بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر از نگاه سایت فیگار

بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر به کاراکترهایی از دنیای جادوگری می‌پردازد که همیشه و شاید گاهی بر اساسِ تقدر دچار بدشانسی شده‌اند.

جادو ممکن است زندگی در دنیای جادوگران را آسان‌تر کند، اما برای برخی از جادوگران در مجموعه هری پاتر، هیچ راه فراری از بدشانسی وجود نداشت.

بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر

از نگاه سایت فیگار

فهرست کاراکترهایی که در نوشتار بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر به آنها خواهم پرداخت به شرح زیر است:

بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر
لگوی برخی از کاراکترهای دنیای جادوگری

مجموعه هری پاتر (فرنچایز) را می‌توان یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های تاریخ دانست. مجموعه‌ای که هم کتاب‌های آن بسیار محبوب هستند و داستان هری پاتر مورد توجه خیلی از فانتزی‌بازها (بهترین فیلم های فانتزی 2022) قرار گرفته است و هم فیلم‌هایش. در این نوشتار به کاراکترهای بدشانس آن خواهم پرداخت.

ریموس لوپین

بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر
پرتره‌ای از محبوب‌ترین استاد دفاع در برابر جادوی سیاه

لوپین یکی از محبوب‌ترین اساتیدی است که هاگوارتز به خود دیده است. یک شخصیت دوست‌داشتنی که در کودکی توسط یک گرگینه گاز گرفته شد و در طول زندگی خود با این واقعیت زندگی کرد :“من یک گرگینه‌ام”. مانند بسیاری در دنیای جادوگران لوپین سال‌ها معتقد بود که دوستش سیریوس بلک جیمز پاتر را کشته است و در هری پاتر و زندانی آزکابان متوجه شد که داستان چیزِ دیگری است. او در طول نبرد هاگوارتز به همراه همسرش تانکس مردند و پسرشان تدی یتیم ماند. در مقاله شخصیت های کتاب هری پاتر که در فیلم ها نیستند به تفصیل در مورد تدی صحبت کرده بودم.

remus lupin

بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر
پیتر در محاصره دوستانِ قدیمی‌اش ریموس و سیریوس

این واقعیت که لوپین یک گرگینه است تضمین می‌کند که بسیاری از مردم نمی‌خواهند با او کاری داشته باشند. در واقع، او شغل خود را به عنوان استاد در هاگوارتز دقیقا به همین دلیل از دست داد. اما به نظر می‌رسد همه جنبه‌های زندگی لوپین برای آزارِ روح او طراحی شده است. با این حال، لوپین یکی از مهربان‌ترین، قابل اعتمادترین و با ملاحظه‌ترین کاراکترهای دنیای جادوگری است.

لازم به ذکر است دامبلدور اعتقاد و اعتماد ویژه‌ای به او داشت و حتی آن مکانِ زیر درختِ بیدِ کتک‌زن (شیون آوارگان ترجمه شده است)، را دامبلدور برای لوپینِ جوان (وقتی که شاگرد بود) طراحی کرده بود تا ماهی یک بار که تبدیل به گرگ می‌شود را آنجا سپری کند و ریکاوری شود.

سیریوس بلک

بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر
سیریوس و هری در نبردِ وزارت‌خانه

زمانی که حقیقت در هری پاتر و زندانی آزکابان فاش شد، پدرخوانده هری به زندگی او اضافه شد. اما زندگی بلک چندان خوشایند نبود. سیریوس که در یک خانواده اصیل هنرهای متولد شد، آنها را رد کرد و بعدا به مدت 12 سال در آزکابان زندانی بود.

او متهم به کمک به کشتن جیمز و لیلی پاتر و همچنین 12 ماگل شده بود. دردِ سیریوس این بود که به شخصِ بی‌مصرفی مثل پیتر اعتماد کرده بود و غیرمستقیم موجبِ مرگ صمیمی‌ترین دوستانش (جیمز و لیلی) شده بود و در نهایت خودش هم (با صحنه‌سازی پیتر) زندانی شده بود. توجه کنید که انگیزه انتقام از پیتر و نفرت او را سالم نگه داشت وگرنه هر جادوگری در آزکابان ذهن خود را از دست می‌دهد. دمنتورها شادی و امید را میمِکند اما نفرت و انتقام را نه! بلک بعد از فرار از آزکابان هم زندگی راحتی نداشت.

sirius

بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر
بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر

او چیزی حدود 9 ماه در محوطه هاگوارتز در ظاهر یک سگ اینور و آنور می‌رفت تا پیتر را پیدا کند. بعد از وقایعِ هری پاتر 3 اما او به ملکِ خانوادگی خود رفت و محفل ققنوس هم به آنجا منتقل شد تا اینکه وِردِ ناجوان‌زنانه‌ی خانم بلاتریکس جانِ او را گرفت و آرزوهایش با هری را به بادِ فنا داد. پیشتر و در مقاله بررسی بهترین شخصیت های زن هری پاتر به تفصیل به بلاتریکس لسترنج پرداخته بودم. او از منفور ترین شخصیت های هری پاتر است.

دابی

بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر
بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر

الف‌های خانگی نمادِ برده‌داری هستند. پاترهدها خیلی زود فهمیدند که آنها درونا احترام زیادی برای جادوگران قائل نیستند (بجز صاحبانشان). دابی یکی از معدود افرادی است که به لطف هری توانست از زندگی بندگی کنار بیاید. اما او در بقیه عمرش توسط اکثر الف‌های خانگی دیگر طرد شد و در پایان نیز به طرز غم انگیزی کشته شد (حدس بزنید به دستِ چه کسی؟ بله درست حدس زدید خانم بلاتریکسِ عزیز).

Dobby

بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر
بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر

البته باید اذعان کنم دابی در هری پاتر 2 دستِ کمی از لردولدمورت نداشت. او هر لحظه ممکن بود هری را به کشتن بدهد. او هری را خیلی دوست داشت و این دوستی بیشتر دوستی خاله خرسه بود. او مداخله‌گر بود و برنامه‌هایش معمولا به خوبی اندیشیده نشده بود. او ممکن است از بردگی خانواده مالفوی فرار کرده باشد، اما به نظر می‌رسد که زندگی او هرگز آسان‌تر نشد. با این حال قلب او یک قلب بسیار بزرگ بود. این ترکیبی از ایثار و تراژدی است که هنوز مرگ او را به یکی از غم‌انگیزترین لحظات فرنچایز تبدیل می‌کند.

میرتلِ گریان

بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر
بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر

تام ریدل با باز کردنِ تالار اسرار، به باسیلیسک اجازه داد تا میرتل را بکشد. تکنیکالی، میرتل اولین قتلِ لردِ سیاه به شمار می‌رود. اما روحِ میرتل همیشه در همان‌جا ماند و آن توالت را جایی غیرقابل تحمل کرد. او معمولا گریه می‌کرد و خیلی زود رنج بود.

myrtle

بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر
بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر, منفور ترین شخصیت های هری پاتر

نه تنها میرتل بسیار بدشانس است، بل‌که هرگز قرار نبود چیزی بیش از یک شخصیت بدشانس باشد. تا آنجا که به فرانچایز هری پاتر مربوط می‌شود، کل وجود میرتل بدشانس است. چه از طریق نویسنده و چه از طریق مخاطب، هرگز گزینه‌ای برای او وجود نداشت جز اینکه یک روح آزار دهنده باشد. جالب است بدانید بازیگر او حدود 30 سال سن داشت که نقشِ روحی 15 ساله را بازی کرد.

روبیوس هاگرید

Hagrid
Hagrid

هاگرید پس از اینکه توسط تام ریدل به خاطر باز کردن تالار اسرار و استفاده از عنکبوتِ خود برای حمله به دانش آموزانِ ماگل‌زاده متهم شد، از هاگوارتز اخراج شد. در سال‌های بعد، هاگرید مدتی را در آزکابان گذراند و توسط معشوقه‌اش مادام المپ ماکسیم، طرد شد.

Hagrid

بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر
بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر

بدون شک رویدادی که بیشترین تأثیر را بر هاگرید گذاشت، اخراج از هاگوارتز بود. خوشبختانه دامبلدور دوست واقعی او باقی ماند. اما باید اعتراف کرد سرنوشت هاگرید توسط ولدمورت شکل گرفت. به سختی می‌توان گفت که اگر هاگرید اخراج نمی‌شد چه نوع جادوگری می‌توانست باشد، اما این حادثه این امکان را از او سلب کرد.

نویل لانگ‌باتم

بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر
بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر

این غیرمعمول نیست که پاترهدها نویل را شخصیتی گوگولی در نظر داشته باشند. او اوایل خنگ و حواس‌پرت و کمی ابله بود اما با گذشت زمان و با هنرِ نویسندگیِ خانم رولینگ، شخصیت او دچار قوس شد. در کودکی و پس از اینکه والدینش توسط مرگ‌خواران ولدمورت تا حد جنون شکنجه شدند (حدس بزنید توسط چه شخصی؟ بله درست است. خانم بلاتریکس)، نویل توسط مادربزرگش بزرگ شد.

neville longbottom

بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر
بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر, منفور ترین شخصیت های هری پاتر

علی‌رغم زخمی که زندگی به نویل وارد کرده است، واضح است که او یک مبارز است. پیروزی در نبرد هاگوارتز بدون او هرگز محقق نمی‌شد. با این حال، زندگی برای نویل آسان نبود و این به خودی خود مایه تاسف است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بدشانس ترین شخصیت های هری پاتر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *