الناز رکابی کیست؟ [+فیلم و عکس]

الناز رکابی کیست؟ از آن دسته از سوالاتیست که بعد از بدون حجاب مسابقه دادن الناز رکابی سر تیتر برخی از رسانه‌ها شد، فضای رسانه‌ها را درگیر کرد.ر

الناز رکابی ورزشکار رشته سنگ‌نوردی اهل ایران است. او قهرمان کشور و برنده مدال طلای ماده بولدرینگ کاپ آسیا در سال ۲۰۱۷ شده‌است. او همزمان با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در فینال مسابقات قهرمانی سنگ‌نوردی آسیا بدون حجاب اجباری شرکت کرد.

بیشتر بخوانید:

ببینید: فیلم الناز رکابی بدون حجاب در فینال مسابقات سنگنوردی آسیا

الناز رکابی کیست؟

الناز رکابی متولد 29 تیر 1368 در زنجان، سنگ نورد است. فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته فیزیولوژی تغذیه می‌باشد، در کنار برادرش وارد این رشته شد و حالا از قهرمانان ملی و آسیایی و از مربیان این رشته می‌باشد.

الناز رکابی (Elnaz Rekabi) ورزشکار رشته سنگ‌نوردی اهل ایران است. او قهرمان کشور از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۸ و برنده مدال طلای ماده بولدرینگ کاپ آسیا در سال ۲۰۱۷ ، مدال برنز ماده لید کاپ آسیا ۲۰۱۷، قهرمان جام گورتکس آدیداس راک استار آلمان ۲۰۱۶، و چندین مدال برنز و نقره در ماده های سرعت تیمی و لید و اوورال و بولدرینگ در سطح قهرمانی آسیا شده‌است. رتبه جهانی وی در مسابقات ورد کاپ بولدرینگ نهم و در رشته لید که رشته‌های تخصصی وی در سنگنوردی است نوزدهم می‌باشد.

از طرفی جالب است بدانید که الناز رکابی مجرد بوده وهنوز ازدواج نکرده است. و از افتخارات زندگینامه الناز رکابی می‌توان به سال ۲۰۱۷ اشاره کرد که قهرمان ایران و برنده مدال طلای ماده بلبرینگ کافه آسیا شده است.

در زندگی الناز رکابی اتفاقات بسیار پر سر و صدایی افتاده است. الناز رکابی در مصاحبه‌ای می‌گوید:

برادرم هم سنگ‌نورد است و شروع علاقه من به این رشته، با موفقیت‌هایی بود که داوود به دست آورد.

بیوگرافی الناز رکابی در یک نگاه

  • زادهٔ ۲۹ تیر ۱۳۶۸
  • زنجان، ایران
  • ژملیت ایرانی
  • سال‌های فعالیت از سال ۱۳۸۰ تاکنون

ویدیویی از حضور بدون حجاب الناز رکابی وزشکار زن ایرانی در مسابقات سنگ نوردی قهرمانی آسیا در کره جنوبی:

 

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *