معرفی و تحلیل بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس

آثار کمیک بوکی خوبی برای تماشا در حال حاضر در نتفلیکس قرار دارند. در ادامه به معرفی و تحلیل بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس می‌پردازیم.

از سه گانه Blade گرفته تا دو شماره از سه گانه Dark Knight و فیلم Green Lantern، فیلم های ابرقهرمانی نتفلیکس با تنوع خوب و مناسب برای تمامی سلیقه‌ها کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس

 فیلم های ابرقهرمانی نتفلیکس
بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس, فیلم های ابرقهرمانی نتفلیکس

در ادامه لیستی که از بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس مشاهده می‌کنید، مرتب شده براساس امتیاز IMDB است. (بهترین کمیک های مارول تاریخ)

Spawn (1997)

بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس
بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس

فیلم Spawn اندکی قبل از مد شدن و سر زبان‌ها افتادن فیلم‌های ابرقهرمانی ساخته و پخش شد.

فیلم Spawn داستان یک سرباز مزدور است. این سرباز توسط رئیس بد ذات و ظالم خود کشته می‌شود.

طولی نمی‌کشد که این سرباز از دنیای مردگان بازمی‌گردد و علاوه بر ملاقات همسرش قصد دارد تا از رئیس خود انتقام بگیرد.

تحلیل فیلم اسپان

تحلیل فیلم Spawn
تحلیل فیلم Spawn

کار فیلم Spawn در اواخر دهه 1990 به عنوان یک اثر ابرقهرمانی کار سختی بود.

در آن زمان هنوز بازار این گونه فیلم‌ها خیلی داغ نبود. بعدها با فیلم‌هایی مثل X-Men و spider-man، این سبک فیلم‌ها رونق بیشتری پیدا کردند و بیشتر مورد استقبال عموم قرار گرفتند.

Spawn نسبتا فیلم پر ستاره‌ای بود و در بازی‌ها هم نمره قبولی می‌گیرد. بازی‌های فیلم اکثرا استاندارد لازم را دارند.

فیلم از نظر صحنه‌های اکشن و جلوه‌های ویژه نیز با توجه به زمان انتشارش خوب و موفق است.

اما نقطه ضعف فیلم Spawn دز فیلمنامه آن می‌باشد. فیلمنامه این اثر اندکی سردرگم بی  نظم و بدون انسجام و چفت و بست می‌باشد.

دیالوگ‌ها نیز در لحظاتی بیش از حد و بدون دلیل و هدف خاصی به نظر می‌رسند.

Spawn کلیت و پایه جذابی دارد اما خیلی در تبدیل آن به متن یک فیلمنامه موفق نبوده است.

این فیلم نه اثر خیلی بدی است و نه اثر خیلی خوبی. می‌توان با بازسازی آن و برطرف کردن مشکلات فیلمنامه‌ای و همچنین با کمک گرفتن از تکنولوژی امروزی به نتایج بهتری رسید.

فیلم Spawn یک اثر برای سرگرم شدن است نقاط ضعف و قوتی دارد و هنگام تماشای آن باید به این موضوع دقت کنید که این فیلم در سال 1997 ساخته شده است و آن را با آثار مشابه امروزی از نظر اکشن و جلوه‌های ویژه مقایسه نکنید. این فاکتورها در این فیلم، برای زمانه خودش قابل‌قبول هستند.

Green Lantern (2011)

بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس
بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس

Green Lantern در یکی از بهترین سال‌های فیلم‌های ابرقهرمانی منتشر شده است.

Green Lantern داستان گروهی است که وظیفه دارند تا تعادل و صلح و آرامش را بین دنیاهای مختلف برقرار کنند.

افراد این گروه به کمک حلقه‌های سبزی که در اختیار دارند به قدرت‌های ویژه‌ای می‌رسند که از آن قدرت‌ها برای مقابله و ایستادن در برابر نیروهای شیطانی و شرور استفاده می‌کنند.

حال با ظهور یک دشمن جدید به اسم پارالاکس این گروه با مشکل و چالش بزرگی روبرو می‌شوند.

تحلیل فیلم فانوس سبز

تحلیل فیلم Green Lantern
تحلیل فیلم Green Lantern

شاید بتوان گفت بزرگترین ویژگی فیلم Green Lantern جلوه‌های ویژه آن است. جلوه‌های ویژه این فیلم در سال 2011 حتی از بعضی آثار امروزی بهتر، قوی‌تر و باورپذیرتر است.

Green Lantern فیلم ساده‌ای است که آسان و ساده هم جلو می‌رود تا به اتمام برسد. فیلم قصد انجام هیچ کار عجیب و غریب و خاصی را ندارد. یک فیلم ساده و جالب برای گذران وقت.

بازی رایان رینولدز و سایر بازیگران فیلم نیز قابل‌قبول است. Green Lantern در بعضی از لحظات در فیلمنامه خودش به شدت دچار کلیشه می‌شود.

همچنین شخصیت‌های فیلم می‌توانستند عمق بیشتری داشته باشند و بیشتر به آن‌ها پرداخته شود. در حالی که حس می‌شود تعدادی از آن‌ها بدون توجه خاصی در فیلم رها شده‌اند. حتی شخصیت شرور فیلم هم پرداخت خوبی ندارد و در طول فیلم همیشه ناآشنا باقی می‌ماند.

Blade trilogy

بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس
بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس

Blade سه گانه‌ای است که هر سه شماره آن در این لیست قرار دارد. هرچه شماره‌های بیشتری از Blade منتشر شد، امتیاز آن‌ها نیز کمتر شد.

مادر بلید در زمان بارداری‌اش توسط یک خون‌آشام زخمی می‌شود. بلید تبدیل به یک موجود نیمه انسان و نیمه خون‌آشام می‌شود. او دارای بهترین مهارت‌های انسانی به همراه تمام خصوصیات خوب خون‌آشام‌ها می‌باشد.

بلید برای گرفتم انتقام مادر خود به شکار خون‌آشام‌‌ها می‌پردازد. خون‌آشام‌ها که قصد دارند به تمام سازمان‌های مهم انسان نفوذ کنند، به بلید نیاز دارند زیرا او دارای خون ویژه‌ای است.

تحلیل فیلم بلید

تحلیل فیلم Blade
تحلیل فیلم Blade

سه گانه Blade تا نسخه دوم خود خوب و با کیفیت است. شماره سوم این مجموعه اما در حد و اندازه دو قسمت قبلی نیست.

دو قسمت اول، فیلم‌های خوب و حساب شده و البته سرگرم‌کننده‌ای هستند اما در قسمت سوم با به حاشیه کشیدن شخصیت اصلی و اتلاف وقت زیاد در لحظات و ارتباطات با بعضی شخصیت‌های دیگر، فیلم را زمین زده است.

قسمت سوم شباهتی به دو قسمت اول ندارد و می‌توان گفت ویژگی‌های آن برعکس دو قسمت اول می‌باشد. قسمت سوم حتی از نظر سرگرم‌کننده بودن هم مانند دو شماره قبلی موفق نیست و در مواقعی کند، خسته‌کننده و بدون هدف به نظر می‌رسد.

دو قسمت اول اما وضعیت بسیار بهتری دارند. با بازی‌های خوب و فیلمنامه نسبتا قابل‌قبول تبدیل به اثری هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده شده‌اند که تماشای آن شما را خسته نمی‌کند.

البته که بین دو قسمت اول هم شماره اولیه این سه‌گانه وضعیت بهتری را نسبت به شماره دوم دارد اما همچنان شماره دوم به عنوان یک اثر متوسط تکمیل کننده، فیلم بدی نیست.

Superman Returns (2006)

بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس
بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس

Superman Returns فیلم بعدی این لیست است که ادامه چهارگانه سوپرمن Christopher Reeve می‌باشد. سوپرمن بعد از نبردی که با ژنرال زاد داشته و باعث نابودی سیاره‌اش کریپتون شده، سعی می‌کند تا بفهمد غیر از خودش کس دیگری نجات پیدا کرده است یا خیر.

به همین دلیل او شش سال از دنیا دور می‌ماند. زمانی که او بازمی‌گردد متوجه می‌شود که دنیا دیگر به قهرمانی مثل او نیازی ندارد.

لوا لین که او عاشقش بوده نیز هم‌اکنون وارد رابطه و زندگی تازه‌ای شده است. حال دشمن قدیمی او یعنی لکس لاتور که به تازگی از زندان آزاد شده، مشغول طراحی نقشه‌های وحشتناک و شومی می‌باشد.

سوپرمن برای نجات دادن دنیا و از طرفی به دست آوردن عشق سابقش، مشغول جنگیدن در دو جبهه متفاوت می‌شود.

تحلیل فیلم سوپرمن بازمی‌گردد

تحلیل فیلم Superman Returns
تحلیل فیلم Superman Returns

فیلم Superman Returns نوزده سال پس از آخرین شماره از چهارگانه سوپرمن منتشر شد و عده زیادی انتظار دیدن دوباره سوپرمن را می‌کشیدند.

بازی Brandon Routh در نقش سوپرمن خوب است. او سعی می‌کند تا تقلای سوپرمن را در این فیلم به بهترین شکل نشان دهد. او فیزیک بدنی مناسبی هم دارد و در کل بازی او به عنوان سوپرمن باورپذیر است.

Kevin Spacey و Kate Bosworth هم در ایفای نقش خود موفق بوده‌اند. می‌توان گفت در مجموع فیلم از نظر بازیگری نمره قبولی می‌گیرد. صحنه‌های اکشن فیلم شاید بهترین ویژگی آن باشند. صحنه‌هایی جذاب و هیجان‌انگیز که بهترین شکل ساخته و اجرا شده‌اند.

اما مشکل فیلم Superman Returns در مدت زمان فیلم است. زمان بیش از دو ساعت و نیمی فیلم اندکی بیشتر از چیزی است که باید باشد. فیلم نیازی به این مدت زمان نداشت و کشش لازم برای طولانی بودن، در آن حس نمی‌شد.

تعدادی از صحنه‌ها و سکانس‌ها در فیلم اضافه هستند و کمک خاصی به فیلم نمی‌کنند. اگر آن‌ها را از فیلم حذف کنیم لطمه خاصی به فیلم وارد نمی‌شود.

The Old Guard (2020)

بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس
بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس

The Old Guard فیلم کمیک بوکی ساخته شده توسط نتفلیکس با اقتباس از یک رمان است. The Old Guard درباره یک گروه مخفی است که اعضای آن هرگز نمی‌میرند. این گروه جاودانه، خدمات خود را در اختیار کسانی قرار می‌دهند که قادر به پرداخت هزینه‌های آن باشند.

اما محفوظ نگه داشته شدن رازی مثل جاودانگی دشوار است. با ورود یک عضو جدید به این گروه، مخفی بودن آن‌ها از بین می‌رود و حال آن‌ها باید برای فاش نشدن هویت خود بجنگند.

تحلیل فیلم نگهبان قدیمی

تحلیل فیلم The Old Guard
تحلیل فیلم The Old Guard

The Old Guard فیلمی است با گروه بازیگری قدرتمند و یک داستان خوب. فیلم The Old Guard داستان خوبی دارد که سعی نمی‌کند فراتر از چیزی که هست قدم بردارد و کاملا در حد خودش باقی می‌ماند و آن را به شکل خوبی به تصویر می‌کشد.

در این فیلم سعی شده که با استفاده از دوربین هم قصه‌گویی و شخصیت‌پردازی انجام شود. همه چیز در فیلمنامه نیست و کارگردانی فیلم هم حساب شده است. فیلم به جای استفاده از نریشن، سعی کرده تا با تصویر ما را با شخصیت‌ها و کاراکترهای اثر آشنا و همراه کند.

تیم بازیگری The Old Guard عملکرد بسیار خوبی داشتند. هر کدام با توجه به کاراکتر خود بازی کردند و مشخص است که کاراکترهای خود را کاملا می‌شناخته‌اند. هیچکدام از شخصیت‌های فیلم قابل حذف و غیرضروری نیستند و هر کدام به شیوه‌ای به فیلم و داستان کمک کردند.

کارگردانی فیلم هم فکرشده و خوب است. نماهای درست و دوربین کارا که بدون اتلاف وقت قصه فیلم را پیش می‌برند.

Teenage Mutant Ninja Turtles (1990)

بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس
بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس

قبل از نسخه بازسازی شده سال 2014 یک نسخه محصول 1990 وجود داشت که بسیار به منیع اقتباس نزدیک بود. داستان این فیلم درباره چهار لاک‌پشت جهش یافته است. این لاک‌پشت‌های جوان که توانایی‌های رزمی هم دارند، در تلاش برای از بین بردن دشمن شرور خود شردر هستند. آن‌ها قصد محافظت از نیویورک و مردم آن را دارند.

تحلیل فیلم لاک‌پشت‌های نینجا

تحلیل فیلم لاک‌پشت‌های نینجا
تحلیل فیلم لاک‌پشت‌های نینجا

فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles یک اثر خانوادگی و اکشن است. این فیلم سعی کرده تا کاملا به کمیک خود وابسته باشد. این اثر یک فیلم بامزه، خنده‌دار و پر از موقعیت‌های مختلف است. فیلمی که به معنای واقعی کلمه خانوادگی است و تماشای آن مساوی با اوقاتی لذت‌بخش است.

یکی از دلایل در ذهن ماندن این فیلم قطعا موسیقی بی‌نظیر آن است. موسیقی کاملا مناسب تم و فضای فیلم است که کاملا ویژگی ماندگاری در ذهن مخاطب را دارد. در بحث بازیگری هم فیلم موفق است. علاوه بر آن طراحی لباس مناسب و دقیق هم از عوامل کمک کننده به فیلم است.

جاذبه بین چهار لاک‌پشت داستان هم بسیار باورکردنی و شیرین است. گویی که از کودکی آن‌ها را می‌شناختیم به خوبی با آن‌ها و رابطه‌ای که باهم دارند ارتباط برقرار می‌کنیم.

Teenage Mutant Ninja Turtles به عقیده بسیاری هنوز بهترین فیلم ساخته شده از این سری کمیک است. با گذشت سال‌ها و پیشرفت تکنولوژی و ساخته شدن چند فیلم از این کمیک، هنوز هم عده زیادی نسخه اورجینال آن را دوست دارند.

Batman Begins (2005)

بهترین فیلم های سوپرقهرمانی نتفلیکس
بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس, بهترین فیلم های سوپرقهرمانی نتفلیکس

Batman Begins نام آشنایی است که هم‌اکنون جزو بهترین فیلم های سوپرقهرمانی نتفلیکس قرار دارد و قابل تماشا است. (بهترین کمیک های بتمن ؛ ترتیب خواندن، دانلود و هر آنچه که باید بدانید)

اولین شماره از سه‌گانه نولان که در قسمت دوم خود به اوج رسید. داستان فیلم داستان بروس وین از افراد ثروتمند شهر گاتهام است. او مدت زیادی است شهر خود یعنی گاتهام را غرق در فساد جنایت و خلاف دیده است. حال او تصمیم گرفته تا برای از بین بردن این زشتی‌ها تلاش کند و تبدیل به قهرمانی شود که این شهر به آن نیاز دارد.

تحلیل فیلم بتمن آغاز می‌کند

تحلیل فیلم Batman Begins
تحلیل فیلم Batman Begins

فیلم Batman Begins شروع کار نولان با بتمن بود.

عده زیادی منتظر بودند تا دوباره آن شکوه همیشگی به فیلم‌های بتمن بازگردد و نولان در این مسیر کار دشواری داشت. اما نولان توانست از پس بتمن برآید. شاید بتمن او خیلی وفادار به کمیک‌ها نباشد اما از نظر سینمایی قطعا جایگاه ویژه‌ای دارد.

نولان انقلابی در بتمن ایجاد کرد که شروع آن از همین فیلم Batman Begins بود. سپس این شکوه در قسمت دوم این سه‌گانه به اوج جذابیت و پختگی رسید. قسمت سوم هم اگرچه که به خوبی قسمت دوم این مجموعه نبود اما به عنوان پایان بندی و جمع کردن یک سه‌گانه فیلم بسیار خوبی بود.

کریستین بیل قطعا بازی فوق‌العاده‌ای هم در این فیلم و هم در دو قسمت دیگر داشت. همکاری او با نولان به یک نتیجه خیلی خوب منجر شد. درک متقابل بیل و نولان باعث شد تا بتمنی با کیفیت را از نظر بازی و شخصیتی ببینیم.

نولان ثابت کرده که ساخت لحظات با شکوه را بلد است. در Batman Begins هم مثل سایر آثارش او موفق به ساخت یک بتمن با شکوه با سکانس‌های ماندگار شده است. کارگردانی نولان در کنار بازی بیل و شخصیت همیشه جذاب بتمن، این سه‌گانه را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرده است.

The Dark Knight (2008)

بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس
بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس

و اما آخرین فیلم این لیست اثر فوق‌العاده‌ای است به اسم The Dark Knight. فیلمی ماندگار که بازی دیدنی هیث لجر و کریستن بیل در کنار پختگی هوش و نبوغ نولان، آن را به یکی از بهترین فیلم‌های بتمن تاریخ سینما تا ابد تبدیل کرد.

بتمن به کمک جیمز گوردون و دادستان جدید گاتهام هاروی دنت شهر را از وجود آخرین تبهکاران موجود پاک می‌کنند. اما ناگهان آن‌ها و تمامی اهالی گاتهام با موجود ترسناک‌تری به نام جوکر آشنا می‌شوند. (بهترین کمیک های جوکر)

تحلیل فیلم شوالیه تاریکی

تحلیل فیلم The Dark Knight
تحلیل فیلم The Dark Knight

فیلم شوالیه تاریکی نولان اثری حماسی و با شکوه است. همانگونه که در بخش Batman Begins اشاره کردیم، نولان راه ساختن سکانس‌ها و لحظات با شکوه و حماسی را بلد است. این فیلم به عنوان قسمت دوم از سه‌گانه نولان را می‌توان بهترین قسمت این فرانچایز نیز نامید.

فیلمی کامل و بسیار کم نقص که لحظه به لحظه‌اش درخشان، فوق‌العاده و دیدنی است. در این فیلم به نظر می‌رسد که نولان در اوج پختگی قرار دارد. او با Batman Begins یک بار ساخت بتمن را تجربه کرده بود و در آن فیلم تمام پی‌ریزی‌های لازم را انجام داده بود.

اکنون در The Dark Knight زمان برداشت رسیده بود. تمام آن پی‌ریزی‌ها به سمت تکامل رفتند و این فیلم با تجربه نولان و بازی‌های بی‌نظیر، تبدیل به اثری به یاد ماندنی شد.

این فیلم یکی از بهترین یا شاید بهترین شرور تاریخ سینما را دارد. شخصیت‌پردازی بسیار خوب جوکر و همراهی دوربین نولان در لحظاتی از فیلم با او و پرداختن به قسمت تاریک قصه او را تبدیل به یک جوکر تکرارنشدنی در تاریخ کرده است.

هیث لجر با بازی در نقش جوکر در این فیلم تا ابد ماندگار شد. بازی‌ای که واقعا پیدا کردن مشابه و نزدیک به آن بسیار مشکل است. او حتی برای ایفای نقش خود موفق شد جایزه بهترین نقش مکمل مرد اسکار را دریافت کند.

بتمنی که نولان ساخته بود سعی کرد از کلیشه‌های ابر قهرمانی به دور باشد. او یک بتمن واقعی‌تر را ساخت. بتمن او فقط یک ابر قهرمان همیشه پیروز نبود. او نیز آسیب می‌دید و شکست می‌خورد.

واقعا می‌توان گفت کریستین بیل به عنوان نقش مقابل هیث لجر در نقش بتمن مقابل او کم نیاورد و درخشان ظاهر شد. قطعا این دو از بهترین زوج‌های قهرمان و ضدقهرمان تاریخ سینما هستند. شوالیه تاریکی فیلمی که در تمام زمینه‌ها کامل است و تماشای آن تجربه‌ای لذت‌بخش در کنار هیجان، شگفتی و آدرنالین است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *