لوپتو و فیلم‌بازی فرهنگی برای کودکان و نوجوانان

همه‌ی خبرگزاری‌ها با تیتری چون اتهامات عجیب مجازی علیه «لوپتو» بازتاب گسترده‌ای برای انیمیشن لوپتو داشته است.

چرا نباید بچه‌ها را خوشحال کنیم؟ دانش‌آموزان با «لوپتو» مسابقه می‌دهند. عوامل انیمیشن «لوپتو» ضمن اشاره به برخی فشارها علیه این فیلم به دلیل اکران شدن در شرایط فعلی جامعه، تأکید کردند که با هدف بهتر شدن حال بچه‌ها در این شرایط از اکران فیلم خود دفاع می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

فاش شدن فیلم آواز خواندن فریبا نادری [+ویدئو]

لوپتو و فیلم‌بازی فرهنگی برای کودکان و نوجوانان

طی تفاهمی میان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، سازمان سینمایی سوره و حوزه هنری کودک و نوجوان در راستای تقویت جریان تولید و توزیع سینمای کودک و نوجوان، صفحه ویژه انیمیشن «لوپتو» در پلتفرم شاد، در قالب رویداد فرهنگی «فیلم‌بازی» با طراحی چهار مسابقه دانش‌آموزی راه‌اندازی شد.

زهرا منصوری:

آنقدر تحت فشار هستند که وقتی بحث به سمت شرایط اکران اولین تجربه جدی‌شان در ساخت انیمیشن سینمایی رفت، بغض کردند و منقلب شدند. آن‌ها روزهای سختی را سپری کرده‌اند تا ویترین سینمای ایران در یکی از بحرانی‌ترین دوره‌های خودش، از محصولات مناسب کودکان و نوجوانان خالی نماند و حالا هم در شرایطی تن به اکران حاصل کار خود داده‌اند که هیچ چیز صورت ایده‌آل ندارد و به‌سختی مخاطب در سالن‌های سینمای حاضر می‌شود؛ در این شرایط بازهم باید بی‌مهری‌ها را تحمل کنند.

انیمیشن سینمایی «لوپتو»

صفحه انیمیشن سینمایی «لوپتو» در پلتفرم شاد با برگزاری رویداد بزرگ «فیلم‌بازی» و طراحی چهار بازی با موضوع‌های دنیای اسباب‌بازی، دوبلورشو، سین جیم و عروسک من برای دانش‌آموزان قصد دارد تا شعار «شادی ساختنی است» را محقق کند. این اتفاق از هم اکنون تا پایان نمایش «لوپتو» در سینماهای سراسر کشور ادامه دارد.

به گزارش فیلم‌نیوز، در هفت روز اخیر فیلم «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی 2 میلیارد و 580 میلیون تومان فروش کرد. دومین فیلم جدول فروش هفتگی، «لوپتو» بود که میزان فروش آن 1 میلیارد و 330 میلیون تومان بود و حدودا نصف «بخارست» فروخت.

انیمیشن «لوپتو» نخستین محصول مرکز انیمیشن سوره، به کارگردانی عباس عسکری و تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی و احسان کاوه در استودیوی فراسوی ابعاد توسط هنرمندان جوان کرمانی تولید شده است. این انیمیشن توسط دفتر پخش بهمن سبز به نمایش درآمده و در یک ماه اخیر صدرنشین گیشه سینماهای ایران بوده است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *