زمان پخش سریال بوعلی سینا از شبکه سلامت + [خلاصه داستان و بازپخش]

برای اطلاع از زمان پخش سریال بوعلی سینا از شبکه سلامت که به‌دلیل هفته بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک پخش خواهد شد، در این نوشتار همراه ما باشید.

زمان پخش سریال بوعلی سینا

سریال درام و تاریخی «بوعلی سینا» به نویسندگی و کارگردانی کیهان رهگذار در سال ۶۳ ساخته شد و نخستین بار در سال ۶۴ از شبکه دوم سیما روی آنتن رفت. یکم شهریور ماه هر سال، هم‌زمان با زادروز حکیم بوعلی سینا، به پاس تالیفات و خدمات ارزشمند ایشان به علوم پزشکی و فعالیت او در این رشته، و نیز تقدیر و تجلیل از پزشکان، روز پزشک نام‌گذاری شده‌ است.

به همین مناسبت ۲۶ مرداد تا ۶ شهریور ماه سریال «بوعلی سینا» هر شب از شبکه سلامت پخش خواهد شد. اگر از طرفداران سریال‌های قدیمی و تاریخی هستید، می‌توانید این مجموعه را از شبکه سلامت تماشا کنید.

روز پخش سریال بوعلی سینا : هر شب

ساعت پخش سریال بوعلی سینا : ساعت 20:00

تکرار سریال بوعلی سینا : ساعت 00:00

بازیگران سریال بوعلی سینا

بازیگران سریال بوعلی سینا
زمان پخش سریال بوعلی سینا

سریال بوعلی سینا یکی پربیینده‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی دهه 60 بوده که به تهیه‌کنندگی صدا و سیما تولید شد. این سریال در شهرستان اردستان و مسجد جامع تاریخی آن ساخته شده است. زنده‌یاد امین تارخ، فیروز بهجت‌محمدی، جمشید لایق، اسماعیل محرابی، چنگیز وثوقی، سرور نجات‌الهی از بازیگران اصلی این مجموعه بودند.

 

محمد ابهری، فاضل اجبوری، سعید اویسی، محسن زهتاب، عنایت‌الله بخشی، عزت‌الله مقبلی، عطاءالله زاهد، محمد ساربان، اصغر محبی، عبدالله اسفندیاری، زنده‌یاد حسین محب‌اهری، نسرین قاسم‌زاده، شهرزاد کمالی، رزیتا عامری، عباس حاتمی، فرهاد خان‌محمدی، هادی مقدم، آیت نجفی، صالح نجفی، عباس ناظری، ملیحه نیکجومند، سهیلا شاهمرادی و مهری ودادیان، از دیگر بازیگران سریال بوعلی سینا هستند.

خلاصه داستان سریال بوعلی سینا

زمان تکرار سریال بوعلی سینا از شبکه سلامت
زمان تکرار سریال بوعلی سینا از شبکه سلامت

پس از پرداختن به ساعت پخش سریال بوعلی سینا از شبکه سلامت، سراغ قصه این مجموعه تاریخی و زندگینامه‌ای می‌رویم که درباره‌ی زندگی ابوعلی سینا دانشمند و فیلسوف بزرگ ایرانی است. بوعلی نوجوان در بخارا، امیر نوح بن منصور سامانی را مداوا می‌کند.

سه پسر امیر با مسموم کردن غذای پدر قصد کشتن او را داشتند. بوعلی ماجرا را روشن می‌کند و امیر زادگان از او کینه می‌گیرند. سلطان محمود غزنوی دو پیک به خانه بوعلی می‌فرستد و او را به دربار خود دعوت می‌کند. به پیک‌ها اطلاع می‌دهند که بوعلی در دربار سامانیان است.

بوعلی بنا به وصیت پدر تعهد کرده ‌است که با ترکان غزنوی محشور نباشد. پادشاه سامانی درصدد است بوعلی را به سلطان غزنه پیشکش کند، اما پیش از اجرای تصمیمش به دست سه فرزند خود کشته می‌شود. بوعلی نیز از فرصت استفاده می‌کند و از دربار می‌گریزد.

روز پخش سریال بوعلی سینا : هر شب

ساعت پخش سریال بوعلی سینا : ساعت 20:00

تکرار سریال بوعلی سینا : ساعت 00:00

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *