ناشناخته ترین فیلم های اسلشر که ارزش دیدن دارند

معرفی ده تا از نا شناخته‌ترین فیلم های اسلشر که باید ببینید. این فیلم‌ها با اینکه به اندازه‌ای که شایسته بودند دیده نشده‌اند، اما ارزش دیدن را دارند.

فیلم‌های قاتلان زنجیره‌ای (اسلشر)، موضوع محبوبی در سینما هستند، اما هر فیلم بزرگی با این موضوع، به اندازه‌ای که شایسته است، دیده نمی‌شود. جذابیت بیمارگونه قاتلان مکرر با آثاری موفق در گذشته و کلاسیک‌های مدرن مانند فیلم جدید Longlegs، به طور برجسته‌ای به تصویر کشیده می‌شود؛ اما فیلم‌های فوق‌العاده زیادی با محوریت این موضوع وجود دارند که با وجود برتری‌شان در این ژانر به طرز عجیبی از محبوبیت دور مانده‌اند.

بدون شک، بسیاری از فیلم های اسلشر در ژانر وحشت قرار می‌گیرند. ده‌ها فرنچایز اسلشر که الهام گرفته از قاتلان بدنام و خیالی با ماسک‌هایی هستند که در این ژانر محبوب شده‌اند؛ اما ممکن است قاتلان زنجیره‌ای واقعی الهام‌بخش یک فیلم درام تنش‌زا از وقایع واقعی باشند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


ناشناخته ترین فیلم های اسلشر که ارزش دیدن دارند

در ادامه لیست ناشناخته‌ترین ‌فیلم های اسلشر را مشاهده خواهید کرد. این لیست به ترتیب امتیازهای سایت IMDB از قوی به ضعیف نوشته شده است.

فیلم های اسلشر

در این مقاله برخی از بهترین و کم‌دیده‌شده‌ترین فیلم های اسلشر که امتیاز IMDB نسبتا بالایی نیز دارند را پوشش دادیم. اگرچه فیلم‌های ترسناک و مرموز همیشه در صدر این فهرست قرار خواهند گرفت، اما ممکن است بعضی آثار جنایی و پلیسی هم جزو خفن ترین فیلم های اسلشری باشند.

ام (M)

فیلم های اسلشر

  • کارگردان:فریتز لانگ
  • بازیگران:پیتر لور، الن ویدمان، اینگه لنگوت، اتو ورنیکه
  • سال انتشار: 1931
  • امتیاز: 8.3

ام محصول سال 1931 به کارگردانی «فریتز لانگ»، یک فیلم هیجان‌انگیز آلمانی است که در آن «پیتر لور» به عنوان یک قاتل زنجیره‌ای که کودکان را هدف قرار می‌دهد، ایفای نقش می‌کند.

این فیلم به بررسی ابعاد روان‌شناختی و اخلاقی این جنایتکار می‌پردازد و پلیس و دنیای خلافکاران را در این شکار دخالت می‌دهد. ام به خاطر هیجان داستانی و استفاده نوآورانه از صدا شناخته شده و به عنوان یک فیلم برجسته در ژانر هیجانی زمان خود محسوب می‌شود.

ام یکی از قدیمی‌ترین فیلم های اسلشری و همچنان یکی از موفق‌ترین و هوشمندانه‌ترین آثار در این زمینه به شمار می‌رود. این فیلم یکی از اولین نمونه‌های درام و پلیسی است که شکار یک قاتل کودکان در یک شهر پرجنب و جوش آلمان را به تصویر می‌کشد.

این فیلم در زمان اکران خود موفقیت زیادی کسب نکرد، اما بعدها تأثیر بزرگی بر صنعت فیلم‌سازی و فرهنگ مردم داشت. با ویرایش نوین، فضای تاریک و معمایی جذاب، ام حتی پس از تقریباً یک قرن از اکرانش، همچنان ارزش دیدن را دارد.

قرمز تیره (Deep Red)

فیلم های اسلشر
معروف ترین فیلم های اسلشر
  • کارگردان: داریو آرجنتو
  • بازیگران: دیوید همینگز، داریا نیکولودی، گابریلیه لاویا، چولیانا کالاندرا
  • سال انتشار: 1975
  • امتیاز: 7.5

فیلم قرمز تیره یک فیلم ترسناک ایتالیایی در سال 1975 به کارگردانی «داریو آرجنتو» است. داستان در مورد یک موسیقیدان جاز و یک روزنامه‌نگار سرسخت است که برای حل پرونده قتل وحشیانه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

این فیلم به دلیل موسیقی متن جذاب خود شناخته شده و به عنوان یک کلاسیک در ژانر ترسناک و هیجان‌انگیز محسوب می‌شود. «دیوید همینگز» و «داریا نیکولودی» به عنوان نقش‌های اصلی بازی می‌کنند و روایت هیجان‌انگیز فیلم را به تصویر می‌کشند.

قرمز تیره یکی از نمونه‌های برجسته ژانر معمای قتل در میان فیلم‌های ایتالیایی دهه 70 است. فیلم قرمز تیره تمام ویژگی‌های نمادین جالو (ژانر ترسناک یا دلهره‌آور) را با دقت کامل به نمایش می‌گذارد.

از لحظات خونین و بسیار خشونت‌آمیز تا فیلمبرداری جذاب و انتخاب‌ موسیقی متن قاتل، قرمز تیره به عنوان یکی از بهترین آثار زمان خود، چیزهای زیادی را به نمایش گذاشت. این فیلم همچنین از تصاویر ترسناک مانند عمارت‌های قدیمی و متروکه و عروسک‌های مکانیکی عجیب و غریب استفاده زیادی کرد، اما همچنان جزو معروف ترین فیلم های اسلشر محسوب نمی‌شود.

سرزمین مجازات (‌Frailty)

فیلم های اسلشر

  • کارگردان: بیل پکستون
  • بازیگران: متیو مک‌کانهی، بیل پکستون، مت اولیری، پاوزر بوث
  • سال انتشار: 2001
  • امتیاز: 7.2

سرزمین مجازات یک فیلم روان‌شناختی و ترسناک است که به کارگردانی «بیل پکستون» (که نقش اصلی را هم بازی می‌کند) در سال 2001 ساخته و منتشر شد.

این فیلم به داستان ناراحت‌کننده مردی می‌پردازد که به یک مامور اف‌بی‌آی مراجعه کرده و شک خود درباره مجرم بودن برادرش برای یک سری قتل‌های مذهبی اخیر را بیان می‌کند. «متیو مک‌کانهی» و «پاورز بوث» نیز در جستجوی روابط خانوادگی و ابهامات اخلاقی این داستان به ایفای نقش می‌پردازند.

بسیاری از فیلم های اسلشر سال‌هاست که از سازگاری بین دو موضوع رازهای قتل و قاتلان زنجیره‌ای استفاده کرده‌اند، اما فیلم‌های نادر و تاریکی مانند سرزمین مجازات که در اوایل دهه 2000 ساخته شده‌اند، این مفهوم را به نهایت خود می‌رسانند.

در سرزمین مجازات هیچ‌کس به نظر نمی‌رسد که به طور کامل از اخلاقیات پیچیده قاتل واقعی یا قاتل بودن خودش، در امان باشد. وقتی که انگیزه‌های واقعی قاتل آشکار می‌شود، سرزمین مجازات موفق خواهد شد تا یکی از خلاقانه‌ترین پایان‌های پیچیده دوران خود را به نمایش بگذارد.

شکارچی انسان (Manhunter)

فیلم های اسلشر

  • کارگردان: مایکل مان
  • بازیگران: ویلیام پیترسن، کیم گریست، جوآن آلن، برایان کاکس
  • سال انتشار: 1986
  • امتیاز: 7.2

شکارچی انسان یک فیلم روان‌شناختی به کارگردانی «مایکل مان» است. این فیلم که در سال 1986 منتشر شد، داستان یک تحلیل‌گر سابق اف‌بی‌آی به نام «ویل گراهام» (ویلیام پیترسن) را روایت می‌کند که به دنبال یک قاتل زنجیره‌ای با نام «پری دندان» (Tooth Ferry) است. این فیلم به دلیل بازیگران قوی از جمله «برایان کاکس» در نقش دکتر «هانیبال لکتر» و «تام نونان» در نقش «آنتاگونیست ترسناک»، شناخته شد.

در حالی که سکوت بره‌ها (Silence of the Lambs) به راحتی یکی از معروف‌ترین فیلم‌ها در مورد قاتلان زنجیره‌ای است و همچنین یکی از فیلم‌هایی که شخصیت «هانیبال لکتر» را به تصویر می‌کشد، قبل از فیلم اژدهای سرخ در سال 2002 با بازی «آنتونی هاپکینز» به عنوان دکتر «هانیبال»، «مایکل مان» رمان اژدهای سرخ را با فیلم 1986 خود، شکارچی انسان، اقتباس کرد.

در مقایسه با اژدهای سرخ، شکارچی انسان ممکن است یک اثر ضغیف با بازیگران کمتر معروف باشد، اما دارای سبک خاصی از دهه 80 است که آن را از نظر شهرت متمایز می‌کند. این فیلم در زمان اکران خود توجه چندانی جلب نکرد، اما در دهه‌های بعد به تماشاگران فرصت داد تا فضای تاریک‌تر و رویکرد بهتر آن را ببینند. شکارچی انسان از فیلم های اسلشر معروف دوران خود شایسته این است که بیشتر از این‌ها مورد توجهات قرار بگیرد.

هنری: پرتره‌ای از یک قاتل زنجیره‌ای (Henry: Portrait of a Serial Killer)

فیلم های اسلشر

  • کارگردان:جان مک‌ناتن
  • بازیگران: مایکل روکر، تریسی آرنولد، تام تولز، مری دموس
  • سال انتشار: 1986
  • امتیاز: 7.0

«هنری» (میکل روکر) که یک ولگرد است، همدست سابق خود، «اوتیس» را برای انجام دادن یک سری قتل‌های بی‌هدف و وحشیانه همراهی می‌کند. با افزایش خشونت آن‌ها، «بکی» (خواهر اوتیس)، نیز گرفتار این دنیای تاریک می‌شود. این فیلم یک تصویر سرد و بی‌پرده از روان‌شناسی یک قاتل زنجیره‌ای و تأثیرات وحشتناک آن بر اطرافیانش را نشان می‌دهد.

اکثر فیلم‌هایی که قاتلان زنجیره‌ای را به تصویر می‌کشند، آن‌ها را به عنوان یک شرور دور از دسترس و مرموز معرفی می‌کنند، اما هنری: پرتره‌ای از یک قاتل زنجیره‌ای به بررسی عمیق و ناراحت‌کننده‌ی روان یک قاتل می‌پردازد و به آنچه که ممکن است آن‌ها را به چنین اعمالی وا دارد، نگاه می‌کند.

برای کسانی که «مایکل روکر» را از فیلم‌هایی مثل نگهبانان کهکشان (به عنوان یاندو) می‌شناسند، ممکن است تشخیص دادن او در این فیلم دشوار باشد. او پر از تنفر قانع‌کننده‌ای نسبت به انسانیت است.

تنش میان «هنری» و دوستش «اوتیس» مخاطب را به دیدن ادامه آن تشویق می‌کند. در هر صورت هنری: پرتره‌ای از یک قاتل زنجیره‌ای، یک فیلم اسلشری بسیار جذاب به شمار می‌آید و ارزش دیدن را دارد.

تابستان 1984 (Summer Of 84)

فیلم های اسلشر
فیلم های اسلشری جدید
  • کارگردان: آنوک ویسل، یوآن کارل ویسل، فرانسوا سیمارد
  • بازیگران: گراهام ورچر، جودا لوئیس، کیلب امری، تیرا اسکوبای
  • سال انتشار: 2018
  • امتیاز: 6.7

فیلم تابستان 1984 داستان گروهی از نوجوانان را دنبال می‌کند که به قاتل بودن همسایه پلیس خود شک می‌کنند. با تحقیقات بیشتر، آنها به حقایق ناخوشایندی پی می‌برند و خود را در موقعیتی خطرناک قرار می‌دهند. این فیلم به کارگردانی «فرانسوا سیمارد»، «آنوک ویسل»، و «یوآن کارل ویسل»، وحشت و نوستالژی را باهم ترکیب کرده و یک فیلم جذاب را خلق می‌کند.

قاتلان زنجیره‌ای، هنگامی که با نوستالژی دهه 80 ترکیب می‌شود، فرصتی عالی برای نگاهی مدرن به یک مفهوم مقدس از گذشته را ارائه می‌دهد. فیلم تابستان 1984 از این فرصت استفاده کرده و داستان یک شهر کوچک در ایالت اورگان را روایت می‌کند که در فصل تابستان با یک سری قتل‌های وحشتناک مواجه می‌شود.

این فیلم در سال اکران خود در جشنواره‌های فیلم ترسناک به خوبی عمل کرد، اما شش سال بعد هنوز در بین مخاطبان چندان شناخته شده نیست. با توجه به اینکه چقدر داستان خشونت‌آمیز و مرموز این سریال جذابیت آنرا بالا برده و تبدیل به یکی از خفن ترین فیلم های اسلشری شده است.

بازی‌ های جاده‌ ای (Road Games)

فیلم های اسلشر

  • کارگردان: ریچارد فرانکلین
  • بازیگران: استیسی کیچ، جیمی لی کرتیس، ماریون ادوارد، گرانت پیج
  • سال انتشار: 1981
  • امتیاز: 6.6

سینمای استرالیا از فیلم‌هایی مانند مد مکس به حاشیه رانده شده است و آثاری مشابه بازی‌های جاده‌ای نشان می‌دهند که چرا کارهای این کشور شایسته‌ی توجه بیشتری هستند.

این فیلم، داستانی دیگر از خشونت جاده‌ای در بیابان‌های استرالیا را روایت می‌کند و به یک راننده کامیون‌ آمریکایی ساده می‌پردازد که در تلاش است کار خود را انجام دهد. هنگامی که او مشکوک می‌شود که راننده کامیون‌ دیگری در حال ربودن و قتل زنان جوان است، یک مسافر (که توسط «جیمی لی کرتیس» بازی می‌شود)، را سوار می‌کند، فقط برای اینکه او نیز به سرعت ناپدید شود.

این فیلم خطرات جاده‌ای مشابه فیلم‌هایی مانند نبرد «اسپیلبرگ» را تقلید می‌کند. چشم‌انداز خالی و گسترده بیابان، محیطی به شدت ترسناک را به وجود می‌آورد. اگرچه فیلم همچنین مقدار کمی کمدی نیز دارد تا از خشک و جدی شدن آن جلوگیری کند. با وجود اینکه ممکن است تا حدی ناشناخته باشد، بازی‌های جاده‌ای یکی از بهترین فیلم های اسلشری در دهه‌ی 80 است.

کریپ (Creep)

فیلم های اسلشر
فیلم های اسلشر معروف
  • کارگردان:پاتریک بریس
  • بازیگران:پاتریک بریس، مارک دوپلاس، کیتی آسلتون، کاران سونی
  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز: 6.3

کریپ، فیلمی محصول سال 2014 و با کارگردانی «پاتریک بریس» است. این فیلم ترسناک که «مارک دوپلاس» و «پاتریک بریس» در آن بازی می‌کنند و داستان یک ویدیوگرافر (کسی که با ترکیب ویدیو‌های گرافیکی، تیزر و ویدیو‌های بصری می‌سازد) را روایت می‌کند که کاری مربوط به ضبط و مستندسازی زندگی مردی در حال مرگ است (که می‌خواهد این فیلم را برای فرزند متولد نشده‌اش نگه دارد) را قبول می‌کند.

با وجود اینکه این فیلم تنها دو شخصیت واقعی دارد، کریپ قادر است یک فیلم هیجان‌انگیز و روانشناختی را نمایش دهد که تأثیرگذاری آن باعث شده که یک دنباله از آن یعنی کریپ 2 و سریال اسپین‌آف نوارهای کریپ نیز ساخته شود.

بهترین حیله کریپ این است که تا لحظات آخر خود را به عنوان یک فیلم اسلشر نشان نمی‌دهد، اما این لحظات بسیار تراژیک و ترسناک هستند. بخاطر بازی‌های فوق‌العاده تیم بازیگران و پایان تلخ غیرقابل تحمل، کریپ باید توسط طرفداران بیشتری از ژانر ترسناک دیده شود.

من یک قاتل زنجیره‌ای نیستم (I Am Not A Serial Killer)

فیلم های اسلشر
فیلم اسلشر
  • کارگردان: بیلی اوبراین
  • بازیگران:مکس رکوردز، کریستوفر لوید، لورا فریزر، کریستینا بالدوین
  • سال انتشار: 2016
  • امتیاز: 6.2

فیلم من یک قاتل زنجیره‌ای نیستم داستان «جان وین کلیور» (مکس رکوردز)، یک نوجوان در شهری کوچک در غرب میانه ایالات متحده را دنبال می‌کند که به تمایلات روانی و ضد اجتماعی متهم شده است.

هنگامی که او با کنترل تمایلات سرکوب‌شده قتل‌آمیز خود درگیر بود، یک سری مرگ‌های مرموز در شهر رخ می‌دهد که او را مجبور به شکار قاتل واقعی می‌کند. این فیلم ایرلندی به کارگردانی «بیلی اوبراین» و بر اساس رمان «دن ولز» با همین نام ساخته شده است و به بررسی مفاهیم هویت و اخلاق می‌پردازد.

با وجود عنوانی که به نظر می‌رسد خلاف واقعیت فیلم باشد، من یک قاتل زنجیره‌ای نیستم یکی از فیلم های اسلشر و مرموز در دهه 2010 است. «جان» یک شخصیت اصلی بسیار جذاب است که سعی دارد از تمایلات ابتدایی خود عبور کند، در حالی که شغل خانواده‌اش مربوط به مراسم تدفین می‌شود و او دائماً با مرگ احاطه شده است.

نقش «کریستوفر لوید» (کرولی) نیز به فیلم فرصتی می‌دهد تا ثابت کند که او می‌تواند یک شرور ترسناک را به تصویر بکشد، با زندگی دوگانه‌ای که تنها «جان» جوان از آن آگاه است و برای اثبات آن تلاش می‌کند؛ با اضافه کردن برخی لحظات ماوراء الطبیعه و خشونت دلخراش به داستان فیلم، من یک قاتل زنجیره‌ای نیستم لایق شناخت بیشتری از طرف مخاطبان بود.

نوار‌های پوکیپسی (The Poughkeepsie Tapes)

فیلم های اسلشر
فیلم اسلشری
  • کارگردان: جان اریک داودل
  • بازیگران: استیسی شباسکی، بن مسمر، سامانتا رابسون، لو جورج
  • سال انتشار: 2009
  • امتیاز: 5.9

فیلم نوارهای پوکیپسی یکی از فیلم های اسلشر و ترسناک است که با احساسات مخاطب بازی کرده و تماشاگران را به این شک می‌اندازد که آیا چیزی که می‌بینند واقعی است یا خیر؟ زیرا این فیلم یک تصویر بسیار واقعی و زنده از قتل‌های زنجیره‌ای را ارائه می‌دهد. داستان فیلم از حمله پلیس به یک خانه متروکه که پر از شواهد ویدیویی است شروع می‌شود و مجموعه‌ای از صحنه‌های ترسناک را ارائه می‌دهد.

فیلم نوارهای پوکیپسی برخی از دل‌خراش‌ترین تصاویر از خشونت را نشان می‌دهند که برای افرادی با قلب ضعیف مناسب نیست.، یکی از کلیپ‌های این فیلم در فضای مجازی معروف شده که در آن شخصیت شرور «ادوارد کارور» یکی از قربانیان خود را در حالی که ماسکی ترسناک به چهره دارد، تعقیب می‌کند. بسیاری از افراد از اینکه این صحنه در فیلم نوارهای پوکیپسی وجود دارد، بی‌اطلاع هستند. این فیلم دارای تصاویر بسیار ترسناک‌تری هم هست که در اعماق زیرزمین متروکه «کارور» اتفاق می‌افتند.

سوالات متداول

فیلم‌های اسلشر به چه فیلم‌هایی گفته می‌شود؟

فیلم‌های اسلشر داستان قاتلانی غیرمعمولی و روانی با روش‌های قتل متفاوت که معمولا هویت خود را پنهان می‌کنند. این فیلم‌ها دارای لحظات خشونت‌ آمیز و تعقیب و گریز که گاهی اوقات عنصر انتقام نیز به داستان اضافه می‌شود.

تفاوت بین فیلم‌های اسلشر و ترسناک چیست؟

فیلم‌های اسلشر گونه‌ای از فیلم‌های ترسناک هستند که معمولا قاتلانی با مشکلات روانی و ابزار‌ها و شیوه‌های قتل متفاوتی را به تصویر‌ می‌کشند که هدف کلی آن نشان دادن خشونت است و شامل هر فیلم ترسناک مربوط به قتل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این فیلم های اسلشر چیست؟ آیا شما از طرفداران فیلم های اسلشر هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *