بهترین فیلم های بتمن در تاریخ دنیای سینمایی دی سی از نگاه سایت فیگار

بتمن، یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کمیکس و سینمایی است. در ادامه می خواهیم بهترین فیلم های بتمن را تاریخ دنیای سینمایی دی سی معرفی کنیم.

بتمن یکی از افسانه‌ای‌ترین ابرقهرمان‌ها در تمام دوران می‌باشد که در بهترین فیلم های DC دی سی نقش آفرینی کرده است. به گفته سینماگران، با اکران اخیر فیلم بتمن ساخته مت ریو، چه زمانی بهتر است که با برخی از بهترین فیلم‌ های بتمن ، نگاهی به تاریخچه سینمای این فرد نقابدار در دی سی بیاندازیم. شخصیت بتمن با بازی پل دانو، زوئی کراویتز و رابرت پتینسون در نقش اصلی بروس وین و بتمن در این فیلم ها بیشتر دیده شده است.

بهترین فیلم های بتمن

  • برترین فیلم های بتمن

در ادامه قرار است بهترین فیلم های بتمن را به شما معرفی کنیم:

 مقالات مکمل:

بهترین فیلم های بتمن
بهترین فیلم های بتمن

طرفداران این فرنچایز عاشق برداشتی تاریک و خشن از این ابرقهرمان بوده‌اند؛ اما از زمانی که هالیوود در اواخر دهه 80 شروع به ساخت فیلم‌های بتمن کرد، تعداد زیادی لایو اکشن و انیمیشن از این شخصیت نمادین وجود دارد. حال می‌خواهیم بهترین فیلم های بتمن را به شما طرفدارن شخصیت جذاب نقاب‌دار معرفی کنیم.

Batman: The Dark Night Returns, Part 1 (2012)

بهترین فیلم های بتمن
جذاب ترین فیلم های بتمن

Batman: The Dark Night Returns، قسمت 1 برداشتی منحصر به فرد از ابرقهرمان دی سی است؛ زیرا یک فیلم انیمیشنی درباره یک بتمن 55 ساله بوده که پس از ده سال وقفه به دلیل ظهور ناگهانی یک شخصیت جدید مجبور به پوشیدن لباس می‌‎شود. جنایتکارانی که گاتهام را به وحشت می‌اندازند. این فیلم توسط جی اولیوا کارگردانی شده است و صداپیشگی برجسته‌ای از پیتر ولر، آریل وینتر و دیوید سلبی را به نمایش می‌گذارد. این فیلم یکی از پرطرفداران‌ترین اقتباسی کلاسیک از کمیک فرانک میلر به همین نام است. این کمیک به عنوان یکی از الهام‌بخش‌ترین کمیک‌های این مجموعه برای فیلمسازانی که روی این فرنچایز کار می‌کنند، خدمت کرده است.

بیشتر بخوانید:

10 شرور بتمن که یک تهدید جهانی هستند

14 ارتباط مهم بتمن با دنیای تکنولوژی

The Lego Batman Movie (2017)

بهترین فیلم های بتمن
جالب ترین فیلم های بتمن

The Lego Batman Movie یک فیلم انیمیشنی سرگرم کننده با محوریت کودکانه بتمن است که جزء برترین فیلم های بتمن قرار می‌گرید؛ زیرا برای مخاطبان در هر سنی بسیار خنده دار و لذت بخش است. این فیلم در مورد بروس وین بوده که با مظنونان معمولی مبارزه می‌کند، در حالی که آن‌ها سعی می‌کنند بر گاتهام حکومت کنند که متوجه می‌شوند او به طور تصادفی یک پسر را به فرزندی قبول کرده است.

لگو بتمن توسط کریس مک کی کارگردانی شده است و یک بازیگران محبوبی از جمله ویل آرنت، مایکل سرا و روزاریو داوسون براین این انیمشین حضور نقش آفرینی کرده‌اند. طرفداران آن احساس کردند که انیمیشن از جهات مختلف حتی بهتر از فیلم‌های لایو اکشن بتمن بوده، به ویژه کمدی و طنز، فیلم را بسیار جذاب‌تر کرده و جزء بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی کمدی تاریخ سینمای جهان قرار گرفته است.

قوی ترین نسخه های بتمن

Batman Beyond: Return Of The Joker – (2000)

بهترین فیلم های بتمن
بهترین فیلم های بتمن

Batman Beyond: Return Of The Joker یک فیلم اکشن و انیمیشنی است که در جهان نمایش تلویزیونی Batman Beyond اتفاق می‌افتد. این فیلم در مورد بروس وین و تری مک گینس، بتمن جدید است که در مقابل جوکر افسانه‌ای قرار می‌گیرند. Batman Beyond: Return Of The Joker با بازی ویل فریدل، مارک همیل و کوین کانروی و کارگردانی کرت گدا ساخته شده است. طرفداران نمایش‌های تلویزیونی، این ادامه داستان را دوست داشتند و به طور خاص از بازی همیل در نقش جوکر به عنوان نقطه عطف فیلم یاد کردند.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک های ترسناک بتمن

10 کمیک بتمن که طرفداران از آن فراری هستند

Batman: Under The Red Hood (2010)

بهترین فیلم های بتمن
برترین فیلم های بتمن

Batman: Under the Red Hood یک انیمیشن جذاب به کارگردانی براندون ویتی بوده که جزء جذاب‌ ترین فیلم های بتمن قرار گرفته است. همچنین جنسن آکلز، بروس گرین‌وود، نیل پاتریک هریس و جان دی ماجیو در آن بازی کرده‌اند. این فیلم درباره بتمن است که با یک مراقب نقابدار مرموز به نام رد هود رقابت می‌کند؛ اما با آشکار شدن خاطرات مدفون، زخم‌های قدیمی دوباره برای بتمن باز می شود. Batman: Under The Red Hood با یک معمای جنایی عالی نوشته شده که تعادلی باورنکردنی بین اکشن و توسعه شخصیت دارد. این فیلم علیرغم انیمیشن بودن، برای مخاطبان بزرگسال یا بالغ‌تر در نظر گرفته شده؛ زیرا PG-13 است.

10 بازیگر بتمن که نقش یک شخصیت مارول بازی کردند

Batman: Mask Of The Phantasm (1993)

بهترین فیلم های بتمن
جذاب‌ ترین فیلم های بتمن

Batman: Mask Of The Phantasm انیمیشن دیگری است که با صداپیشگی باورنکردنی از مارک همیل، کوین کانروی و استیسی کیچ به نمایش گذاشته شد. این فیلم درباره بتمن است که به اشتباه در یک سری قتل‌های رؤسای اوباش سطح بالا دست دارد که توسط یک قاتل جدید و مرموز و هوشیار انجام می‌شود. بسیاری از طرفداران این فرنچایز این را یکی از بهترین انیمیشن‌های بتمن می‌دانند که تا به حال ساخته شده و حتی با برخی از بهترین فیلم‌های سینمایی بتمن قابل مقایسه است. انیمیشن Batman: Mask Of The Phantasm با اکشنی عالی نوشته شده و صداپیشگی برجسته و روایتی باورنکردنی باعث شده تا یک فیلم فراموش نشدنی بتمن شاخته شود.

بیشتر بخوانید:

10 تا از کمیک های بزرگ بتمن که فراموش شده اند

بهترین شرور های شبیه بتمن

Batman Returns (1992)

بهترین فیلم های بتمن
جالب ترین فیلم های بتمن

Batman Returns دنباله بسیار موفق تیم برتون است که بروس وین را در مقابل پنگوئن قرار می‌دهد که او مقر زیرزمینی خود را با کمک یک تاجر شرور می‌سازد، در حالی که کت وومن و بتمن در حال انتقام گرفتن از دشمنان سلینا کایل هستند. این فیلم بازیگران باورنکردنی دارد که شامل بازی نمادین دنی دویتو در نقش پنگوئن و همچنین مایکل کیتون، میشل فایفر و کریستوفر واکن است. طرفداران دوست داشتند تصویر کیتون از بتمن را با پنگوئن دویتو در گاتهام ببینند که فقط تیم برتون می توانست آن را به تصویر بکشد.

بیشتر بخوانید:

10 کمیک برتر بتمن و کت وومن

بهترین کمیک بوک های پنگوئن

Batman (1989)

بهترین فیلم های بتمن
بهترین فیلم های بتمن

بتمن اولین نمایش کلاسیک تیم برتون از جنگجوی رزمی کار شنل پوش بود که مایکل کیتون نقش اصلی بروس وین را بازی کرد. این فیلم در مورد بتمنی است که جنگ خود را با جنایت با سرنگونی جک ناپیر ارباب جنایت آغاز می‌کند که در نهایت به جوکر تبدیل می‌شود. بتمن یکی از اولین تکرارهای فیلم بلند این شخصیت بوده و علیرغم اینکه در سال 1989 ساخته شده است تا به امروز به طرز باورنکردنی بسیار خوب می‌باشد. این فیلم دارای نقش آفرینی‌های باورنکردنی از جک نیکلسون در نقش جوکر و همچنین مایکل کیتون، کیم بسینجر و بیلی دی ویلیامز است.

بیشتر بخوانید:

نام های مستعار بتمن

ترتیب خواندن کمیک های جوکر

The Dark Knight Rises

بهترین فیلم های بتمن
برترین فیلم های بتمن

شوالیه تاریکی برمی‌خیزد نتیجه مورد انتظار کریستوفر نولان از سه گانه شوالیه تاریکی او است. داستان فیلم 8 سال پس از وقایع فیلم قبلی می‌گذرد؛ زیرا بروس وین مجبور به ترک تبعید می‌شود تا از گاتهام در برابر تروریستی بی رحم به نام بین محافظت کند. اگرچه این فیلم مورد علاقه طرفداران این مجموعه نیست؛ اما دست کم گرفته شده‌ترین فیلم این سه گانه است. با بازی‌های باورنکردنی تام هاردی در نقش آنتاگونیست فیزیکی فوق العاده Bane و آن هاتاوی در نقش Catwoman بهترین بازیگری را در این فیلم به جای گذاشته‌اند. شوالیه تاریکی برمی خیزد یک نتیجه عالی برای یکی از بهترین سه گانه‌های ابرقهرمانی تمام دوران است.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک های بتمن درباره ابرشروران گاتهام

بهترین کمیک بتمن خارج از شهر گاتهام

Batman Begins (2005)

بهترین فیلم های بتمن
جذاب‌ ترین فیلم های بتمن

Batman Begins اولین فیلم از سه گانه شوالیه تاریکی به کارگردانی کریستوفر نولان بوده که جزء جالب ترین فیلم های بتمن قرار گرفته است.. این فیلم در مورد آموزش بروس وین زیر نظر مربی خود Ra’s Al Ghul است که او تبدیل به بتمن می شود و مبارزه خود را با جنایت و فساد در گاتهام آغاز می‌کند. در فیلم Batman Begins بازیگران باورنکردنی نقش آفرینی کرده‌اند که شامل کریستین بیل، مایکل کین، مورگان فریمن و لیام نیسون می‌باشند. همچنین این فیلم اغلب به‌عنوان یکی از بهترین داستان‌های منشأ بتمن معرفی می‌شود.

ترتیب خواندن کمیک های بتمن

The Dark Knight (2008)

بهترین فیلم های بتمن
جالب ترین فیلم های بتمن

The Dark Knight دومین فیلم از سه گانه فوق العاده موفق و تأثیرگذار «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان است. این فیلم درباره بتمن است که با یکی از سرسخت‌ترین و بی‌رحم‌ترین شخصیت‌های شرور خود، جوکر، روبرو می‌شود؛ زیرا تلاش می‌کند به هرج و مرجی که در اطراف گاتهام ایجاد می‌شود پایان دهد. شوالیه تاریکی یکی از نمادین‌ترین بازی‌های یک فیلم ابرقهرمانی تمام دوران را در نقش هیث لجر در نقش جوکر به نمایش می‌گذارد. هیث لجر برای بازی فراموش نشدنی نیز برنده جایزه اسکار شد. طرفداران اغلب از این فیلم به عنوان یکی از فیلم‌های ابرقهرمانی مورد علاقه‌شان یاد می‌کنند که دلیل آن رئالیسم تاریک بودن و نقش آفرینی عالی بازیگرانش می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

10 تکنولوژی استفاده نشده توسط بتمن

10 تا از تجهیزات بتمن که کارایی خاصی نداشتند

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های بتمن سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *