با محبوب ترین سبک های موسیقی رایج در ایران آشنا شوید

معرفی پرطرفدارترین سبک های موسیقی در ایران

گوش کردن به موسیقی در سراسر دنیا رایج است و بسیاری از افراد برای ایجاد حس و روحیه مثبت در خود، به موسیقی گوش می‌دهند. سبک‌ های موسیقی در ایران دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از آن‌ها طرفداران خود را دارند. ما در این مقاله قصد داریم پرطرفداران این سبک‌ها را به شما عزیزان معرفی کنیم و یک سری توضیحاتی را نیز، در این باره ارائه دهیم.

سبک موسیقی پاپ به عنوان یکی از پرطرفدارترین سبک ‌های موسیقی در ایران

یکی از پرطرفدارترین سبک ‌های موسیقی در ایران، سبک موسیقی پاپ است که این نوع سبک با ملودی‌های مختلفی که دارد و همینطور ساختار ساده آن، جذابیت منحصر به فردی را به وجود آورده است‌. خواننده‌های بسیاری در ایران در سبک موسیقی پاپ فعالیت می‌کنند که یکی از آن‌ها محسن یگانه است. شما می‌توانید آهنگ‌های جذاب دیگری را نیز از خواننده‌های پاپ ایران بشنوید و به هر آهنگی که علاقه داشته باشید، به راحتی دانلود کنید. این سبک از موسیقی دارای سبک‌های مختلفی همچون جریان اصلی و تجاری است.  سبک موسیقی پاپ جزء سبک‌هایی است که بیشتر افراد جوان طرفدار آن هستند و بسیار هم از آلبوم خوانندگان مختلفی استقبال می‌کنند. در این سبک می توان آهنگ های خوانندگان مختلف را باهم ترکیب کرد و آهنگ ریمیکس ساخت.

 

سبک بلوز یک سبک پرطرفدار

از جمله سبک‌ های موسیقی پرطرفدار دیگری که قصد معرفی آن را داریم، سبک بلوز است که این سبک در کشورهای خارجی متولد شد و طی سال‌های گذشته در ایران هم رواج پیدا کرده است. این سبک نیز، طرفداران خاص خود را دارد و آلبوم‌های انگشت شماری در این سبک وجود دارند. در سال ۹۱ یک آلبوم با عنوان ایستگاه بلوز در ایران به عنوان یک آلبوم بی‌کلام موسیقی بلوز منتشر شد و این آلبوم از محمدرضا سبک تکین بود. این شخص آلبوم خود را در کنسرت‌های مختلف برگزار کرد تا مردم بتوانند با این سبک بین‌المللی آشنا شوند. همینطور باید بگوییم که شخصی به نام شهریار مسرور نیز، جزء اولین خوانندگان این سبک به حساب می‌آید که دو آلبوم از خود منتشر کرده است.

معرفی سبک موسیقی سنتی در ایران

مسلماً همه ما ایرانیان با موسیقی سنتی از گذشته تا به امروز آشنا هستیم و می‌دانیم که خوانندگان توانایی در کشور ما وجود دارند که این سبک از موسیقی را برای آهنگ‌های خود انتخاب کرده‌اند. موسیقی سنتی ایرانی دارای سبک‌های موسیقی مختلفی است که این سبک‌ها شامل دستگاه‌های شمالی و جنوبی، موسیقی سپهری و همینطور چهارگاه است. از طرف دیگر، باید بگوییم که خوانندگان مشهوری مانند همایون شجریان، مجید خراطها، حسین علیزاده و همینطور محمدرضا لطیفی، در سبک موسیقی سنتی فعالیت می‌کنند و بسیار هم طرفدار دارند.

سبک موسیقی کلاسیک پرطرفدار است؟

یکی از معروف‌ترین سبک ‌های موسیقی در کشور ایران، سبک کلاسیک است و ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند که این سبک از موسیقی، بیشتر برای افراد مسن است. این در حالی است که سبک کلاسیک از جمله سبک‌هایی است که نسل جوان و جدید هم، می‌توانند طرفدار آن باشند و این سبک برای آن‌ها جذابیت داشته باشد. شما عزیزان می‌توانید با گوش دادن به آثار هنرمندان سبک کلاسیک، به این سبک علاقمند شید و باید بگوییم که این سبک نیز، طرفداران زیادی دارد. امروزه نیز افراد بسیاری توانسته‌اند با سرودن آهنگ‌های مختلف و پرطرفدار در سبک کلاسیک، اثر درخشانی از خود بر جای بگذارند. به عنوان مثال موسیقی فیلم‌هایی مانند جنگ ستارگان، پارک ژوراسیک و غیره، جزء سبک کلاسیک به حساب می‌آیند.

البته باید بگوییم که قطعات موسیقی کلاسیک در فیلم‌های پرفروش میان ستاره‌ای، تلقین و شیرشاه و وجود دارد و روز به روز هم بر تعداد طرفداران این سبک از موسیقی اضافه می‌شود. نواختن قطعات مختلف در سبک موسیقی کلاسیک، به این شکل است که این قطعات همراه با تعداد زیادی از افراد و تحت نظر ارکستر نواخته می‌شوند.

سبک موسیقی هیپ هاپ

اگر با موسیقی هیپ هاپ آشنایی دارید، باید بگوییم که نام دیگر این سبک از موسیقی، رپ است و لازم به ذکر است که این سبک از سبک های موسیقی، دارای طرفدار بسیاری مخصوصاً در میان جوانان است. سبک موسیقی هیپ هاپ در دهه ۷۰ میلادی روی کار آمد و بسیاری از افراد کم کم به آن علاقمند شدند و در نهایت این سبک توانست در سراسر دنیا طرفداران زیادی را جذب کند. تمرکز اصلی که سبک موسیقی هیپ هاپ دارد، بر بیت‌های آهنگ و همینطور ریتم آهنگ است و در این بین تکست‌هایی نیز خوانده می‌شوند. همانطور که می‌دانید، خواننده این سبک از موسیقی، رپر نام دارد.

یکی از نکات مهم و اصلی که در مورد سبک هیپ هاپ وجود دارد، این است که خواننده باید متونی که روی کاغذ نوشته شده‌اند را با ریتم و ضرب آهنگ هماهنگ کند و معمولاً آهنگ‌های رپ با سرعت بالایی توسط خواننده اجرا می‌شوند. موضوع اصلی که آهنگ‌های رپ دارند، می‌تواند شامل انواع مختلفی باشد و هر خواننده‌ای با توجه به تجربیات مختلف یا حتی زندگی شخصی خود، می‌تواند آهنگ رپ بخواند. از جمله چهره‌های معروفی که در سبک هیپ هاپ فعالیت داشتند، می‌توان به اسنوپ داگ، امینم و فیفتی سنت اشاره کرد.

علاوه بر این موارد، باید بگوییم که متن موزیک می‌تواند اهمیت بالایی در اجرای آهنگ در سبک های موسیقی داشته باشد و از طرفی دیگر باید گفت که آهنگ‌های بسیاری در ریتم‌های مختلف و در انواع شاد و غمگین در سایت‌های مختلف آماده دانلود هستند. آهنگ‌های پاپ شاد، می‌توانند برای مراسم‌های عروسی و جشن تولد مورد استفاده قرار بگیرند. آهنگ شاد قشنگ، آهنگ ریمیکس، آهنگ ملایم و غیره، جزء آهنگ‌هایی هستند که شما عزیزان با توجه به علاقه خود، می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید.

سخن پایانی

موسیقی در دنیای امروز، جزء پرطرفدارترین‌هاست و بسیاری از افراد از پیر و جوان به موسیقی‌های مورد علاقه خود گوش می‌دهند. همانطور که شاهد هستید، روز به روز بر تعداد خوانندگان نسل جوان اضافه می‌شود و این خوانندگان نیز طرفداران زیادی پیدا می‌کنند. ما در این مقاله چند نمونه از پرطرفدارترین سبک ‌های موسیقی در ایران را با مثال برای شما عزیزان معرفی کردیم. هر کدام از این سبک‌ها علاوه بر ایران، در سراسر دنیا نیز طر خاص خود را دارند و هر کدام با ریتم‌های خاصی اجرا می‌شوند.  امروزه نیز نرم‌افزارهایی اختراع شده‌اند که شما می‌توانید به راحتی از آن‌ها آهنگ مورد علاقه خود را دانلود کنید.

/

پایان رپورتاژ


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *