بهترین فیلم های آدام درایور (Adam Driver) ؛ جوان با استعداد هالیوود

در این مطلب می‌خواهیم به معرفی بهترین فیلم های آدام درایور (Adam Driver)، جوانی با استعداد در هالیوود که خوش درخشیده، بپردازیم.

بسیاری از بازیگران نمی‌توانند هم‌زمان در نقش «انزو فراری» و یک شخصیت شرور با «لایت‌سابر» بازی کنند، اما این همان چیزی است که عظمت «آدام درایور» را نشان می‌دهد. او یک بازیگر معمولی نیست؛ «درایور» پس از حادثه 11 سپتامبر وارد تفنگداران دریایی شد، دو سال خدمت کرد و نقش‌آفرینی درخشان او در یک سریال مستقل از شبکه «اچ‌بی‌او» (HBO) باعث دیده شدنش شد.

او اکنون یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های سینمای جهان است. این بازیگر حرفه‌ای خود را گام به گام ساخت، با گرفتن نقش‌های مکمل در فیلم‌های جذاب شروع کرد، سپس به نقش‌های اصلی رسید و با کارگردان‌های فوق‌العاده‌ای مانند «مارتین اسکورسیزی»، «مایکل مان»، «نوآ بامباک»، «اسپایک لی» و «ریدلی اسکات» همکاری کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بسیاری از کاربران در ایران معتقدند که آدام درایور و بهرام افشاری شباهت زیادی از نظر ظاهری به یکدیگر دارد و این موضوع تا مدتی سوژه رسانه‌های فضای مجازی شده بود.

بهترین فیلم های آدام درایور

در ادامه لیست بهترین فیلم های آدام درایور را مشاهده خواهید کرد. این لیست بر اساس نمرات وب‌سایت Imdb نوشته شده است.

بهترین فیلم های آدام درایور
بهترین فیلم آدام درایور

این بازیگر تمام وجودش را در نقش هر شخصیتی که بازی می‌کند می‌گذارد، حتی اگر به معنای ظاهر شدن به شکل ناخوشایندی باشد. «درایور» در هر دو ژانر درام و کمدی مهارت دارد و حرفه‌ای متنوع را برای خود ساخته است که به طور مداوم در حال بهتر شدن است. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین فیلم های آدام درایور در سال 2024 و تمام دوران می‌پردازیم.

دل‌های مشتاق (Hungry Hearts)

بهترین فیلم های آدام درایور

  • کارگردان: ساوریو کوستانزو
  • بازیگران: آدام درایور، آلبا رورواچر، روبرتا ماکسول، آل روفه
  • سال انتشار: 2014
  • ژانر: درام، دلهره‌آور، مستند
  • امتیاز: 6.5

دل‌های مشتاق داستان زوجی عاشق به نام «مینا» و «جود» است که صاحب فرزند تازه متولد شده‌ای می‌شوند. مشکلات زمانی آغاز خواهد شد که «مینا» دچار افسردگی شدید پس از زایمان می‌شود و شروع به کنترل تمام رفتارها و خوراکی‌های نوزاد می‌کند که گاهی اوقات به ضرر بچه تمام می‌شود.

این فیلم آدام درایور ویرانگر است که در آن هیچ برنده‌ای وجود ندارد و هر دو بازیگر در آن عالی هستند. «درایور» به خوبی روند تحول شخصیت خود را به نمایش می‌گذارد، از فردی عاشق و دلباخته تا فردی پریشان و نگران فرزند و زنی که زمانی دوستش می‌داشت.

او این تحول را از طریق نحوه‌ی بیان کلمات، نگاه‌ها و هر حرکتش به نمایش می‌گذارد و اجرایی دراماتیک و فوق‌العاده ارائه می‌دهد. این فیلم برای هر دوی این بازیگران، جایزه بهترین بازیگران در هفتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز را به ارمغان آورد و به یکی از بهترین فیلم های آدام درایور تبدیل شد.

لوگان خوش‌شانس (Logan Lucky)

بهترین فیلم های آدام درایور
آدام درایور فیلم
  • کارگردان: استیون سودربرگ
  • بازیگران: چانینگ تاتوم، آدام درایور، دنیل کریگ، فارا مکنزی
  • سال انتشار: 2017
  • ژانر: کمدی، اکشن، جنایی
  • امتیاز: 7

لوگان خوش‌شانس به عنوان بهترین فیلم آدام درایور ، داستان خانواده‌ی «لوگان» را روایت می‌کند؛ دو برادر به نام‌های «جیمی» (چانینگ تاتوم) و «کلاید» (درایور) و خواهرشان «ملی» (رایلی کیو) که تصمیم می‌گیرند در جریان یک مسابقه‌ی نسکار دست به سرقت بزنند. آن‌ها برای انجام این سرقت، گروهی را تشکیل می‌دهند که شامل «جو بنگ» می‌شود.

این فیلم به کارگردانی «استیون سودربرگ»، تمام ویژگی‌های عالی فیلم‌های سرقت دیگری که او کارگردانی کرده را بدون تجملات اضافی در خود جای داده است. چرا که این گروه سارقین بسیار کمتر خونسرد و حرفه‌ای از گروه دنی اوشن هستند.

«درایور» کمدین فوق‌العاده‌ای است و در اینجا، او به استاد طنز بی‌احساس تبدیل می‌شود. با اینکه به نظر می‌رسد «کلاید» بدشانس‌ترین شخصیت ممکن است، اما همچنان باور دارد که می‌تواند برای خانواده‌اش تغییری ایجاد کند. تمام بازیگران عالی هستند و «درایور» کاملاً در نقش این شخصیت که شاید عجیب‌ترین نقشی باشد که تا به حال بازی کرده، باورپذیر است.

سکوت (Silence)

بهترین فیلم های آدام درایور

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: اندرو گارفیلد، لیام نیسون، آدام درایور، سیاران هیندز
  • سال انتشار: 2016
  • ژانر: درام، تاریخی، مستند
  • امتیاز: 7.2

یکی از فیلم های آدام درایور یعنی سکوت، به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی»، داستان دو کشیش قرن هفدهمی به نام‌های «رودریگز» (اندرو گارفیلد) و «گاروپه» (درایور) است که از پرتغال به ژاپن می‌روند تا بفهمند چه بلایی سر مربی‌شان، «فِرِرا» (لیام نیسون) آمد.

در این فیلم آدام درایور برای نقش خود کاملاً به مِتد اکتینگ (شیوه‌ای از بازیگری که در آن بازیگر برای باورپذیرتر شدن نقش، خود را در شرایط روحی و روانی شخصیت قرار می‌دهد) روی آورد، به طوری که 50 پوند وزن کم کرد و هفته‌ها را با یک کشیش یسوعی گذراند تا تمام رنج و بدبختی‌ای را که شخصیتش باید احساس می‌کرد، درک کند.

این تلاش‌ها به ثمر نشست، زیرا «درایور» در نقش «گاروپه» مسحورکننده است. او بیشتر فیلم را با «گارفیلد» سپری می‌کند و هرچند به نظر می‌رسد شخصیت‌ها هرگز با هم هم‌عقیده نمی‌شوند، اما هر دو می‌دانند که چرا تمام این رنج‌ها ضروری است و همیشه به دنبال بهبود زندگی اطرافیان خود هستند.

اگرچه «گارفیلد» صحنه‌های بیشتری داشته و نقش اصلی را برعهده دارد، اما آدام درایور فیلم را چند سطح جذاب‌تر می‌کند و با بازی خود، همواره صحنه را می‌دزدد.

پترسون (Paterson)

بهترین فیلم های آدام درایور
بهترین فیلم های آدام درایور در سال 2024
  • کارگردان: جیم جارموش
  • بازیگران: آدام درایور، گلشیفته فراهانی، نلی، رضوان منجی
  • سال انتشار: 2016
  • ژانر: درام، کمدی، عاشقانه
  • امتیاز: 7.3

بسیاری این سوال را دارند که آدام درایور و گلشیفته فراهانی در چه فیلمی همباری شدند؟ این فیلم پرستون نام دارد که هم اسم یک شهر در نیوجرسی است و هم نام شخصیت اصلی این داستان، یک راننده‌ی اتوبوس و شاعر. او روزهایش را به رانندگی، نوشتن، گذراندن وقت با همسر و سگش و کارهای نه چندان زیادی می‌گذراند. با این حال، این فیلم چیزهای زیادی برای ارائه دارد. فیلمی ساده اما عمیق، آرام اما آشکارساز، کوچک اما پر از مضامین بزرگ.

این فیلم «جیم جارموش»، بهترین نقش «درایور» را به تصویر می‌کشد. بازیگری که در ابتدا به خاطر بازی‌های پر سر و صدا و انفجاری شناخته شده بود، در اینجا کاملاً برعکس عمل می‌کند.

شخصیت او در پترسون آرام و منطقی است، با دنیای درونی غنی که فقط می‌خواهد با عزیزانش وقت بگذراند. او شاعر است، اما شاعری عذاب‌کشیده نیست که فکر می‌کند دنیا او را درک نمی‌کند. «درایور» تمام این احساسات را به طور کامل منتقل کرده و در عین حال، شگفتی و غم دنیای اطرافش را کشف می‌کند. پترسون جزو بهترین فیلم های آدام درایور است که حتما باید آن را ببینید.

آخرین دوئل (The Last Duel)

بهترین فیلم های آدام درایور

  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: آدام درایور، جودی کومر، مت دیمون، بن افلک
  • سال انتشار: 2021
  • ژانر: درام، تاریخی، اکشن
  • امتیاز: 7.4

آخرین دوئل بهترین فیلم آدام درایور است که به یک اتفاق از سه دیدگاه مختلف روایت می‌شود. این سه دیدگاه متعلق به «مارگریت» (جودی کومر)، همسر او، «سر ژان دو کاروژ» (مت دیمون)، و «ژاک لوگری» (درایور)، مردی که به او حمله کرده است، هستند.

این شاید ترسناک‌ترین اجرایی باشد که «درایور» تا به حال ارائه داده است. شخصیت او، «لوگری»، هیچ پشیمانی‌ای برای کاری که با «مارگریت» کرده ندارد و معتقد است هر چه می‌خواهد حق اوست و به هر روشی، حتی با زور، آن را به دست خواهد آورد.

او یک شخصیت شرور است که همیشه به تمام خواسته‌هایش رسیده و معنای نه را درک نمی‌کند. فیزیک درشت‌هیکل «درایور» در اینجا به عنوان یک تاکتیک ارعاب‌کننده عمل می‌کند و او با لذت تمام نشان می‌دهد که شخصیتش چقدر آدم شروری است و باعث می‌شود تمام تماشاگران از او متنفر شوند. آخرین دوئل همواره به عنوان یکی از بهترین فیلم های آدام درایور شناخته می‌شود.

فرانسیس ها (Frances Ha)

بهترین فیلم های آدام درایور
فیلم های آدام درایور
  • کارگردان: نوآ باومباخ
  • بازیگران: گرتا گرویگ، میکی سامنر، مایکل اسپر، آدام درایور
  • سال انتشار: 2013
  • ژانر: درام، کمدی
  • امتیاز: 7.4

«فرانسیس ها»، شخصیت اصلی یکی از فیلم های آدام درایور به کارگردانی «نوآ باومباخ» است که توسط «گرتا گرویگ» بازی می‌شود. او یک رقصنده است که پس از پایان دوره‌ی دانشگاهش هنوز تلاش دارد نت جایگاه خود را در دنیا پیدا کند. حرفه‌ی او به سرعت دلخواهش پیشرفت نمی‌کند و بهترین دوستش قرار است برای زندگی با دوست پسرش برود.

این فیلم به بحران‌های میانسالی اوایل بزرگسالی می‌پردازد و اولین همکاری بین «درایور» و «باومباخ» (که تا به حال چهار بار با هم کار کرده‌اند) بود. «درایور» در اینجا نقش مکمل، «لِو»، را بازی می‌کند. مردی که ابتدا به عنوان یک علاقه‌مندی رمانتیک احتمالی برای «فرانسیس» ظاهر می‌شود، اما در نهایت به یکی از هم‌اتاقی‌های او تبدیل خواهد شد.

شخصیت آدام درایور فیلم را به شدت جذاب و بامزه کرده است، با این حال کمی هم گیج و منگ به نظر می‌رسد. او پدر و مادری ثروتمند دارد که به او پول می‌دهند و نمی‌تواند درک کند که فرانسیس چنین پشتوانه‌ای ندارد.

این یکی از اولین نقش‌های «درایور» بعد از دیده شدن در سریال دختران بود. او شخصیتی کامل خلق می‌کند که شاید آنقدر خودخواه باشد که اتفاقات اطرافش را متوجه نشود، با این حال در هر صحنه‌ای که ظاهر می‌شود همچنان بامزه و جالب است. فرانسیس ها بدون یکی از بهترین فیلم های آدام درایور بوده که حتما باید آن را تماشا کنید.

بلکککلنزمن (BlacKkKlansman)

بهترین فیلم های آدام درایور

  • کارگردان: اسپایک لی
  • بازیگران: الک بالدوین، جان دیوید واشنگتن، آیزیا ویتلاک جونیور، رابرت جان برک
  • سال انتشار: 2018
  • ژانر: بیوگرافی، کمدی، جنایی، درام
  • امتیاز: 7.5

بلککک‌کلنزمن اثر «اسپایک لی»، یک فیلم کمدی است که البته ریشه در برخی وقایع واقعی دارد. داستان فیلم درباره‌ی «ران استال‌ورث» (با بازی جان دیوید واشنگتن)، افسر سیاه‌پوست پلیسی است که با برقراری تماس تلفنی، به گروه کو‌کلوس‌کلان در شهر خود نفوذ می‌کند.

زمانی که از او برای حضور فیزیکی دعوت می‌شود، از همکارش، فلیپ زیمرمن (با بازی درایور)، افسر سفیدپوست و یهودی پلیس، کمک می‌خواهد تا او با چهره‌ای جعلی که «استال‌ورث» تلفنی ساخته، به این گروه نفوذ کند.

شخصیت «زیمرمن» با بازی «درایور»، فردی خوش‌رفتار است؛ بنابراین تضاد بین شخصیت واقعی او و نسخه‌ای که باید در زمان نفوذ به گروه برتری‌نژاد سفید بازی کند، از همان ابتدا به بازیگر زمینه‌ی زیادی برای مانور می‌دهد.

«درایور» به خوبی از عهده‌ی این دوگانگی برمی‌آید. ما می‌توانیم ناراحتی «زیمرمن» را از حرف‌ها و کارهایی که برای عضویت در این گروه نفرت‌انگیز باید انجام دهد، کاملاً حس کنیم.

«درایور» این دوگانگی را به طرز فوق‌العاده‌ای به تصویر می‌کشد و همچنین رابطه‌ی صمیمی و کاری فوق‌العاده‌ای با «واشنگتن» دارد، به حدی که هنوز منتظر فیلمی با ژانر رفیق پلیس با حضور این دو بازیگر هستیم. به لطف این نقش‌آفرینی، «درایور» برای اولین بار نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد و این اثر جزو بهترین فیلم های آدام درایور قرار گرفت.

داستان ازدواج (Marriage Story)

بهترین فیلم های آدام درایور
فیلم داستان ازدواج
    • کارگردان: نوآ باومباخ
    • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، لورا درن، آدام درایور، ری لیوتا
    • سال انتشار: 2019
    • ژانر: کمدی
    • امتیاز: 7.9

فیلم داستان ازدواج روایتگر فروپاشی یک ازدواج و طلاق بین «نیکول» (اسکارلت جوهانسون) و «چارلی» (درایور) و جدال آن‌ها بر سر حضانت پسرشان «هنری» است. این فیلم آدام درایور به نویسندگی و کارگردانی «نوآ باومباخ»، برگرفته از تجربیات شخصی او در زمان جدایی‌اش از «جنیفر جیسون لی»، بازیگری است که با او ازدواج کرده بود. این فیلم به شکلی صمیمی و گاهی اوقات دردناک، تصویری از فروپاشی یک خانواده و شیطانی به نظر رسیدن وکلای طلاق را به نمایش می‌گذارد.

فیلم داستان ازدواج ضدعاشقانه به لطف بازی‌های فوق‌العاده‌ی «جوهانسون» و «درایور»، موفق از آب درآمده است. چرا که شخصیت‌ها دائماً بین تلاش برای رفتار خوب با یکدیگر و در عین حال آزار دادن هم و گفتن حرف‌های وحشتناک در نوسان هستند.

«چارلی» با بازی «درایور»، هم یک پدر خوب است که سعی می‌کند کار درست را انجام دهد و هم یک کارگردان تئاتر خودخواه و بسیار جذاب که جذابیتش بیش از حد زیاد شده و بازیگر تمام ابعاد این شخصیت را به خوبی به نمایش می‌گذارد.

او همچنین صحنه‌ی ترسناکی دارد که در آن خشمگین است و لحظات کمدی منحصربه‌فردی نیز دارد، چرا که سعی دارد وانمود کند با تمام اتفاقاتی که در جریان است مشکلی ندارد، در حالی که اصلاً اینطور نیست.

این بازیگر هرگز از بد به نظر رسیدن در نقش‌هایش ابایی نداشته و این فیلم گواهی بر فوق‌العاده بودن او در چنین شرایطی است. منتقدان نیز با او هم‌عقیده بودند، زیرا او دومین نامزدی اسکار خود را دریافت کرد. داستان ازدواج جزو بهترین فیلم های آدام درایور است که حتما باید آن را ببینید.

جنگ ستارگان (Star Wars)

بهترین فیلم های آدام درایور

کهکشان جنگ ستارگان در دهه‌ی 2010 شاهد سه‌گانه‌ای جدید بود، دوره‌ای که در آن «آدام درایور» نقش یکی از مهم‌ترین شخصیت‌ها یعنی «بن سولو» یت همان «کایلو رن» را بازی کرد. این سه‌گانه داستان «ری» (دیزی ریلی)، «فن» (جان بویگا) و «پو» (اسکار آیزاک) است که تلاش می‌کنند از بازگشت امپراتوری به رهبری «کایلو رن» جلوگیری کنند.

«درایور» بخش بزرگی از آخرین سه‌گانه، از جمله آخرین جدای بود، چرا که نقش او، «کایلو رن»، شاید منحصربه‌فردترین شخصیت در کل این دنیای داستانی باشد. «رن» یک مرد بچه‌ی لجباز و پرخاشگر است که نمی‌داند می‌خواهد جزو نیروهای روشنایی باشد یا تاریکی و از اینکه در همه چیز از دشمنانش بهتر باشد لذت می‌برد.

«درایور» در دنیایی که معمولاً همه چیز سیاه و سفید است، شخصیتی خاکستری خلق می‌کند، پر از تردید، بسیار جاه‌طلب و قدرت‌طلب، کسی که شاید بداند باید کارهای خوب انجام دهد، اما ترجیح می‌دهد حداقل برای مدتی یک آدم شرور باشد. آدام درایور جنگ ستارگان را چندین درجه بهتر کرد و باعث شد شاهد یکی از بهترین سه گانه‌های این فرانچایز باشیم.

سوالات متداول

فیلم ferrari از آدام درایور در چه تاریخی اکران شد؟

فیلم فراری یکی از آثار موفق «درایور» در سال 2023 بود که در تاریخ 14 دسامبر (23 آذر 1402) اکران شد.

بهترین فیلم های آدام درایور در سال 2024 چه هستند؟

Megalopolis به کارگردانی «فرانسیس فورد کاپولا» از جدیدترین فیلم‌های آدام درایور است که در سال 2024 اکران خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین فیلم های آدام درایور چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *