ویدیویی قدیمی از اولین تست گزارشگری عادل فردوسی پور [+ویدیو]

فردوسی پور یکی از گزارشگران مطرح دنیای فوتبال است که اولین تست گزارشگری عادل فردوسی پور به انتشار رسید در ادامه به آن می‌پردازیم.

فردوسی‌پور فعالیت حرفه‌ای خود از سال 1372 با روزنامه‌نگاری در مجلات آغاز کرد و سپس در تلویزیون نیز به عنوان گزارشگر ورزشی شاغل شد. عادل فردوسی پور گزارشگر فوتبال، تهیه‌کننده، مجری تلویزیونی، صداپیشه، مترجم و مدرس دانشگاه اهل ایران است.

بیشتر بخوانید:

ویدیو : تیکه شاعر یزدی به میثاقی در حضور عادل فردوسی پور

ویدیوی غیرقابل پخش از عادل فردوسی پور در یزد

اولین تست گزارشگری عادل فردوسی پور

امتحان گزارشگری فردوسی پور

اولین تست گزارشگری عادل فردوسی پور
اولین تست گزارشگری عادل فردوسی پور

فردوسی پور پس از گزارشگری مسابقات فوتبال جام جهانی 1998 به شهرت رسید و در سال 1378 برنامه 90 را برای بررسی فوتبال ایران طراحی و تولید کرد. او تا سال 1397 که از سوی مدیران صداوسیما کنار گذاشته شد.

عادل فردوسی‌پور در میان شخصیت‌های تلویزیونی ایرانی از محبوبیت گسترده‌ای برخوردار است و عناوینی مانند بهترین گزارشگر فوتبال، بهترین مجری و بهترین چهره تلویزیونی را از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده‌است. او در کنار تهیه و اجرای برنامه‌های فوتبالی در تلویزیون و فضای مجازی، آثاری را نیز ترجمه کرده و از مدرسان زبان انگلیسی در دانشگاه صنعتی شریف است.

نخستین تست گزارشگری فوتبال فردوسی پور

وی کار رسانه‌ای خود را در سال 1372 با روزنامه نگاری در روزنامه ابرار ورزشی به سردبیری اردشیردلاوری آغاز کرد. او درباره شروع کارش به عنوان روزنامه‌نگار گفته‌است: اردشیر لارودی در رابطه با حیطه کاری‌ام پرسید و پاسخ دادم ترجمه. متنی به دستم داد. صبح فردای آن روز کارم را تحویل دادم و از چند روز بعد کار را شروع کردم.

فردوسی‌پور در پایان سال 1373، پس از چندین بار آزمونی که رد شده بود، به صدا و سیما راه یافت و برای اولین بار در سال 1374 در جریان بازی فوتسال جام رمضان صدایش از صدا و سیما پخش شد.

در ادامه می‌توانید ( اولین امتحان گزارشگری عادل فردوسی پور ) را ببینید:


امتحان گزارشگری فردوسی پور

او در ابتدا مسابقات تنیس را گزارش می‌کرد، زیرا در آن زمان ذهنیت مثبتی دربارهٔ جوانان علاقه‌مندی که خواستار ورود به عرصه گزارشگری فوتبال بودند، وجود نداشت. در جام ملت های آسیا 1996 امارات که با درخشش تیم فوتبال ایران همراه بود، فردوسی‌پور به عنوان اطلاعات‌دهنده در کنار سایر گزارشگران مشغول شد.

در ادامه نیز از گزارش 5 و 10 دقیقه‌ای آغاز شده تا اینکه به گزارش کامل یک مسابقه فوتبال رسید. فردوسی پور پس از گزارش‌هایش در جام جهان فوتبال 1998، به شهرت رسید و پس از آن به عنوان گزارشگر بازی‌های زنده و مهم در برنامه‌های مختلف انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اولین تست گزارشگری عادل فردوسی پور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید. در ادامه حتما نظر خود را در خصوص این خبر برای ما کامنت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *