بهترین فیلم‌های اقتباسی بالیوود از هالیوود از نگاه سایت فیگار

صنعت بالیوود سال‌هاست که با تولید فیلم‌های متعدد، مخاطبان بسیاری را جذب خود کرده است. در اینجا بهترین فیلم‌های اقتباسی بالیوود از هالیوود را برایتان آوردیم.

بالیوود را بیشتر به خاطر فیلم‌های ماسالا که ژانرهای متعددی را با موسیقی پرزرق و برق در هم می‌آمیزد، می‌شناسند. گفته می‌شود داستان‌های متعددی در سال‌های اخیر در سینمای هند پدیدار شده‌اند که جریان گسترده‌ای از موضوعات پیچیده‌تر یا جدی‌تر را پوشش می‌دهند.

از فیلم‌های هیجان‌انگیز گرفته تا درام‌های عاشقانه، سینمای هند برای خلق شخصیت‌های خود از چارچوب خارج شده است؛ اما اقتباس‌هایش از فیلم‌های آمریکایی همچنان کم‌تعداد هستند.

بهترین فیلم‌های اقتباسی بالیوود از هالیوود

در لیست زیر می‌توانید شاهکارهای هندی را با چاشنی هالیوود، پیدا کنید

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم‌های اقتباسی بالیوود از سینمای آمریکا را در لیست زیر مشاهده کنید:

فیلم‌های اقتباسی بالیوود از سینمای آمریکا
فیلم‌های اقتباسی بالیوود از سینمای آمریکا

قطعا گنجاندن برخی ایده‌های بین‌المللی اصیل در چشم‌انداز سینمای امروز آمریکا، برای بسیاری از تماشاگران جذاب خواهد بود. از این‌رو قصد داریم در اینجا بهترین فیلم‌های اقتباسی بالیوود از هالیوود را معرفی کنیم.

Raabta (Connection)

فیلم‌های اقتباسی بالیوود از سینمای آمریکا
فیلم‌های اقتباسی بالیوود از سینمای آمریکا

فیلم Raabta در سال 2017 به دلیل داستان باورنکردنی که بین سوشانت سینگ راجپوت (Sushant Singh Rajput) و کریتی سانون (Kriti Sanon) دارد، مورد توجه بسیاری از مخاطبانش قرار گرفت. این زوج در داستان معشوق‌هایی هستند که در دوران بوداپست، یعنی 800 سال پس از پایان تراژدی اولین عاشقانه‌شان، تناسخ یافته‌اند. هنگامی که سومین مثلث عشقی آن‌ها جیم سرب (Jim Sarbh) ظاهر می‌شود، او تمام تلاش خود را می‌کند تا مطمئن شود تاریخ تکرار نخواهد شد.

سکانس‌های اکشن و طراحی لباس بینظیر، عاشقانه فیلم را متعادل کرده‌اند و تماشاگران بسیاری را به خود اختصصاص داده‌اند. Raabta با سکانس‌های خیره کننده، بازیگران قوی و موسیقی متن غم انگیز، بی‌شک طلایی برای بالیوود است.

Heroine

بهترین فیلم اقتباسی بالیوود از هالیوود
بهترین فیلم اقتباسی بالیوود از هالیوود

بی‌شک یکی از بهترین فیلم‌های اقتباسی بالیوود از هالیوود، Heroine، است. Heroine در سال 2012 به شرح زندگی یک ستاره زن محبوب سینما می‌پردازد. بازی در نقش ماهی آرورا (Mahi Arora) که در ابتدا به آیشواریا رای باچان (Aishwarya Rai Bachchan) پیشنهاد شده بود، در نهایت به کارینا کاپور خان (Kareena Kapoor Khan) رسید، که یقینا یکی از بهترین بازی‌های وی تا به اکنون است.

ماهی در پیچیدگی خود زیباست و به دلیل خرابکاری در خوشبختی خود و راندن کسانی که او را دوست دارند در خلوت خویش زندگی می‌کند. Heroine به عنوان یک داستان، نسبت به معایب شهرت هشدار می‌دهد. فراتر از زرق و برق بسیار، این فیلم جرقه‌ای روانی نیز در ذهن‌ها به‌وجود می‌آورد.

Taare Zameen Par (Like Stars On Earth)

بهترین فیلم اقتباسی بالیوود از هالیوود
بهترین فیلم اقتباسی بالیوود از هالیوود

جهان از نگاه یک کودک به همان اندازه گیج کننده است می‌تواند جذاب باشد. این درام خانوادگی محصول 2007 حول محور پسر جوانی به نام ایشان (Ishaan) با بازی دارشیل سافاری (Darsheel Safary) است که مبارزه او با مشکلش (اختلال در خواندن) است.  ایشان با راهنمایی یک معلم تشویق کننده، می‌تواند ناامیدی خود را از طریق نقاشی هدایت کند و در میان همکلاسی‌هایش شکوفا شود.

برخلاف سایر فیلم‌هایی که سعی در پرداختن به موضوعات حساس دارند (مانند موزیکال اوتیسم بدبخت 2021)، تاره ضمین پار (Taare Zameen Par) یک نمایش معتبر را خلق کرده است. تماشای این داستان هم برای کودکانی که با مشکلات یادگیری دست و پنجه نرم می‌کنند و هم برای خانواده‌هایشان حیاتی است.

I Hate Luv Storys

فیلم‌های اقتباسی بالیوود از سینمای آمریکا
فیلم‌های اقتباسی بالیوود از سینمای آمریکا

بدون اختلاف یکی دیگر از بهترین فیلم‌های اقتباسی بالیوود از هالیوود، I Hate Luv Storys  است. جی (عمران خان)، فیلمساز مشتاق، به عنوان دستیار یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان عاشقانه بالیوود است. او یک زن ستیز  است که همه چیزهای عاشقانه را تحقیر می‌کند تا اینکه با طراح تولیدی به نام  سونام کاپور (Sonam Kapoor)  آشنا می‌شود و از آن پس تمام زندگی‌اش را عشق فرا می‌گیرد.

چیزی که I Hate Luv Storys را منحصر به‌فرد می‌کند این است که به طرز ماهرانه‌ای یک ژانر مورد ستایش را با چاشنی کمدی ارائه می‌دهد. این فیلم مخاطبان را به یاد فیلم‌های دخترانه‌ای مانند Last Christmas و Plus One می‌اندازد. این داستان دلپذیر را می توان به راحتی به فرمت rom-com هالیوود تبدیل کرد. همچنین بهترین سریال‌های هندی را بشناسید.

Highway

فیلم‌های اقتباسی بالیوود از سینمای آمریکا
فیلم‌های اقتباسی بالیوود از سینمای آمریکا

فیلم بزرگراه ساخته امتیاز علی (Imtiaz Ali) محصول 2014 برداشتی بی‌نظیر از ژانر سفرهای جاده‌ای است. یک عروس طبقه بالای سرزنده به نام ویرا (Veera) با بازی آلیا بات (Alia Bhatt) توسط مهابیر (Mahabir) جنایتکار با بازی رندیپ هودا (Randeep Hooda) و گروه راهزنش شب قبل از عروسی ربوده می‌شود. ویرا که در ابتدا ترسیده بود، وارد این ماجراجویی جدید می‌شود و خود واقعی‌اش را در طول راه پیدا می‌کند.

بزرگراه داستان انعطاف‌پذیری است، در مورد اینکه فردی در شرایطی نه چندان ایده‌آل شجاعت پیدا می‌کند. این فیلم یک قهرمان زن را نشان می‌دهد که برای رسیدن به استقلال بر آسیب‌های روحی غلبه می‌کند. همچنین درباره بهترین فیلم های اکشن هندی بخوانید.

Delhi Belly

بهترین فیلم‌های اقتباسی بالیوود از هالیوود
بهترین فیلم‌های اقتباسی بالیوود از هالیوود

بی‌شک Delhi Belly یکی دیگر از بهترین فیلم‌های اقتباسی بالیوود از هالیوود است. هنگامی که یک گروه سه نفره با یک گروه جنایتکار بین‌المللی درگیر می‌شود، همه مصیبت‌ها از بین می‌روند. تحویل الماس به اشتباه انجام شد، تاشی، نیتین و آروپ هم اتاقی‌های معمولی جو به ترتیب با بازی عمران خان (Imran Khan)، کونال روی کاپور (Kunaal Roy Kapur) و ویر داس (Vir Das) باید سریع فکر کنند تا جانشان را حفظ کنند.

Delhi Belly در لحن خود فیلم‌های هزاره‌ای مانند Superbad و Neighbors را تداعی می‌کند و با تداعی‌های جنایتکارانه، تغییری به ژانر کمدی دوستانه می‌افزاید. موسیقی متن فیلم راک اند رول، طنز خام و سکانس‌های اکشن این فیلم را به یک فیلم فوق‌العاده تبدیل می‌کند.

Khoobsurat (Beautiful)

بهترین فیلم‌های اقتباسی بالیوود از هالیوود
بهترین فیلم‌های اقتباسی بالیوود از هالیوود

فیزیوتراپیست میلی با درخشش سونام کاپور (Sonam Kapoor) که در عشق بدشانس است، مأمور درمان یک پادشاه راجستانی می‌شود. به زودی پس از آن، او با شاهزاده تنومند او، ویکرام  روبرو می‌شود. با کشف تراژدی پشت فلج شدن پادشاه، میلی تصمیم می‌گیرد تا به خانواده آن‌ها امید ببخشد.

Khoobsurat محصول 2014 بازسازی فیلمی با همین عنوان محصول 1980 است. مضامین عاشقانه و خانوادگی در یک فضای سلطنتی، همه اجزای تشکیل دهنده یک فیلم فوق‌العاده با احساسات خوب هستند.

Stree (Woman)

فیلم‌های اقتباسی بالیوود از سینمای آمریکا
فیلم‌های اقتباسی بالیوود از سینمای آمریکا

خیاط مهربانی به نام ویکی با درخشش راجکومار رائو (Rajkummar Rao) عاشق یک زن جوان جذاب با بازی شرادا کاپور (Shraddha Kapoor) می‌شود که برای جشنواره دورگا پوجا به شهرش می‌رود. به محض ظاهر شدن او، یک نیروی خشمگین در حال ربودن مردان است که ویکی و دوستانش را وادار می‌کند تا پرونده را حل کنند.

این فیلم که یقینا یکی دیگر از بهترین فیلم‌های اقتباسی بالیوود از هالیوود است، مخاطبان را به یاد آثار کلاسیک کمدی ترسناک مانند Ghostbusters و Beetlejuice می‌اندازد. این فیلم فرصتی را برای تماشاگران آمریکایی فراهم می‌کند تا شاهد برداشتی متفاوت از یک دسته فیلم محبوب باشند.

Kal Ho Naa Ho (Tomorrow May Never Come)

فیلم‌های اقتباسی بالیوود از سینمای آمریکا
فیلم‌های اقتباسی بالیوود از سینمای آمریکا

اولین کارگردانی نیکیل ادوانی (Nikhil Advani’) در سال 2003، کال هو نا هو، یک درام عاشقانه خاص است. ناینا با درخشش پریتی زینتا (Preity Zinta)، زن جوان بدبین، عاشق همسایه سرزنده خود امان با بازی شاهرخ خان (Shah Rukh Khan) می‌شود. امان که بی سر و صدا بر اثر یک بیماری لاعلاج در حال مرگ است، می‌داند که نمی‌تواند عشقی را که به ناینا دارد تبدیل کند، بنابراین تصمیم می‌گیرد بین او و بهترین دوستش روهیت با درخشش سیف علی خان (Saif Ali Khan) رابطه‌ای عاشقانه ایجاد کند.

رمانس تراژیک در سال‌های اخیر به یک ژانر رو به رشد تبدیل شده است، همانطور که در La La Land و A Star Is Born دیده شد. درون کال هو ناهو نیز پیام عمیق‌تری نهفته است که مضامین شفا و عشق به خود را نشان می‌دهد.

Andhadhun (The Blind Melody)

فیلم‌های اقتباسی بالیوود از سینمای آمریکا
فیلم‌های اقتباسی بالیوود از سینمای آمریکا

تریلر جنایی کمدی سیاه 2018 سیریام راغوان یک پیانیست نابینا با درخشش آیوشمان خورانا (Ayushmaan Khuranna) را می‌بیند که درگیر قتل یک ستاره بالیوود می‌شود. پس از تحسین منتقدان و چندین مورد تحسین، فیلم در حال حاضر به سه زبان هندی دیگر بازسازی شده است. با این اوصاف، مطمئناً از اقتباس هالیوودی سود می‌برد.

Andhadhun یک بازی موش و گربه‌ای است. قوام و اصالت داستان، مخاطبان را در مورد آنچه که در آینده رخ خواهد داد، آگاه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار  بهترین فیلم‌های اقتباسی بالیوود از هالیوود سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *