ماجرای پانته آ بهرام و کتایون ریاحی در رابطه با یک تجاوز!

ماجرای پانته آ بهرام و کتایون ریاحی در رابطه با تجاوزی که سعید پورصمیمی به کتایون ریاحی کرده است سر تیتر رسانه‌ها شده است؛ اما ماجرا چیست؟

انتقاد پانته‌آ بهرام از افشاگری کتایون ریاحی به این شکل است که قرار نبود اسم ببریم! آیا در رابطه با تجاوز باید عبارت “هیس دخترها فریاد نمی‌زنند” را کنار گذاشت؟ آیا منظور پانته‌آ بهرام این بود که کتایون ریاحی باز هم باید سکوت می‌کرد؟

ماجرای پانته آ بهرام و کتایون ریاحی

انتقاد پانته‌آ بهرام

ماجرای پانته آ بهرام و کتایون ریاحی, پانته آ بهرام کتایون ریاحی تجاوز
ماجرای پانته آ بهرام و کتایون ریاحی, پانته آ بهرام کتایون ریاحی تجاوز

 

پانته‌آ بهرام، پس از نام بردن کتایون ریاحی از یکی از بازیگران مرد سینمای ایران به عنوان متعرض، گفت این نام بردن، دشمن درست کردن و ره به خطا بردن است.

پانته‌آ بهرام با انتشار پستی در اینستاگرام خود گفت: تعرض با تجاوز فرق دارد. قرار نبود ما اسم ببریم. این جنبش ما ممکن است به ضد خودش تبدیل شود. انتقاد و آسیب رسم ما نیست. قرار نیست چون آزار دیده‌ایم، آزار بدهیم. قرار نیست شبیه آدم‌های انتقام‌جو عمل و جوری رفتار کنیم که ما قرار است روان دیگران را اعدام کنیم، چون خودمان آسیب دیده‌ایم. قرار از ابتدا این نبود، قرار ما این بود که جلوی این اتفاق‌ها را بیش از این بگیریم.

ماجرای پانته آ بهرام و کتایون ریاحی, پانته آ بهرام کتایون ریاحی تجاوز, افشاگری کتایون ریاحی
ماجرای پانته آ بهرام و کتایون ریاحی, پانته آ بهرام کتایون ریاحی تجاوز

او ادامه داد: «من دایرکت‌های بسیاری از خانم‌ها در مشاغل دیگر داشتم که می‌گفتند برای ما هم این اتفاق می‌افتد و مردانی هستند که از قدرت‌شان سوءاستفاده می‌کنند. همین‌جا بگویم تعرض با تجاوز الزاما یکی نیست، تعرض کلامی هم هست و به صورت لمس یا هر چیز دیگری تا درجه بالایش. چیزی که می‌خواهم اکنون به شکلی کوتاه در موردش با شما حرف بزنم این است که من به یک بخش این حرکت در روزهای گذشته به شدت معترضم و احساس می‌کنم جنبش‌مان در حال تبدیل شدن به ضد خودش است و آن این است که نمی‌فهمم اساسا اسم بردن از آدم‌ها به شکل واضح و رودررو چه کمکی به جنبش ما و به نفس این حرکت خواهد کرد. قرار نیست چون آزار دیده‌ایم، آزار بدهیم. قرار نیست شبیه آدم‌های انتقام‌جو عمل و جوری رفتار کنیم که ما قرار است روان دیگران را اعدام کنیم، چون خودمان آسیب دیده‌ایم. قرار از ابتدا این نبود، قرار ما این بود که جلوی این اتفاق‌ها را بیش از این بگیریم.»

کتایون ریاحی پیش‌تر چنین نوشت بود:

«این عکس مربوط به بیست‌وپنج سال پیش است. آن سال‌ها آقای داوود رشیدی ریاست هیئت‌مدیره خانه سینما و آقای… دستیار یا معاون بودند. من توسط همکاران خودم و در خانه سینما به اتهامات واهی بازجویی و مواخذه شدم. آقای… که در نقش بازجو وارد شده بود با سوء‌استفاده از موقعیت خود به من تعرض کرد. روزگار سختی بود و من هیچ نگفتم. هنوز پس از ۲۵ سال روح و روانم از این حادثه تلخ التیام نیافته و آزرده است. به یاد داشته باشیم اگر ثروت، شهرت و قدرت مهار نشود، اگر اخلاق و قانون اقتدار نداشته باشند، این فساد است که همه جا با قلدری حکومت می‌کند.»

ماجرای پانته آ بهرام و کتایون ریاحی, پانته آ بهرام کتایون ریاحی تجاوز
ماجرای پانته آ بهرام و کتایون ریاحی, پانته آ بهرام کتایون ریاحی تجاوز, افشاگری کتایون ریاحی

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ماجرای پانته آ بهرام و کتایون ریاحی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *