روز و ساعت پخش فیلم مختار نامه از صدا و سیما در محرم 1402 + زمان پخش تکرار

مختارنامه مجموعه ای تلویزیونی در رابطه با زندگی و قیام مختار ثقفی است. با فیگار باشید تا از روز و ساعت پخش فیلم مختار نامه محرم 1402 آگاه شوید.

شبکه یک سیما دو فیلم از سریال «مختارنامه» را در ایام تاسوعا و عاشورا پخش خواهد کرد. همچنین بنا به جدول پخش شبکه آی‌فیلم فیلم سینمایی این سریال با عنوان «کودکان آب» پنج‌شنبه ۵ مرداد ساعت ۲۲:۰۰ پخش خواهد شد.

زمان پخش مختارنامه در محرم 1402 : ساعت ۲۲:۰۰

روز پخش مختارنامه از شبکه آی فیلم : پنج‌شنبه ۵ مرداد

روز پخش مختارنامه از شبکه یک : در ایام تاسوعا و عاشورا

روز و ساعت پخش فیلم مختار نامه محرم 1402

زمان پخش تکرار

نکته بسیار مهمی که درر باطه با سریال مختارنامه وجود دارد این است که نمایش سرهای بریده قاتلان حسین بن علی در بازپخش تلویزیونی سریال مختارنامه حذف شدند. در پخش‌های قبلی این مجموعه، در سکانس‌های مختلف سرهای بریده عبیدالله بن زیاد و شمر و عمر بن سعد در حالی که به بارگاه مختار ثقفی آورده شده بودند، نشان داده می‌شد، اما در پخش بعدی مختارنامه این صحنه‌ها حذف شدند. و همچنین سکانس جنگ عباس بن علی و کشته شدن وی از این مجموعه حذف شد.

شاید از عمده ترین دلایل تکرار هرساله سریال مختارنامه، دست خالی صدا و سیما در زمینه آثار باکیفیت عاشورایی باشد. مختارنامه با وجود تم مذهبی اعتقادی که دارد، آنقدر خوب ساخته شده که حتی نظر مثبت افرادی که با فضای مذهبی سریال نیز سروکار ندارند را به خوبی جلب می‌کند.

داستان مختارنامه

داستان این مجموعه تلویزیونی از زخمی شدن حسن بن علی و رفتن وی به مدائن که حاکم آن عموی مختار است شروع می‌شود. مختار از طرف عمویش فرا خوانده می‌شود تا از حسن بن علی محافظت کند. بعد از مسموم و کشته شدن حسن مجتبی توسط همسرش جعده در ادامه، داستان به وقایع سال ۶۰ هجری و مرگ معاویه و حکومت یزید و جریان بیعت گرفتن از حسین بن علی رفته و در نهایت پنج سال بعد از حادثه عاشورا، مختار به عنوان رهبر سومین قیام پس از عاشورا با متحد کردن شیعیان با شعار «یا لثارات الحسین» به خونخواهی حسین بن علی و شهدای کربلا قیام می‌کند.

بسیاری معتقدند مختارنامه بهترین سریالی است که توانسته است واقعه کربلا را به تصویر بکشد و همین موضوع باعث شده است که منتقدان سینمایی آن را بهترین سریال عاشورایی بنامند. البته با وجود اینکه سریال مختارنامه با مشورت یکی از برترین اساتید تاریخ اسلام ایران، دکتر رسول جعفریان عضو هیات علمی دانشگاه تهران ساخته شده است، همواره شائبه های فراوانی درباره روایت تاریخی زندگی مختار و نوع روایت میرباقری از شخصیت مختار وجود داشته و دارد.

روز و ساعت پخش فیلم مختار نامه محرم 1402

زمان پخش مختارنامه در محرم 1402 : ساعت ۲۲:۰۰

روز پخش مختارنامه از شبکه آی فیلم : پنج‌شنبه ۵ مرداد

روز پخش مختارنامه از شبکه یک : در ایام تاسوعا و عاشورا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *