بیوگرافی بازیگران سریال نون خ شبکه یک به کارگردانی سعید آقاخانی

بیوگرافی بازیگران سریال نون خ سریال عیدانه شبکه یک به کارگردانی سعید آقاخانی را در ادامه بخوانید. احتمال دارد در نوروز 1402، فصل چهارم این سریال آماده پخش شود.

بیوگرافی بازیگران سریال نون خ

نون خ نام یکی از بهترین سریال های تلویزیونی ایران به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی بوده که تاکنون ۳ فصل از این سریال ساخته و از شبکه یک سیما پخش شده است. سعید آقاخانی، علی صادقی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سید علی صالحی و هدیه بازوند بازیگران اصلی این سریال هستند. این سریال در یکی از روستاهای استان کرمانشاه تصویربرداری شده‌ است و فضای این منطقه را به تصویر می‌کشد.

زبان بازیگران مجموعه نون خ فارسی با لهجه کرمانشاهی است، نون خ در قسمت‌های متعددی از، از ترانه‌های هنرمندان کرد زبان استان کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه همچون مظهر خالقی، حسن زیرک و حسین صفامنش بهره برده است. همچنین تیتراژ مجموعه «نون خ» در فصل اول را حسین صفامنش خواند که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

پخش فصل جدید سریال نون خ برای نوروز 1402 از شبکه یک سیما

آهنگ های پخش شده در سریال نون خ

داستان نون خ

بیوگرافی بازیگران سریال نون خ
بیوگرافی بازیگران سریال نون خ

سریال نون خ شبکه یک داستانی اجتماعی و آمیخته با طنز دارد. نورالدین خانزاده (سعید آقاخانی) صاحب یک کارگاه فرآوری تخمهٔ آفتاب‌گردان است. او ۴ دختر و یک نوه دارد. کشاورزان هم‌محلی نورالدین، محصول تخمهٔ آفتاب‌گردان خود را به نورالدین فروخته‌اند. نورالدین این محصول را به شخصی ساکن تهران به نام میرزایی فروخته‌است تا او این محصولات را در کشور ترکیه به فروش برساند.

در همین حین، خبر می‌رسد که میرزایی از دنیا رفته‌است و کشاورزان که از این خبر مطلع می‌شوند هر یک به نحوی سعی می‌کنند تا پول محصولاتی را که به نورالدین خانزاده فروخته‌اند، از او بگیرند.

فصل دوم سریال تلویزیونی نون خ از بیست و دوم  فروردین ماه  تا چهارم  اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹، پیش از ماه رمضان، به روی آنتن شبکه یک رفت. فصل دوم نون خ در ۱۷ قسمت ۵۰ دقیقه ای ساخته شد. داستان این فصل از جایی آغاز شد که نورالدین در حال پرداخت بدهی‌هایش است.در این فصل مه لقاخانم از دنیا رفته است اما همه‌ی اهالی به یاد او هستند و بارها در طول سریال از او یاد می‌شود.

در ادامه داستان شاهد بخشی از جریان زلزله‌های پی در پی غرب کشور بودیم، ماجرایی که باعث شد نورالدین به همراه اهالی روستا تا امن تر شدن اوضاع به صحرا بروند و مدتی آنجا در چادر زندگی کنند.

و اما فصل سوم مجموعه تلویزیونی نون. خ در سال ۱۳۹۹ ساخته شده و به یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های نوروزی ۱۴۰۰ تلویزیون ایران تبدیل شد. داستان نون خ در فصل سوم مجموعه با ازدواج شیرین، دختر نورالدین خانزاده آغاز می‌شود، اما با ناپدید شدن داماد مراسم عروسی بهم می‌خورد. در این بین بهادر خان، شوهر خواهر نورالدین، به معدنی طلا دست می‌یابد و تلاش می‌کند کسی از این قضیه با خبر نشود.

بیوگرافی بازیگران نون خ

 نون خ سعید آقاخانی

نون خ سعید آقاخانی
نون خ سعید آقاخانی

سعید آقاخانی (زاده ۴ اسفند ۱۳۵۰ در بیجار) بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی است. وی دانش‌آموخته تئاتر از دانشگاه تهران است. آقاخانی پس از سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین توسط پدافند هوایی در دی ۱۳۹۸، در راستای همدردی با مردم از شرکت در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر انصراف داد.

آقاخانی دانش آموخته تئاتر دانشگاه تهران است و در سال 1372 با سریال طنز پرواز 57 به کارگردانی مهران مدیری بازیگری را شروع کرد. او در این سریال با مهران مدیری، نصرالله رادش و رضا عطاران همبازی شد. در سال 1373 این بار در مجموعه طنز ساعت خوش به کارگردانی مدیری ایفای نقش کرد. آیتم پرطرفدار سعید و خان دایی جان به شهرت رسید.

در سال 1388 او در فیلم بعد از ظهر سگی سگی نخستین فیلمش را بازی کرد. این فیلم به کارگردانی مصطفی کیایی و با بازی رضا عطاران، مجید صالحی، بهاره رهنما، علی صادقی و سعید آقاخانی سال 88 اکران شد. او تجربه کارگردانی فیلم هم دارد و نخستین تجربه کارگردانی او در سینما فیلم لامپ 100 بود. این فیلم یکی از فیلم های راه یافته به سی و دومین جشنواره فیلم فجر سال 92 در بخش نگاه نو بود. در این فیلم محسن تنابنده ایفای نقش کرده است.

بیوگرافی بازیگران سریال نون خ : علی صادقی

علی صادقی در سریال نون خ شبکه یک
علی صادقی در سریال نون خ شبکه یک

علی صادقی (متولد ۱۰ آذر ۱۳۵۹) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. سریال بهترین تابستان من با نگاهی طنز به مقوله جنگ ایران و عراق با بازی علی صادقی با دوبله افشین زی نوری آغاز شهرت او بود که چند سال بعد و در همکاری با رضا عطاران در سریال‌های خانه به دوش و متهم گریخت شهرتش به اوج رسید.

بیوگرافی بازیگران سریال پوست شیر + [خلاصه داستان و زمان پخش]

او با بازی در فیلم بهترین تابستان من که نگاهی طنز به مقوله جنگ داشت (با دوبله افشین ذینوری) به شهرت رسید. بازی در سریال متهم گریخت، خانه به دوش و سریال بزنگاه در کنار رضا عطاران باعث شد که او به اوج شهرت برسد. صادقی بازیگری را از سال 1370 و در سن 11 سالگی شروع کرد. او توسط امیر سماواتی برای بازی در سریال آفتاب عالم تاب انتخاب شد و خیلی اتفاقی وارد حرفه بازیگری شد.

بیوگرافی بازیگران سریال نون خ : شقایق دهقان

بیوگرافی بازیگران نون خ
بیوگرافی بازیگران سریال نون خ

شقایق دهقان (زاده ۴ اسفند ۱۳۵۷) بازیگر و نویسنده ایرانی است. عمده فعالیت وی در مجموعه‌های تلویزیونی نود شبیِ مهران مدیری است. از بازی‌های معروف او ایفای شخصیت خانم شیرزاد در مجموعه تلویزیونی ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت در سال ۱۳۹۰ است. او از سال ۱۳۹۴ در برنامه خندوانه، به اجرای استند آپ کمدی پرداخت و در سال ۱۳۹۶ به همراه مهراب قاسم‌خانی به عنوان داوران بخش استند آپ کمدی جشنواره هنری پارسی‌زبانان اروپا انتخاب شدند.

بیوگرافی بازیگران فیلم هندی پاتان (Pathaan 2023) + [لینک دانلود فیلم]

دهقان ۴ اسفند ۱۳۵۷ در گیسن آلمان متولد شد و سه ماه بعد هم‌زمان با اتمام تحصیلات پدرش به همراه خانواده به ایران بازگشت. مدت ۶ سال به‌دلیل کار پدرش در نکا ساکن شدند و سپس به تهران آمدند. وی کارهای هنری را در سن ۱۸ سالگی آغاز کرد؛ زمانی که برای گذراندن اوقات فراغت در یکی از کلاس‌های عروسک‌گردانی فرهنگ سرای امیرکبیر ثبت نام کرده بود.

در پاییز سال ۱۳۸۱ پیشنهاد بازی در مجموعه طنز پاورچین را پذیرفت و در پی آشنایی با مهراب قاسم‌خانی، نویسنده و طراح صحنه این مجموعه، زندگی مشترک خود را با او آغاز کرد. حاصل این ازدواج یک پسر به نام نویان است. نخستین تجربه بازیگری شقایق دهقان به همراه همسرش مهراب قاسم خانی در فیلم ناگهان درخت ساختهٔ صفی یزدانیان در سال ۱۳۹۷ به وقوع پیوست و این زوج هنرمند برای نخستین بار در کسوت بازیگر در کنار هم قرار گرفتند. او در سال ۹۷ با مهراب قاسم خانی متارکه کرد.

بیوگرافی بازیگران سریال نون خ : سیروس میمنت

بیوگرافی بازیگران نون خ
بیوگرافی بازیگران نون خ

سیروس میمنت رنجبر (زاده ۴ خرداد ۱۳۳۸) بازیگر و فیلمنامه‌نویس اهل ایران است. او اغلب در آثار کمدی ایفای نقش کرده‌است. فیلم‌های معجزه خنده (۱۳۷۵) و فوتبالی‌ها (۱۳۸۹) و مجموعه‌های تلویزیونی خانه به دوش (۱۳۸۳)، سه دونگ، سه دونگ (۱۳۹۰) و نون خ (۱۳۹۷–اکنون) از جمله مشهورترین آثاری است که او در آن‌ها حضور داشته‌است.

سیروس میمنت ستاره جوکر

وی در ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ثبت نام کرد اما توسط شورای نگهبان قانون اساسی واجد شرایط برای حضور در رقابت انتخابات نشد. سیروس میمنت:

من دوستی سی ساله‌ای با سعید آقاخانی دارم ما خیلی کارها با هم داشتیم و من هروقت با سعید بودم همیشه می‌گفتم آرزویم این است که نقشی را داشته باشیم که لباس خود را بپوشیم یعنی شلوار جافی که به کردی معروف است و دیگر لباس‌های قوم‌مان را بپوشیم و این آرزویم بود و حالا بعد از سه دهه آرزویم محقق شد و با لباس کردی و در نقش خودم بازی کردم.

سید علی صالحی

بیوگرافی بازیگران سریال نون خ
بیوگرافی بازیگران سریال نون خ

سیدعلی صالحی (زاده ۱۲ اسفند ۱۳۵۲ تهران)، بازیگر، کارشناس و نویسنده سینما و تلویزیون اهل ایران است. او پسرعموی مجید صالحی بازیگر و کارگردان ایرانی است. وی در آثاری همچون سریال تلویزیونی «شوق پرواز»، سریال تلویزیونی «قرارگاه مسکونی» و سریال تلویزیونی «نون. خ» فعالیت داشته‌است.

بیوگرافی بازیگران سریال کمدی کتونی زرنگی + [زمان پخش از شبکه سه]

او زیر نظر حمید سمندریان و احمد آقالو، دوره‌های بازیگری را طی کرده‌است. سال ۱۳۷۱ اولین بار در قالب گروه حرکات موزون و در مجموعه تلویزیونی امام علی – ساخته داوود میرباقری – مقابل دوربین قرار گرفت و نقش کوتاهی را تجربه کرد. صالحی، علاوه بر بازیگری، به عنوان دستیار کارگردان، برنامه‌ریز و انتخاب کننده بازیگر، فعالیت داشته‌است.

صالحی با سریال کمربندها را ببندیم به کارگردانی مهدی مظلومی دیده شد و با حضور در سریال قرارگاه مسکونی به کارگردانی سید جواد رضویان معروف شد اما نقش فریبرز در نون. خ او را محبوب کرد و موجب شناخته شدن او شد.

هدیه بازوند

بیوگرافی بازیگران سریال نون خ
بیوگرافی بازیگران سریال نون خ

هدیه بازوند (زاده ۲۷ مرداد ۱۳۶۶) بازیگر اهل ایران است. او با بازی در نقش «روژان خانزاده» در مجموعه نون خ فصل ۱ به شهرت رسیده‌ است. در مصاحبه خود در برنامهٔ تلویزیونی دورهمی بیان کرد که در هرمزگان بزرگ شده است ولی اصالتا کرمانشاهی است. وی در دانشگاه در رشتهٔ مهندسی معماری تحصیل کرده‌ است.

او با بازی در سریال هشتگ خاله سوسکه وارد دنیای بازیگری شد و در مجموعه نون خ فصل ۱ در نقش روژان حضور داشت و به شهرت رسید. بازوند همچنین نقش کوتاهی در فیلم سینمایی آنجا همان ساعت به کارگردانی سیروس الوند داشت.

دانلود رایگان تمامی قسمت‌های سریال ایرانی بیگناه

بیوگرافی بازیگران سریال بیگناه

پس از درخشش در مجموعه نون خ فصل ۱ در مجموعه نمایش خانگی رازبقا به کارگردانی سعید آقاخانی و سریال بی‌گناه به کارگردانی مهران احمدی به ایفای نقش پرداخت.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی بازیگران سریال نون خ


One thought on “بیوگرافی بازیگران سریال نون خ شبکه یک به کارگردانی سعید آقاخانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *