واکنش تند روشنک گرامی به حکم حبس برای سعید روستایی

در پی خبر حکم حبس برای کارگردان فیلم برادران لیلا، اکثر هنرمندان واکنش نشان دادند. واکنش تند روشنک گرامی به حکم حبس برای سعید روستایی را در ادامه ببینید.

در مردادماه سال ۱۴۰۰، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران سعید روستایی، کارگردان فیلم “برادران لیلا” را به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد. در این حکم آمده است که یک بیستم از حبس تعزیری فوراً اجرا شود و مابقی حکم به مدت ۵ سال تعلیق شده است. این حکم مربوط به ساخت و پخش فیلم “برادران لیلا” در جشنواره کن است. در پی این حکم هنرمندانی از جمله روشنک گرامی واکنش تندی را نشان دادند.

واکنش تند روشنک گرامی به حکم حبس

فیلم برادران لیلا، که توسط سعید روستایی نوشته و کارگردانی شده است، در بخش مسابقه اصلی هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن در سال 2022 شرکت کرد. این فیلم در کنار ۲۰ فیلم دیگر از سینماگران مشهور و جوان حضور داشت و نماینده سینمای ایران در این بخش مهم جشنواره بود. برادران لیلا در جشنواره کن سال قبل نخستین نمایش جهانی خود را در بخش مسابقه داشت و در نهایت جایزه بهترین فیلم بخش اصلی جشنواره را از سوی هیات داوران فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) دریافت کرد.

واکنش تند روشنک گرامی به حکم حبس
واکنش تند روشنک گرامی به حکم حبس سعید روستایی

حواشی فیلم برادران لیلا و حکم حبس سعید روستایی

این فیلم در طول مسابقه جشنواره کن مورد توجه و حاشیه‌ساز قرار گرفت. ابتدایی‌ترین حاشیه مربوط به عدم حضور فرهاد اصلانی، یکی از اعضای تیم ساخت فیلم در تیم اعزامی به کن بود. این امر به معنای نقش و تأثیر فیلم درباره موضوع اخلاقی یکی از اعضای تیم بود، که در ایران به او مواردی اخلاقی متهم شده بود. اما هیچ دادگاه رسمی در این مورد تشکیل نشده بود و تمامی ادعاها به شکل اتهاماتی در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود. مورد دیگر، مسئله سانسور بود. هنگام نمایش فیلم در جشنواره کن، مشخص شد که هیچ اصلاحی در فیلم انجام نشده است. سعید روستایی، کارگردان فیلم  اشتباه خود را در مورد سانسور فیلم‌های قبلی که تحت تأثیر قرار گرفته بودند، به اظهار نظر رسانه‌ها اعتراف کرد و این بار اجازه سانسور فیلم خود را نمی‌دهد و به طور صریح اعلام کرد که اگر بین سانسور فیلم و نمایش آن باید یکی را انتخاب کند، انتخابش دومین گزینه خواهد بود.

واکنش تند روشنک گرامی به حکم حبس سعید روستایی را در ادامه ببینید…

در پی این اتفاقات و حکم حبس سعید روستایی روشنک گرامی واکنش نشان داد. او با انتشار عکسی میزان خشم خود را نشان داد و گفت:

« سعید جان، روستایی عزیزم اشتباه کردی فیلم ساختی. اشتباه کردی تو مملکت موندی و فیلم ساختی ما همه اشتباه کردیم این مملکت هنرمند نمی خواد هنرمند در این مملکت چوب دو سر طلاست.»

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *