نقد فیلم Redeeming Love (رستگاری عشق 2022) ؛ پارادکسی عاشقانه

Redeeming Love پرمحتواترین فیلم مبتنی بر اعتقادات جنسی است که تا به حال دیده ام. و راستش یکی از گمراه ترین هاست. با نوشتار نقد فیلم Redeeming Love همراه فیگار بمانید.

فیلم رستگاری عشق Redeeming Love یک فیلم وسترن (بهترین فیلم های وسترن 2022 و 2021) آمریکایی به کارگردانی دی جی کاروسو است که فیلمنامه آن را کاروسو همراه با با فرانسین ریورز نوشته‌است.

این فیلم بر اساس رمانی از فرانسین ریورز در سال 1991 که از کتاب هوسیا انجیل الهام گرفته شده است، پر از پیام‌های عجیب و غریب است که مهم‌ترین آنها این است که فقط عشق یک مرد خوب و پاک لازم است تا دختری را وادار به تغییر کند. در واقع، کل ماجرا به قدری کلاسیک شکل می‌گیرد که گاهی اوقات کمیک به تصویر کشیده می‌شود.

نقد فیلم Redeeming Love (رستگاری عشق 2022)

پارادکسی عاشقانه

 

View this post on Instagram

 

A post shared by فیگار | Figar (@figar_ir)


داستان در سال 1850 می‌گذرد. ​​مایکل (تام لوئیس) یک کشاورز ساده است، مردی با ایمان تزلزل ناپذیر به خدا. در حالی که یک روز در شهر است، چشمش به آنجل (ابیگیل کوون)، یکی از خوش‌نام‌ترین روسپی‌های فاحشه خانه ای که توسط دوشس (فامکه یانسن) اداره می‌شود، می‌آفتد.

مایکل بلافاصله تصمیم می‌گیرد که با او ازدواج کند. آنجل آنقدر محبوب است که به معنای واقعی کلمه یک لیست انتظار برای خوابیدن با او وجود دارد. مایکل به دوشس دو برابر نرخ می‌پردازد تا در صف نایستد و هرچه سریع‌تر آنجل را ببیند.

بیشتر بخوانید:

سپس در کمال تعجب مایکا از آنجل فقط دیالوگ برقرار کردن را می‌خواهد. اولین چالش فیلم را می‌توانید در اینجا ببینید. مایکل در واقع آنجل را نمی‌شناسد. او فقط می‌خواهد با او ازدواج کند زیرا او زیباست، بنابراین به روش خودش سعی می کند تا به نظرش سمت و سوی ازدواج بدهد.

آنجل به طور قابل درک به مردان بی اعتماد است. فلاش بک ها نشان می‌دهد که چگونه او توسط یکی از آشنایان مادر مرحومش مورد آزار جنسی قرار گرفته و احتمالاً او را در مسیر شغل فعلی اش قرار داده است.

او پیشنهاد ازدواج مایکل را رد می‌کند – تا زمانی که دوک (اریک دین)، چهره‌ای تاریک از گذشته‌اش، برگردد. سپس او به این نتیجه می‌رسد که ازدواج با مایکل او را از وضعیت بدی که در آن قرار گرفته است، خارج می‌کند.

از همین نقطه در ساختار روایی فیلم Redeeming Love ما با نحوه فرار آنجل از چنگال دوشس را پیگیری می‌کنیم، اما با وجود اینکه شوهر خوب و وفادارش تلاش می‌کند زندگی بهتری به او بدهد، آنجل نمی‌پذیرد.

بیشتر بخوانید:

Redeeming Love ظاهراً در مورد چگونگی تاثیر رفتار محبت‌آمیز و تغییر زندگی یک نفر است. به طرز عجیبی، شخصیت‌پردازی‌ها افتضاح است. بدتر از آن، ساختار روایی داستان روشن می‌کند که هر اتفاق مثبتی در زندگی آنجل توسط مایکل به او داده می‌شود.

به عنوان مثال، هنگامی که آنها در نهایت رابطه جنسی دارند، به طور ضمنی گفته می‌شود که او برای اولین بار ارگاسم را تجربه می‌کند. این فیلم به جای اینکه با این تصور که زندگی آنجل با آشنا شدن با عشق تغییر می‌کند، جلو برود، نشان می‌دهد که مایکل با متعهد بودن در ایمانش، همسر زیبا و رضایت‌بخشی را که می‌خواهد، از سوی خداوند به عنوان هدیه گرفته است.

تحلیل فیلم رستگاری عشق

نقد فیلم Redeeming Love, بررسی فیلم Redeeming Love, تحلیل فیلم Redeeming Love, نقد فیلم رستگاری عشق, تحلیل فیلم رستگاری عشق
نقد فیلم رستگاری عشق, تحلیل فیلم رستگاری عشق

این فیلم فهرستی از عناصری را ارائه می‌کند که می‌داند تماشاگران را وادار می‌کند بنشینند و توجه کنند. یک سقط اجباری وحشتناک در فلاش بک اتفاق می افتد، و با پیامی در مورد قاچاق جنسی کودکان به پایان می‌رسد. بخش قاچاق جنسی کودکان به شدت بی بند و بار و سخیف به تصویر کشیده می‌شود.

با گفتن همه این ضعف‌ها، باید بگویم که Redeeming Love توجه من را به خود جلب کرد، حتی با مدت زمان طولانی 134 دقیقه. آنقدر چیزهای عجیب و غریب و ملودراماتیک اتفاق می‌افتد که من هرگز حوصله ام سر نمی‌رفت.

ابیگیل کوان در نقش عجیب و غریب خود خوب است. او موفق می‌شود ما را متقاعد کند که آنجل قربانی ضربه شدید روحی است که او را عمیقاً تحت تأثیر قرار داده است. تام لوئیس با یک نقش تک بعدی روبرو می‌شود و او را مجبور می‌کند تا نقش مردی را بازی کند که در کمال حال و هوای اخلاقی خود بی تفاوت است. با این وجود، او به اندازه کافی دوست‌داشتنی است و می‌توان با همبازی‌اش کمی ارتباط متناسب را تشخیص داد. طراحی صحنه فیلم به طور موثر دورانی که داستان در آن فضاسازی می‌شود را بازسازی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

در داستان سرایی است که Redeeming Love می‌لنگد. فیلم می‌خواهد داستانی مبتنی بر اعتقادات باشد با رگه‌ای از اروتیسم، اما در عین حال می‌خواهد آن اروتیسم به چشم نیاید، که متناقض است. اگر هدف نشان دادن این بود که عشق خدا شفابخش است – و به گمان من این بود – تمرکز باید روی رشد ایمان آنجل باشد.

در عوض، تمرکز بر این است که چگونه مایکل با ایمان خود او را “نجات” می‌دهد. وقتی با مهمترین شخصیت به عنوان فاحشه‌ رفتار می‌شود که خوش شانس است که مرد خوبی پیدا کرده است که او را نجات می‌دهد، الهام بخش بودن آسان نیست.

مشخصات

نقد فیلم Redeeming Love, بررسی فیلم Redeeming Love, تحلیل فیلم Redeeming Love, نقد فیلم رستگاری عشق, تحلیل فیلم رستگاری عشق
نقد فیلم Redeeming Love, بررسی فیلم Redeeming Love
  • کارگردان دی جی کاروسو
  • تهیه‌کننده سیندی باند، بریتنی یاست، سایمن سوارت، وین فیتزجون و مایکل اسکات
  • نویسنده فرانسین ریورز و دی جی کاروسو

بازیگران ؛ نقد فیلم Redeeming Love

  • ابیگیل کوئن در نقش آنجل
  • تام لوئیس در نقش مایکل هوسیا
  • لوگان مارشال گرین
  • فامکه یانسن در نقش دوشس
  • کی شی وو
  • نینا دوبرو در نقش می
  • اریک دین در نقش دوک

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم Redeeming Love سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *