همه چیز درباره بمب کثیف ؛ ماجرای بمب کثیف در جنگ اوکراین چیست؟ [+عکس]

بمب کثیف اوکراین ؛‌ روسیه مدعی شده که اوکراین در پی استفاده از بمب کثیف است. در بمب کثیف هم مواد رادیواکتیو وجود دارد هم مواد منفجره متعارف.

در حالی که روسیه تاکید دارد هشدارهایش درباره استفاده اوکراین از بمب کثیف برای راه‌اندازی کارزار ضدروسی در جهان با هدف تضعیف اعتماد به مسکو جدی است، متحدان غربی کی‌یف چنین موضوعی را رد می‌کنند.

بمب کثیف اوکراین

  • بمب کثیف چیست
بمب کثیف اوکراین
بمب کثیف چیست, بمب کثیف در اوکراین, عکس بمب کثیف

بمب کثیف در اوکراین

به گزارش منابع خبری:

وزارت دفاع روسیه دوشنبه (۲۴ اکتبر) اعلام کرد اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد کی‌یف در حال برنامه‌ریزی تحریک‌آمیز مربوط به انفجار یک «بمب کثیف» است. به گفته مسکو، موسساتی علمی در اوکراین وجود دارد که به فناوری مورد نیاز برای تولید بمب کثیف مجهز هستند.

این نگرانی که رسانه‌های روسی از آن به عنوان ترفندی برای متهم کردن مسکو به استفاده از تسلیحات کشتار جمعی و راه افتادن کارزاری جهانی علیه روسیه یاد کرده‌اند، همچنین از سوی آقای شویگو با وزرای دفاع فرانسه، ترکیه نیز در میان گذاشته شده بود.

در ادامه میتوانید عکس بمب کثیف را مشاهده کنید:

بمب کثیف اوکراین
بمب کثیف چیست, بمب کثیف در اوکراین

بمب کثیف حاوی ماده رادیواکتیوی است که پس از انفجار در محیط پراکنده می‌شود و آلودگی ایجاد می‌کند. از این رو بمب کثیف نامیده می‌شود. این بمب‌ها به مواد رادیواکتیو با خلوص بالا مانند آنچه در بمب‌های اتمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیاز ندارد. همین موضوع ساخت آن‌ها را ساده‌تر و ارزان‌تر می‌کند.


اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *