بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد

بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد ، به شما کمک می‌کند تا آثار سینمایی و تلویزیونی این هنرمند جوان را بیشتر بشناسید.

«رضا داوودنژاد»، بازیگر ایرانی است که در تاریخ 29 اردیبهشت 1359 متولد شد و در تاریخ 13 فروردین 1403، به علت عفونت خون و عوارض ناشی از آن، پس از پیوند کبد درگذشت. او فرزند «علیرضا داوودنژاد»، کارگردان سینما و تلویزیون بود.

او تجربه بازیگری خود را در سن شش سالگی و با حضور در فیلم بی‌پناه که یکی از بهترین فیلم های رضا داوود نژاد است و توسط پدرش ساخته شده بود، آغاز کرد. سال 1387، با «غزل بدیعی» (خواهر بازیگر عسل بدیعی) نامزد شد و در مهر 1389 با او ازدواج کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد ، نشان می‌دهد که او در چندین سال فعالیت خود، بیشتر آثار کمدی بازی و در سال‌های اخیر، نمایش‌ها و فیلم‌های جدی‌تری را ایفا کرده است.

بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد

در ادامه لیست بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد
بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد

در اسفند 1402، اعلام شد که «رضا داوودنژاد» بیش از سه ماه است که با عفونت خون مبارزه می‌کند و در ابتدا در بیمارستان تهران بستری و سپس برای تحت نظارت پزشکان خود به شیراز منتقل شده است. او در سن 43 سالگی، در تاریخ 13 فروردین 1403 درگذشت. در ادامه این مطلب، بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد را خواهید دید.

بهترین فیلم های رضا داوود نژاد

یک بام و دو هوا

بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد

  • کارگردان: یوسف تیموری
  • بازیگران: رضا شفیعی‌جم، یوسف تیموری، رضا داوود نژاد
  • سال اکران: 1390
  • ژانر: کمدی، اجتماعی

فیلم یک بام و دو هوا که به کارگردانی «یوسف تیموری» در سال 1388 ساخته شد، یک فیلم کمدی و خانوادگی ایرانی است که یکی از فیلم های کمدی رضا داوودنژاد نیز محسوب می‌شود. این فیلم، با بازی «محمد کاسبی»، «یوسف تیموری»، «فریبا نادری»، «رضا داوود نژاد»، «امیر نوری»، «داوود فتحعلی بیگی»، «شهین تسلیمی» و «رضا شفیعی‌جم» ساخته شد و عناصر کمدی جذاب داشت.

داستان این اثر، درباره دو شخصیت، یکی مردی میانسال و بازنشسته ارتش و دیگری جوان و فروشنده‌ای دوره‌گرد است. این دو نفر، به طور تصادفی یک خانه را از یک مشاور املاک می‌خرند. این اتفاق موجب می‌شود که کار آن دو به دادگاه منتقل شود. در این فیلم، ارتباطات و روابط بین این دو شخصیت اصلی، همراه با وقوع اتفاقات جالب و کمدی، بررسی می‌شود. یک بام و دو هوا، یکی از فیلم های قدیمی رضا داوودنژاد است که داستانی سرشار از شوخ‌طبعی، هیجان و همچنین پیام‌هایی درباره خانواده و ارتباطات انسانی دارد.

همه چی آرومه

بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد
بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد
  • کارگردان: مصطفی منصوریار
  • بازیگران: مجید صالحی، جواد عزتی، رضا داوود نژاد
  • سال اکران: 1391
  • ژانر: درام، کمدی

نام فیلم های رضا داوودنژاد ، بدون حضور همه چی آرومه، معنایی ندارد. این اثر، یک فیلم کمدی و خانوادگی ایرانی است که با هنرنمایی «مجید صالحی»، «علی صادقی»، «رضا داوود نژاد»، «جواد عزتی»، «سیاوش خیرابی»، «کیانوش گرامی»، «محسن قاضی مرادی» و «سحر قریشی» پیش می‌رود.

داستان این فیلم درباره سه جوان خوش‌گذران است که به خاطر عروسی دوستشان، تصمیم می‌گیرند با او سفری مجردی را تجربه کنند؛ پیش از این کار، آن‌ها ماده‌ای توهم‌زا را می‌خورند و این باعث می‌شود که روز بعد، خودشان را در محلی جدید ببینند.

همه چی آرومه، یکی دیگر از فیلم های سینمایی رضا داوودنژاد است که با روایتی شوخ‌طبعانه و ترکیبی از ژانر کمدی و خانوادگی، ماجراهای جذابی را به تصویر می‌کشد. در طول داستان، پیچیدگی‌ها و ابهامات زیادی برای شخصیت‌های اصلی به وجود می‌آید و این اثر را به یکی از بهترین فیلم های رضا داوود نژاد تبدیل می‌کند.

لامینور

  • کارگردان: داریوش مهرجویی
  • بازیگران: علی نصیریان، پردیس احمدیه، سیامک انصاری
  • سال اکران: 1400
  • ژانر: کمدی، درام

فیلم لامینور که یکی از جدیدترین فیلم های رضا داوودنژاد است، توسط «داریوش مهرجویی» کارگردانی شد. بازیگران بزرگ زیادی از جمله «علی نصیریان»، «پردیس احمدیه»، «عزت‌الله رمضانی‌فر»، «علی مصفا»، «سیامک انصاری»، «مهرداد صدیقیان»، «کاوه آفاق»، «رضا داوودنژاد»، «دیبا زاهدی»، «بیتا فرهی»، «فریماه فرجامی»، «امرالله صابری»، «سیامک ادیب»، «محمدرضا شهبانی نوری» و  «شراره رنجبر» در این فیلم بازی می‌کنند.

داستان لامینور، درباره یک دختر جوان است که موسیقی دوست دارد؛ اما پدرش (سیامک انصاری) با موسیقی او مخالفت می‌کند و همواره تلاش دارد تا دخترش را محدود و سرکوب کند. با ترک خانه و رفتن پدر و مادر به سفر، دختر جوان با همراهی پدربزرگش (علی نصیریان) تصمیم می‌گیرند یک مهمانی بزرگ بگیرند.

فیلم لامینور، با تمرکز بر روابط خانوادگی و موسیقی، داستانی احساسی را به تصویر می‌کشد و به یکی از فیلم های جدید رضا داوودنژاد تبدیل می‌شود که بازتاب گسترده‌ای را به همراه داشت. این فیلم در طول داستان خود، با بررسی تضادها و نبردهای درونی شخصیت‌ها، به مخاطبان پیام‌هایی درباره آزادی هنر، خلاقیت و خودباوری را منتقل می‌کند.

گیسوم

بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد
بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد
  • کارگردان: نوید به تویی
  • بازیگران: پگاه آهنگرانی، رضا داوود نژاد، مارال بنی‌آدم
  • سال اکران: 1400
  • ژانر: درام، اجتماعی

فیلم های قدیمی رضا داوودنژاد ، هیچگاه نتوانستند به خوبی شناخته شوند؛ اما او با اثر سینمایی گیسوم که توسط «نوید به‌تویی» کارگردانی شده، توانست عصر جدیدی را برای خود، در سال 1400 ایجاد کند.

فیلم گیسوم، با تمرکز بر روابط خانوادگی و درونی شخصیت‌ها، داستانی احساسی و عمیق را به تصویر می‌کشد. این فیلم تلاش می‌کند تا به مخاطبان نشان دهد که هر فردی با مسائل و چالش‌های خود روبرو می‌شود و این موانع می‌توانند تأثیرات عمیقی بر زندگی و روابط او داشته باشند.

بی رویا

  • کارگردان: آرین وزیر‌دفتری
  • بازیگران: طناز طباطبایی، صابر ابر، رضا داوودنژاد
  • سال اکران: 1400
  • ژانر: جنایی، راز آلود

اثر جنایی بی رویا که یکی دیگر از بهترین فیلم های رضا داوود نژاد است که داستان زوج جوانی به نام رویا و بابک که قصد مهاجرت از ایران را دارند را به تصویر می‌کشد. دو هفته پیش از مهاجرت، رویا در خیابان با یک دختر بی‌نام و نشان مواجه می‌شود. او تصمیم می‌گیرد دختر را به دست پلیس برساند و پس از آن، ماجراهای غم‌انگیز و در عین‌حال هیجان‌انگیز فیلم آغاز می‌شود.

بی رویا، محصول کشور ایران است و در ژانر درام و رازآلود قرار دارد. در این فیلم، بازیگرانی همچون «طناز طباطبایی»، «صابر ابر»، «شادی کرم‌رودی»، «فرانک کلانتر» و «رضا داوودنژاد» حضور دارند.

بهترین سریال های رضا داوود نژاد

من نه منم

بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد
بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد
  • کارگردان: بهروز خلجی
  • بازیگران: حسن پورشیرازی، نیما فلاح، لاله صبوری
  • سال انتشار: 1385
  • ژانر: درام، اجتماعی

من نه منم، یک مجموعه تلویزیونی است که در سال 1385 تولید و منتشر شد. این سریال تلویزیونی، توسط «بهروز خلجی» کارگردانی شد و «علی خودسیانی»، نویسندگی آن را بر عهده داشت. این مجموعه، از شبکه دو منتشر و در طول پخش، با سانسورهای متعددی مواجه شد.

این سانسورها، به قدری بودند که قسمت آخر آن داستانی متفاوت داشت و هیچ پیوندی با قسمت‌های قبلی برقرار نکرد. مجموعه «من نه منم» در 26 قسمت تولید شد و داستان آن درباره یک دایی و خواهرزاده است که زندگی خود را از طریق کلاهبرداری سپری می‌کنند.

فراموشی

بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد

  • کارگردان: سعید سلطانی
  • بازیگران: محمد کاسبی، رضا داوود نژاد، برزو ارجمند
  • سال انتشار: 1391
  • ژانر: درام، کمدی

فراموشی، یک مجموعه تلویزیونی است که در بین سال‌های 1390 تا 1391 تولید شد. فراموشی در نوروز سال 1391 به انتشار رسید. این مجموعه تلویزیونی، در 14 قسمت، به مدت 45 دقیقه تهیه شده بود و توانست به یکی از بهترین سریال های رضا داوود نژاد تبدیل شود. این مجموعه تلویزیونی، داستان زندگی یک مرد بازاری و ثروتمند به نام «حاج نقی» را روایت می‌کند که در شهرستان روزگار، به تنهایی زندگی می‌کند.

باغچه مینو

بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد
بهترین سریال های رضا داوود نژاد
  • کارگردان: رضا صفدری
  • بازیگران: فتحعلی اویسی، رضا داوود نژاد، جواد رضویان
  • سال انتشار: 1382
  • ژانر: کمدی، ماجراجویی

باغچه مینو یک سریال طنز است که به کارگردانی «رضا صفدری» و تهیه‌کنندگی «محمد کاشانی»، در سال 1382، از شبکه سوم سیما پخش شد. این سریال با بازی رضا داوودنژاد ، درباره یک باغ بزرگ و موروثی است که در آن مراسم‌های مختلفی مانند عزاداری و عروسی برگزار می‌شود. این مراسم‌ها و تنش‌های متضادی که در باغ رخ می‌دهد، موقعیت‌های جالبی را به وجود می‌آورد.

زندگی به شرط خنده

  • کارگردان: مهدی مظلومی
  • بازیگران: حمید لولایی، یوسف تیموری، علی صادقی
  • سال انتشار: 1385
  • ژانر: کمدی، درام

در بین بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد ، زندگی به شرط خنده جزو محبوب‌ترین‌ها است. این اثر، در سال‌های 84 و 85 از شبکه پنج سیما پخش شد. این سریال، تا به امروز از شبکه‌های مختلف تلویزیون ایران بازپخش شده است.

در این مجموعه، افرادی در یک خانه زندگی می‌کنند که صاحب آن در خارج از کشور است. هر یک از این افراد، مشکلات و آرزوهای خود را دارند. در حالی که صاحب‌خانه حاضر نیست، «خشایار» (یک پیرمرد سودجو و پول‌دوست)، خانه را به گروه‌های مختلف فیلمبرداری اجاره می‌دهد.

پشت کنکوری‌ها

بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد
سریال با بازی رضا داوودنژاد
  • کارگردان: پریسا بخت‌آور
  • بازیگران: رضا داوود نژاد، علی صادقی، برزو ارجمند
  • سال انتشار: 1381
  • ژانر: کمدی، درام

اولین سریال رضا داوودنژاد که با آن محبوب شد، پشت کنکوری‌ها بود. این اثر، نام یک مجموعه تلویزیونی طنز است که «پریسا بخت‌آور» آن را کارگردانی کرد. این مجموعه بر اساس فیلم‌نامه‌ای از «اصغر فرهادی» و «محمدرضا فاضلی» در گروه فیلم و سریال شبکه تهران تهیه شده و در ماه رمضان 1381 به روی آنتن رفت. تعداد قسمت‌های این مجموعه تلویزیونی 20 قسمت است.

داستان سریال به زندگی «سیاوش» (با بازی رضا داوودنژاد) و علاقه‌اش به دختری به نام «مریم» (با بازی سیما گرجستانی) می‌پردازد. او تصمیم می‌گیرد با وجود مخالفت خانواده‌اش، با «مریم» ازدواج کند؛ اما خانواده دختر به این وصلت علاقه‌ای ندارند. یکی از شرایطی که خانواده دختر برای ازدواج تعیین کرده، قبولی او در کنکور دانشگاه است؛ بنابراین «سیاوش» با چند نفر از دوستانش که هر کدام شرایط ویژه و انگیزه‌های متفاوتی در درس خواندن دارند، به هم می‌پیوندند.

سوالات متداول

رضا داوود نژاد در چه سنی درگذشت؟

او در تاریخ 13 فروردین 1403، در حالی که 44 سال سن داشت، به آرامگاه ابدی خود رفت.

اولین فیلم رضا داوودنژاد چه نام داشت؟

او حرفه بازیگری را در سن شش سالگی و با حضور در فیلم بی‌پناه آغاز کرد

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین فیلم ها و سریال های رضا داوود نژاد چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *