سعید راد در فیلم فرزند ایرج قادری | حضور سعید راد در فیلم « بزرگ »

سعید راد از بازیگران با استعداد می باشد که اخیرا با پروژه جدیدش خبر ساز رسانه ها شده است. در این پروژه سعید راد در فیلم فرزند ایرج قادری هنرنمایی میکند.

سعید راد خبر داد که در فیلم “بزرگ” به کارگردانی ژوبین قادری حضور خواهد داشت. او این فیلم را به عنوان یک ادای دینی به سینمای کلاسیک با تم محور قهرمانی، با ارزش‌های اخلاقی و احساس نوستالژیک تعریف کرد. او اظهار کرد که این فیلم در واقع سعی دارد به سنت‌ها و ارزش‌هایی که پدرش، یعنی ایرج قادری، به عنوان یکی از بنیانگذاران سینمای ایران، به آنها پایبندی کرده بود، ادای احترام کند.

سعید راد در فیلم فرزند ایرج قادری

سعید راد کیست؟

احمد سعید حق‌پرست راد یا سعید راد، بازیگر ایرانی، در تاریخ ۴ آبان ۱۳۲۳ به دنیا آمد. او فعالیت هنری خود را قبل از انقلاب ۱۳۵۷ آغاز کرد و در آن زمان برای بازی در فیلم‌های “صبح روز چهارم” و “تنگنا” دو جایزهٔ جشنوارهٔ سینمایی سپاس را کسب کرد. پس از بازی در فیلم “عقاب‌ها”، به دلیل ممنوعیت تصویر در ایران، کشور را ترک کرد. اما در سال ۱۳۷۸ به ایران بازگشت و حرفهٔ خود را ادامه داد. سعید راد در فیلم “گیرنده” به عنوان بازیگر اصلی مرد حضور یافت و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را در جشنوارهٔ فیلم فجر به دست آورد.

حضور سعید راد در فیلم « بزرگ »

سعید راد در اعلام این خبر، به یادآوری دو فیلم برزخی ها و هدف که با همکاری ایرج قادری تولید شده بودند، اظهار کرد:

“سینمای قهرمان‌محور که در دوران طلایی خود به روزهایی خوب رسیده بود، به نحوی از بین رفته است و جایگزین آن یک سینمای جدید شده است که با سلیقه و ساختار ما همخوانی ندارد. من هنوز به آن دوران طلایی ارتباط دارم و علاقه‌مند به آن هستم. البته، درباره جنبه‌های مثبت و منفی سینمای جدید دخالت نمی‌کنم. هم‌اکنون سینما به صورت تجاری عمل می‌کند و فیلمسازان به عوامل مختلفی وابسته هستند که این نوع سینما با سلیقه و تمایلات من مطابقت ندارد.”

سعید راد در فیلم فرزند ایرج قادری
حضور سعید راد در فیلم « بزرگ »

سخنان سعید راد در مورد حضورش در پروژه ژوبین قادری پسر ایرج قادری

سعید راد با تاکید بر این که ژوبین قادری را به خاطر ساخت این فیلم تحسین می‌کنم افزود:

10 جلسه با این کارگردان صحبت کردم و در جلسات اولیه متوجه شدم کارش را بخوبی بلد است و با آگاهی تمام، جدیت و کاریزمای مثال زدنی و وسواس بسیار عمل می‌کند، وقتی متوجه شدم چه می‌خواهد، گفتم تا آخر هستم، چون این فیلمساز و این سینما مورد علاقه من است و مطمئنم این فیلم مورد استقبال قرار می‌گیرد، فیلم بزرگ قهرمان‌های آن موقع را زنده می‌کند.

وی ادامه داد:

برای پیش تولید این فیلم در تلاشم تا خود را آماده کنم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سعید راد در فیلم فرزند ایرج قادری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *