کریستفر نولان: پایان Oppenheimer شبیه Inception خواهد بود

کریستفر نولان به تازگی درباره پایان Oppenheimer صحبت کرد. در مطلب شباهت پایان Inception و Oppenheimer به جزئیات پیچیدگی پایان فیلم Oppenheimer می‌پردازیم.

کریستفر نولان می‌گوید پایان Oppenheimer به Inception شبیه خواهد بود. کریستوفر نولان (Christopher Nolan) کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده آمریکایی-بریتانیایی است. نولان به این شهره است که در بازار هالیوود، فیلم‌های شخصی و متفاوت خودش را می‌سازد. فیلم‌های او در سرتاسر جهان بیشتر از 4.7 میلیارد دلار فروخته‌ و در مجموع برای 34 جایزه اسکار نامزده شده بودند و 10 تا از این جایزه‌ها را برای خود کرده‌اند.

پایان Oppenheimer

کریستوفر نولان در مصاحبه‌ای درباره پایان این فیلم گفت:

««اوپنهایمر» پایان پیچیده‌ای دارد. حسی پیچیده.»

کریستوفر ادوارد نولان (Christopher Edward Nolan) در تاریخ 30 ژوئیه 1970 (8 مرداد 1349) در منطقه وست‌مینستر در لندن به دنیا آمد و در شمال لندن در منطقه‌ای به نام هایگیت بزرگ شد. پدر او برندن جیمز نولان اهل انگلستان و مجری تبلیغاتی بود.

مادر او کریستینا آمریکایی بود و به عنوان مهماندار هواپیما و معلم زبان انگلیسی کار می‌کرد. کودکی او بین شهرهای لندن در انگلستان و اوانستون در آمریکا گذشت. او شهروند هر دوی این کشورها است. کریستوفر نولان یک برادر بزرگتر به نام متیو فرانسیس نولان دارد که یک مجرم است و برادری کوچکتر به نام جاناتان دارد.

پایان Oppenheimer
شباهت پایان Inception و Oppenheimer

پیچیدگی پایان فیلم Oppenheimer

نولان فیلمسازی را از سن 7 سالگی با دوربین پدرش و ساخت فیلم‌های کوتاه شروع کرد. در حالی که نولان بزرگ می‌شد او تحت تاثیر رایدلی اسکات (Ridley Scott) و فیلم‌های علمی تخیلی 2001: A Space Odyssey محصول سال 1968 و Star Wars محصول سال 1977 قرار گرفت. در سن 8 سالگی او یک انیمیشن خانگی با تکنیک استاپ‌موشن از روی فیلم جنگ ستارگان ساخت. از سن 11 سالگی او آرزو داشت که یک فیلمساز حرفه‌ای شود.

خانواده نولان به شیکاگو نقل مکان کردند و او در این زمان با برادران آدرین و روکو بلیک شروع به ساخت فیلم کرد. او در سال 1999 در ساخت مستندی از این دو برادر به نام Genghis Blues به عنوان دستیار تدوینگر حضور داشت. این فیلم نامزد اسکار شد و همین موضوع به اعتبار کریستوفر نولان هم افزود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *