موقع سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس چطور خودمون رو سرگرم کنیم؟

بخش قابل توجه از سفر در مسافت بین مبدا و مقصد سپری می‌شود؛ به‌ویژه اگر قصد سفر به مقاصد دورتر یا به‌صورت زمینی را داشته باشید. این مساله برای بسیاری از افراد به اندازه‌ای کسل‌کننده است که ترجیح می‌دهند، به جای سفر زمینی برای سفرهای هوایی هزینه بیشتری بپردازند و با وجود قیمت بلیط هواپیما، آن را خریداری کنند. اما با هر وسیله‌ای که سفر کنید، روش‌های زیادی برای سرگرم شدن وجود دارد و گاهی جذابیت‌های مسیر آن‌قدر زیاد است که به خودی خود بخش مهمی از خاطرات سفر خواهد شد. در این مقاله چند پیشنهاد برای سرگرم شدن شما در مسیر سفر وجود دارد.

پیشنهاداتی برای سرگرم شدن در مسیر و سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس

بر اساس نوع وسیله حمل‌ونقلی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید چندین فعالیت جذاب در طول سفرتان داشته باشید. البته که برای مسیرهای طولانی‌تر این موارد باید متنوع‌تر باشند. برای سفرهای هوایی که معمولا یک الی سه ساعت (پروازهای داخلی) به طول می‌انجامد، شاید چندان نیاز به سرگرمی خاصی نباشد، به‌ویژه اگر همسفر خوبی داشته باشید که در این صورت حتی گپ زدن با او می‌تواند لذت‌بخش باشد. اما اگر فکر می‌کنید در طول مسیر حوصله‌تان سر می‌رود و زمان تاثیر زیادی در آن ندارد، در ادامه چند پیشنهاد جذاب به شما ارائه می‌دهیم.

فیلم خوب ببینیم

یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که باعث می‌شود، زمان را احساس نکرده و طول مسیر برای شما در سفر کوتاه‌تر شود، تماشای فیلم است. البته با توجه به اینکه ممکن است در مسیر استفاده از اینترنت امکان‌پذیر نباشد، توصیه می‌کنیم که قبل از سفر، چند فیلم یا حتی انیمیشن دلخواهتان را دانلود کرده و در طول مسیر تماشا کنید. با این کار علاوه‌بر اینکه می‌توانید یک یا چند فیلم مورد علاقه خود را ببینید، اگر کودک همراهتان باشد او را نیز سرگرم خواهید کرد.

فقط توجه داشته باشید که اگر با اتوبوس سفر می‌کنید، حتما پاوربانک داشته باشید تا در صورت تمام شدن شارژ موبایل یا تبلت با مشکلی مواجه نشوید. البته که در زمان خرید بلیط اتوبوس VIP امکان بررسی امکانات موجود در آن مثل درگاه شارژ موبایل را خواهید داشت که در این صورت نگرانی نیز از بابت شارژ کردن دستگاه‌های خود نداشته و می‌توانید با خیال راحت فیلم تماشا کنید.

بازی های مناسب مسیر

یک پیشنهاد جذاب دیگر در طول مسیر سفر، بازی کردن است. سرگرمی که بدون در نظر گرفتن سن و سال، انگار شما را از این دنیا جدا کرده و حتی با گذشت چند ساعت باعث می‌شود که اصلا گذر زمان را احساس نکنید. اگر مسیر طولانی در پیش دارید، بهتر است در بین بازی‌های مختلف، چند بازی جدید را نصب کنید و با چالش‌های مختلفی که پیش‌روی شما می‌گذارد، خودتان را سرگرم کنید.

البته بازی‌ها، محدود به انواع دیجیتالی نمی‌شوند و اگر دو نفره یا گروهی سفر می‌روید، می‌توانید با بازی‌های دسته‌جمعی نیز خود را سرگرم کنید. به‌ویژه اگر با قطار سفر می‌کنید، با رزرو کوپه‌های اختصاصی در زمان خرید اینترنتی بلیط قطار بدون دغدغه از مزاحمت و صدا برای سایر مسافران بازی‌های دست جمعی انجام دهید؛ حتی فضای کوپه‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا انواع بازی‌های فکری و سرگرم‌کننده را برای خود تدارک ببینید.

حس خوب مطالعه در سفر

اگر از جمله افرادی هستید که برای مطالعه زمان کم می‌آورید و به بهانه نداشتن فرصت کافی، کتاب‌های نخوانده زیادی روی دستتان باقی مانده است یا بالعکس عاشق مطالعه کتاب‌های مختلف هستید، مدت زمانی که در مسیر سفرید، بهترین زمان برای خواندن کتاب است. البته برخی از افراد هنگام مطالعه در اتوبوس یا خودرو دچار سرگیجه می‌شوند که در این صورت می‌توانید از این پیشنهاد برای قطار و هواپیما استفاده کنید.

موقع سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس چطور خودمون رو سرگرم کنیم؟

گپ زدن و معاشرت

یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که می‌توانید در سفر یا حتی در طول مسیر انجام دهید، گپ زدن و معاشرت کردن است. در این زمینه تفاوتی ندارد که تنها سفر می‌کنید یا همسفر دارید. اگر تنها باشید، گپ زدن با افرادی که با شما هم‌مسیر هستند نه تنها باعث سرگرم شدن‌تان می‌شود بلکه احتمال اینکه تجربیات مختلفی را به شما انتقال بدهد بسیار زیاد است؛ مخصوصا اگر خوش شانس باشید و افرادی در کنار شما باشند که زیاد سفر می‌کنند.

اگر هم با یک یا چند نفر دیگر سفر می‌کنید، زمان کافی در طول مسیر می‌تواند فرصت مناسبی برای معاشرت و گفت‌وگوهای دوستانه بین شما باشد.

جادوی موسیقی و پادکست را دست کم نگیرید

گوش دادن به موسیقی نیز می‌تواند بخش زیادی از زمان سفر را برای شما پر کند. اما این گزینه به تنهایی اگر زیاد طول بکشد، بدون شک شما را خسته می‌کند. در کنار آن پادکست‌های مورد علاقه‌تان را دست‌کم نگیرید؛ شما می‌توانید در حالی که روی صندلی نشسته‌اید و از زیبایی‌های جاده لذت می‌برید یا بر فراز ابرها، چندین اپیزود از پادکست یا پادکست‌های مختلف را نیز بشنوید. البته که یادتان باشد پادکست‌های موردنظرتان را از قبل دانلود کنید تا با مشکل نبودن یا ضعیف بودن اینترنت در مسیر مواجه نشوید.

جادوی موسیقی و پادکست را دست کم نگیرید

برای سفر پیش‌رو برنامه‌ریزی کنید

یک پیشنهاد بسیار کاربردی در طول مسیر، برنامه‌ریزی برای سفری است که با رسیدن به مقصد شروع می‌شود. اینکه چند روز فرصت دارید و مقصد شما چه جاذبه‌هایی دارد و شما به کدام یک از آن‌ها علاقه دارید. برای مثال، مقصد شما ممکن است تعدادی جاذبه طبیعی در اطراف شهر، جاذبه تاریخی و تفریحی در داخل شهر و… داشته باشد. برای دیدن هر یک از این جاذبه‌ها می‌توانید در روزهای مختلف برنامه‌ریزی کنید و با یادداشت کردن لیستی از آن‌ها به همراه تاریخ روزهایی که در سفر هستید یک پلان دقیق بچینید. علاوه‌بر این فاصله لوکیشن‌های مختلف و همچنین نحوه دسترسی به هر یک را بررسی کنید تا در زمان رسیدن به مقصد برنامه گشت و گذار خود را آغاز کنید.

این مساله شاید ساده به نظر برسد اما به میزان زیادی باعث صرفه‌جویی در زمان و حتی هزینه سفر شما خواهد شد.

از این فرصت برای خوابیدن استفاده کنید

شاید کمی خنده‌دار به‌نظر برسد اما یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در طول سفر انجام دهید، این است که در اتوبوس و هواپیما صندلی خود را به سمت عقب ببرید و در قطار روی تخت دراز بکشید و با خیال راحت بخوابید. با این کار، مسیر سفر نه تنها کوتاه‌تر می‌شود بلکه انرژی بیشتری در زمان رسیدن به مقصد خواهید داشت. اگر خوابیدن در وسایل حمل و نقل برایتان سخت است، پیشنهاد می‌کنیم دوغ بنوشید یا قرص‌های خواب‌آور (با مجوز پزشک) استفاده کنید و تا جایی که امکان دارد از وسایلی مثل بالش گردنی برای خواب راحت‌تر استفاده کنید.

تست روانشناسی بزنید

یکی دیگر از کارهای سرگرم کننده، پاسخ دادن به سوالات روانشناسی است. سوالاتی که می‌تواند علاوه‌بر سرگرم کردن شما، اطلاعات مختلفی از شخصیت‌تان را به شما بدهد. می‌توانید این تست‌ها را به‌صورت انفرادی یا همراه با سایر همسفرانتان انجام دهید و پس از آن هر نفر پاسخ‌های مربوط به خود را چک کند.

در نهایت می‌توان گفت که سفر شما دقیقا از همان جایی شروع می‌شود که سوار وسیله حمل‌ونقل می‌شوید و به سمت مقصد حرکت می‌کنید. پس همان‌ اندازه که باید برای روزهای در سفر برنامه داشته باشید در طول مسیر هم باید خودتان را سرگرم کنید؛ به‌ویژه اگر زمینی سفر می‌کنید و مسیر شما طولانی‌ است. در این صورت با وجود پیشنهادات مختلف نه تنها از مسیر لذت خواهید برد بلکه خاطرات خوبی از آن برایتان به یادگار می‌ماند.

در بین پیشنهاداتی که به شما ارائه کردیم می‌توانید یک یا چند مورد که برای شما جذاب‌تر است را انتخاب کرده و در طول مسیر سفر، خود را سرگرم نمایید.

/

پایان رپورتاژ


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *