ده اتفاق حیاتی در فیلم بتمن 2

شوالیه تاریکی بازگشته است و رازهای گاتهام در انتظار فاش شدن هستند. در این مقاله می‌خواهیم 10 اتفاق حیاتی که شاید در فیلم بتمن 2 رخ می‌دهند را بررسی کنیم.

«مت ریوز» با فیلم بتمن 2022 ، دنیای جدیدی را برای «شوالیه تاریکی» رقم زده است. فیلم بتمن 2 به جای پیوستن به دنیای سینمایی «دی سی»، «بروس وین» جوان و بی‌تجربه را در گاتهامی تاریک و پر از رمز و راز به تصویر می‌کشد. این جهان بستری را برای سریال‌های پنگوئن و آرکهام اسایلم فراهم کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


فیلم بتمن 2 با بازی «رابرت پتینسون»، «شوالیه تاریکی» را در سیاهی مطلق شهر گاتهام غرق می‌کند. برای تکمیل این حماسه، ما به دنبال اتفاقات کلیدی در سری جدید بتمن مت ریوز هستیم.

10 اتفاق حیاتی که در فیلم بتمن 2 باید رخ بدهند

در ادامه لیستی از 10 اتفاق حیاتی در فیلم بتمن 2 را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب سایت اسکرین‌رنت نوشته شده است.

فیلم بتمن 2
فیلم بتمن 2

«مت ریوز» با فیلم بتمن 2 دنیایی جدید و تاریکی را برای «شوالیه تاریکی» خلق کرده است. این فیلم که به عنوان یک اثر مستقل ساخته شده، پتانسیل پیوستن به دنیای سینمایی «دی‌سی» (DCEU) را نیز دارد؛ اما توسعه داستان در این فیلم باید با ظرافت و دقت صورت گیرد تا ارزش و اصالت داستان بتمن رابرت پتینسون حفظ شود و با خط کلی داستانی DCEU همخوانی داشته باشد.

جیم گوردون کمیسر GCPD می‌شود

فیلم بتمن 2
فیلم جدید بتمن

نقش «جیم گوردون» در بتمن مت ریوز به طرزی بی‌نظیر جذاب بود و با شوالیه تاریکی، به عنوان یک پلیس رفیق، در حل معماها و تعقیب «ال راتا آلادا»، نقش مهمی ایفا کرد. «جفری رایت» نیز با نوع بازیگری خود، شخصیت قانونمند دوست‌داشتنی گاتهام را به تصویر کشید.

برخلاف رویه «کریستوفر نولان»، «مت ریوز» بتمن رابرت پتینسون را با آغاز داستان قبل از ارتقای «گوردون» به سمت کمیسر پلیس شروع کرده است. همانند «گری اولدمن»، «رایت گوردون» در لحظه‌ای که طرفدارانش با او روبرو می‌شوند، هنوز ستوان GCPD است.

با امکاناتی که در اختیار دارد، «گوردون رایت» می‌تواند به زودی ترفیع خود را بگیرد؛ زیرا کمیسر فعلی به طرز وحشتناکی توسط یکی از تله‌های «ریدلر» کشته شده است.

پنگوئن به ارباب جنایتکار شهر گاتهام تبدیل می شود

فیلم بتمن 2
دنباله فیلم بتمن

در کمیک‌ها، «پنگوئن» واقعاً فرمانروای جهان جنایت گاتهام است؛ اما در فیلم Batman 2 ، «کالین فارل» با نام «آزوالد کاپلبات»، یک جنایتکار سطح پایین است که برای «سندیکای کارمینفالکون» کار می‌کند.

پس از فروپاشی امپراتوری «فالکون» در پایان فیلم، «پنگوئن» دیده می‌شود که دفتر آرامش خود را در آیسبرگ لانگ بنا کرده و در میان جنایت‌کاران قدرت نمایی می‌کند. «پنگوئن» در آستانه ساخت یک سریال اسپین‌آف در شبکه اچ بی او مکس است که به قدرت‌های او و رسیدن به موقعیتی مشابه دو چهره می‌پردازد.

دنباله فیلم بتمن به افزایش قدرت‌های «پنگوئن» خواهد پرداخت و ممکن است در پر کردن شکافی بین «بتمن» و دنباله‌هایش نقش مهمی ایفا کند. بتمن 2 می‌تواند با نمایشی از «پنگوئن» آغاز شود که با استفاده از قدرت و تسلط خود، حاکمیت گاتهام را بر عهده دارد.

آیا توماس وین آدم خوبی بود؟

فیلم بتمن 2
بتمن مت ریوز

سرنخ گناهان پدر «ریدلر»، یک درگیری جالب برای فیلم بتمن مت ریوز ارائه می‌دهد. شاید «توماس وین»، قهرمان ساده‌ای نبوده باشد که پسرش همیشه به او فکر می‌کرد. «کارمین فالکون» به «بروس» می‌گوید که پدرش برای قتل یک روزنامه‌نگار به او پول داده است. «آلفرد» ناخواسته بسیاری از این پیچ و تاب را به عقب برمی‌گرداند؛ اما تأیید می‌کند که «توماس» «فالکون» را برای ترساندن خبرنگار استخدام کرده است.

امکان دارد «آلفرد» کل داستان را ندانسته باشد (یا دلیلی برای گفتن کل داستان به «بروس» نباشد) و «بروس» در پی حقیقت، رازهای تاریک‌تری را درباره پدر فقیدش کشف کند. در ادامه، «بروس» می‌تواند با کشف اطلاعات بیشتری درباره پدرش و روابط پیچیده‌تری که او داشته، به سوی رازهای تاریک‌تر برود.

پایان رابطه احساسی بتمن و کت وومن

فیلم بتمن 2
بتمن رابرت پتینسون

در ادای احترامی به فیلم بتمن 2022 ، «کلوت» (نویسنده فیلم) تمرکز خود را بیشتر بر رابطه عاشقانه‌ای که بین «بتمن» و «کت وومن» گذاشته و دقت کمتری به درگیری‌های جنایی خارجی آن‌ها کرده است. در پایان فیلم، «کت وومن» گاتهام را رها می‌کند در حالی که «بتمن» حاضر به ترک شهر خود نیست. آخرین صحنه‌ی فیلم «بتمن» نشان می‌دهد که با ناراحتی به دور شدن «کت‌وومن» با موتورسیکلت خود خیره شده است. پیش از پایان دنباله فیلم بتمن ، این دو نفر باید به منظور بهبود وضعیت عاطفی خود، دوباره با هم همکاری کنند.

بروس به بهترین بتمنی که می‌تواند باشد تبدیل می‌شود

فیلم بتمن 2
بتمن 2022

در حالی که بتمن جدید به طور سنتی به عنوان یک ماشین مبارزه لاغر و بی‌احساس به تصویر کشیده می‌شود، «ریوز» با به تصویر کشیدن یک «بتمن» جوان بی‌تجربه، انتظارات را زیر پا گذاشت. او مشت‌های زیادی می‌خورد، در رانندگی بت‌موبیل مشکل دارد، به افراد غیرقابل اعتماد اعتماد می‌کند.

این یک نقطه داستانی عالی برای قوس شخصیتی اوست؛ اما در پایان فیلم جدید بتمن ، «بتمن» «پتینسون» باید خودش را به یک مبارز قهار و غیرقابل توقف، درست شبیه «بتمن» کمیک‌ها، تبدیل کند.

محفل جغدها خودش را نشان می دهد

فیلم بتمن 2
فیلم بتمن 2

پس از اینکه «بتمن» به شدت با مفاهیم فساد و طبقات اجتماعی برخورد می‌کند، «محفل جغدها» به عنوان یک محیط کاملاً شیطانی برای ادامه داستان «بروس» وارد عرصه می‌شود.

«محفل جغدها»، یک گروه از نخبگانی است که از زمان استعمار به طور مخفیانه گاتهام را کنترل می‌کنند. حضور در این محفل، «بروس» را مجبور می‌کند که با پیوندهایش با افرادی از طبقهٔ بالای جامعه روبرو شود. این به عنوان یک فرصت عالی برای «ریوز» خواهد بود تا از طریق خلاقیتش، زیر ژانر ترسناک جدیدی را کشف کند.

جدال با جوکر

فیلم بتمن 2
فیلم بتمن و جوکر

یکی از بزرگ‌ترین غافلگیری‌ فیلم بتمن 2 ، ظهور «بری کیوگان» در نقش «جوکر» بود. این شاهزاده دلقک جنایت‌کار که قبلاً با بتمن رابرت پتینسون درگیری داشته، به عنوان زندانی در پناهگاه آرکام مجروح شده و در آنجا با «ریدلر» دوست می‌شود؛ اما داستان «جوکر» به اینجا ختم نمی‌شود. شواهد حاکی از آن است که او در حال تبدیل شدن به یک ابرشرور نهایی در قسمت بعدی فیلم بتمن و جوکر است.

زمزمه‌هایی از تشکیل یک تیم ابرشرور به گوش می‌رسد، تیمی شبیه به لیگ اینجاستیس که «جوکر» قبل از نبرد نهایی با شوالیه شنل‌پوش آن را رهبری خواهد کرد.

داستان بازگشت ریدلر

فیلم بتمن 2
فیلم بتمن 2

در زندان مخوف آرکهام، «جوکر» با «ادوارد نش»، ملقب به «ریدلر»، دوستی عجیب و غافلگیرکننده‌ای را رقم می‌زند. «جوکر» با لحنی شیطانی به «ریدلر» وعده بازگشت را می‌دهد و گویی نقشه شومی در سر دارد.

برخی از طرفداران از زنده ماندن «ریدلر» در پایان فیلم بتمن 2022 متعجب شدند؛ اما دنیای کمیک‌های «بتمن» مملو از ابرشروران خطرناکی است که در خیابان‌های گاتهام جولان می‌دهند. به نظر می‌رسد «پل دانو»، بازیگر نقش «ریدلر»، هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن در این دنباله این فیلم دارد.

بتمن، رابین را زیر بال خود می‌گیرد

فیلم بتمن 2

شبیه «آکوامن»، «رابین» هم یکی از شخصیت‌های کم‌ارزش‌گذاری‌شده در دنیای DC به حساب می‌آید که برای تبدیل شدن از یک شخصیت مسخره به یک اسطوره محبوب، به یک فیلم اقتباسی درست و حسابی مانند فیلم جدید بتمن احتیاج دارد.

اگر «بتمن» «رابرت پتینسون» قرار است در قسمت‌ بعدی این فیلم، نسخه‌ای از «رابین» را زیر بال پر خود پرورش دهد، «ریوز» می‌تواند جبران کننده‌ی ناامیدی‌ای باشد که «کریس اودانل» با نقش «پسر شگفت‌انگیز» ایجاد کرد.

همچنین اگر «محفل جغد‌ها» به عنوان دشمن اصلی فیلم بعدی در نظر گرفته شده باشد، این موضوع زمینه‌ساز یک داستان عالی برای معرفی یک «رابین» خواهد بود؛ زیرا «محفل جغد‌ها» بچه‌های اجراکننده‌ی سیرک را برای تبدیل شدن به قاتل، می‌دزدند.

بروس می فهمد چگونه خودش باشد

فیلم بتمن 2
فیلم Batman 2

معمولاً داستان‌های «بتمن» حول دوگانگی «شوالیه تاریکی» و «بروس وین» می‌چرخد. «بروس»، با ظاهرش به عنوان یک میلیاردر خوش‌گذران، نقابی برای پنهان کردن هویت «بتمن» خود دارد. فیلم‌های «بتمن» معمولا صحنه‌های زیادی را به «بروس وین» در کنار صحنه‌های مبارزه «بتمن»، اختصاص می‌دهند؛ اما بتمن رابرت پتینسون این قاعده رو شکسته و روی اعتیاد «بروس» به مبارزه با جرم و جنایت تمرکز می‌کند.

در این فیلم صحنه‌های خیلی کمی وجود دارد که «بروس» بدون لباس «بتمن» دیده شود. او به ندرت در اجتماع ظاهر شده و زمانی هم که ظاهر می‌شود، در صحبت کردن با شخصیت‌هایی مثل «کارماین فالکون» و «بلا رئال» بسیار بی دست و پا است. در دنباله‌ این فیلم، «بروس» باید یاد بگیرد که چطور زندگی دوگانه واقعی خود را مدیریت کند.

سوالات متداول

چه شخصیت‌های جدیدی در دنباله فیلم بتمن معرفی خواهند شد؟

احتمال معرفی «رابین» به عنوان یار جدید «بتمن» در این فیلم زیاد است. همچنین ممکن است شاهد بازگشت شخصیت‌هایی مانند «جیم گوردون»، «پنگوئن» و «کت وومن» باشیم.

تاریخ انتشار فیلم Batman 2 چه زمانی است؟

هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار فیلم بتمن 2 اعلام نشده است. با این حال، انتظار می‌رود فیلم در سال 2025 یا 2026 اکران شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب 10 اتفاق حیاتی در فیلم بتمن 2 چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *