حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت

دنیای ارباب حلقه‌ها، مملو از حقایق و ایستراگ متفاوت است که در این نوشتار به حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت خواهیم پرداخت.

سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت (نقد دو قسمت ابتدایی سریال ارباب حلقه ها: حلقه‌های قدرت)، که پُر هزینه‌ترین سریال تاریخ شناخته می‌شود، توسط آمازون پرایم ویدئو منتشر شد و توانست نمرات منفی و مثبت زیادی دریافت کند. این سریال در عصر دوم کتاب‌های تالکین رخ می‌دهد و درگیری‌های الف‌ها، برای بازپسگیری سرزمین‌های اشغال شده توسط سائورون نشان می‌دهد.

شبکه‌ی آمازون پرایم، صرفا حق پخش بخش دوم کتاب‌های تالکین را به قیمت 250 میلیون دلار خریداری کرده است و به همین علت نمی‌تواند به عصر قدیمی، و یا عصر جدید نگاهی بیاندازد و قبل از هر چیزی باید حق پخش آن دو عصر دیگر را از کمپانی وارنر تهیه کند تا بتواند دنیای خودش بیشتر گسترده کند. با همه‌ی این تفاسیر، ماجراجویی‌های زیادی در طول سریال رخ می‌دهد که طرفداران دنیای تالکین را به چالش می‌کشاند.

حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت

  • ایستراگ‌های پنهانی که جذاب به‌نظر می‌رسند

شما می‌توانید فهرست مطالبی که در حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت آماده کردیم را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت
حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت

خرید عصر دوم سریال توسط آمازون پرایم، باعث شد تا نکات پنهان زیادی را نتواند در سریال بگنجاند و به عصر اول و سوم را به کمترین اشاره کاهش دهد. اما کارگردانان و نویسنده‌های سریال، توانستند اشاره‌های ریز و درشتی به نماد‌های مختلف بزنند و ما در این نوشتار می‌خواهیم به حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت بپردازیم.

این مطلب، هر هفته بروزرسانی می‌شود!

علت پخش سریال در دوم سپتامبر

حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت
ایستراگ های سریال حلقه های قدرت

اولین نکته‌ی مهم و جالبی که در زمان‌بندی سریال رخ داد، همزمانی تاریخ درگذشت جی آر آر تالکین، با تاریخ پخش دو قسمت ابتدایی سریال بود که، به مذاق بسیاری از هواداران دو آتیشه‌ی این دنیا خوش نیامد. هواداران متعصبِ دنیای تالکین، با نقد بر اینکه این اتفاق، توهین بر این مرد است، نقد‌های منفی را روانه‌ی سرویس استریم آمازون کردند. جدا از نظر طرفداران این سریال، این هماهنگی پخش بین سریال و مرگ نویسنده‌ی کتاب، اتفاق جالبی است که آمازون و سازندگان انجام دادند.

سوگند فئانور

حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت
حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت

سوگند فئانور، به سوگند وحشتناک و بازگشت ناپذیر فئانور و هفت پسرش که در شهر تیریون یاد کردند گفته می‌شود. این سوگند را پس از اینکه سنگ سیلماریل، توسط ارباب تاریکی دزدیده شد یاد کردند و عهد بستند که تا وقتی سنگ‌ها را از ارباب تاریکی پس نگیرند، آرام نمی‌نشینند.

یکی از ایستراگ های سریال حلقه های قدرت در همان ابتدای قسمت یک رخ داد و کارگردان با نشان دادن فلش بکی از گذشته، در 3 سه ثانیه، تصویر این هفت فرزند را نشان داد که در حال یاد کردن این سوگند هستند. اتفاقی که در رابطه با این سوگند مهم رخ داد، شاید به نسبت کم بود، اما دقیقا به همان شکل کتاب پیش رفت و توانست شمشیر‌های هفت فرزند فئانور را به تصویر بکشد.

بسیاری از هواداران، بر این اساس پیش می‌رفتند که این رخداد مهم، به علت اینکه، زندگی الف‌ها را در روایات تالکین بسیار تغییر داد، می‌توانست بیشتر نمایش داده بشود.

اشاره به جنگ اشک های بی‌شمار

حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت
حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت

نبرد اشک‌های بی‌شمار، پنجمین و آخرین نبرد بزرگ در بلریاند است که در آن، نولدور و متحدان اداین قصد براندازی نهایی مورگوت‌ یا همان ارباب تاریکی را داشتند که کاملاً شکست خوردند. این نبرد سراسر خون‌آلود و غمگین (بهترین فیلم های غمگین 2022 و 2021)، تبعات مهم‌تر و دیگری داشت که آنچنان در سریال به آن پرداخته نشد و آن هم خراب شدن رابطه‌ی میان الف‌ها و انسان‌ها بود.

این ایستراگ نیز، در همان ابتدای سریال رخ می‌دهد و در یک فلش بک روایت می‌شود. در حالی که گالدریل، از اتفاقات پس از دزدیده شدن سنگ، توسط مورگوث، به عنوان راوی سخن می‌گوید، سکانسی از مبارزه‌ی الف‌ها مشاهده می‌کنیم و در آخر نیز می‌بینیم که گالدریل، تمامی کلاه خود‌های همنوعان خودش را بر روی یکدیگر گذاشته.

سکانس حماسی که در اینجا رخ می‌دهد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و آغاز ماجراجویی‌های این سریال، و عصر دوم می‌باشد. سکانسی که گالدریل در آن همه‌ی کلاه‌خود‌ها را بر روی یکدیگر می‌گذارد نیز در کتاب بسیار سکانس نمادینی است و غم بزرگی را از دنیای تالکین را برای هواداران تداعی می‌کند.

قایق قوی گالدریل

حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت
رازهای پنهان سریال حلقه های قدرت

گالدریل، جزو کسانی است که در سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها نیز حضور داشت. او در فیلم ارباب حلقه‌های پیتر جکسون، با یک قایقی که در جلوی آن، قوی زیبایی قرار دارد، به سمت Lothlórien حرکت می‌کند و حالا در سریال حلقه‌های قدرت، دوباره شاهد آن قایق زیبا هستیم که گالدریل، با دیگر الف‌ها، به سمت والینور می‌رود. در سکانس ابتدایی سریال، و در جایی که گالادریل کودک است نیز، می‌بینیم که او یک قایق کاغذی خارق العاده می‌سازد که نه تنها بر روی آب شناور است، بلکه بادبان هم دارد.

برای پاسخ به اینکه این قایق چه فلسفه‌ای دارد، به کتاب‌های تالکین مراجعه می‌کنیم و در داستان‌های رمان (بهترین رمان های فانتزی) نیز مشاهده می‌کنیم که گروهی از الف‌ها که در سرزمین والینور زندگی می‌کنند، کشتی‌های خود را به این شکل می‌ساختند و گالدریل به دلیل علاقه به این گروه و زندگی کردن در مدت زمان طولانی با آن‌ها، یک قایق با این شکل و شمایل برای خودش نیز می‌سازد که در ارباب حلقه‌ها، شاهدش بودیم.

پس از این اتفاق و در کتابی جداگانه، تالکین نشان می‌دهد که این گروه از الف‌ها، چگونه به نومه‌نور سفر می‌کنند و در آن‌جا کشتی‌سازی را یاد می‌گیرند. در قسمت‌های بعدی این سریال نیز صدرصد شاهد این خواهیم بود که کشتی‌ها، نماد اصلی تجارت هستند و رازهای پنهان سریال حلقه های قدرت به شمار می‌روند.

زمزمه‌های مرد غریبه با کرم‌های شب‌تاب

حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت
نکات پنهان سریال ارباب حلقه ها

در قسمت دوم سریال که نوری و پاپی، به یک مرد غریبه که از آسمان فرود آمد کمک می‌کنند، به آرامی سرنخ‌هایی به دست می‌آورند که این مرد چه کسی است و از کجا نازل شده. بزرگ‌ترین اتفاقی رخ می‌دهد، در پایان قسمت است که آن مرد، با کرم‌های شب‌تاب ارتباط برقرار می‌کند و با زبانی عجیب و غریب، با آن‌ها سخن می‌گوید.

در این سکانس، یک فرضیه رخ می‌دهد که در فیلم‌های ارباب حلقه‌ها نیز حضور داشته است. در فیلم ارباب حلقه‌ها، وقتی که گندالف در بالای ایزنگارد به دام می‌افتد، پروانه‌ای را می‌گیرد و به زبانی نامفهوم برای آن پیامی را زمزمه می‌کند. غریبه نیز در قسمت دوم حلقه های قدرت، به شیوه‌ای بسیار مشابه با کرم شب‌تاب صحبت می‌کند و این می‌تواند نشان دهنده‌ی ارتباط مستقیم بین شخصیت‌ها باشد.

عده‌ای از هوادارن نیز بر این فرضیه پیش می‌روند که شاید آن‌ها هر دو گاندالف هستند و برخی دیگر، بر این فرضیه پیش می‌روند که هر دو شخصیت جادوگر هستند و می‌توانند نیروی مشابه داشته باشند. در هر دو صورت، این دو اتفاق، می‌تواند جزو نکات پنهان سریال ارباب حلقه ها باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق پنهان سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *