مرگ ملیندا دیلون نامزد اسکار در ۸۳ سالگی [+جزِئیات]

مرگ ملیندا دیلون بازیگر فیلم‌هایی چون فیلم کلاسیک علمی تخیلی استیون اسپیلبرگ «برخورد نزدیک از نوع سوم» و درام  «غیبت مالیس» در سن ۸۳ سالگی.

مرگ بازیگر «برخورد نزدیک از نوع سوم»

به نقل از یاهو نیوز

درگذشت ملیندا دیلون بازیگر فیلم‌هایی چون فیلم کلاسیک علمی تخیلی استیون اسپیلبرگ «برخورد نزدیک از نوع سوم» و درام  «غیبت مالیس» یا «بدون سوء‌نیت» با بازی پل نیومن و نیز «داستان کریسمس» در 83 سالگی.

سابقه هنری ملیندا دیلون

ملیندا دیلون به خاطر بازی در نقش جیلیان گیلر در فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» در سال ۱۹۷۷ که برای آن نامزد اسکار برای بازیگر نقش مکمل زن شد، مورد توجه قرار گرفت و دومین نامزدی بازیگری نقش مکمل زن را در سال ۱۹۸۲ برای بازی در نقش ترزا در فیلم «غیب مالیس» ساخته «سیدنی پولاک» دریافت کرد. وی در سال ۱۹۷۷ برای حضور در نخستین فیلم سینمایی‌اش به عنوان «جهشی به سوی افتخار» نامزد جایزه گلدن گلوب نیز شده بود.

این بازیگر آمریکایی در فیلم کلاسیک «داستان کریسمس» ۱۹۸۳ ساخته «باب کلارک» نقش مادر خانواده پارکر بازی کرد و در ادامه در فیلم‌های «هری و هندرسون‌ها» ۱۹۸۷، «کاپیتان آمریکا» ۱۹۹۰ و «شب‌شکن» ۱۹۸۹ ظاهر شد. فیلم های «مگنولیا» ساخته «پل توماس اندرسون» ۱۹۹۹ و «هارتلند» در سال ۲۰۰۷ از جدیدترین فیلم‌های بودند که «ملیندا دیلون» در آن ایفای نقش کرده بود.

دیلون حرفه خود را به عنوان بازیگر صحنه و کمدین در نمایش «شهر دوم» در شیکاگو آغاز کرد. در نمایش اصلی «ادوارد آلبی» در سال ۱۹۶۲ با عنوان «چه کسی از ویرجینیا ولف می ترسد» در نقش هانی ظاهر شد و نامزدی جایزه تونی را در شاخه بازیگری دریافت کرد. «اول آوریل» در سال ۱۹۶۹ اولین فیلم بلند او بود. «دیلون» در تلویزیون نیز سابقه بازی در سریال‌های «بنانزا»، «منطقه گرگ و میش» و «نظم و قانون» ۲۰۰۵ را در کارنامه داشت.

پایان کار و خداحافظی ملیندا دیلون از دنیای بازیگری

این بازیگر آخرین بار در درام خانوادگی کانادایی «هارتلند» بازی کرد و در سال ۲۰۰۷ از بازیگری دست کشید. به همین دلیل در نقش خودش در ادامه «داستان کریسمس» ظاهر نشد و جولی هاگرتی این نقش را تکرار کرد. ملیندا دیلون سر انجام در تاریخ  ۹ ژانویهٔ سال ۲۰۲۳ از دنیا رفت.

بیشتر بخوانید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *