اسماعیل سلطانیان درگذشت ؛ انالله و انا الیه راجعون

اسماعیل سلطانیان درگذشت این خبری است که امروز منتشر شده و جامعه هنری را اندوهگین کرده است. این بازیگر پیشکسوت صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

اسماعیل سلطانیان در سال 1333 در کرمانشاه دیده به جهان گشود. او هنرپیشه، کارگردان فیلم و تئاتر، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده با سابقه ایرانی بود.

بیشتر بخوانید:

ویدیوهای لو رفته از عروسی فوتبالیست اللهیار صیادمنش با دختر اهل ترکیه

اسماعیل سلطانیان درگذشت

انالله و انا الیه راجعون 

اسماعیل سلطانیان درگذشت او در تاریخ 24 خرداد 1402 بر اثر بیماری و ایست قلبی فوت کرده و دیدار حق را لبیک گفت. در ادامه جزئیات این خبر را به اطلاعتان می‌رسانیم.

مرگ اسماعیل سلطانیان
مرگ اسماعیل سلطانیان

اسماعیل سلطانیان فارغ‌التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک می‌باشد. او فعالیت هنری‌اش را از سال 1349 با تئاتر به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان آغاز کرد.

همزمان در همان سال در مرکز آموزش هنرهای دراماتیک کرمانشاه یک دوره شش‌ماهه را زیر نظر آتش تقی‌پور گذراند. سلطانیان در سال 1350 دو فیلمنامه نوشت که تصویب شد ولی نتوانست بسازد.

بیشتر بخوانید:

نگار استخر در جشن فارغ التحصیلی دخترش نارگل

او در سال 1357 به تهران آمد و در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی مشغول به کار شد و مدرس چند کلاس بازیگری و کارگردانی نیز بود.

سلطانیان فعالیت در سینما را از سال 1364 با بازی در فیلم شکار شکارچی آغاز کرد. همچنین در طول جنگ نیز چند تئاتر در جبهه‌ها به روی صحنه برد.

درگذشت اسماعیل سلطانیان خبر بسیار تلخی بود که امروز در تاریخ 24 خرداد 1402 منتشر شد. او پس از مدتی بستری بودن در بیمارستان به علت مشکلات ریوی صبح امروز از بین ما رفت.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *