بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس

رقابت بین ایکس باکس (مایکروسافت) و سونی مثل همیشه پابرجاست و برای آن هزینه‌های سنگینی می‌کنند. اگر صاحب ایکس باکس سری ایکس هستید، احتمالا با بازی‌های انحصاری ایکس باکس سری ایکس آشنایی دارید و نیازی به تکرار بازی‌های قدیمی نیست.

در این مقاله قرار است به لیست بازی‌های انحصاری ایکس باکس سری ایکس جدید و محبوب بپردازیم که بعضا منتشر شده اند و بعضی از آن‌ها نیز امسال منتشر خواهند شد (مایکروسافت بازی‌های جذابی را برای امسال در نظر گرفته است).

منظور از انحصاری بودن این بازی‌ها، به این معناست که آن‌ها برای پلی استیشن و نینتندو عرضه نخواهند شد و اختصاصا برای XBOX هستند.

لیست بازی‌های منتخب انحصاری ایکس باکس سری ایکس

لیست بازی‌هایی که قرار است در این بخش معرفی شوند عبارتند از:

  • Halo Infinite
  • Forza Horizon
  • Avowed
  • Starfield
  • Ark 2
  • Fable
  • State of Decay 3
  • Microsoft Flight Simulator
  • Fallout 5
  • Elder Scrolls 6

هر یک از بازی‌هایی که در لیست بالا انتخاب شده‌اند را با توضیحی کامل و البته کوتاه، معرفی کرده‌ایم که مطالعه‌ی آن دید خوبی نسبت به سبک و سیاق بازی‌ها به شما می‌دهد. پیشنهاد می‌کنم از دست ندهید.

بازی Halo Infinite

بازی Halo Infinite

یکی از بازی‌های فوق‌العاده که با سبک تیر اندازی اول شخص آن هم در فضای آینده‌نگرانه که نسبت به نسخه‌های ۴ و ۵ تغییرات مثبت زیادی داشته است. داستانی جذاب که قابلیت اجرای تک نفره و چند نفره را به شما می‌دهد. این بازی جزو بازی‌های جدید انحصاری ایکس باکس محسوب نمی‌شود ولی جزو بهترین‌هاست (با توجه به رایگان بودن آن، برای افرادی به دنبال بازی های رایگان انحصاری ایکس باکس هستند، جذاب خواهد بود).

بازی Forza Horizon 5

بازی Forza Horizon 5

Forza Horizon را می‌توان جزو برترین بازی‌های مسابقه‌ای و انحصاری ایکس باکس سری ایکس نامید که تقریبا می‌ توان گفت منتخب تمام لیست‌هایی است که درباره‌ی بهترین بازی‌های انحصاری ایکس باکس وجود دارد.

شما در این نسخه با یک بازی واقعا بزرگ با گرافیکی خیره کننده طرف هستید که صدها ماشین را در خود جای داده است. این بازی قابلیت اجرای یک نفره و چند نفره را دارد که البته نیاز به داشتن اشتراک گیم پس کور (Core) خواهد بود.

بازی Microsoft Flight Simulator

بازی Microsoft Flight Simulator

اگر به خلبانی و بازی‌های این سبک علاقه‌مند هستید، بدون شک بهترین بازی انحصاری ایکس باکس سری ایکس در این حوزه، Microsoft Flight Simulator است. این بازی کاملا یک شبیه ساز واقعی از خلبانی است که هواپیماهای متفاوتی در آن وجود دارد و سناریوهای مختلفی برای کنترل هواپیما را در نظر گرفته‌اند. امتیاز متاکریتیک این بازی ۹۳ است و IGN به این بازی نمره ۱۰ از ۱۰ داده و می‌گوید:

the most incredible experience I’ve ever had on a computer

این بازی در سال ۲۰۲۱ منتشر شده است.

بازی Avowed

Avowed از سری بازی‌های نقش آفرینی اکشن اول شخص است که با ترکیب جادوهای مختلف می‌توانید تاثیرات متفاوتی روی دشمنان‌تان بگذارید. سلاح‌های مختلفی مثل شمشیر و تبر در این بازی دیده می‌شود تا چوب جادو و تفنگ و …. . طبق آخرین اخبار منتشر شده، این بازی انحصاری ایکس باکس امسال یعنی ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

بازی ARK 2

ون دیزل (بازیگر معروف سری فیلم‌های Fast and the Furious) جزو شخصیت‌هاییست که در این بازی پرخرج تاریخ (یکی از پرخرج‌ها) دیده می‌شود. بازی ARK 2 قرار است به‌صورت انحصاری برای ایکس باکس و کامپیوتر عرضه شود و شما را به دنیای اولیه‌ای که برای بقا و زنده ماندن مبارزه می‌کنید، ببرد.

از آنجایی که کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس قدرت گرافیکی مثال زدنی دارند، ARK 2 از آن بازی‌هاییست که می‌توانید این قدرت گرافیکی را عمیقا احساس کنید. پیشنهاد می‌کنم تریلر این بازی را حتما ببینید.

بازی Starfield

بازی نسبتا معروفی که شاید با آن آشنا باشید. Starfield با موضوع کاوش فضایی ساخته شده است و جزو بازی‌هاییست که تجربه‌ی خاص و منحصر به فردی به پلیر می‌دهد. بیش از صد ها سیاره با گیم‌پلی آزادانه پیش روی شماست که می‌توانید در آن کاراکترتان را ارتقا دهید.

بازی Fable

اگر با بازی‌های Forza آشنا باشید، این بازی نیز از همان موتورهای گرافیکی جذاب قدرت گرفته است و جزو امیدوارکننده‌ترین‌ بازی‌های انحصاری ایکس باکس سری ایکس به شمار می‌رود.

با توجه به اطلاعاتی که در نمایشگاه XBOX و Bethesda ارائه شده و تریلر جدیدی که از Fable به نمایش گذاشتند، می‌توان این برداشت را کرد که Playground Games (توسعه‌دهنده این بازی) به طور جدی در حال کار روی این بازی است.

متاسفانه تا به امروز تاریخ دقیقی از زمان انتشار و یا گیم پلی آن منتشر نشده است.

بازی State of Decay 3

اگر با نسخه دوم این بازی که آن هم جزو برترین بازی‌های انحصاری ایکس باکس سری ایکس بود، بازی کرده‌ باشید، این نسخه به عنوان تکمیل کننده و حل کننده‌ی مشکلات نسخه‌ی ۲ باشد. چرا که نسخه‌ی ۲ منتقدین بیشتری نسبت به نسخه اول داشت و هدف از توسعه نسخه سوم State of Decay، در اصل بازگشت به اصل خودش است.

تنها اطلاعاتی که درباره ی این بازی مشخص است، در مرحله‌ی ساخت بودن آن است و تاریخ دقیقی درباره تاریخ عرضه‌ی آن گفته نشده است.

اگر با این سری از بازی‌های State of Decay آشنا نیستید، لازم است بدانید که در موضوع ترس و بقا با تم زامبی ها می‌باشد که تمرکز زیادی روی انیمیشن های روان دارند.

بازی Fallout 5

پس از انتشار بازی استارفیلد، طرفداران مشتاقانه منتظر سری جدید Fallout هستند که به گفته‌ی توسعه دهنده‌ی آن یعنی ‌Bethesda، به نظر می‌رسد توسعه و انتشار این بازی در اولویت دوم قرار دارد (پس از Elder Scrolls 6). با این حال طرفداران این بازی کلاسیک و جذاب همچنان مشتاقانه منتظر انتشار آن هستند.

بازی Elder Scrolls 6

توسعه‌دهنده‌ی این بازی، Bethesda همان مجموعه‌ی Fallout و Starfield است و طبق گزارش‌ها، در حال کار روی Elder Scrolls 6 هستند و به عنوان مهم‌ترین پروژه‌ی در حال ساخت این استودیو تلقی می شود.

به احتمال زیاد این بازی جزو بازی‌های انحصاری ایکس باکس سری ایکس قرار می‌گیرد اما از نظر برخی تحلیل‌گر‌ها این امکان وجود دارد که برای پلی استیشن هم عرضه شود. در حال حاظر تاریخی درباره عرضه‌ی Elder Scrolls 6 اعلام نشده  است.

برخی معتقدند که این پروژه، جاه طلبانه ترین پروژه‌ی Bethesda تا به امروز خواهد بود.

نکته‌ی مهم و پایانی درباره بازی‌های انحصاری ایکس باکس سری ایکس

با توجه به اینکه تقریبا اغلب بازی‌هایی که بتواند در لیست بهترین بازی‌های انحصاری ایکس باکس قرار گیرد، رایگان نیستند لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که دسترسی به آن‌ها به ۲ روش قابل انجام است.

در روش اول شما با خرید گیفت کارت ایکس باکس می‌توانید هزینه‌ی این بازی‌ها را بپردازید و دسترسی مادام‌العمر به این بازی خواهید داشت. اما در روش دوم با توجه به اینکه اکثر بازی‌ها قرار است برای گیم پس هم اضافه شوند، می‌توانید اشتراک گیم پس را که یک نوع اشتراک ماهانه‌ی ایکس باکس به شمار می‌رود را تهیه کرده و تا زمانی که اشتراک خریداری شده اعتبار داشته باشد، به تمام بازی‌هایی که در لیست گیم پس وجود دارد دسترسی خواهید داشت (البته خود گیم پس نیز از طریق گیفت کارت ایکس باکس قابل فعالسازی است).

بنابراین اگر از آن دسته از افرادی هستید که قصد بازی برای مدت محدودی را دارید، شاید اشتراک گیم پس گزینه‌ی اقتصادی‌تری نسبت به خرید کامل خود بازی باشد.

توجه داشته باشید که منظور ما از گیم پس، همان گیم پس آلتیمیت است ( مدتی است که سرویس لایو گلد مایکروسافت که قابلیت اجرای بازی‌های آنلاین را برای کاربران ممکن می‌ساخت، به گیم پس کور تغییر نام داده است ).

/

پایان رپورتاژ


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *