معرفی فیلم مگالوپلیس (Megalopolis) ؛ داستان، بازیگران و نقد

در معرفی فیلم مگالوپلیس به نکات مهم، بیوگرافی بازیگران و داستان جدیدترین اثر «فرانسیس فورد کاپولا»، خالق این اثر را بررسی خواهیم کرد.

فیلم Megalopolis یک فیلم درام، علمی تخیلی و حماسی آمریکایی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی «فرانسیس فورد کاپولا» است که شب گذشته نخستین کلیپ رسمی از آن منتشر شد. این فیلم، یک پروژه پرشور قدیمی برای «کاپولا» است که اولین‌بار در سال 1979 ایده آن را گرفت و به طور فعال توسعه آن را در سال 1983 آغاز کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


این فیلم در طول سال‌های اخیر، دچار تاخیرهای قابل توجه و لغوهای متعدد شد تا اینکه «کاپولا» در سال 2019 با صرف 120 میلیون دلار از پول خود، پروژه را احیا کرد.

معرفی فیلم مگالوپلیس

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی فیلم مگالوپلیس
معرفی فیلم مگالوپلیس

این فیلم از نوامبر 2022 تا مارس 2023 فیلمبرداری شد. این پروژه اولین تلاش کارگردانی «کاپولا» پس از Twixt در سال 2011 است که طولانی‌ترین فاصله او بین فیلم‌ها را نشان می‌دهد. فیلم جدید فرانسیس فورد کاپولا برای رقابت برای نخل طلای هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن، جایی که قرار است در 17 می 2024 (28 اردیبهشت 1403) اکران شود. انتخاب شد.

داستان فیلم مگالوپلیس

معرفی فیلم مگالوپلیس

داستان فیلم مگالوپلیس در آمریکای مدرن و متصور پس از یک فاجعه ویرانگر است. یک تصادف، یک کلان‌شهر شبیه شهر نیویورک را که رو به زوال است را ویران می‌کند. «سزار کاتیلینا»، یک ایده آلیست با قدرت کنترل زمان، قصد دارد شهر را پایدار بازسازی کند. مخالف او، شهردار فاسد «فرانکلین سیسرو»، همچنان به وضعیت موجود متعهد است.

«جولیا»، دختر اجتماعی «فرانکلین»، بین مردان مخالف و دیدگاه‌های آن‌ها قرار می‌گیرد. او خسته از توجه و قدرتی که با آن متولد شد، به دنبال معنای زندگی خود می‌گردد.

تریلر فیلم مگالوپلیس

بازیگران فیلم مگالوپلیس

معرفی فیلم مگالوپلیس
معرفی فیلم مگالوپلیس

از بازیگران فیلم مگالوپلیس می‌توان به «آدام درایور»، «جیانکارلو اسپوزیتو»، «ناتالی امانوئل»، «اوبری پلازا»، «شیا لباف»، «جان وویت»، «جیسون شوارتزمن»، «تالیا شایر»، «گریس وندروال»، «لارنس کاثرین» و «داستین هافمن» اشاره کرد.

گریس واندروال در نقش وستا سوئیت‌واتر

معرفی فیلم مگالوپلیس

گریس اوری واندروال خواننده، ترانه سرا و بازیگر آمریکایی است. «واندروال» کار موسیقی خود را با ارسال ویدیوهایی از آهنگ‌ها و کاورهای اصلی خود در یوتیوب و اجرا در شب‌های باز میکروفون نزدیک خانه‌اش در سافرن، نیویورک آغاز کرد. در سپتامبر 2016، در سن 12 سالگی، با اجرای آهنگ‌های اصلی خود، برنده فصل یازدهم مسابقه NBC برنامه America’s Got Talent (AGT) شد.

او اولین بازیگری خود را در سال 2020 و با بازی در نقش «سوزان استارگرل»، در فیلم موزیکال استارگرل از دیزنی+ بازی کرد.

شیا لباف در نقش کلودیو پولچر

معرفی فیلم مگالوپلیس
معرفی فیلم مگالوپلیس

«شیا لباف» نیز یک هنرپیشه و فیلمساز آمریکایی است. او نقش «لوئیس استیونز» را در سریال Evens Stevens، نقشی که برای آن نامزد جایزه هنرمند جوان در سال‌های 2001 و 2002 و در سال 2003 برنده جایزه امی شد، بازی کرد.

او اولین فیلم خود را در سال 1998 انجام داد. در سال 2004 اولین فیلم کوتاه خود را که Let’s Love Hate نام داشت، کارگردانی کرد و بعداً فیلم کوتاهی با عنوان Maniac (2011) با بازی رپر آمریکایی، «کید کودی» را ساخت.

آدام درایور در نقش سزار

معرفی فیلم مگالوپلیس

«آدام داگلاس درایور» به دلیل همکاری با فیلمسازان مولف شناخته شده است. او جوایز مختلفی از جمله نامزدی برای دو جایزه اسکار، چهار جایزه Primetime Emmy و یک جایزه تونی دارد.

«درایور» اولین بازی خود را در برادوی در فیلم خانم وارن (2010) انجام داد و پس از آن در فیلم مرد و پسر (2011) ظاهر شد. او با ایفای نقش مکمل در سریال دختران HBO (2012-2017) به شهرت رسید.

ناتالی امانوئل در نقش جولیا سیسرو

معرفی فیلم مگالوپلیس
معرفی فیلم مگالوپلیس

«ناتالی جوآن امانوئل» یم هنرپیشه معروف است که حرفه بازیگری خود را با حضور در تئاتر و در اواخر دهه 1990 آغاز کرد. در سال 2006، او کار خود را سینما با بازی در نقش «ساشا ولنتاین» در سریال Hollyoaks آغاز کرد و پس از آن در مجموعه‌های تلویزیونی مختلف بریتانیا ظاهر شد.

«امانوئل» با بازی در نقش «میساندی» در سریال فانتزی بازی تاج و تخت (2013-2019) شهرت بین‌المللی به دست آورد و با نقش‌های مکمل در Maze Runner: The Scorch Trials (2015) و دنباله آن Maze Runner: The Death Cure، به کار خود ادامه داد.

جمع‌بندی

معرفی فیلم مگالوپلیس

در اکران خصوصی فیلم مگالوپولیس که چهارشنبه در لندن برگزار شد، «فیلیپ گودج»، عضو گروه لوپون، آن را به این صورت توصیف کرده است:

این فیلم مشابه آثاری مانند نظریه نسبیت اینشتین در سال 1905 و نقاشی گرنیکا از پیکاسو در سال 1937 است. «کاپولا» یک لحظه جدید و تاریخی را برای صنعت سینما به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *