والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟ ؛ بهشت در سریال حلقه های قدرت

سرزمین افسانه ای الف‌ها مکان بسیارمهمی در تاریخ ارباب حلقه ها است. اما می‌دانید در این دنیای پر از راز و رمز والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟

قسمت اول ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت موضوعات زیادی را پوشش می‌دهد و ما فقط در مورد مکان‌یابی گسترده آن صحبت نمی‌کنیم. این سریال در فرهنگ تالکین متراکم است و چندین مورد از عصر اول، مورگوث، سائورون و معرفی‌های بی شماری برای شخصیت‌ها و مردمان جدید (هارفوت‌ها) ذکر شده است.

والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟

بهشت در سریال حلقه های قدرت

در اواخر افتتاحیه، گالادریل مورفید کلارک و چندین الف دیگر نیز راهی سفری به والینور شدند و اگر کمی در مورد اینکه والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟ گیج شده‌اید، پس با ما باشید.

والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟
والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟, حقایق سریال حلقه های قدرت

گالادریل قبل از اینکه قایق به آنجا برسد، از کشتی می‌پرد و به سرزمین میانه شنا می‌کند، احتمالاً بعداً در این مجموعه دوباره از والینور دیدن خواهیم کرد. بنابراین، قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، بیایید در مورد این مکان مرموز صحبت کنیم.

والینور چیست؟

والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟
والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟, حقایق سریال حلقه های قدرت

Valinor یا Valinórë به معنی سرزمین والارها مکانی است در قلمرو مبارک امان (همچنین به عنوان سرزمین های بی مرگ شناخته می شود) و گفته می شود که عاری از هرگونه شر (بخوانید بهشتی) است. والارهای فرشته مانند – موجودات بزرگی که در اساطیر تالکین به شکل گیری جهان کمک کردند – والینور را پس از نبرد اولیه خود با ملکور، معروف به مورگوت، والار فاسد که باعث هرج و مرج شد، ساختند. این حتی قبل از شروع دوره اول بود.
در مرحله بعد، چیزی به نام Sundering of the Elves اتفاق افتاد، که در آن الف های جاودانه – که در سرزمین میانه متولد شدند – اجازه یافتند به Valinor سفر کنند تا در سعادت ابدی زندگی کنند. این سفر به خودی خود سفر بزرگ نامیده شد، اگرچه برخی از الف ها در سرزمین میانه باقی ماندند. هلکاراکسه، یک زمین بایر یخی وسیع، قبل از جنگ خشم به والینور و سرزمین میانه پیوست – این نبردی است که در مقدمه حلقه‌های قدرت در عصر اول دیده می‌شود – اما در درگیری نابود شد.

قلمرو امان بعداً به طور کلی از بقیه زمین (معروف به آردا) حذف شد و الف ها فقط با رفتن در جاده مستقیم، پلی نامرئی که منحنی زمین را ترک می کرد، قادر به رسیدن به والینور بودند. الف‌ها باید در کشتی‌هایی سفر کنند که قادر به انجام این سفر هستند (این همان سفری است که گالادریل تقریباً در قسمت آغازین حلقه‌های قدرت انجام می‌دهد). الف‌ها فقط به لطف والار اجازه داشتند آردا را ترک کنند – بنابراین هیچ مرد فانی، هابیت یا کوتوله‌ای مجاز به سفر نخواهد بود.

البته استثناهای معروفی هم وجود داشت: حلقه داران. فرودو بگینز و بیلبو، همانطور که در پایان بازگشت پادشاه دیده می‌شود، با قایق به سرزمین‌های بی‌میان رفتند زیرا هر دو حلقه قدرت را در دست داشتند. همچنین گفته می شود که ساموایز گامگی پس از مرگ همسرش، رزی، به والینور سفر کرده است – البته این فقط به روایت دختر خودش النور است. در همین حال، پس از مرگ پادشاه آراگورن، لگولاس، الف، در کنار گیملی به والینور رفت و او را به اولین و تنها کوتوله ای تبدیل کرد که به سرزمین های بی مرگ سفر کرد. همه آنها گفتند که روزهای خود را در آنجا به خوشی سپری کرده اند.

والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟
والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟, حقایق سریال حلقه های قدرت

اکنون، برخی چیزهای عجیب و غریب: پایتخت والینور والمار است، در حالی که شهرهای آلکوالونده و تیریون به ترتیب خانه‌های تلری و اولدور هستند. Tol Eressea مهمترین جزیره در سواحل شرقی آن است. اعتقاد بر این است که هر Valar دامنه خود را در Valinor دارد. به عنوان مثال، یاوانا، والا طبیعت، رشد و برداشت، در مراتع یاوانا در جنوب زندگی می‌کند، در حالی که اورومه، که به عنوان والا شکار شناخته می‌شود، در جنگل‌های اورومه در شمال شرقی زندگی می‌کند. مناطق دیگر عبارتند از: تالارهای ماندوس، تالارهای تینا، جزیره استه، باغ‌های لورین، و عمارت‌های مانوه و واردا. زبان هایی که در والینور صحبت می شود والارین و الویش کوئنیا هستند.

شایعه شده است که Valinor تالکین از Hy Brasil الهام گرفته شده است، جزیره ای افسانه ای که ظاهراً در هر هفت سال یک روز می توان آن را در سواحل ایرلند دید. با این حال، به احتمال زیاد، بیشتر مبتنی بر نسخه مسیحی بهشت ​​بود، زیرا تالکین به شدت تحت تأثیر این مذهب بود.

آیا والینور را در فصل اول خواهیم دید؟

والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟
والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟, حقایق سریال حلقه های قدرت

The Lord of the Rings: The Rings of Power در دوران دوم و پس از شکست مورگوث اتفاق می افتد. پس شایان ذکر است که – و این می‌تواند به یک خراب‌کننده ختم شود – در این دوره از تاریخ سرزمین میانه، سائورون مردان نومنور را با ایده‌های جاودانگی مسموم کرد و آنها را بر آن داشت تا طرح حمله به والینور را طراحی کنند. خود ایلوواتار خالق توانا که نگران نقشه های مردان بود، درگیر شد و پادشاهی نومنور را غرق کرد تا آنها را خنثی کند. برای متوقف کردن قیام دیگری علیه والارها، ایلوواتار سپس جهان را که قبلاً مسطح بود دور زد، امان را از بقیه آردا جدا کرد و به آن اجازه داد به سمت غرب شناور شود.

برخی حدس و گمان‌هی دیگر

والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟
والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟, حقایق سریال حلقه های قدرت

گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد نحوه حضور سائورون در فیلم The Lord of the Rings: The Rings of Power وجود دارد. گالادریل قصد دارد شرور تاریک را شکار کند، اما تا کنون، او هنوز ظاهری فراتر از آن نگاه اجمالی سریع و سایه در افتتاحیه سریال نداشته است. اما، تئوری ما نشان می‌دهد که شخصیت شیطانی افسانه‌ای قبلاً با گالادریل ملاقات کرده است … و در معرض دید آشکار پنهان شده است.

در طول قسمت دوم حلقه های قدرت، گالادریل پس از پریدن از کشتی که او را به والینور می برد، با یک قایق پر از مردم روبرو می شود. آنها در حال تلاش برای جلوگیری از یک کرم عظیم اقیانوسی هستند که کشتی آنها را خراب کرده است، اما این موجود به زودی برمی‌گردد و همه بازمانده‌های گالادریل و یک شخصیت مرموز جدید به نام هالبراند را از بین می‌برد.

والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟
والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟, حقایق سریال حلقه های قدرت

هالباند اختراع اصلی نمایش است، بنابراین هیچ اطلاعاتی از آثار J.R.R وجود ندارد. تالکین توضیح دهد که کیست یا انگیزه هایش. این به برخی گمانه‌زنی‌ها منجر شد که او کسی نیست جز سائورون، ارباب تاریکی که در هر دو عصر دوم و سوم سرزمین میانه باعث هرج و مرج خواهد شد.

برای توضیح اینکه چرا هالبراند ممکن است سائورون باشد، باید به برخی از افسانه های تالکین بپردازیم. اول از همه، سائورون در واقع یک تغییر شکل است. در واقع، در عصر دوم – زمانی که حلقه‌های قدرت تنظیم می‌شود – سائورون خود را به عنوان آناتار، به اصطلاح «ارباب هدایا» مبدل کرد و با خلق حلقه‌های قدرتی که به مورتال داده شده بود، ارتباط داشت. مردان، الف ها و کوتوله ها. سائورون، به عنوان آناتار، به آهنگران الف ها کمک کرد تا حلقه ها را بسازند، و بعداً به طور مخفیانه حلقه ای ساخت که می توانست حلقه های دیگر قدرت را کنترل کند (“حلقه ای که بر همه آنها حکومت می کند”).

گمانه زنی ها بر این باورند که هالباند می تواند نسخه نمایشی آناتار باشد و سرنخ های کمی وجود دارد. در ضمائم تالکین، سائورون توسط پادشاه نومنور به عنوان زندانی گرفته می شود – این شهر دونداین است، مردانی با عمر طولانی AKA (آراگورن یکی از این افراد است)، و جایی است که هالبراند و گالادریل در پایان قسمت 2 به پایان می رسند. .

والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟
والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟, حقایق سریال حلقه های قدرت

در ضمائم، سائورون از نفوذ تاریک خود برای تبدیل شدن به مشاور پادشاه استفاده می کند – و این منجر به نابودی نومنور می شود. اما، یک اخطار بزرگ وجود دارد: این اتفاق تا پس از جعل حلقه واحد و درگیری به نام جنگ الف ها رخ نمی دهد. مگر اینکه حلقه‌های قدرت به طور قابل توجهی خط زمانی ارباب حلقه‌ها را تغییر دهند، حضور سائورون در نومنور قبل از جعل حلقه‌ها و جنگ الف‌ها بی معنی است. در واقع، پس از آن نبرد معروف، سائورون را به عنوان یک زندانی به نومنور آورد که با این نظریه مخالفت می کند. با این حال، از آنجایی که جدول زمانی حلقه‌های قدرت قبلاً فشرده شده است، این هنوز یک احتمال است، یا می‌تواند یک سفر غیرمستندی باشد که سائورون انجام داده است.

در هر صورت، شواهد قانع کننده ای وجود دارد که شرارت هالبراند را نشان می دهد. در اولین صحنه خود، او به گالادریل می گوید: “ظاهر می تواند فریبنده باشد.” این به خودی خود صحبت می کند . . . همچنین صحنه ای در قسمت آغازین بین گیل-گالاد، پادشاه الف ها و الروند وجود دارد که در آن گیل-گالاد می گوید خوشحال است که گالادریل سرزمین میانه را ترک می کند زیرا تلاش او برای نابودی سائورون نتیجه معکوس می دهد. . گیل گالاد می‌گوید: «او ممکن است ناخواسته همان شیطانی را که قسم خورده بود شکست دهد، زنده نگه داشته است. گالادریل با یافتن هالبراند و کمک به او در دریاهای ساندرینگ و تحویل او به نومنور، می‌تواند به طور تصادفی به سائورون کمک کند، درست همانطور که گیل-گالاد از آن می‌ترسد.

والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟
والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟, حقایق سریال حلقه های قدرت

حداقل، چیزی در مورد هالبراند وجود دارد، و حتی اگر او سائورون نباشد، می تواند یکی از خدمتکاران ارباب تاریکی شود. برای مثال، Ringwraithها مردان جنگجوی قدرتمندی بودند که حلقه‌های قدرت به آنها داده شد و سپس توسط سائورون – هالبراند یا هر یک از شخصیت‌های انسانی دیگر فاسد شدند، اگر در نهایت به آنها حلقه پیشنهاد شود، در خطر تبدیل شدن به یکی از این شرورها هستند.

آیا هالبراند واقعاً می تواند پادشاه جادوگر در انتظار باشد؟ ما در طول پنج فصل سریال متوجه خواهیم شد. در همین حال، برای اطلاعات بیشتر در مورد حلقه‌های قدرت، به نظریه‌های ما در مورد اینکه غریبه چه کسی است و جزئیات کوچکی که نشان می‌دهد غریبه از آنچه به نظر می‌رسد شوم‌تر است، نگاه کنید. همچنین می‌توانید با راهنمای نهایی شخصیت «حلقه‌های قدرت» ما به سرعت به ساکنان سرزمین میانه برسید.

والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟
والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟, حقایق سریال حلقه های قدرت

سریال ارباب حلقه‌ها هر هفته یک قسمت جدید منتشر می‌کند، و می‌توانید برنامه انتشار The Rings of Power ما را بررسی کنید تا بدانید قسمت بعدی چه زمانی به شما می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *