب و گاه هیچکاکی است. فیلمنامه نویس، جو Ezsterhas ، سرانجام تریلرهای اروتیک تری مانند Sliver ، Jade را می‌نویسد.

Dressed To Kill (1980) – 7.1

بهترین فیلم اروتیک, فیلم اروتیک بهترین
بهترین فیلم اروتیک

تعلیق برایان DePalma، با سکانس های پیچیده به سبک هیچکاک، شکل می‌گیرد. مایکل کین با بازی در این فیلم، داستان زنی را به تصویر می‌کشد که شاهد قتل بیمار روانپزشک توسط یک زن بلوند اسرار آمیز است، اما خود را هدف بعدی قاتل می‌داند.

Dressed To Kill از سوی منتقدان و تماشاگران آن زمان به دلیل تعلیق تکان دهنده مورد ستایش قرار گرفت و به دلیل به تصویر کشیدن زنان و خشونت علیه آنها مشکل ساز تلقی شد.

The Last Seduction (1994) – 7.1

بهترین فیلم های اروتیک, بهترین فیلم اروتیک, فیلم اروتیک بهترین
بهترین فیلم های اروتیک

پس از سرقت، بریجت سکسی و جذاب (لیندا فیورنتینو) به شیکاگو فرار می‌کند، یک مرد محلی را اغوا می‌کند و راهی برای متقاعد کردن او برای کشتن شوهر خود پیدا می‌کند. این فیلم با وجود اینکه یک تریلر اروتیک بود، پس از اکران به دلیل شوخ طبعی و به ویژه بازی سکسی لیندا فیورنتینو نقدهای خوبی دریافت کرد. در سال‌های پس از آن، بینندگان از شخصیت فیورنتینو به عنوان چرخشی طراوت‌آلود در نوع شخصیت زن قدردانی کردند.

Bound (1996) – 7.3

بهترین فیلم های اروتیک, بهترین فیلم اروتیک, فیلم اروتیک بهترین
بهترین فیلم اروتیک

قبل از آنکه واچوفسکی ها فیلم ماتریکس را کارگردانی کنند، آنها باید یک فیلم تمرینی بسازند تا ثابت کنند که می‌توانند این کار را انجام دهند، و نتیجه آن Bound – یک تریلر شهوانی درباره دو عاشق لزبین است که تلاش می‌کنند میلیون ها پول را بدزدند.

بیشتر بخوانید: نظریه ای بر فیلم ماتریکس 4 ؛ شخصیت نیل پاتریک هریس معمار است

منتقدان پس از اکران، از کارگردانی شیک فیلم و طرح نئو نوآر و همچنین داشتن مسائل LGBTQ بدون طرح پیرامون آن استقبال کردند. از آنجا، واچوفسکی ها The Matrix و تاریخ سینمایی بیشتری را در دنیای سینمایی خود ایجاد کردند.

Body Heat (1981) – 7.4

بهترین فیلم های اروتیک, بهترین فیلم اروتیک, فیلم اروتیک بهترین
بهترین فیلم های اروتیک

با الهام از فیلم کلاسیک Double Indemnity، این فیلم حول وکیل ند (ویلیام هرت) متمرکز می‌شود که شوهر ثروتمند معشوقه سکسی اش، متی (کاتلین ترنر) را می‌کشد، به طوری که او می‌تواند پول او را به ارث ببرد و آنها با هم فرار کنند. با این حال، ند به زودی متوجه می‌شود که متی آنطور که به نظر می‌رسد نیست.

در آن زمان، این فیلم به دلیل داشتن صحنه های جنسی متعدد بیشتر مورد توجه قرار گرفت. خوشبختانه، آنچه لورنس کسدان کارگردان به وضوح به آن اهمیت می‌داد، عناصر هیجان انگیز سختی بود که شیک و ماهرانه ساخته شده اند. علاوه بر این، کاتلین ترنر در اولین بازیگر نقش اصلی خود یک بازی قدرتمند و بدیهی سکسی ارائه می‌دهد.

Nymphomaniac

نیمفومانیاک فیلم درامی دو قسمتی نوشته و ساختهٔ لارس فون تریه و با بازیگری شارلوت گنسبور است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. داستان فیلم درباره زنی که مبتلا به بیماری جنسی است و باید مداوم رابطه جنسی داشته باشد و باید هروز رابطه سکس برقرار کند… این آخرین بخش سه‌گانه افسردگی فون تریر است که دو بخش قبلیش ضدمسیح و مالیخولیا بودند.

گناه اصلی

یکی از بهترین تریلرهای وابسته عاشقانه، گناه اصلی محصول 2001 است. در این فیلم، زنی به نام جولیا با بازی آنجلینا جولی، قرار است از یک جنتلمن ثروتمند به نام لوئیس با بازی آنتونیو باندراس پول بگیرد و با معشوق واقعی خود، والتر، فرار کند. با شروع این ماجراجویی شکل گیری احساسات سادیستی این فیلم را در این لیست قرار داده است.

Indiscretion (2016) – 4.8

  • IMDb فیلم: 4.8
  • Rotten Tomatoes فیلم: 32

فیلم “Indiscretion” یک فیلم هیجانی-روانشناختی اروتیک است که در سال 2016 توسط شبکه Lifetime پخش شد. داستان آن درباره همسر یک سیاستمدار به نام ورونیکا است که با یک هنرمند آسیب دیده به نام ویکتور آشنا می‌شود. این دو نفر در طول یک آخر هفته با هم رابطه‌ای را شکل می‌دهند که به تدریج به یک جاذبه شدید تبدیل می‌شود و زندگی هر دو را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ورونیکا، همسر سیاستمدار، رابطه‌ای کوتاه مدت با ویکتور، مجسمه‌ساز، برقرار می‌کند. اما زمانی که ورونیکا تصمیم می‌گیرد رابطه را قطع کند، وی به دنبال تصاحب کامل و کنترل همه چیز است. در طول فیلم، مشاهده می‌شود که ورونیکا تا چه اندازه برای پنهان کردن این راز از همسر و فرزندش تلاش می‌کند و ویکتور نیز تا چه حدی برای رسیدن به آرزوهایش پیش خواهد رفت.

در این فیلم، می‌توان به تعارض بین عشق و تعهدات، مسائل اخلاقی و انتخابات سختی که شخصیت‌ها برای رسیدن به خواسته‌هایشان می‌کنند، اشاره کرد. همچنین، مباحثی مانند تأثیر روابط زناشویی بر زندگی خانوادگی و تبعات عملکرد نادرست در زمینه روابط عاطفی نیز می‌تواند در فیلم مورد بررسی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های اروتیک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *