بیوگرافی بازیگران فیلم هندی پاتان (Pathaan 2023) + [لینک دانلود فیلم]

بیوگرافی بازیگران فیلم هندی پاتان ؛ فیلم اکشن و دلهره‌آور هندی زبان به کارگردانی سیدهارت آناند با بازی شاهرخ خان و سلمان خان را در ادامه بخوانید.

بیوگرافی بازیگران فیلم هندی پاتان

فیلم پاتان (Pathaan) یک فیلم اکشن، درام و هیجانی محصول 2023 هند به کارگردانی سیدهارت آناد می‌باشد. بازیگرانی چون شاهرخ خان، دیپیکا پادوکن، سلمان خان، جان آبراهام، اشوتوش رانا، گوتام راد، دیمپل کاپادیا، سیدانت گهگادمال و شاجی چودری در آن ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم در تاریخ 5 بهمن 1401 به طور رسمی پخش شد.

دانلود رایگان و بدون سانسور فیلم هندی پاتان (Pathaan 2023)

جایی در خاورمیانه، خانه‌‌های بزرگی که زمانی ثروتمندان را در خود جای داده بودند، اکنون به مکانی برای خطرناک‌‌ترین جنایتکاران شهر تبدیل شده‌‌اند. در همین زمان یک پلیس مخفی به همراه همکار سابقش تلاش می‌‌کند تا رئیس باند مواد مخدری که پدرش را قبلا به قتل رسانده بود، نابود کند. بیوگرافی بازیگران فیلم هندی Pathaan را  در ادامه بخوانید.

دانلود فیلم‌های هندی از کانال تلگرامی فیگار

بیوگرافی بازیگران فیلم پاتان

شاهرخ خان (Shah Rukh Khan)

بازیگران فیلم هندی پاتان
بازیگران فیلم هندی پاتان

شاهرخ خان زاده ۲ نوامبر ۱۹۶۵، بازیگر هندی است که در فیلم‌های هندی‌زبان فعالیت می‌کند. او از سوی رسانه‌ها با عنوان‌هایی مانند «پادشاه بالیوود» یاد شده و برای نقش‌آفرینی‌هایش افتخارات مختلفی از جمله ۱۴ جایزه فیلم‌فیر دریافت کرده‌است.

خان فعالیت حرفه‌ای خود را در اواخر دهه ۱۹۸۰ و با حضور در چندین سریال تلویزیونی آغاز کرد. او در سال ۱۹۹۲ با فیلم عاشق دیوانه‌وار وارد بالیوود شد. خان در اوایل حرفه‌اش برای بازی در نقش افراد شرور در فیلم‌های بازیگر (۱۹۹۳)، ترس (۱۹۹۳) و سرانجام (۱۹۹۴) شناخته شد.

بهترین فیلم‌های کمدی هندی

او پس از بازی در مجموعه‌ای از فیلم‌های عاشقانه از جمله داماد عاشق عروس را می‌برد (۱۹۹۵)، دل دیوانه است (۱۹۹۷)، داره یه اتفاقایی میفته (۱۹۹۸)، محبت‌ها (۲۰۰۰) و گاهی شادی گاهی غم به شهرت رسید. خان برای بازی در نقش یک الکلی در دیوداس (۲۰۰۲)، دانشمند ناسا در مادری (۲۰۰۴)، مربی هاکی در هند، به پیش! (۲۰۰۷) و مردی مبتلا به نشانگان آسپرگر در من خان هستم (۲۰۱۰) مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

کارهای بشردوستانه خان شامل خدمات بهداشت و درمان و امداد به فاجعه‌دیدگان بوده و در ۲۰۱۱ به دلیل پشتیبانی از آموزش کودکان، جایزه‌ای از یونسکو دریافت کرد. او در ۲۰۱۸ برای رهبری در حمایت از حقوق زنان و کودکان در هند، جایزه کریستال مجمع جهانی اقتصاد را دریافت کرد. خان چندین بار در فهرستی از تأثیرگذارترین افراد در فرهنگ هند قرار گرفته و در سال ۲۰۰۸، نیوزویک به انتخاب خود او را به‌عنوان یکی از پنجاه فرد قدرتمند در جهان معرفی کرد.

دیپیکا پادوکونه (Deepika Padukone)

بازیگران فیلم هندی پاتان
بازیگران فیلم هندی پاتان

دیپیکا پادوکن مدل، بازیگر و تهیه‌کننده بالیوود می‌باشد. وی دختر بزرگتر پراکاش پادوکن (یکی از قهرمانان مطرح بدمینتون کشور هند) است. دیپیکا پادوکن فعالیت‌های مدلینگ خود را از زمان کالج شروع کرد. در مدت کمی توانست عنوان model of the Year را به دست بیاورد. او بعدها در موزیک ویدئوی هیمیش ریشمیا با نام «نام هه ترا» حضور پیدا کرد.

در سال ۲۰۰۶ او اولین فیلم خود را با نام آیشواریا (که فیلمی متعلق به سینمای کاندا بود) بازی کرد؛ و در سال ۲۰۰۷ هم او با فیلم بلاک باستر ام شانتی ام در کنار شاهرخ خان، وارد بالیوود شد. در سال ۲۰۱۲ در فیلم کوکتل همراه با سیف علی خان و دایانا پنتی بازی کرد و نظرات مثبتی از منتقدین دریافت کرد. سال ۲۰۱۳ یک سال پرکار برای وی بود. چهار فیلم Race2 ، رام لیلا، قطار چنای و جوانی و دیوانگی در این سال اکران شدند و موفقیت‌های مالی (باکس آفیس) و افتخاری (جوایز جشنواره‌ها) زیادی برای وی به ارمغان اوردند.

بیوگرافی بازیگران فیلم سینمایی ایرانی کت چرمی

سپس در سال ۲۰۱۴ وی بار دیگر در فیلم موفقی از فرح خان همراه شاهرخ خان ظاهر شد و زوج این دو بار دیگر توسط مردم انتخاب و مفتخر دریافت جایزه شد. در سال ۲۰۱۵ دوباره مثلث طلایی رام لیلا یعنی سانجی لیلا بانسالی (کارگردان)، دیپیکا پادوکن و رانویر سینگ گرد هم آمدند. این بار به همراه پریانکا چوپرا فیلم باجیراو-مستانی اکران شد و موفقیت دیگری در کارنامهٔ دیپیکا ثبت شد.

جان آبراهام (John Abraham)

بازیگران فیلم هندی پاتان
بازیگران فیلم هندی پاتان

جان آبراهام بازیگر، تهیه‌کننده و مدل معروف اهل کشور هندوستان است. او به دلیل تناسب اندام و فرم بدنی جذاب خود ، در فیلم‌های اکشن هندی شناخته می‌شود. نام پارسی این بازیگر «فَرهان» می‌باشد.

او در سال ۱۹۷۲ در شهر بمبئی به دنیا آمد. پدر وی هندی و یک معمار است. مادرش «فیروزه ایرانی» نام دارد و از پارسیان هند است. وی دارای یک برادر و یک خواهر نیز می‌باشد. از فیلم‌های معروف او می‌توان به بازی در فیلم پسران هندی اشاره کرد.

بهترین فیلم‌های هندی از نظر imdb

آبراهام در بمبئی، ماهاراشترا در ۱۷ دسامبر ۱۹۷۲ در خانواد‌ای با میراث مذهبی و قومی مختلط به دنیا آمد. پدرش یک مسیحی سوری مالاییایی اهل کرالا و مادرش زرتشتی ایرانی است که خویشاوندان زیادی در ایران زندگی می‌کنند. نام زرتشتی ابراهیم «فرهان» است، اما او با نام «یوحنا» تعمید یافت. او یک برادر کوچکتر به نام آلن آبراهام دارد. او خود را فردی روحانی می داند اما از دین پیروی نمی کند. ابراهیم در بمبئی بزرگ شد و درمدرسه اسکاتلندی بمبئیدر بمبئی تحصیل کرد. او درکالج زنده باد هند، دانشگاه بمبئی تحصیل کرد.

دیمپل کاپادیا (Dimple Kapadia)

بازیگران فیلم هندی پاتان
بازیگران فیلم هندی پاتان

دیمپل کاپادیا زاده ۸ ژوئن ۱۹۵۷ یک هنرپیشه اهل هند است. آکشی کومار بازیگر هندی داماد اوست. آرجون، کاش، رام لاکان، اعجوبه، قلب حقیقت را می‌داند، نترس، کوکتل، جامبو، خانه پاتیالا و خواسته دل، از جمله فیلم‌هایی هستند که دیمپل در آن‌ها به هنرنمایی پرداخته است.

دیمپل که در بمبئی توسط والدینی ثروتمند به دنیا آمد و بزرگ شد، از سنین جوانی آرزو داشت بازیگر شود و اولین فرصت خود را از طریق تلاش‌های پدرش برای راه اندازی او در صنعت سینما به دست آورد. او در 14 سالگی توسط راج کاپور، فیلمساز، کشف شد که او را در نقش اصلی فیلم عاشقانه نوجوانانه‌اش بابی (1973) انتخاب کرد.

بیوگرافی بازیگران سریال شهباز

اندکی قبل از اکران فیلم در سال 1973، او با بازیگر راجش خانا ازدواج کرد و بازیگری را کنار گذاشت. کاپادیا در سال 1984، دو سال پس از جدایی‌اش از خانا، به سینما بازگشت. فیلم بازگشت او Saagar که یک سال بعد اکران شد، زندگی حرفه‌ای او را احیا کرد. بابی و ساگار هر دو جایزه فیلم فیر او را برای بهترین بازیگر زن دریافت کردند. از طریق کار خود در دهه بعد، او خود را به عنوان یکی از بازیگران زن برجسته سینمای هند تثبیت کرد.

اشوتوش رانا (Ashutosh Rana)

بیوگرافی بازیگران فیلم پاتان
بیوگرافی بازیگران فیلم پاتان

اشوتوش رانا رام‌نارایان نیکرا، بیشتر مشهور به اشوتوش رانا یک بازیگر هندی است که در بالیوود کار می‌کند. او در فیلم برادران بازی کرده‌است. رانا، متولد۱۰ نوامبر سال ۱۹۶۷ (میلادی) در ایالت مادیا پرادش هندوستان است. او در ۲۵ مه ۲۰۰۱ (میلادی) با بازیگر سینمای بالیوود روینوکا شاهانی ازدواج کرده و دو پسر دارد.

بیوگرافی بازیگران سریال ترکی خواهر و برادرانم

فهرست برخی از فیلم‌هایی که اشوتوش رانا در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته‌است: برادران، ستیز، دشمن، زخم، ابر و تو متعلق به وطنی.

سلمان خان (Salman Khan)

بیوگرافی بازیگران فیلم هندی Pathaan
بیوگرافی بازیگران فیلم هندی Pathaan

عبدالرشید سلیم سلمان خان (زادهٔ ۲۷ دسامبر ۱۹۶۵) بازیگر و تهیه‌کنندهٔ هندی است که در فیلم‌های هندی‌زبان کار می‌کند. او در طول سه دهه فعالیت خود افتخارات گوناگونی از جملهٔ دو جایزهٔ ملی فیلم و دو جایزهٔ فیلم‌فیر دریافت کرده‌است.

در رسانه‌ها از او به عنوان یکی از موفق‌ترین بازیگران از لحاظ تجاری سینمای هند یاد می‌شود. نام او از سوی فوربز در فهرست ۱۰۰ سرگرمی‌ساز مشهور جهان در سال ۲۰۱۵ قرار گرفت. خان با آمیتاب باچان در رتبهٔ ۷۱ این فهرست با درآمد ۳۳٫۵ میلیون دلاری قرار گرفت. طبق فهرست ۲۰۱۸ فوربز از ۱۰۰ سلبریتی دریافت‌کنندهٔ بیشترین دستمزد، خان با درآمد ۳۷٫۷ میلیون دلاری در رتبهٔ ۸۲ قرار گرفت.

او همچنین از سال ۲۰۱۰ به عنوان مجری در برنامهٔ رئالیتی شو بیگ باس فعالیت دارد. خان از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۲۰ در ده فیلم پرفروش سال بازی کرده که در تاریخ سینمای هند برای هر بازیگری بالاترین رقم است. سلمان خان پسر ارشد سلیم خان است و حرفهٔ بازیگری خود را با بازی در نقش مکمل فیلم یک همسر باید مثل این باشد (۱۹۸۸) آغاز کرد و سپس نقش اصلی فیلم من عاشق شدم (۱۹۸۹) را بر عهدهٔ داشت.

بیشتر بخوانید:

بازیگران فیلم هندی پاتان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *