بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش از نگاه سایت فیگار ؛ غافلگیر نشوید!

برخی فیلم‌ها به‌طور غیرمنتظره‌ای دل‌خراش هستند و شما را غافلگیر می‌کنند. در اینجا به بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش از نگاه سایت فیگار نگاهی می‌اندازیم.
فیلم ها این توانایی را دارند که احساسات مخاطبان را کنترل کرده و آن را در یک لحظه برانگیخته کنند. فیلم‌ها موقعیت‌های متعددی را در اختیار بینندگان قرار می‌دهند تا سخت‌ترین احساسات ممکن را تجربه کنند. در اینجا فهرستی از دلخراش ترین فیلم های غیر منتظره تاریخ وجود دارد.

بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش

غافلگیر نشوید!

در این قسمت فهرست عناوین بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش از نگاه سایت فیگار را در یک نگاه می‌توانید مشاهده کنید:

  1. Never Let Me Go (2010)
  2. One Day (2011)
  3. The Sixth Sense (1999)
  4. Dead Poets Society (1989)
  5. The Green Mile (1999)
  6. The Boy In The Striped Pajamas (2008)
  7. Interstellar (2014)
  8. Pay It Forward (2000)
بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش
بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش

با هم به شرح برخی از بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش از نگاه سایت فیگار می‌پردازیم.

Never Let Me Go (2010)

بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش
بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش

Never Let Me Go (هرگز رهایم نکن) یک فیلم رمانتیک درام و علمی تخیلی محصول سال ۲۰۱۰ انگلستان که بر اساس رمانی به همین نام، نوشته کازو ایشی‌گورو در سال ۲۰۰۵ ساخته شده‌است.

فیلم به کارگردانی مارک رومنک و نویسندگی الکس گارلند، بر اساس تاریخ متناوب است و حول محور شخصیت‌هایی چون کتی، روث و تامی به ترتیب با بازی کری مولیگان، کیرا نایتلی و اندرو گارفیلد می‌چرخد که هر سه آن‌ها درگیر عشقی مثلثی می‌شوند.

داستان فیلم مربط به سرنوشت 3 کودک است که دوران بچگی خود را در یک یتیم خانه سپری می کنند. روث، تام و کتی نقش های اصلی فیلم هستند که همانند اعضای یک خانواده به یکدیگر وابسته اند. حال آنها در حال گذراندن دوران جوانی هستند و باید دید که چه چالش هایی در انتظار آنهاست.

One Day (2011)

بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش
بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش

« یک روز » (نام فیلم را می توان بصورت « روزی در آینده » هم خواند ) اقتباسی است از کتاب پرفروشی به همین نام به قلم آقای دیوید نیکولس. من شخصاً کتاب آقای نیکولس را نخوانده ام اما با کمی جستجو متوجه شدم که داستان آن درباره عشق و عاشقی و این چیزهاست.

کسانی که کتاب « یک روز » را خوانده اند معتقدند که این کتاب از بس که عشق را زیبا توصیف کرده، خواننده اش را به گریه می اندازد. خب بنابراین توصیفات احساسی به نظر می رسد که « یک روز » باید فیلمی آکنده از احساس باشد.

کاراکترهای « یک روز » کم فروغ تر از آن هستند که بتوان آنها را باور کرد. اِما مورلی و دکستر میهیو دو دانشجویی هستند که تمام مدت شب فارغ التحصیلی شان را در کنار یکدیگر سپری می‌کنند.

این شب به قدری برای آنها لذت بخش و خاطره انگیز می شود که آنها تصمیم می گیرند با یکدیگر عهد ببندند تا هر سال در روز 15 جولای  یکدیگر را ملاقات کنند تا به این ترتیب هم یاد قدیم را زنده کرده باشند، هم اینکه یکدیگر را در جریان کار و زندگی و پیشرفتهایشان قرار بدهند.

اِما که از طبقه پائین جامعه است ،بعد از فارغ  التحصیلی از دانشگاه شغلهای مختلفی را انتخاب می کند اما در نهایت به دلیل آنکه بسیار به نویسندگی علاقه دارد تصمیم می گیرد زندگی‌اش را در این مسیر پیش بگیرد و در این راه هم تقریبا موفق می‌شود.

دکستر هم به دلیل وضعیت خوب مالی و اجتماعی که خانواده اش دارد خیلی زود تبدیل به یک چهره مشهور تلویزیونی می شود و محبوب دل هزاران دختر. سالها از زمان فارغ التحصیلی می گذرد و حالا اِما یک نویسنده کتاب کودکان است اما دکستر رفته رفته به دلیل موقعیت شغلی ایی که دارد، به سمت الکل و مواد مخدر کشیده می‌شود.

The Sixth Sense (1999)

بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش
بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش

حس ششم فیلمی در ژانر فراطبیعی مهیج روان‌شناسانه به کارگردانی ام. نایت شیامالان است. بازیگران اصلی فیلم بروس ویلیس و هالی جوئل آزمنت هستند.

حس ششم نامزد شش جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم سال و بهترین کارگردانی سال شد. «مالکوم کرپو» (بروس ویلیس) روان شناس کودک، در شبی که در یک مراسم جایزه‌ای را دریافت کرده، یکی از بیماران سابقش که اکنون بسیار خشمگین است را ملاقات می کند.

بعد از برخورد با او، مالکوم مداوای پسربچه‌ای بنام «کول» را قبول می کند که دقیقا همان علائم بیمار سابقش را دارد. این پسربچه روح مردگان را می‌بیند.

Dead Poets Society (1989)

بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش
بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش

فیلم Dead Poets Society سعی دارد با انتخاب لحنی شاعرانه در قالب یک قصه‌گویی کلاسیک تماشاگر را به میان دانش‌آموزان کالج ولتن ببرد. گروهی از دانش‌آموزان شامل نیل، استیون، جرارد، تاد و چارلی در کالج ولتن مشغول به تحصیل هستند.

نیل و تاد تحت نظارت شدید خانواده‌شان هستند که اصرار دارند پسرانشان شغلی مطابق نظر آن‌ها داشته باشند اما پسران مخالف هستند. در شروع سال تحصیلی جدید فردی به نام جان کیتینگ جایگزین دبیر ادبیات انگلیسی می‌شود.

نحوه تدریس کیتینگ با آنچه دانش‌آموزان پیش‌تر به آن خو گرفته بودند، تفاوت دارد. او دیدگاهی تازه و نو نسبت به ادبیات دارد و از دانش‌آموزان هم می‌خواهد با نگاهی تازه به اطراف بنگرند.

The Green Mile (1999)

بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش
بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش

̎اجکوم̎ (هنکس) سرنگهبان بخش محکومان مرگ یک زندان ایالتی است. یکی از زندانیان، سیاه‌پوست تنومند و قوی‌هیکلی به نام ̎جان کافی̎ (دانکن) است که به اتهام قتل دو دختربچه، به اعدام محکوم شده است.

در حالی‌که قاتل نیست، بلکه نیروی خارق‌العادهٔ شفابخشی دارد. وضعیت آرام این بخش با ورود زندانی دیوانه‌ای به نام ̎پرسی̎ (هاچینسن) که با زندانیان رفتاری سادیستی دارد و زندانی دیوانه‌ای به نام ̎بیل وحشی̎ (راکول) که قابل اصلی دو دختربچه است، به هم می‌ریزد.

The Boy In The Striped Pajamas (2008)

بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش
بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش

در جریان جنگ جهانی دوم، یک پسر هشت ساله به نام «برونو» به همراه خانواده‌اش شهر برلین را ترک می‌کنند تا در نزدیکی یک اردوگاه کار اجباری که پدرش اخیرا به عنوان فرمانده آن انتخاب شده است، زندگی کنند. این فیلم یکی از غیر منتظره ترین فیلم های دلخراش تاریخ سینما محسوب می‌شود.

فیلم ساخته ی درخشان و فراموش ناشدنی ای از « مارک هرمن » بر پایه ی رمان « جان بوین » – رمان نویس ایرلندی – است که رمانش در سال ۲۰۰۷ جایزه ی کتاب سال ایرلند را برد. فیلم محصول مشترک بی بی سی فیلم انگلستان و کمپانی میراماکس فیلم آمریکاست و با موسیقی زیبا و گیرایی از « جیمز هورنر » همراه شده است.

Interstellar (2014)

بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش

داستان فیلم در آینده رخ می دهد. در این دوران زمین با آفت های مخرب گیاهی مواجه شده و بحران اکسیژن به شدت زندگی را در زمین تهدید می کند. کوپر ( متیو مک کناهی ) که سابقاً یک خلبان تست پرواز بوده، هم اکنون به همراه پسر و دخترش در مزرعه شان زندگی می کنند.

دختر کوپر به نام مورف ( مکنزی فوی ) دختری بسیار باهوش است که وابستگی شدیدی به پدرش دارد و کوپر هم نمی تواند لحظه ای خود را جدای از او احساس کند با اینحال کوپر بزودی با یک ایستگاه مخفی روبرو می شوند که در آن فضاپیمایی قرار گرفته است.

مدیر این مجموعه دکتر برند ( مایکل کین ) می باشد که قصد دارد برای نجاب بشریت سفینه ای را به فضا ارسال کند تا بتواند وارد گودالی که در نزدیکی سیاره زحل وجود دارد شده و راهی برای نجات ساکنین زمین در آن جستجو کند.

برند از کوپر می خواهد که به همراه یک تیم ، هدایت این فضاپیما را برعهده بگیرند و کوپر نیز علی رغم مشکلات شخصی که دارد تصمیم می گیرد برای نجاب بشر این فرصت را از دست ندهد.

Pay It Forward (2000)

بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش
بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش

«یوچین سایمنت» (اسپیسی)، آموزگار درس علوم اجتماعی، تکلیفی به بچه های کلاس خود می دهد و از آنان می خواهد تا فکر کنند چگونه می توانند دنیا را عوض کنند و سپس آن فکر را به اجرا درآورند. «ترور مکینی» (آزمنت)، نوجوانی از شاگردان کلاس نیز که مادری الکلی (هانت) و پدری خشن (بون جووی) دارد، تصمیم می گیرد به آنان کمک کند.

لدر یکی از معدود کارگردانان زن استودیویی هالیوود، پس از کارگردانی چند تجربه ی عظیم و پرخرج، در فیلم تازه اش سعی می کند جایی برای خود در سینمای هنری امریکا باز کند که البته موفق نمی شود. اسپیسی و هانت در کنار آزمنت، قابل توجه هستند.

اما این مثلث فوق العاده هم با توجه به ضعف های داستانی کاری از پیش نمی برند. این فیلم از بهترین فیلم های دلخراش غیر منتظره است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های غیر منتظره دلخراش سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *