زمان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۱ مشخص شده است؟

شایعات بسیاری درباره زمان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۱ از موقع واگذاری سهام عدالت در میان بوده است. آیا این زمان قطعی شده است؟

سهام عدالت در واقع نوعی از یارانه است که از دولت نهم به مردم واگذار شده و هدف آن گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور بوده است. از زمان واگذاری این سهام تا امروز شایعات زیادی درباره زمان پرداخت سود سهام عدالت 1401 مطرح شده است.

زمان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۱

چندی پیش پیمان حدادی در خصوص زمان و میزان واریز سود سهام عدالت 1401 اظهاراتی داشت و روز گذشته محمدرضا پورابراهیمی مبلغ سود سهام عدالت 1401 را اعلام کرده است. اما آیا سود سهام عدالت این بار به موقع پرداخت می‌شود؟

چندی پیش از این نیز دستیار ویژه و مشاور سابق رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سود سهام عدالت دو برابر شده و به 60 همت برسد گفته بود:

سهامداران سهام عدالت ۱ میلیون تومانی در حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

واریز سود سهام عدالت
زمان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۱

در خصوص شیوه پرداخت سود سهام عدالت، سود عملکرد سال 98 در د مرحله اسفند 99 و تیر 1400 پرداخت شد. سود عملکرد 99 نیز به صورت یک مرحله‌ای در اسفند 1400 واریز شد. در نتیجه نحوه واریز سود سهام عدالت 1401 بستگی تامی به همکاری شرکت‌ها دارد.

امیرحسین ندایی استاد دانشگاه تربیت مدرس درگذشت

پیمان حدادی، دستیار ویژه و مشاور سابق رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در ارتباط با زمان اجرایی شدن سود سهام عدالت نیز گفته بود:

اگر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد برنامه ریزی به نحوی انجام شود که واریز سهام عدالت طی ۲ مرحله، مثلا انتهای پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان ۱۴۰۱ پرداخت شود.

23 مهر نیز محمدرضا پور ابراهیمی درباره روند افزایش سرمایه شرکت‌های غیربورسی گفته بود:

هم اکنون سود شرکت‌های غیر بورسی درگیر فرایند افزایش سرمایه است که این سود در کل به میزان ۴.۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. ظرف ۲ هفته آینده فرایند افزایش سرمایه شرکت‌های غیر بورسی انجام می‌شود و سپس تا اواسط آبان ماه منابع ناشی از سود سهام شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت مشخص می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص اینکه چه زمانی سود شرکت‌های غیربورسی به حساب سهامداران واریز می‌شود نیز گفت:

امسال سود سهام شرکت‌های بورسی افزایش قابل توجهی داشته به طوری که از ۲۹ هزار میلیارد تومان به حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که اگر با سود غیر بورسی‌ها جمع بزنیم، حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان می‌شود؛ بنابراین هفته گذشته در وزارت اقتصاد پیشنهادی مطرح شده که همزمان با پیگیری پرداخت سود سهام شرکت‌های غیر بورسی، بورسی‌ها هم سریع‌تر کارشان نهایی شود و بعد سود شرکت‌های بورسی و غیر بورسی در یک بازه زمانی به حساب سهامداران عدالت واریز شود.

اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *