پیامدهای قطعی اینترنت چیست؟ +[اینترنت کی وصل میشه]

چرا به اینترنت نیازمندیم؟ پیامدهای قطعی اینترنت چیست؟ پس از قطعی اینترنت، تصمیم بر آن گرفتیم که مطلبی پیرامون ضرورت اینترنت به اشتراک بگذاریم.

تحقیقات نشان می‌دهد که حدود نیمی از جمعیت جهان از اینترنت استفاده می‌کنند. طی هفته‌های اخیر، موارد استفاده از اینترنت بیشتر در چشم همگان آشکار شد. برای دانلود یک آهنگ، عکس، مشاهده‌ اخبار، خرید و بسیاری موارد دیگر، ما روزانه از اینترنت استفاده می‌کنیم و در نبود آن تا حدی زندگی روزمره از حالت عادی خود خارج می‌شود.

اینترنت کی وصل میشه ۲۵ مهر ۱۴۰۱

فکر کردن راجع به اینترنت باعث می‌شود نا خودآگاه به این موضوع فکر کنیم که هرکسی چه استفاده‌ای از اینترنت دارد:

  • برقراری ارتباط
  • خرید اینترنتی!
  • کار کردن در هر زمان و هر مکانی!
  • به روز ماندن
  • اجتناب از صف بانکی!

آیا اینترنت معایبی هم دارد؟ بله علاوه بر تمام مزایا و استفاده‌های خوبی که اینترنت دارد؛ معایبی نیز وجود دارد که لازم است در مقابل آنها هوشیار باشیم. در بستر اینترنت و فضای دارک وب و دیپ وب جرم ها و فعالیت‌های خرابکارانه‌ بسیاری در حال رخ دادن هستند.

  • اعتیاد و اتلاف وقت
  • نمی‌توان از کار دوری کرد!
  • سرقت، هک و تقلب
  • افسردگی و انزوا
  • آسیب‌های جسمی

فیلتر شکن دور زدن اینترنت ملی با outline vpn

پیامدهای قطعی اینترنت چیست؟

پیامدهای قطعی اینترنت چیست؟
پیامدهای قطعی اینترنت چیست؟

با برخی مزایا و معایب اینترنت آشنا شدید؛ اکنون به بررسی هزینه‌ها و تاثیرات قطع شدن اینترنت می‌پردازیم. امروزه اینترنت مانند یک پدیده جهان را تحت تاثیر قرار داده است و به خصوص با فراگیر شدن اینترنت اشیا، جهان بدون اینترنت دچار اختلال جدی می‌شود.

بسیار از مردم چه افراد معمولی و چه افراد حرفه‌ای بدون اینترنت نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند و همچنین کسب و کارها اعم از کوچک و بزرگ در زمان قطعی اینترنت حیات خود را از دست می‌دهند. حتی دولت‌ها نیز بدون اینترنت کاری از پیش نمی‌برند.

علاوه بر این دانشجویان بسیاری در این مدت باید پروژه‌ها، تمرین‌ها و مقالات خود را آماده می‌کردند که این قطعی صدمات جدی و بعضا جبران ناپذیری به آنها وارد کرد. اما پیش از بررسی این موارد لازم است بدانید قطعی اینترنت به دو صورت انجام می‌پذیرد و عموما از سمت دولت و دولت مردان است.

  • قطعی کامل و کلی:راین نوع قطعی اینترنت به صورتی است که در سرتاسر آن کشور هیچ نوع اینترنتی در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد.
  • قطعی بخشی: بدین صورت است که دولت دسترسی به برخی سایت‌ها و برنامه‌ها را می‌بندد و عموما این روش برای جلوگیری از به اشتراک گذاری اطلاعات انجام می‌شود.

در حالی که می‌دانیم و گفته شد در اغلب موارد دولت‌ها اینترنت را به صورت عمدی از دسترس خارج می‌کنند؛ اما گاهی نیز ممکن است حوادثی به صورت اتفاقی رخ دهد و منجر به قطعی اینترنت شود.

تاثیر قطع شدن اینترنت بر اقتصاد

پیامدهای قطعی اینترنت چیست؟
پیامدهای قطعی اینترنت چیست؟

عدم دسترسی به اینترنت باعث ایجاد مشکلات و ناراحتی‌های فراوانی برای تجارت‌ها می‌شود و ارتباطات آنها را دچار اختلال می‌کند که همین امر موجب ضرر مالی می‌شود. از آنجایی که تجارت ها به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌روند، تاثیرات اختلال در اینترنت بر روی اقتصاد کاملا واضح و مبرهن است.

تاثیر قطعی اینترنت بر حقوق بشر

اینترنت بهترین و اصلی‌ترین راه برای بیان نظرات ما انسان‌هاست. فرصتی‌ست که به ما اجازه می‌دهد آزادی بیان داشته باشیم و در مورد حقوق خود به راحتی صحبت کنیم و به گوش جهانیان برسانیم.دولت‌ها و حکومت‌های سراسر جهان در قبال برخورداری مردم از این حقوق مسئولند؛ چه به صورت آنلاین و چه آفلاین!

عملا مردم به اینترنت برای ارتباط با خانواده‌ها و همچنین سایر فعالیت‌ها نیازمندند و بدون اینترنت زندگی از روال عادی و روزمره‌ی خود خارج می‌شود.

در هر صورت در این شرایط بهترین راهکار برای کسب و کارها ادامه دادن به فعالیت و تلاش است و همچنین بهتر است به دنبال بستری باشید که بتوانید کسب و کار خود را در هاست های ایران راه‌اندازی کنید و توسط اینترنت ملی سایت شما در دسترس باشد.

اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *